Skriti ključ za razumevanje papeža Frančiška in Amoris Laetitia

Njegov pristop je širjenje evangelija ne širjenje pravil

Priznam, da sem bila ob izvolitvi papeža Frančiška precej zaskrbljena.

Težko mi je bilo sprejeti, da je papež Benedikt XVI. odstopil. Rada sem imela papeža Benedikta. V Cerkev sem se vrnila pod njegovim pontifikatom in občudujem njegov intelekt, njegovo jasno, izostreno pisanje in posebno njegovo globoko ponižnost.

Ko sem pričela opazovati zelo drugačen način bivanja papeža Frančiška v Cerkvi, sem občutila veliko strahu. Mnogi ljudje, ki so si želeli v Cerkvi zelo velike spremembe, so se zdeli tako vznemirjeni zaradi papeža Fančiška. Odkrito, to je bilo (in je še vedno) znak za alarm. Rada imam cerkveno učiteljstvo in učenje Cerkve in bala sem se, da bo ta trden temelj začel razpadati.

Toda po obilni molitvi, sem začela spoznavati, da moj strah izvira iz pomanjkanja vere. Papeži ne morejo spremeniti nauka, četudi bi to hoteli in kar je pomembnejše, zdaj, ko ignoriram neizogibne medijske spine mi je jasno, da papež Frančišek ne spreminja nauka.To zelo jasno izpostavi v svojem nedavnem dokumentu o družini Amoris Laetitia (Radost ljubezni).

Papež Frančišek verjame v zakon, Verjame v družino. Verjame v življenje. Verjame v kontinuiteto učenja Cerkve.

Zakaj so torej ljudje zmedeni?

Učenje papeža Frančiška je lahko široko in vnaša zmedo zato, ker so prve leče skozi katere gleda učenje Cerkve evangelizacija, ne nauk. Z drugimi besedami: nauk uči in je temelj njegovega pristopa, toda v hierarhiji vrednot ni na vrhu.

In to je prikladno. Krščansko življenje je širjenje evangelija, ne širjenje pravil.

Nismo poklicani, da bi gledali ljudi v težkih situacijah in takoj v njihova življenja nalagali pravila. Prej smo poklicani, da ljudi v težkih situacijah spremljamo. Pristopati moramo bolj dolgoročno in potrpežljivo, da bi jih povabili k temu, da razumejo in sprejemajo nauk Cerkve in sčasoma pridejo v polnejše občestvo s Cerkvijo.

Kako to dejansko deluje?

Papež Frančišek je glede detajlov Amoris Laetitia skop, kar ni presenetljivo. On ne piše kanonskega prava. Toda papež Frančišek jasno nakazuje, da ne spreminja nauka: Da bi se izognil napačnemu razumevanju, poudarjam, da se Cerkev na noben način ne sme odpovedati polnemu idealu zakona, Božjemu načrtu v vsej njegovi veličini. (AL 307). Papež Frančišek raje upa, da bo spodbudil bolj sočuten, usmiljen pastoralen pristop k praktičnemu župnijskemu življenju. Hoditi ob nekom ne vključuje uporabe priročnika. Zahteva vodstvo Svetega Duha in razločevalno intuicijo, ki nekomu želi pomagati razumeti evangelij in resnico. Kot bivša ateistka, ki sem »padla« v Cerkev in prejela obhajilo preden sem šla k spovedi in veliko stvari dolgo delala narobe, sem si oddahnila, saj so ljudje, ki so mi pomagali, delali v istem duhu kot papež Frančišek. Na svoji poti nazaj v Cerkev sem bila blagoslovljena z ljubečimi, resničnimi, jasnimi in zelo potrpežljivimi vodniki. Name niso gledali kot na kršiteljico pravil. Gledali so me in v meni videli sebe, grešnika, ki se opoteka k Bogu. Bogu so se zahvaljevali za to, kar je delal v mojem življenju in se trudili, da bi me vodili bliže k resnici. Mislim, da si papež Frančišek prizadeva v Cerkvi vzgojiti take vodnike, s katerimi sem bila jaz blagoslovljena. Kajti, priznajmo si. Krščanstvo je na Zahodu v upadu. Mi nismo ključna točka nove evangelizacije. V ZDA, kot tudi številnih drugih državah, so milijoni ljudi Cerkev zapustili, a se vseeno čutijo s katolištvom zelo povezani. V nekaj generacijah, se bo še ta povezanost izgubila. Če se bo ta trend nadaljeval, bomo imeli generacije večinoma nekrščenih ljudi. Naučiti se moramo, kako učinkovito pristopiti k ljudem zunaj in na obrobju Cerkve in jih povabiti nazaj. Evangelizacijska taktika, ki se prvotno osredotoča na nauk ne bo prepričala ljudi, ki v Boga komaj verujejo. Papež Frančišek nas vabi, naj ne zapustimo nauka, ampak se obrnemo k drugi strani diamanta resnice, to je usmiljenju, ki se hrani z naukom. Če si res želimo prizadevati za evangelizacijo in širjenje vesele novice, potem je nastopil čas za ta pristop.

Več na: http://aleteia.org/2016/04/12/the-secret-key-to-understanding-pope-francis-and-amoris-laeticia/2/#sthash.mUnEGmjn.dpuf