Mojca M. Štefanič, Našli Da Vincijevega »izgubljenega« Jezusa (Vir: Družina)

Umetnostni zgodovinarji so sicer vedeli za obstoj slike Salvator Mundi (Odrešenik sveta) renesančnega umetnika Leonarda Da Vincija, vendar je dolga leta veljalo, da je bilo delo uničeno. Nato pa jo je njen lastnik, čigar družina je sliko kupila na dražbi leta 1958 za 45 britanskih funtov, leta 2005 prinesel v New York in jo pokazal preprodajalcu umetnin Robertu Simonu. Simon je sprva menil, da je delo naslikal eden izmed Leonardovih sodobnikov ali učencev, kar bi že samo po sebi pomenilo, da gre za izredno dragocen umetniški izdelek.

Potem ko sta Simon in umetniška konservatorka Dianne Dwyer Modestini odstranila več plasti zaključnih premazov in barve, pa se jima je zazdelo, da bi bil lahko avtor slike, ki prikazuje Jezusa z eno roko na kristalni krogli in z drugo dvignjeno v blagoslov, kar veliki mojster sam.

Kaj pa ju je napeljalo na to misel?

Najprej so bili to pentimenti, popravki, preslikani čez prvotno plast barve in vidni pod posebno osvetlitvijo, narejeni predvsem pri položaju Jezusovih prstov in gub na njegovem oblačilu. Da Vinci je pogosto predeloval podrobnosti na svojih delih, ko je eksperimentiral s slikanjem likov v prostoru.

Drugi namig pa so bili Jezusovi kodri.

»Ogledovala sem si kodre in ugotovila, da so popolnoma enaki kot kodri Janeza Krstnika na sliki v Louvru, na kateri ima glavo polno velikanskih vitic«, je Modestinijeva povedala v pogovoru za medije. Ko sta prosila še oxfordskega umetnostnega zgodovinarja Martina Kempa, da bi jima pomagal oceniti pristnost umetniškega dela, je ta nemudoma prepoznal Leonardovo »roko«.

»Povsem jasno je bilo. Slika je izžarevala nekaj, kar človek začuti pri vseh Leonardovih delih. Pri »Moni Lisi« vsekakor nekaj začutimo«, je pojasnil Kemp.

Delo je eno izmed zgolj 15 še obstoječih oljnih slik Leonarda Da Vincija. Narejeno je bilo po naročilu francoskega kralja Ludvika XII. med leti 1506 in 1513. Obstoj dela je prvič zabeležen v umetniški zbirki angleškega kralja Karla I. leta 1649.

Ko so Karla umorili in odpravili angleško kraljevino, je bila slika prodana, kasneje pa je prišla v roke vojvode Buckinghamskega, čigar sin jo je prodal na dražbi. Leta 1900 je sliko kupil sir Frederick Cook, takrat pa je bilo delo že poškodovano zaradi novih nanosov barve, zato so ga Cookovi potomci leta 1958 prodali za izredno nizko ceno.

Po razstavah v londonski Narodni galeriji in muzeju Ermitaž v Sankt Petersburgu je bila slika prodana ruskemu zbiratelju Dmitriju Ribolovljevu za 127,5 milijonov ameriških dolarjev, s čimer je »Odrešenik sveta« postal najdražji Leonardo, ki se je kdaj koli pojavil na trgu umetnin. Odtlej je bila slika predmet ostre pravne bitke med Ribolovljevim in njegovim nekdanjim umetniškim svetovalcem, ki je sliko pridobil za ceno od 75 do 80 milijonov dolarjev. Kot je pojasnil tiskovni predstavnik Ribolovljeva, je umetniški svetovalec nato delo »podtaknil« Ribolovljevu in ob tem »zaslužil« 47,5 milijonov dolarjev.

Leonardov »Odrešenik sveta« je tudi zadnja umetnikova slika v osebni lasti, naslednji mesec pa bo znova na voljo morebitnim kupcem v dražbeni hiši Christie’s, in sicer z izklicno ceno 100 milijonov ameriških dolarjev. Po mnenju predstavnikov dražbene hiše je delo »sveti gral umetniških vnovičnih odkritij«. Tiskovni predstavnik Ribolovljeva pa dodaja, da bo »bližajoča se dražba dokončno zaključila boleče poglavje v družini Ribolovljev«.

Vir: www.aleteia.org

Foto: Wikipedia

Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/nasli-da-vincijevega-»izgubljenega«-jezusa