Dwight Longenecker o apostolski spodbudi Radost ljubezni: V zmedi zakona najti veselje (Vir: Aleteia)

Za našo krizo obstaja preprosta rešitev – preprosta, toda ne lahka

Moderni zakon je zmeda. Zaradi številnih in med seboj prepletenih razlogov je tradicionalno krščansko razumevanje trčilo ob skale in grozi nam brodolom. Na svojem blogu sem navedel 10 razlogov, zakaj smo se znašli v takšnih težavah. Vedno večja mobilnost, družbenoekonomski razvoj, spolna revolucija, ločitev brez slabe vesti in kontracepcija, vse to je prispevalo h katastrofi, toda v tej zmedi Katoliška Cerkev ponuja odgovor.

Odgovor je, da je zakon življenjska skupnost enega moškega in ene ženske. Čeprav je odgovor preprost, ni lahek. Visok ideal poklicanosti v krščanski zakon se sooča s trdo resničnostjo modernega sveta in nedavna apostolska spodbuda papeža Frančiška ponuja pot v povezovanju resničnosti zmede zakona z visoko vizijo pristnega zakona, ki traja vse življenje.

Papež Frančišek spodbuja pastirje in vernike, naj sprejmejo dejstvo, da smo v zmedi, naj se lotimo dela in zavihamo rokave ter pomagamo tistim, ki so doživeli brodolom, da bodo zbrali razbitine in svoj tovor in iz teh razbitin poskušajo zgraditi splav.

Prvo načelo je, da je vsako dejanje ali moralno dobro ali slabo. Ali je dejanje dobro ali slabo določamo na osnovi naravnega in Božjega prava. Če je dejanje proti naravi ali krši zakon, ki je razodet v Svetem pismu ali učenju Cerkve, potem je dejanje objektivno slabo. Nikoli ne more biti dobro. Kljub temu je osebna krivda za greh lahko različna glede na resnost zločina, namen osebe, okoliščine in usmerjenosti njegovega ali njenega srca.

Tu je primer. Zakon pravi, da je omejitev hitrosti na cesti 60 kilometrov na uro. To je zakon. Če pelješ 61 kilometrov na uro, kršiš zakon. Tudi če voziš 90 km na uro, kršiš zakon. Tako oseba, ki vozi 61 km na uro kot oseba, ki vozi 90 km na uro kršita zakon, toda zdrava pamet nam pravi, da je oseba, ki vozi 90 km na uro bolj kriva od tiste, ki vozi 61 km na uro.

Nameni, okoliščine in usmerjenost srca nam prav tako pomagajo določiti ne samo, ali je ta oseba prekršila zakon, pač pa tudi, kako kriva je. Tako, recimo, da sta dve osebi vozili 90 km na uro na področju z omejitvijo 60 km na uro. Bog, aroganten bedak, je to naredil, ker se je bahal in je hotel s svojim športnim avtomobilom zmagati v dirki. Sam, ljubeči oče, pa je hitel, da bi svojo malo hčerkico pripeljal na urgenco, ker se ji je ravno zgodila grozna nesreča. Bob in Sam sta oba močno prekršila zakon, toda Samova krivda je zanemarljiva, medtem ko je Bobova velika. Oba sta prekršila zakon, toda njuno krivdo lahko merimo po namenu, okoliščinah in splošni usmerjenosti njunega srca. Sam je dober, ljubeč in odgovoren oče, čigar življenje se odvija v pravo smer. Bob je aroganten bedak, čigar življenje vedno bolj nazaduje.

Dober pastir pomaga članom svoje črede, ki se znajdejo v zakonski zmedi z uporabo teh orodij analize in razločevanja. Kot dirkača, je ena ločena in ponovno poročena oseba lahko veliko bolj kriva kot druga ločena in ponovno poročena oseba.  Obe sta prekršili Božjo postavo s tem, ko sta se po ločitvi na novo poročili, toda stopnja njune krivde je lahko različna. To ne pomeni, da ločena in ponovno poročena oseba, ki ima malo krivde lahko avtomatično prejema obhajilo. Tudi ta oseba mora razločevati svoj neurejeni  odnos.

Razumeti, da so zakoni zapleteni pomeni, da bo dober pastir uporabljal orodje, ki si ga je pridobil pri svoji vzgoji, da jim bo pomagal razumeti njihovo situacijo, videti modrost učenja in discipline Cerkve in nato nadaljevati proces k polni pokori, odloku o ničnosti (če je to potrebno), globoki izkušnji Božjega usmiljenja in končno, polni spravi s Kristusom in Cerkvijo.

Papeževa pastoralna spodbuda je prepoznanje, da resničnost biti Kristusov učenec ni lahka. Učiti se ljubiti in biti ljubljen je življenjsko delo. Opotekamo se in pademo. Pokesamo se in znova vstanemo. Učenje in disciplina Cerkve sta pripomočka, ki ju potrebujemo, da stopimo na to dolgo, težko pot in dobri pastir nas sreča tam kjer smo in nas vodi tja, kamor moramo priti. Pomaga nam povezati resničnost naših ljubezni in življenj z večjo ljubeznijo in življenjem, h kateremu smo poklicani.

Več na: http://aleteia.org/2016/04/14/finding-joy-in-the-marriage-mess/2/#sthash.PPYZZDRU.dpuf