Sočutje, približati se in vrniti
Sočutje te potiska k »približati se. Lahko vidimo toliko stvari, a se jim ne približamo. Približati se pomeni, dotakniti se resničnosti. Dotakniti se. Sočutje, to je prva beseda in približal se je, je druga. Zatem je storil čudež, a Jezus ni rekel: ‘Nasvidenje, grem naprej po svoji poti’, ne. Vzel je dečka in kaj je rekel? ‘Vrnil’ ga je njegovi materi, torej vrniti, to je tretja beseda. Jezus dela čudeže zato, da bi vrnil, osebe postavil na njihovo pravo mesto. In to je storil z odrešenjem. Imel je sočutje, Bog je imel sočutje, po svojem Sinu se nam je približal in nam vrnil dostojanstvo Božjih otrok. Vse nas je ponovno ustvaril.«
|
|
Bi imeli v župniji tudi športno ekipo?
V preteklem tednu se je vsa Slovenija veselila z našimi fanti, ki so osvojili prvo evropsko košarkarsko zlato. A to je ena plat medalje. Druga so prazna košarkarska igrišča in mladi, ki so namesto vzgoji s športom prepuščeni pametnim telefonom in socialnim omrežjem. Ne pustimo, da bi košarkarski navijaški zanos izzvenel v prazno. Isti ljudje, ki poganjajo in usmerjajo Oratorij Slovenija, že nekaj let nudijo podporo tudi župnijskim športnim ekipam. Šport je lahko odlična priložnost, da v župnijsko dejavnost pritegnemo tudi mlade, ki jih morda ne zanima oratorij ali mladinska skupina.
|
|
Kuharska knjiga papeža Frančiška
Prihodnjo pomlad naj bi izšla knjiga o kuharskih spretnostih papeža Frančiška, je poročal milanski časnik Il Giornale. Natančno gledano pri delu z naslovom »Kuharski mojster Frančišek« ne gre za kuharsko knjigo, ampak bolj za biografijo nekdanjega nadškofa v Buenos Airesu z vpogledom v njegovo kuhinjo in na jedilno mizo, piše Il Giornale. Pri Bergoglievih, papeževi družini, se je ljubezen do hrane in kuharske umetnosti od stare matere preko matere prenesla na Jorgeja Maria. V mestu Piemont na severu Italije, od koder izhajajo Frančiškovi stari starši, je družina upravljala svojo restavracijo.
|
|
|
Hvaležni četrtek naše družine
Ne vem za vas, a Bog je preko let slišal od mene neverjetno veliko prošenj. »Gospod, pomagaj mi pri tem, in onem in tretjem…« Pravzaprav mislim, da mi bo Bog z rahlo jeznim tonom enkrat rekel: »Za to si pa že prosil« in če ne bo, mu ne bi zameril, če bi to storil. Določili smo »molitveni urnik«, ko molimo kot družina, takoj zjutraj in pred spanjem in dodali namene. Saj veste, prošnje za raznorazne zadeve. Seznam je postal precej dolg, saj smo molili skoraj za vse, ki smo jih poznali: nove znance, ljudi s težavami…, vsaj enega brezdomca in seznam se je daljšal. Po nekaj tednih je čas molitve postal dolgočasen...
|
|
Štiri vprašanja, ki rešujejo zakon
Rafael Goncalves, mladi brazilski odvetnik za razveze, je objavil fotografijo z vprašanji, ki jih je zastavil svojim klientom na Facebooku – in postalo je nalezljivo. V zapisku so navedeni dokumenti, ki so potrebni za uraden začetek postopka razveze zakonske zveze; potem pa je dodano povabilo parom, naj odgovorijo na štiri vprašanja, preden vrnejo dokumentacijo. Ko so ga o tem kasneje spraševali, je Goncalves razložil, da je med pogovorom s svojo klientko ugotovil, da še vedno ljubi svojega moža. "Izgubil sem klienta, toda pridobil sem nekaj prijateljev"...
|
|
Rudar kandidat za tujejezičnega oskarja
Priseljenec Mehmedalija Alić, doma iz Srebrenice, že dolgo dela v zasavskem rudniku, ki je zdaj na prodaj. Uprava odpušča delavce in zapira neaktivne rove, Aliji pa zaupa nenavadno nalogo: raziskati mora rov, ki je zaprt že od konca druge svetovne vojne, in čimprej napisati poročilo, da v njem ni ničesar. Alija v zapuščenem rovu kmalu naleti na zid. Direktor rudnika mu da jasno vedeti, da pričakuje poročilo, da je rov prazen, toda Aliji ne dajo miru govorice okoliških prebivalcev, da so v rovu zakopane žrtve povojnih čistk. Odločen, da se bo dokopal do resnice, nadaljuje delo.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Nasilje in manipulacija
153. V kontekstu tega pozitivnega pogleda na spolnost je primerno načeti témo v njeni celovitosti in z zdravim realizmom. Kajti ne moremo se izogniti temu, da spolnost pogosto razosebljamo in da je tudi polna številnih patologij, tako da »postaja vedno bolj priložnost in sredstvo za potrditev lastnega jaza in sebičnega zadovoljevanja lastnih želja in nagonov«. V tem času je zelo nevarno, da tudi spolnost obvladuje uničujoč duh »uporabi in odvrzi«. Telo drugega pogosto uporabljamo kot predmet, ki ga obdržimo, dokler nam nudi zadovoljstvo, in ga zavržemo, ko izgubi privlačnost. Ali lahko spregledamo ali prikrijemo stalne oblike prevlade, oblastnosti, zlorabe, sprevrženosti in spolnega nasilja, ki so posledica izkrivljanja pomena spolnosti in ki pozabljajo na dostojanstvo drugih ter klic k ljubezni pod pretvezo iskanja samega sebe?
154. Ni odveč poudariti, da se spolnost tudi v zakonu lahko spremeni v vir trpljenja in manipulacije. Zato moramo jasno poudariti, da »zakonsko dejanje, ki ga zahteva zakonec od sozakonca ne glede na njegovo stanje in upravičene želje, ni resnično dejanje ljubezni, ker nasprotuje pravilnim odnosom, ki jih med zakonci upravičeno zahteva nravni red«. Prava dejanja spolne združitve zakoncev odgovarjajo naravi spolnosti, ki jo hoče Bog, če so »izvršena na res človeka vreden način«. Zato sv. Pavel opominja: »Naj v tej stvari nihče ne goljufa in ne vara svojega brata« (1 Tes 4,6). Čeprav je pisal v času, v katerem je vladala patriarhalna kultura, kjer so žensko obravnavali kot bitje, popolnoma podrejeno moškemu, je učil, da mora biti spolnost stvar pogovora med zakoncema: govoril je o možnosti, da zakonca odložita spolne odnose za nekaj časa, toda »sporazumno« (1 Kor 7,5)
|
|
|
Božja beseda
25. nedelja med letom
»Janezu niste verjeli, cestninarji in vlačuge pa so mu verjeli.« (Mt 21,32).
Ezk 18,25-28
Ps 25
Flp 2,1-11
Mt 21,28-32
|
|
|
|
|