Papeževo pismo za
22. svetovni dan bolnikov (Vir: Radio
Ognjišče)
Danes obhajamo
god Lurške Matere Božje oziroma 22. svetovni dan
bolnikov. Papež Frančišek je za to priložnost
bolnikom napisal pismo z naslovom Vera in
ljubezen: »In takó smo tudi mi dolžni dati
življenje za brate« (1 Jn 3,16).
Dragi
bratje in sestre!
1. Ob priložnosti XXII.
svetovnega dneva bolnikov, ki ga letos obhajamo
pod naslovom Vera in ljubezen: »In takó smo tudi
mi dolžni dati življenje za brate« (1 Jn 3,16), se
posebej obračam na bolne in vse, ki jim s svojo
skrbjo in pomočjo stojite ob strani. Cerkev ob
vas, bolniki, spoznava posebno navzočnost trpečega
Kristusa. Da, v našem trpljenju je Jezusovo
trpljenje, saj z nami nosi vso težo in jo
osmišlja. Ko je Božji Sin visel na križu, je
izničil osamljenost trpljenja in razsvetlil
njegovo temo. Tako stojimo pred skrivnostjo Božje
ljubezni do nas; daje nam upanje in pogum –
upanje, ker se v ljubečem Božjem načrtu noč
trpljenja odpre velikonočni luči, in pogum, da se
združeni z njim, ki nam stoji ob strani,
zoperstavimo vsem neprijetnostim.
2.
Učlovečeni Božji Sin ni premagal bolezni in
trpljenja v moči človekove izkušnje, temveč tako,
da ju je sprejel nase, ju preobrazil in izničil
njuno brezpogojno moč. Izničil, ker zadnje besede
nimata več bolezen in trpljenje, temveč novo
življenje v polnosti; preobrazil, ker v zedinjenju
s Kristusom vse, kar se nam zdi negativno, lahko
postane pozitivno. Jezus je pot in v njegovem Duhu
mu lahko sledimo. Oče je iz ljubezni daroval Sina,
ki se je daroval iz iste ljubezni. S tem ko svoje
življenje darujemo za življenje svojih bratov in
sester, lahko tudi mi ljubimo drug drugega, kot
nas ljubi Bog.
Vera v dobrega Boga nam bo v
dobro; vera v križanega Kristusa nam bo dala moč,
da bomo ljubili do skrajnosti, tudi sovražnike.
Dokaz prave vere v Kristusa je osebna podaritev,
širjenje ljubezni do bližnjega, še posebej do
tistega, ki je ne zasluži, ki trpi, ki je izločen
iz družbe.
3. Po krstu in birmi smo
poklicani, da postajamo podobni Kristusu,
usmiljenemu Samarijanu vseh trpečih. »Ljubezen
spoznavamo po tem, da je On dal življenje za nas.
In takó smo tudi mi dolžni dati življenje za
brate« (1 Jn 3,16). Če se z naklonjenostjo ozremo
na tiste, ki so najbolj nebogljeni, jim v
nasprotju s svetom prinašamo upanje in Božji
nasmeh. Če naše velikodušno podarjanje sebe drugim
postane način našega delovanja, potem dajemo
prostor Jezusovemu Srcu in tako prispevamo svoj
delež k prihajajočemu Božjemu
kraljestvu.
4. Da bi lahko rasli v
nežnosti, v spoštljivi in čuteči ljubezni, imamo
krščanski zgled, na katerega se lahko z gotovostjo
oziramo. To je zgled Jezusove in naše Matere, ki
je pozorna na Božjo besedo ter na skrbi in težave
svojih otrok. Prevzeta od Božjega usmiljenja, ki
je postalo meso, Marija ne misli nase, temveč se
odpravi na pot iz Galileje v Judejo, da bi
obiskala sorodnico Elizabeto in ji pomagala. Ko
opazi pomanjkanje vina na svatbi v Kani, se obrne
na svojega Sina. Na življenjskem romanju nosi v
svojem srcu besede starčka Simeona, ki ji je
napovedal, da bo njeno dušo presunil meč. Zvesto
vztraja pod Jezusovim križem. Ve torej, kaj pomeni
hoditi po poti, zato je Mati vseh bolnih in
trpečih. Nanjo se smemo obračati z otroškim
zaupanjem, prepričani, da nam bo pomagala, nas
podpirala in nas ne bo nikoli zapustila. Je Mati
Križanega in Vstalega: ostaja z nami na naši poti
križa in nas spremlja na poti k vstajenju, k
polnosti življenja.
5. Sveti Janez, učenec,
ki je z Marijo stal pod križem, nas vodi k viru
vere in ljubezni, k Božjemu Srcu, ki »je ljubezen«
(1 Jn 4,8.16). Spominja nas, da ne moremo ljubiti
Boga, ne da bi ljubili svoje brate in sestre. Kdor
stoji z Marijo pod križem, se uči ljubiti tako,
kot je ljubil Jezus. Križ je »gotovost zveste
Božje ljubezni do nas. Ta velika ljubezen prodre
vse do naših grehov in jih odpušča; prodre v naše
trpljenje in nam daje moč, da ga prenašamo; prodre
celo v smrt, da jo premaga in nas reši. […]
Kristusov križ nas vabi k navzemanju njegove
ljubezni. Uči nas tudi, kako naj drugega gledamo z
usmiljenjem in ljubeznijo – predvsem trpečega, ki
potrebuje pomoč« (Križev pot z mladimi v Riu de
Janeiru, 26. julija 2013).
Na XXII.
svetovni dan bolnikov zaupam Mariji, da bo bolnim
pomagala prenašati trpljenje s trpljenjem Jezusa
Kristusa in da bo podpirala vse, ki negujejo
bolne. Vsem – bolnim, tistim, ki jim strežejo, in
vsem odgovornim – iz srca podarjam svoj apostolski
blagoslov.
V Vatikanu, 6. decembra
2013
Frančišek
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/151/aktualno/12927/
Marta
Jerebič, Prva obletnica napovedi odstopa Benedikta
XVI. (Vir: Radio
Ognjišče)
Danes mineva leto
dni, odkar je papež Benedikt XVI. napovedal svoj
odstop. Ker že več stoletij ni prišlo do česa
takega, je bilo to dejanje za mnoge nenavadno in
presenetljivo. Kdor pa je bolj od blizu spremljal
Benedikta XVI., je nekaj takega lahko zaslutil že
iz njegovega pogovora z novinarjem Petrom
Seewaldom.
To je bilo veliko vodstveno
dejanje, svobodna odločitev, ki je resnično
vplivala na razmere in zgodovino Cerkve, je za
Radio Vatikan dejal njegov direktor in vatikanski
tiskovni predstavnik p. Federico
Lombardi. Pojasnil je, da se prav v tem
primeru vidi, da je papeštvo služenje in ne moč,
in da prav zato dva papeža lahko mirno
sobivata.
Benedikt XVI. sicer živi skrito
javnosti, a ne izolirano. P. Lombardi je povedal,
da živi normalno življenje za neko ostarelo verno
osebo: veliko moli, premišljuje, bere, odgovarja
na pisma, se srečuje z ljudmi, ki so mu blizu. Med
odnosi je posebej izpostavil osebna srečanja in
pogovore s svojim naslednikom papežem
Frančiškom.
»Mislim, da je zelo lepo za
nas, ko vidimo tiste redke fotografije obeh
papežev, ki molita skupaj. To je zelo lepo in
spodbujajoče znamenje nepretrganosti Petrovega
poslanstva v služenju Cerkve,« je še povedal
p. Lombardi.
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/151/svet/12934/
AJ,
Preizkušnja naravne nesreče priložnost za
solidarnost (Vir: Radio
Ognjišče)
Pomožni škof dr.
Anton Jamnik je včeraj maševal v Doljnem Logatcu
in obiskal najbolj prizadeta območja v okoliških
krajih.
Obisk najbolj prizadetih območij na
področju Logatca in okoliških krajev se je začel s
sveto mašo v Doljnem Logatcu. Pri sveti maši je
škof Jamnik poudaril, da želi s tem obiskom
pokazati solidarnost, duhovno bližino pa tudi
vabilo h konkretni pomoči vsem, ki so jih v
zadnjih desetih dnevih prizadeli sneg, žled,
grozeče poplave in druge preizkušnje v mnogih
predelih Slovenije. Ob Božji besedi, da naj bi
bili kristjani »sol zemlje in luč sveta«, je
poudaril, da je naravna nesreča, ki jo doživlja
veliko področij v Sloveniji priložnost, da to tudi
uresničujemo in udejanjamo s konkretnimi dejanji
pomoči, solidarnosti in sočutja. Ob trpljenju
bližnjih ne smemo in ne moremo ostati ravnodušni,
kot da se nas to ne tiče. Pomembno je, da se
danes, tukaj in sedaj odločimo, da vsak po svojih
močeh pomagamo in da se ob tem zavedamo, da je
dobro delo in služenje največja sreča za vsakega,
ki lahko osreči drugega, ter da se iz sveta
individualizma in zaprtosti vase odpremo bližnjemu
in v medsebojni solidarnosti doživimo vse bogastvo
in radost bivanja v skupnosti. Po sveti maši je
škof Jamnik obiskal gasilce, delavce elektro
podjetij, štab civilne zaščite, vojake, skavte,
tabornike, člane župnijske Karitas ter se vsem
zahvalil za njihovo požrtvovalnost, srčno dobroto
in veliko odgovornost, ki jo čutijo in
uresničujejo v skrbi za bližnje.
Na terenu
se je v konkretnih razmerah seznanil, kako zelo so
bili in še vedno so, mnogi ljudje na tem področju
zares v zelo težkem položaju, hkrati pa tudi, da
je to ljudi še bolj povezalo med seboj in da je
hvala Bogu med ljudmi še vedno zelo razvit čut
odgovornosti za bližnje. To je ponovno povezalo
prebivalce celotne Slovenije med seboj, saj so
bili v Logatcu gasilci iz Bele Krajine, delavci
elektro podjetij iz različnih koncev Slovenije….
Še več, tudi večje število prostovoljcev iz
Nemčije, Avstrije, Češke pomaga predvsem pri
oskrbi z električno energijo. Kljub temu, da se
vendarle stvari nekoliko umirjajo, so vsi po vrsti
opozarjali, še posebej tisti v najbolj oddaljenih
vaseh, da »pravi šok« šele prihaja, ko se bo
pokazala vsa realnost in vse razsežnosti te
naravne nesreče.
Zato smo prav vsi še
toliko bolj poklicani, da v prihodnjih tednih in
mesecih ne pozabimo na ljudi v stiski po celotni
Slovenije ter da preko župnijskih, škofijskih in
Slovenske Karitas in na mnoge druge načine
prispevamo svoj delež materialne, duhovne in
socialne pomoči bližnjim. Končno pa je to naša
poklicanost in srčika evangelija, da v služenju
bližnjemu dokažemo, da smo evangelij vzeli zares,
da nas prijateljstvo z Bogom vabi, da njegovo
obličje odkrivamo prav v vsakem
človeku.
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/151/aktualno/12930/ Zbiranje
pomoči za prizadete ob ledeni ujmi (Vir:
Katoliska-cerkev.si)
Slovenska
karitas se pridružuje pomoči prizadetim ob ledeni
ujmi, ki je zajela Slovenijo. Za prizadete družine
je Karitas do sedaj zagotovila 10 močnejših
agregatov. Osem agregatov bo družinam razdeljenih
v sodelovanju z Gasilsko zvezo Slovenije, od tega
6 agregatov v Cerkno in okolico ter 2 na območje
Postojne. Dva agregata pa sta bila razdeljena
danes na območju Škofijske karitas
Celje.
Slovenska karitas zbira prispevke za
pomoč gospodinjstvom, ki so utrpeli škodo zaradi
ledene ujme in potrebujejo podporo. Svoj dar
lahko podjetja in posamezniki prispevajo
na:
Slovenska karitas Kristanova ulica
1 1000 Ljubljana, TRR : SI56
02140-0015556761, Namen: LEDENA UJMA, Sklic:
00 6238, Koda namena:CHAR, BIC banke:
LJBASI2X
Iskrena hvala za
podporo.
Imre Jerebic generalni tajnik
Slovenske karitas
Več na: http://katoliska-cerkev.si/zbiranje-pomoci-za-prizadete-ob-ledeni-ujmiNagrada Prešernovega
sklada jezuitu p. Vladimirju Kosu (Vir:
Katoliska-cerkev.si)
Iz
utemeljitve nagrade:
Pesnik Vladimir
Kos je bil rojen v Murski Soboti leta 1924.
Navzkrižja vojnega časa so ga vodila v
emigracijo.
Leta 1950 je v Rimu doktoriral
iz filozofije in se kot duhovnik odločil za
misijonsko delo na Japonskem. Tam deluje že vse od
leta 1956 - kot univerzitetni profesor filozofije
in kot misijonar med revnimi. Vladimir Kos se
je v zgodovino moderne slovenske literature vpisal
s tem, da je v letih po 1954 s svojo poezijo
ustvaril zgodnje dosežke slovenskega pesniškega
modernizma. Intenzivno pesniško ustvarjalnost
ohranja Kos vse do danes.
V zbirkah
Pesmi z japonskih otokov in Ob rahlo
tresoči se tokijski harfi se njegova poezija
odpira harmoničnemu doživljanju japonske narave,
človekovega mesta v kozmosu in krščanskega Boga
kot temeljnega ozadja vseh bitij, njihove lepote,
globine ter nagovarjajoče moči. V Pesmih z
japonskih otokov si mojstrsko odgovarjata
japonski slog tanka in slog tradicijske slovenske
pesmi.
Iz obeh zvrsti blagoglasno zveni
daljni japonski svet, bivanjsko artikuliran z
izkušnjo Slovenca v svetu, ki so mu živo
slovensko, japonsko in krščansko izročilo vir
intenzivnih pesniških navdihov.
P. Kosu
čestitamo in mu želimo vse dobro!
Več na:
http://katoliska-cerkev.si/nagrada-presernovega-sklada-jezuitu-p-vladimirju-kosu
M.P., »Ne le
trpeti, tudi umreti za svoje ideje« (Vir:
Druzina.si)
Alojzij
Stepinac je bil hrvaški nadškof in kardinal, ki so
ga vsi poznali po njegovi ljubezni do Kristusa in
Cerkve, ljubezni do molitve, zrelosti in
duhovniški gorečnosti. Rodil se je leta 1989, umrl
pa 10. februarja 1960. Za blaženega ga je leta
1998 v Mariji Bistrici pred okoli 400.000 romarji
razglasil papež Janez Pavel II. Ob beatifikaciji
je dejal: »Izpolnil je svoje poslanstvo
oznanjevanja predvsem s trpljenjem za Cerkev in
potrdil sporočilo vere s smrtjo. Raje je imel
temnico kot svobodo, le zato, da je branil svobodo
in edinost Cerkve. Ni se bal verig, da ne bi bila
uklenjena beseda evangelija.«
Ob godu
bl. Alojzija Stepinca ponovno objavljamo njegov
življenjepis in vas vabimo k prebiranju knjižice
Luč na poti življenja, v kateri boste o njem
izvedeli še več.
Rodil se je 8. maja
1898 v župniji Krašić. Po maturi v Zagrebu je leta
1916 nastopil vojaško službo v Karlovcu. Kot
poročnik avstrijske vojske je bil poslan na
italijansko bojišče. Julija 1918 so ga ujeli, čez
pet mesecev pa izpustili. Zatem je kot vojaški
prostovoljec odšel v Solun. Po demobilizaciji se
je leta 1919 vrnil domov in jeseni odšel študirat
agronomijo v Zagreb, a že po enem semestru se je
odločil, da bo raje pomagal očetu, ki je bil velik
kmet. Starši so ga spodbujali, naj se poroči, in
izbral si je Marijo Horvat, ki jo je poznal kot
verno dekle. Vendar pa z ženitvijo ni bilo nič;
Alojzij se je odločil za študij teologije na
Gregoriani v Rimu, kjer je bil leta 1930 posvečen
v duhovnika. Tako je bila uslišana molitev
Alojzijeve matere Barbare, ki je goreče molila in
se trikrat na teden postila, da bi sin prejel
milost duhovniškega poklica. Alojzij je za
materino molitev izvedel šele po
posvečenju.
Ves Zagreb ga je
cenil Ko se je leta 1931 vrnil v
Zagreb, ga je nadškof Bauer imenoval za
škofijskega ceremonierja. Njegova posebna skrb so
bili reveži. Nadškof je na njegovo pobudo
ustanovil Karitas. Stepinca so že takrat poznali
po njegovi ljubezni do Kristusa in Cerkve,
ljubezni do molitve, zrelosti in duhovniški
navdušenosti, kar je nadškofa Bauerja nagnilo k
temu, da ga je predlagal za svojega naslednika.
»Tako me je presenetil, da sem prvi hip pomislil,
da je starčka (nadškofa Bauerja) zapustila pamet,«
je kasneje pripovedoval Alojzij Stepinac. Njegovo
imenovanje za nadškofa 28. maja 1934, ko mu je
bilo 36 let, je bilo za vse popolno
presenečenje.
Škofovsko službo je začel z
velikim zaupanjem in vero, kar izraža tudi njegovo
škofovsko geslo: »Vate, Gospod, zaupam!« Bil je
zelo povezan z laiškimi združenji in mladinskimi
skupinami, spodbujal verski tisk, odpravljanje
revščine, skrbel je za primerno pastoralo, posebej
otrok in mladih. Gojil je prijateljski odnos s
svojimi duhovniki in bil očetovski z bogoslovci.
P. Miha Žužek, ki je vojna leta preživel v
Zagrebu, se spominja: »Nadškofa Stepinca je že
leta 1941 ves Zagreb cenil kot duhovnega človeka.
Znano je bilo, da je mož globoke molitve, asket,
poln nesebične ljubezni. Svoje ‘gospodinje' je
spravljal v nenehne zadrege, ker je sproti vse
razdal.«
Stepinac je poudarjal pravico
vseh, tudi hrvaškega naroda, do neodvisnosti, zato
je podpiral hrvaško državo, v marsičem pa je z
oblastniki Neodvisne države Hrvatske (NDH),
prihajal v nesoglasje zaradi njihovih ukrepov, saj
so bili za Cerkev nesprejemljivi. Že aprila 1941
je obsodil protisrbsko in protijudovsko
zakonodajo, ki jo je sprejel režim. Ščitil je Jude
in organiziral pobeg judovskih otrok na Madžarsko
in v Palestino. Ko je kmalu po ustanovitvi države
voditelj NDH Pavelić ukazal množično streljanje
Srbov, je Stepinac zapisal: »Kot nadškof
protestiram proti temu nasilju: česa takega
katoliška vera ne dovoljuje. Prosim Vas, da
sprejmete vse ukrepe, da niti en Srb ne bi bil več
ubit.« Pogosto je posredoval pri oblasteh, ko so
preganjali pravoslavne Srbe, in bil pri tem
marsikdaj uspešen. Ko so Nemci iz Štajerske
izgnali skoraj vse duhovnike, je v okrožnici
prosil hrvaške duhovnike, naj jih z odprtostjo
sprejmejo.
24. oktobra 1942 je dejal med
pridigo: »Vsi ljudje vseh ras so božji otroci, vsi
brez razlike, najsi bodo Romi, črnci, civilizirani
Evropejci, Judje ali ponosni Arijci, vsi imajo
isto pravico, da rečejo: ‘Oče naš, ki si v
nebesih.' Zato je katoliška Cerkev vedno obsodila
in še obsoja vsako krivico in nasilje v imenu
razredne, rasne ali nacionalne teorije. Ni mogoče
iztrebljati Romov ali Judov, ker bi jih imeli za
manjvredno raso.« Tako jasnih besed je bilo v
takratni Evropi slišati bolj malo. Njegove jasne
obsodbe režima so objavljali partizani pa tudi
radio BBC, kar je razjezilo ustaše.
»Moja krivda je
v tem, da ne klonim« Ko so po
osvoboditvi leta 1945 oblast prevzeli partizani,
so bili nekaj mesecev odnosi med Cerkvijo in
državo dobri. Zatem pa ga je Tito v osebnem
pogovoru skušal prepričati, naj ustanovi narodno
Cerkev in se odcepi od Svetega sedeža. Stepinac je
odklonil. Skupaj z drugimi hrvaškimi škofi je
objavil pismo, v katerem je obsodil politiko
komunističnega režima, ki ni spoštoval verske
svobode, ki je nacionaliziral premoženje Cerkve,
preganjal posameznike in pobijal duhovnike.
Režimski mediji so začeli močno napadati Stepinca
in škofe. Prijeli so ga in ga na montiranem
procesu obsodili na šestnajstletno prisilno delo.
»Moja krivda je v tem,« je izjavil pred sodniki,
»da ne klonim pred vašimi zahtevami. Toda če bi
moral dati svoje življenje pri izpolnjevanju
svojih dolžnosti, ga bom dal, zagrebški nadškof
zna ne samo trpeti, ampak tudi umreti za svoje
ideje.« V zloglasnem zaporu v Lepoglavi je prebil
pet let, zatem pa so ga zaradi pritiskov
mednarodne javnosti premestili v župnišče v
rojstnem Krašiću, kjer je ostal do smrti. Papež
Pij XII. je njegovo zvestobo Kristusu in Cerkvi
12. januarja 1953 nagradil: imenoval ga je za
kardinala. V Krašićih je veliko trpel zaradi
stalnega policijskega nadzora in bolezni. Malo
pred smrtjo, leta 1959, je v odgovoru oblastem
zapisal: »Če režim meni, da umiram prepočasi, naj
me telesno popolnoma dotolče, kakor je v pravnem
smislu storil pred štirinajstimi leti. Sveti
Ciprijan je svojemu krvniku dal 25 zlatnikov,
preden mu je ta odsekal glavo. Jaz nimam zlata.
Vse, kar lahko dam, je molitev za tistega, ki mi
bo zadal smrt, da mu Gospod odpusti in mu da večno
življenje, meni pa da spokojno smrt.« Čeprav je
bil do režima povsem neuklonljiv, pa ni gojil
nobenega sovraštva. »Eminenca (Stepinac) je
rekel,« je februarja 1960 Titu pisala kiparka Mila
Wood, »da bo po hudi bolezni prvo mašo opravil za
Vas. Poleg tega je vedno poudarjal: tudi komunisti
so naši bratje, mi jih moramo ljubiti. Ste me
razumeli? Mi jih moramo ljubiti.«
Več v
knjigi Juraja Batelja
Luč na poti življenja.
Več na:
http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/%C2%BBne-le-trpeti-tudi-umreti-za-svoje-ideje%C2%AB
A.S., Najmanj 17
tisoč mladih na srečanju s svetim očetom na
praznik sv. Valentina (Vir: Radio
Ognjišče)
14. februarja, se
bo papež Frančišek srečal z mladimi pari, ki se
pripravljajo na poroko. Avdienca, ki bo
zaznamovala liturgični praznik sv. Valentina, je
bila naznanjena 20. decembra.
Sprva je bila
predvidena v dvorani Pavla VI., a je bila zaradi
nepričakovano velikega števila prijavljenih
prestavljena na Trg sv. Petra. Iz tega razloga so
tudi prijave še vedno mogoče, saj se je rok
prestavil na 12. februar. Doslej se je na srečanje
s svetim očetom prijavilo že kar 17 tisoč mladih.
Dogodek, katerega je spodbudil Papeški svet za
družino, bo potekal pod geslom: Veselje 'da-ja' za
vedno. Predstavlja del poti priprave na prihodnjo
škofovsko sinodo, posvečeno družini. Udeleženci
srečanja bodo dopoldne najprej prisluhnili
pričevanjem in se tako pripravili na prihod papeža
Frančiška, ki se jim bo predvidoma pridružil ob
12. uri.
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/151/svet/12921/
K. Č. (po CNS),
Redovnica s hokejem v krvi (Vir:
Druzina.si)
Sestra Helena
Burns se je rodila v Bostonu. In za prebivalce
tega mesta se, po njenih besedah, predpostavlja,
da jim je všeč hokej kot materino mleko: "Takoj,
ko lahko stojiš, ti dajo drsalke in te pošljejo na
led. Vsak igra hokej, ali pa ga vsaj spremlja."
Tako ni presenetljivo, da ljubezen do tega
moštvenega športa goji tudi Helena Burns, čeprav
redovnic v hokejskem dresu nismo
vajeni.
Sestra Helena ima tudi kanadsko
državljanstvo in navija za kanadsko hokejsko
reprezentanco: "Všeč mi je, da je Sidney Crosby
kapetan!". Vseeno pa ne občuduje vseh sestavnih
delov hokeja: "Vedno sem vznemirjena, ko vidim
pretepe na ledu - tako brutalni so. To se ne bi
smelo dogajati." Ravno zato ji je olimpijski hokej
tako všeč, saj so tu kazni za pretepe stroge, tako
da do njih prihaja zelo redko.
Sestra
pravi, da sosestre njeno navdušenje za hokej že
dobro poznajo in šaljivo dodaja, da jih je nekaj
že "spreobrnila". Več lahko prebereš na: http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/1400519.htm
Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/redovnica-s-hokejem-v-krvi | | |
|
|
|