Papež: Vsako življenje je sveto
Papež Frančišek je znova izrekel ostro kritiko splava in evtanazije. »Logiki odmetavanja in upadanju prebivalstva« bi morali nasprotovati s »kulturo življenja«, je spodbudil ob sklepu nedeljske opoldanske molitve angelovega češčenja v Vatikanu. Frančišek je pozval k molitvi za vse ženske, ki razmišljajo o splavu. Ne smejo se počutiti osamljene in zapuščene, je dejal papež. Enako velja za vse ljudi, ki so v zadnjem obdobju svojega življenja. Vsako življenje je sveto, je poudaril papež.V nagovoru je navedel besede Matere Terezije: »Življenje je lepo, občuduj ga; življenje je življenje, brani ga!«
|
|
Štiri lekcije o odnosu z zaročencem
V zadnjem semestru fakultete sem se odločila, da se udeležim plesnega tečaja. Ples je bil vedno nekaj, kar sem rada opazovala, tako, da sem se prav veselila… pa tudi malce bala. Gotovo so številni ljudje manj samozavestni, ko je treba plesati v javnosti, toda sama sem ugotovila, da je ta skrb sovpadala z dejstvom, da sem človek, ki se spotika že s hojo po ravnih površinah. Toda nazadnje je bilo to, kar sem na tem tečaju prejela, veliko več kot zgolj zabava (čeprav je bilo tudi te v izobilju). V štirih mesecih plesnih vaj, sem se naučila preko dvajset različnih plesov… in presenetljivo veliko o tem, kako biti dober partner. Kajti, kot veste, sta za ples potrebna dva. Tako kot sem se naučila plesati, sem se naučila tudi, kako bolje komunicirati v odnosu z zaročencem.
|
|
Gnidovec, mož spokornosti, adoracije...
Nadškof Stanislav Zore je za zgled vincencijanske karizme postavil Božjega služabnika Frančiška Gnidovca. Kot prvo njegovo lastnost je navedel spokornost. »Brez zdrave spokornosti, brez hotenega odpovedovanja dobrinam in zadovoljstvom, ki so nam na dosegu roke, ne bomo nikdar sposobni dovolj odpreti oči, da bi ob sebi opazili potrebe ljudi.« Spokornost nam daje svobodo in odvzema strah: »Strah nas postane takrat, ko mislimo, da nekaj imamo in se obenem začnemo bati, da bi nam kdo lahko to vzel. Božjega služabnika škofa Gnidovca ni bilo nikoli strah, ker nikoli ničesar ni imel … Ker je vse razdal – revežem, pomoči potrebnim …«
|
|
|
Nemški škofje in Amoris laetitia
»Kaj pomeni Amoris laetitia za zakonsko in družinsko pastoralo v Nemčiji?« se glasi izhodiščno vprašanje, ki si ga nemški škofje zastavljajo v dokumentu, sprejetem 23. januarja in izdanem pred nekaj dnevi. Apostolska spodbuda o ljubezni v družini je »vir za življenje para in družin« in vsebuje veliko elementov, ki jih je treba »razvijati v konkretnih pastoralnih situacijah«. Nemški škofje zato postavijo v ospredje štiri tematike, ki so pomembne za pastoralo Cerkve v Nemčiji v prihodnjih letih, četudi – kot priznavajo – v celoti ne izčrpajo bogastva Amoris laetitia...
|
|
Najlepša zgodba za življenje
V letu 1993 sem postala mama in čutila sem, da sem se ogradila od sveta. Tako sem šla ven – iskat srečanja in odrasel pogovor in karkoli, kar bi mi pomagalo, da bi se moji dnevi – potem ko sem si odpočila od poroda in se navadila biti polni delovni čas mama – pričeli med seboj razlikovati. Nekoč sem ob našem stanovanju videla receptorko in izgledala je, kot da je jokala. Vprašala sem jo, kaj je narobe. Rekla je: »Ti«. Nisem je razumela, a povabila me je, da se usedem z njo. Izkazalo se je, da se je pravkar razšla s svojim fantom in nato ugotovila, da je noseča. Dve prijateljici sta ji že obljubili, da jo bosta odpeljali, da naredi splav, a ona je dejala, da tega ni mogla storiti, ker je vsako jutro opazovala mojega sina, ga podržala, ko se je smejal in brcal. Preprosto ni mogla.
|
|
Molitveni namen za mesec februar
V letu 2017 je za vsak mesec v letu določen molitveni namen.
- Papežev ali splošni namen vsebuje tisto, kar vernikom posebej priporoči sveti oče.
- Namen za evangelizacijo molivcem približa potrebe dežel, kjer se krščanstvo šele razvija ali pa je v zatonu.
- Domači, slovenski namen pa izpostavi nekatere potrebe, s katerimi se sooča domača Cerkev.
V letošnjem februarju je predviden splošni molitveni namen: Da bi vsi, ki so v stiski, še zlasti ubogi, odrinjeni in begunci, v naših občestvih našli odprte roke in tolažbo.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Potrpežljivost
91. Najprej je v besedilu uporabljen izraz makrothymeῖ. To ne pomeni preprosto tega, da ljubezen »vse prenaša«, kajti ta misel je izražena na koncu, v sedmi vrstici. Pomen izhaja iz grškega prevoda Stare zaveze, kjer pravi, da je Bog »počasen v jezi« (2 Mz 34,6; 4 Mz 14,18). Potrpežljivost se pokaže, ko se človek ne da voditi svojim nagonom in se izogiba polaščanju. Gre za lastnost Boga zaveze, ki kliče k posnemanju tudi v družinskem življenju. Za razumevanje besedil, v katerih Pavel uporablja ta izraz, moramo upoštevati Knjigo modrosti (prim. Mdr 11,23; 12,2.15-18). Sočasno s tem, ko se slavi Božja prizanesljivost, ki daje čas za kesanje, se poudarja njegova moč, ki se kaže v njegovem usmiljenem delovanju. Božja potrpežljivost je vaja v usmiljenju z grešnikom in razodeva pravo moč.
92. Biti potrpežljiv ne pomeni, da dovolimo, da z nami stalno slabo ravnajo, ali da trpimo fizično nasilje, ali da dopustimo, da nas obravnavajo kot objekt. Do težav pride, ko zahtevamo, da bodo odnosi med ljudmi nebeški ali da so osebe popolne ali ko se postavimo v središče in pričakujemo, da se bo vse zgodilo po naši volji. Tedaj smo nepotrpežljivi in vse nas napeljuje k temu, da se odzovemo napadalno. Če ne gojimo potrpežljivosti, bomo vedno imeli izgovore za odzivanje iz jeze; in na koncu se bomo spremenili v ljudi, ki ne znajo sobivati, ki so nesocialni in nesposobni brzdati svojih nagonov; tako bo postala družina bojno polje. Zato nas Božja beseda opominja: »Vsaka zagrenjenost in srditost in jeza in vpitje in zmerjanje naj izmed vas izgine z vso hudobijo vred« (Ef 4,31). Ta potrpežljivost se utrdi, ko priznam, da ima drugi prav tako pravico živeti skupaj z mano na tej zemlji, in sicer takšen, kakršen je. Ni pomembno, če je drugi zame moteč ali če mi prekriža načrte ali mi je s svojim značajem ali s svojimi pogledi nadležen, če ni popolnoma tak, kakršnega sem pričakoval. Ljubezen vedno vključuje globoko sočutje, ki vodi k temu, da drugega sprejmem kot del tega sveta, čeprav bo ravnal drugače, kot bi si jaz želel.
Drža služenja
93. Gre za besedo chrēsteúetai, ki se v celotnem Svetem pismu uporabi samo enkrat; izhaja iz chrēstós (dobrohoten človek, ki kaže svojo dobroto v svojih delih). Za njeno razumevanje je treba upoštevati njeno mesto. Ker je zapisana v tesni povezavi s prejšnjo besedo, pomeni njeno dopolnitev. Tako hoče sv. Pavel pojasniti, da potrpežljivost, omenjena na prvem mestu, ni povsem nedejavna drža, temveč da gre z roko v roki z dejavnostjo, z dinamičnim in ustvarjalnim odzivanjem v odnosu do drugih. Pomeni namreč, da je ljubezen drugim v korist in jim pomaga. Zato se v nekaterih prevodih uporablja beseda »ustrežljiv« (pripravljen na služenje).
94. V celotnem besedilu vidimo, da hoče Pavel poudariti, da ljubezen ni samo občutje, ampak nekaj več. Besedo moramo razumeti v tistem pomenu, ki ga ima hebrejski glagol »ljubiti« in pomeni»delati dobro«. Kot je rekel sv. Ignacij Lojolski: »Ljubezen se mora uveljaviti bolj v dejanjih kot pa v besedah«. Tako lahko ljubezen pokaže vso svojo rodovitnost in nam omogoča izkusiti srečo, ki je v dajanju; plemenitost in veličino samopodaritve, ne da bi tehtali in pričakovali plačilo, izključno samo zaradi dajanja in služenja.
Radost ljubezni, čl. 89-90
|
|
|
Božja beseda
6. nedelja med letom
»Vaš govor naj bo ›da‹, ›da‹, ›ne‹, ›ne‹; kar je več kot to, je od hudega.« (Mt 5,37)
Sir 15,15-20
Ps 119
1 Kor 2,6-10
Mt 5,17-37
|
|
|
|
|