E-novice ŽPS


Št. 56 (17.12.2013), Pastoralno leto vere 2012-2013

Božično voščilo slovenskih škofov

 »V svojo lastnino je prišla, toda njeni je niso sprejeli« (Jn 1,11). Božja Beseda je prišla v svojo lastnino, kajti tako piše apostol: »V njem je bilo ustvarjeno vse, kar je v nebesih in kar je na zemlji, vidne in nevidne stvari, najsi bodo prestoli ali gospostva ali vladarstva ali oblasti: vse je ustvarjeno po njem in zanj« (Kol 1,16). »On je podoba nevidnega Boga, je prvorojenec vsega stvarstva« (Kol 1,15). »On je namreč Alfa in Omega, prvi in poslednji, začetek in konec« (Raz 22,13).

Toda njeni je niso sprejeli, kajti mnogi sprejemajo Kristusa v svojo hišo samo tako, kakor ga je sprejela neka žena po imenu Marta, ki je v svoji vnemi za postrežbo pozabila, da človek ne živi samo od kruha, medtem ko je njena sestra Marija sedla h Gospodovim nogam in poslušala njegovo besedo (Lk 10,38–42). »Človek namreč ne živi samo od kruha, temveč od vsake besede, ki prihaja iz Božjih ust« (Mt 4,4).

Bratje in sestre, bližnji in daljni, verni in manj verni! Vaši škofje vam iskreno voščimo, da bi v letošnjem božičnem času in skozi vse prihajajoče leto kakor Martina sestra Marija vsak na svoj način sedli h Gospodovim nogam in prisluhnili, spokojno in zbrano prisluhnili Njegovi besedi: pred betlehemsko votlino in pred jaslicami, pred ambonom v cerkvi in pred sprejemnikom doma v hiši, pred odprto knjigo Besede pri poslušanju in pred zaprto knjigo Besede pri premišljevanju, pred glasom glasnika od zunaj in pred glasom vesti od znotraj, da bi hvalili Gospoda na cimbale poslušanja in na cimbale donenja (Ps 150,5). In naj nam sprejeta Beseda vsem daje moč, da bomo vedno bolj Božji otroci (Jn 1,12).

Vaši škofje

 
Papež med jutranjo mašo: Gospod nam govori z ljubeznijo in nežnostjo očeta in mame (Vir: Radio Vatikan)

Ko se pripravljamo na božič, je dobro, da smo nekoliko v tišini in prisluhnemo Bogu, ki nam govori z nežnostjo očeta in mame. O tem je spregovoril papež Frančišek. V homiliji se je naslonil na odlomek iz Izaijeve knjige. Pri tem pa ni toliko poudaril tistega, kar Gospod reče, ampak »kako« reče. Bog z nami govori kot oče in mama govorita s svojim otrokom:

»Ko ima otrok grde sanje in se jokajoč zbudi, gre oče k njemu in reče: ne boj se, ne boj se, jaz sem tukaj. Tako nam govori Gospod.« Ko gledamo očeta ali mamo, ki govorita s svojim otrokom, vidimo, da »postaneta majhna«, da sama »govorita z glasom otroka« in začneta delati »otroške geste«. Kdor gleda od zunaj, si lahko misli, da sta smešna. Na nek način se res »pomanjšata«, kot je dejal papež, in sicer zato, ker ljubezen očeta in mame čuti potrebo, da se »približa«: »da se spusti prav do otroškega sveta«. Če bi oče in mama govorila normalno, bi otrok seveda prav tako razumel. Toda onadva sama želita prevzeti način otroškega govorjenja: »Približata se, postaneta otroka. In tak je Gospod.«

Papež Frančišek je nato spomnil na grške teologe, ki so to Božje obnašanje razlagali s »težko besedo synkatábasi, oziroma popustljivost Boga, ki sestopi in postane eden izmed nas«. Tako kot oče in mama otroku včasih pravita nekoliko smešne stvari, kot na primer »igračka moja«, tako tudi Gospod reče »Jakob, črviček«. »'Zame si kot črviček, najmanjša stvarca, a vendar te zelo ljubim.' To je Gospodov jezik, jezik ljubezni očeta, matere.« Tudi mi moramo delati kot dela Gospod, je nato povabil papež. Delati tisto, kar reče, in delati tako kot reče: »Z ljubeznijo, z nežnostjo in s tisto popustljivostjo do bratov.«

Izhajajoč iz Elijevega srečanja z Gospodom je papež Frančišek zatem dejal, da je Bog kot »rahel vetrič«, kot »zvočna nit tišine«. Približa se torej »z zvočnostjo tišine, ki je lastna ljubezni, brez spektakla«. Naredi se majhnega, da bi mene napravil mogočnega; On gre v smrt, da bi jaz lahko živel: »To je glasba Gospodovega jezika in mi jo moramo med pripravo na božič zaslišati.« Običajno se zdi božič praznik z veliko hrupa, je še dodal papež Frančišek. Zato nam bo dobro delo, če se nekoliko zaustavimo v tišini in prisluhnemo tem »besedam ljubezni, tem besedam velike bližine, tem besedam nežnosti … 'Ti si črviček, a jaz te zelo ljubim!«.

Vir:  http://sl.radiovaticana.va/news/2013/12/12/pape%C5%BE_med_jutranjo_ma%C5%A1o:_gospod_nam_govori_z_ljubeznijo_in_ne%C5%BEnostjo/slv-755101



Papež Frančišek v intervjuju za italijanski časnik La Stampa: Božič je srečanje z Jezusom, božič je veselje (Vir: Radio Vatikan)

»Božič je zame upanje in nežnost. Božič je veselje.« Tako je praznik Jezusovega rojstva opisal papež Frančišek v intervjuju za italijanski časnik La Stampa. V pogovoru z vatikanistom Andrejem Torniellijem, ki se je odvijal 10. decembra v Domu sv. Marte, je poleg božiča spregovoril še o trpljenju nedolžnih otrok in lakoti, odnosih z ostalimi krščanskimi skupnostmi ter svoji želji, da bi obiskal Sveto deželo.

Božič papežu Frančišku pomeni srečanje z Jezusom. Bog je vedno iskal svoje ljudstvo, ga varoval in mu obljubil, da mu bo vedno blizu. »Božič je srečanje Boga s svojim ljudstvom. Je tolažba, skrivnost tolažbe.« Govori nam o nežnosti in upanju. Bog nam namreč pravi dvoje. Najprej: Imejte upanje. Bog namreč vedno odpre vrata, nikoli jih ne zapre. Kot drugo pa nam pravi: Ne bojte se nežnosti. »Ko kristjani pozabijo na upanje in nežnost, postanejo hladna Cerkev, ki ne ve, kam iti, ter se zapleta v ideologije in posvetne drže. Bog pa nam govori: Pojdi naprej, jaz sem Oče, ki te ljubkuje,« pravi papež. Božič prinaša veliko veselje, kajti Bog je postal otrok, popolnoma odvisen od mamine in očetove skrbi. Ne čutimo se več sami, Bog je prišel, da bi bil z nami. Jezus je postal eden od nas in za nas je trpel na križu najstrašnejši konec.

Na vprašanje o današnjih pravljičnih podobah božiča in o rojstvu Boga v svet, kjer je trpljenje, odgovarja, da v evangelijih beremo o oznanjenju veselja. Evangelisti ne razpravljajo o nepravičnem svetu, o tem, kako se Bog lahko rodi v takšen svet. To je sad našega premišljevanja. Božič ni bil obsodba socialne nepravičnosti, revščine, ampak je bil veselo oznanilo. »Božič je veselje«, notranje veselje, veselje luči in miru, pojasnjuje Frančišek in dodaja, da ko človek ni zmožen sprejeti tega veselja ali mu neka človeška situacija preprečuje, da bi ga dojel, potem živi božič s posvetnim veseljem. »A med globoko radostjo in posvetnim veseljem je razlika.« Vsi smo zmožni sprejeti dar božiča, od največjega svetnika do največjega grešnika, božič v času mnogih konfliktov in vojn je klic Boga, ki nam ta dar poklanja. Ga želimo sprejeti ali pa imamo raje druga darila, sprašuje papež in poudari, da je Bog potrpežljiv in v tem se nikoli ne utrudi. »Najprej nam pokloni dar, nato pa nas čaka.« 

V nadaljevanju izrazi željo, da bi obiskal Sveto deželo in se »srečal s svojim bratom Bartolomejem«, misleč pri tem na carigrajskega patriarha. Ob božiču namreč vedno razmišlja o Betlehemu, predvsem o kristjanih, ki tam živijo in se soočajo s težavami ali pa so morali zapustiti to deželo zaradi različnih razlogov. A Betlehem še naprej ostaja Betlehem. Bog je prišel v določenem trenutku na določen kraj. Tam se je pokazala Božja nežnost in milost. »Ne moremo misliti na božič, ne da bi mislili na Sveto deželo.«


Papežu je v intervjuju zastavljeno tudi vprašanje, kaj meni o nedolžnem trpljenju, predvsem resno bolnih otrok. Odgovarja, da otrok v določeni starosti začne staršem zastavljati vprašanje ''Zakaj?''. A nato ne posluša vsega, kar mu odgovarjata, ampak zastavlja nove ''zakaje''. Bolj kot razlage, išče očetov pogled, ki mu daje varnost. »Pred bolnim otrokom je edina molitev, ki mi pride na misel, molitev ''zakaja'': Gospod, zakaj?« pravi papež. »Bog mi sicer ničesar ne pojasni, a čutim, da me gleda. In tako lahko rečem: Ti veš, zakaj; jaz tega ne vem in ti mi ne poveš, a me gledaš in jaz zaupam vate, Gospod, zaupam v tvoj pogled.« Mnogo otrok trpi tudi zaradi lakote, pri čemer poudari, da bi s hrano, ki nam ostaja in jo mečemo stran, lahko nahranili mnoge ljudi. Če ne bi odmetavali hrane in bi jo reciklirali, bi se lakota v svetu zelo zmanjšala.

Ko spregovori o ekumenizmu kot prioriteti, poudari predvsem »ekumenizem krvi«. V nekaterih državah namreč pobijajo kristjane zato, ker so kristjani; nihče jih ne sprašuje, ali so anglikanci ali evangeličani ali pravoslavni. »Kri je pomešana. Združeni smo po krvi, čeprav nam še ne uspe naredi potrebne korake proti edinosti. Edinost je milost, za katero je treba prositi.«

Na vprašanje o podeljevanju zakramentov civilno ločenim in ponovno poročenim zakoncem, papež zatrdi, da izključevanje teh parov iz prejemanja obhajila ni kazen. Več o tem pa se bo govorilo na izredni sinodi oktobra drugo leto in redni sinodi leto zatem, ko bo tudi mnogo stvari poglobljenih in razjasnjenih. Frančišek na kratko komentira še vprašanje o ženskah, ki bi bile kardinali. »Ženske v Cerkvi morajo biti pravilno ovrednotene in ne klerikalizirane.« Kdor razmišlja o ženskah kardinalih po papeževih besedah nekoliko boleha za klerikalizmom.

Več na: http://sl.radiovaticana.va/news/2013/12/16/pape%C5%BE_fran%C4%8Di%C5%A1ek_v_intervjuju_za_italijanski_%C4%8Dasnik_la_stampa:_bo%C5%BEi%C4%8D/slv-756118

 

Mojca M. Štefanič, Pričelo se je odštevanje do 200-letnice »Svete noči« (Vir: Družina)

Odštevanje do 200-letnice nastanka pesmi »Sveta noč blažena noč« leta 2018 se je že pričelo: Združenje »Sveta noč« je na svoji zadnji generalni skupščini v Wagrainu pri Salzburgu s predstavitvijo novo izvoljenega predsedstva javnost obvestilo tudi o intenzivnih pripravah, ki jih načrtujejo ob visokem jubileju ene najbolj priljubljenih božičnih pesmi na svetu. Poleg treh krajev, ki jih tradicionalno povezujejo z nastankom pesmi besedilopisca Franza Gruberja in skladatelja Josepha Mohra - Mariapfarr, Lamprechtshausen-Arnsdorf in Oberndorf pri Salzburgu – naj bi v raziskovanje, posredovanje in širjenje znamenite pesmi pritegnili tudi druge kraje okoli Salzburga, v Zgornji Avstriji, na Bavarskem in Tirolskem, kot je pojasnil znova izvoljeni predsednik združenja Michael Neureiter.

Med prednostnimi nalogami Neureiter navaja pripravo digitalnega projekta »Spletni muzej Sveta noč«, s pomočjo katerega naj bi bili na svetovnem spletu dostopni eksponati z različnih spominskih krajev božične pesmi, okrepljeno medsebojno sodelovanje vseh udeleženih, pripravo knjižnega projekta in sodelovanje pri pripravi mednarodne razstave o zgodovini nastanka »Svete noči« leta 2018. Po Neureiterjevih besedah si bodo še naprej prizadevali za sprejem znamenite božične pesmi na UNESCO-v narodni seznam nesnovne kulturne dediščine.

Pečat evropske kulturne dediščine »Sveti noči« ni bil dodeljen, saj po mnenju žirije Evropske zveze »pesem, njena zgodovina in kraji nastanka niso izrecno vezani na Evropo in evropsko zgodovino«.

Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/pricelo-se-je-odstevanje-do-200-letnice-»svete-noci« 



28. december, Dan molitve za nerojeno življenje
 
28. december, praznik nedolžnih otrok je slovenski Narodni dan molitve za nerojeno človeško življenje. Vabimo vas k molitvi v ta namen.
 
Gospod Jezus,
obudi v nas  spoštovanje do vsakega
nerojenega človeškega življenja,
naredi nas sposobne v sadu materinega telesa
gledati čudovito delo Stvarnika,
daj, da bodo naša srca velikodušno sprejela
vsakega otroka, ki vstopa v življenje. Amen.
Marija, kraljica družine, prosi za nas!
Sveti Jožef, Odrešenikov varuh, prosi za nas!
Nedolžni otroci, prosite za nas!

Predlog molitvene ure za življenje



Mojca M. Štefanič, Evropski parlament zavrnil poročilo »Estrela« (Vir: Družina)

Evropski parlament v Strasbourgu je zavrnil sporno poročilo »Estrela« o »spolnem in reproduktivnem zdravju in s tem povezanimi pravicami«. V podporo poročilu je glasovalo 334 poslancev, 327 poslancev pa je glasovalo proti. Poslanci so s to odločitvijo sprejeli alternativni predlog Evropske ljudske stranke (ELS/EPP) in konservativcev (ECR).

Oblikovanje zdravstvene politike, organizacija zdravstva in medicinska oskrba, pa tudi spolna vzgoja v izobraževalnih ustanovah tako ostajajo v pristojnosti posameznih držav članic Evropske zveze. Pri zavrnitvi spornega poročila ne gre za naključno zmago, pač pa je to posledica trdega dela.

Pred glasovanjem so številni evropski katoliški škofje pozvali evropske poslance, naj omenjeno poročilo zavrnejo. Besedilo, imenovano po portugalski evropski poslanki Edite Estrela, je bilo ustvarjeno z namenom, da bi obvarovalo temeljne spolne in reproduktivne pravice žensk, se zavzelo za dostop do kontracepcije ter za spolno vzgojo mladih; kršitev teh pravic namreč pomeni poseg v svobodo pravic žensk in mladih deklet. Poročilo Estrela je že bilo obravnavano na plenarnem zasedanju oktobra 2013, vendar so takrat konservativci z 351 glasovi proti in 318 za zmagali.

Vir: Kathpress / K. Ž.

Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/evropski-parlament-zavrnil-porocilo-%C2%BBestrela%C2%AB



Mojca M. Štefanič, Papež daroval zdravila za sirske otroke (Vir: Družina)

Papež Frančišek je daroval zdravila za medicinsko oskrbo 4.000 sirskih otrok v Libanonu. Projekt pomoči uresničuje Papeški svet »Cor Unum« skupaj z vatikansko otroško bolnišnico »Bambino Gesu« v Rimu, je pojasnil kardinal Robert Sarah, vodja omenjenega sveta, v pogovoru za vatikanski časnik »L'Osservatore Romano«.

Papež je dal na razpolago denar za nakup zdravil za tri do štiri tisoč begunskih otrok. Vatikanska pediatrična klinika je v Libanon napotila nekaj svojih zdravnikov in drugo strokovno osebje, da bodo tam vzpostavili premično bolnišnico. Za potrebno logistiko skrbi libanonska Karitas. Več kot 50 % sirskih beguncev je otrok ali mladih odraslih, je pojasnil kardinal Sarah.

Po navedbah Visokega komisariata za begunce pri Združenih narodih, UNHCR, je samo v Libanonu trenutno več kot 700.000 sirskih beguncev.Kardinal Sarah je še sporočil, da so katoliške človekoljubne organizacije od izbruha sirskega spora prispevale človekoljubno pomoč v višini skupno 78 milijonov dolarjev. Ta denar je bil namenjen prizadetim v celotni Siriji, pa tudi sirskim beguncem v sosednjih državah. Trenutno v Siriji deluje 62 katoliških ustanov, je pojasnil predsednik Papeškega sveta »Cor Unum«.

Kardinal Sarah je obenem izrazil upanje, da bi mednarodna konferenca o Siriji, ki jo v Ženevi načrtujejo 22. januarja prihodnje leto, poskrbela za prihodnost kristjanov in drugih manjšin v državi. Izrekel je še zahtevo po ohranitvi ozemeljske celovitosti Sirije. Sarah se je v preteklih dneh v Libanonu sestal s sirskimi begunci, udeležil pa se je tudi sinode maronitske Cerkve.

Vir: Kathpress

Vir: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/papez-daroval-zdravila-za-sirske-otroke

 
VOŠČILO
 
Prišel bo
nevsiljivo in tiho,
kakor otrok:
z mehkimi dlanmi
in vročimi ustnicami,
prišel bo s toplino in bližino,
z odpuščanjem in spodbudo.
Pogledal nas bo,
objel in poljubil
in našemu bivanju oznanil 
radost življenja.
(p. Pavle Jakop)

Blagoslovljene božične praznike
in obilo Božjega blagoslova v novem letu 2014
vam želimo sodelavci Pastoralne službe Nadškofije Ljubljana.





Adventni koledar
 
Beseda advent (lat. adventus: prihod) nas vabi v skrivnostno pričakovanje rojstva. Vabimo vas, da z odpiranjem sličic adventnega koledarja, ki ga najdete na zgornji povezavi, dan za dnem, skupaj z Marijo odkrivate, kdo je otrok, ki ga pričakujemo in kako je vstopil v naše človeško življenje.

4. adventna nedelja


22. december 2013
Mt 1, 18-24


Jezusovo rojstvo

Z rojstvom Jezusa Kristusa pa je bilo tako: Ko je bila njegova mati Marija zaročena z Jožefom, je bila, preden sta prišla skupaj, noseča od Svetega Duha. Ker je bil Jožef, njen mož, pravičen in je ni hotel osramotiti, jo je sklenil skrivaj odsloviti. Ko pa je to premišljeval, glej, se mu prikaže v spanju Gospodov angel in pravi: »Jožef, Davidov sin, ne boj se vzeti k sebi Marijo, svojo ženo; kar je namreč spočela, je od Svetega Duha. Rodila bo sina, ki mu daj ime Jezus, zakaj on bo odrešil svoje ljudstvo njegovih grehov.« Vse to pa se je zgodilo, da se je spolnilo, kar je bil Gospod napovedal po preroku, ki pravi: »Glej, devica bo spočela in rodila sina, ki se bo imenoval Emanuel, kar pomeni: Bog z nami.« Ko se je Jožef zbudil iz spanja, je storil, kakor mu je naročil Gospodov angel, ter je svojo ženo vzel k sebi.


Božič

25.december, polnočnica
Lk 2,1-14


Jezusovo rojstvo in obisk pastirjev

Tiste dni je od cesarja Avgusta izšlo povelje, naj se popiše ves svet. To prvo popisovanje se je vršilo, ko je bil Kvirinij cesarski namestnik v Siriji. In vsi so se hodili popisovat, vsak v svoje mesto. Šel je torej tudi Jožef iz Galileje, iz mesta Nazareta, v Judejo, v Davidovo mesto, ki se imenuje Betlehem – bil je namreč iz Davidove hiše in rodovine – da bi se popisal z Marijo, svojo zaročeno ženo, ki je bila noseča. Ko sta bila tam, se ji je dopolnil čas poroda. In porodila je sina prvorojenca, ga povila v plenice in položila v jasli, ker v prenočišču zanju ni bilo prostora. V prav tistem kraju pa so pastirji prenočevali pod milim nebom in bili na nočnih stražah pri svoji čredi. In glej, Gospodov angel je stopil k njim in Gospodova svetloba jih je obsvetila in so se silno prestrašili. Angel jim je rekel: »Ne bojte se; zakaj, glejte, oznanjam vam veliko veselje, ki bo za vse ljudstvo: Danes se vam je v Davidovem mestu rodil Zveličar, ki je Kristus Gospod. In to vam bo znamenje: našli boste dete, v plenice povito in v jasli položeno.« In v hipu je bila pri angelu množica nebeške vojske, ki so Boga hvalili in govorili: »Slava Bogu na višavah in na zemlji mir ljudem, ki so Bogu po volji.«


Sveta Družina

29. december 2013
Mt 2,13-15.19-23


Beg v Egipt in umor nedolžnih otrok v Betlehemu

Ko so odšli, glej, se Gospodov angel prikaže Jožefu v spanju in pravi: »Vstani, vzemi dete in njegovo mater in béži v Egipt in bodi tam, dokler ti ne porečem! Herod bo namreč dete iskal, da bi ga pogubil.« In vstal je, še ponoči vzel dete in njegovo mater in se umaknil v Egipt. Bil je ondi do Herodove smrti, da se je spolnilo, kar je bil Gospod povedal po preroku, ki pravi: »Iz Egipta sem poklical svojega sina.«

Vrnitev iz Egipta in naselitev v Nazaretu
Ko pa je Herod umrl, glej, se Gospodov angel prikaže v spanju Jožefu v Egiptu in reče: »Vstani, vzemi dete in njegovo mater in pojdi v izraelsko deželo; zakaj pomrli so, kateri so detetu stregli po življenju.« In vstal je, vzel dete in njegovo mater in prišel v izraelsko deželo. Ker pa je slišal, da v Judeji vlada Arheláj namesto svojega očeta Heróda, se je bal tja iti. In v spanju opomnjen se je umaknil v galilejske kraje. Prišedši tja se je nastanil v mestu, imenovanem Nazaret, da se je spolnilo, kar so govorili preroki, da bo Nazarejec.



2. nedelja po božiču

5. januar 2014
Jn 1,1-18


Predgovor

V začetku je bila Beseda in Beseda je bila pri Bogu in Beseda je bila Bog. Ta je bila v začetku pri Bogu.  Vse je nastalo po njej in brez nje ni nastalo nič, kar je nastalega.  V njej je bilo življenje in življenje je bilo luč ljudi in luč sveti v temi in tema je ni sprejela.  Bil je človek, ki ga je poslal Bog; ime mu je bilo Janez.  Ta je prišel v pričevanje, da je pričeval o luči, da bi po njem vsi vero sprejeli.  Ni bil on luč, ampak naj bi pričeval o luči.  Prava luč, ki razsvetljuje vsakega človeka, je prihajala na svet.  Na svetu je bil in svet ja nastal po njem – in svet ga ni spoznal.  V svojo lastnino je prišel in njegovi ga niso sprejeli.  Vsem pa, kateri so ga sprejeli, je dal pravico, da postanejo božji otroci; njim, ki vanj verujejo,  ki se niso rodili iz krvi, ne iz poželenja mesa, ne iz volje moža, ampak iz Boga.  In Beseda se je učlovečila in se je naselila med nami; in videli smo njeno slavo, slavo kakor edinorojenega od Očeta: polno milosti in resnice. Janez je o njej pričeval in klical: »Ta je bil, o katerem sem rekel: On, ki pride za menoj, je pred menoj, ker je bil prej ko jaz.« In iz njegove polnosti smo vsi prejeli milost na milost; zakaj postava je bila dana po Mojzesu, milost in resnica je prišla po Jezusu Kristusu. Boga ni nikoli nihče videl; edinorojeni Sin, ki je v Očetovem naročju, on je povedal.

 

Besede vere za vsakogar


F. Patrick Prétot OSB, Kaj pričakujemo v adventu?

Kristusov prihod ob koncu časov
Pravzaprav je čas adventa čas, ko se manj spominjamo Jezusovega rojstva v mesu kot pa čas ko Cerkev naš pogled usmerja h Kristusovemu prihodu ob koncu časov. Adventus v latinščini pomeni prihod, toda rojstvo v Betlehemu je prvi del uresničitve tega prihoda, ki se bo v polnosti uresničil ob koncu časa.

V znanem besedilu - 15. govoru adventnega časa - besedilu, ki ga beremo v brevirju v adventnem času, sveti Bernard razlaga, da ne poznamo le enega prihoda, prihoda Jezusa, ki ga je Marija pod svojim srcem nosila devet mesecev, ampak tri prihode, ki jih moramo gledati kot trojico v obratnem vrstnem redu: 1. 3. in končno 2.

Prvi prihod je torej Jezusovo rojstvo v Betlehemu pred 2000 leti. Bog je postal človek med ljudmi. Tretji prihod je pričakovanje Kristusove vrnitve v slavi. Pri evharistiji pojemo: "dokler ne prideš v slavi".

Pričakovanje, katerega se spominjamo v adventu, ni samo Marijino pričakovanje, ampak pričakovanje kraljestva. Jezus v evangeliju govori o Božjem kraljestvu v podobah gorčičnega zrna, kvasa, ki prekvasi testo, podobah, ki pripovedujejo o pričakovanju Božjega kraljestva. Če lahko rečemo, da je Cerkev v pričakovanju, je to zato, ker pričakuje in pripravlja Božje kraljestvo, ki se že uresničuje.

Vir: croire.com

Vas zanima? Oglejte si!
Vabimo vas, da ... z nami podelite svoje vtise ob pastoralnem načrtovanju v župniji ali nam pošljete svoja vprašanja glede slednjega...

Svojo elektronsko pošto pošljite na: [email protected]. V primeru prejetih vprašanj ali morebitnih zadreg, vam bomo z veseljem pomagali.

Skupina za samske, ki iščejo življenjskega sopotnika

Radi poudarjamo, kako velika vrednota je družina. Mnogi si jo želijo, a ne srečajo "pravega/ve" za poroko. Spodbudna beseda z določeno občutljivostjo more v iskalcu najti pravo mesto. Še posebej, če je konkretna. V Družinskem centru Betanija se v skupini srečujejo samski od 30 do 45 leta. Srečevanja so priložnost za navezavo resne zveze in možnost cerkvene poroke. Posredujte to informacijo in povabljeno osebo spremljajte z molitvijo.
 
Informacije in prijave po tel: 01/ 234 75 82 ali na naslov: [email protected]
Škofijski urad za laike
Ciril Metodov trg 4
1000 Ljubljana

[email protected]

http://nadskofija-ljubljana.si/laiki/







This email was sent to [email protected]
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
Pastoralna služba · Ljubljana · Ljubljana, No Region 0 · USA

Email Marketing Powered by MailChimp