Kateheze za srečanje družin v Dublinu
Na tiskovnem uradu Svetega sedeža so predstavili kateheze za 9. svetovno srečanje družin, ki bo od 21. do 26. avgusta letos potekalo v Dublinu na Irskem. Gre za sedem katehez, ki jih je pripravil Dikasterij za laike, družino in življenje kot pripomoček škofijam in župnijam pri pripravah na srečanje družin. »Papež je našemu dikasteriju zaupal nalogo, da približa nauk Amoris Laetitie in tako pomaga družinam na njihovi poti,« je dejal prefekt dikasterija kardinal Kevin Farrell.
|
|
V naši družini praznujemo svečnico
2. februarja praznujemo praznik Gospodovega darovanja. Ta praznik imenujemo tudi svečnica, ker proslavlja prihod Jezusa, ki je » luč v razodetje poganom« (Lk 2,32). Cerkev ga obhaja s prižiganjem svečk. Jezus nam je dejal, da smo tudi mi luč sveta. Kako lahko vsakdo izmed nas to luč prinaša v našo družino, župnijo, vas, mesto? O vsem tem lahko razmišljamo tudi v naših družinah, otroke pa v praznovanje vključimo tudi z izdelovanjem (papirnatih) svečk in pogovoru o ozadju tega lepega praznika.
|
|
Tischlerjeva nagrada Lenčki Kupper
Narodni svet koroških Slovencev in Krščanska kulturna zveza podelila Tischlerjevo nagrado pesnici in pravljičarki Lenčki Kupper. Nagrajenka je avtorica neštetih otroških pesmi, lutkovnih igric, pravljic in pripovedk, nagrado so ji podelili ob njenem skorajšnjem 80. rojstnem dnevu. Nagrado sta ji podelila predsednik KKZ, duhovnik Janko Krištof in predsednik NSKS Valentin Inzko. V kratki zahvali po podelitvi je Kupperjeva dejala: “Ničesar sama ne zmorem, vse mi je dano od zgoraj.”
|
|
|
V Italiji spremenili besedilo očenaša
Italijanski katoličani bodo pri bogoslužjih molitev očenaš kmalu molili s spremenjenim besedilom. Od letošnje jeseni naprej se bo besedilo molitve namesto »in ne vpelji nas v skušnjavo« glasilo »in ne zapusti nas, ko bomo v skušnjavi«. Spremembo prevoda je napovedal glavni tajnik Italijanske škofovske konference, Nunzio Galantino, ob sklepu zasedanja deželnih škofov v Rimu.« O spremembi besedila so italijanski škofje razpravljali že leta 2008 ob novem prevodu Svetega pisma.
|
|
"Hvala. Če bi tebe ne bilo ..."
"Zbežala bom od doma. Kar šla bom. Ne zdržim več doma …” Tako nekako je zapisalo neko dekle na blogu. Pred precej leti ... Meni se je zdelo, da je to pretežak problem, da bi se o tem bolj ali manj debatiralo v javnih komentarjih, pa sem dekletu napisala zasebno sporočilo. Napisala sem, da ni tako lahko iti od doma – če res ni absolutno nujno, da se človek reši hudega in zaščiti. Pa da ni lahko menjati šole samo zato, da pač greš drugam. Da se lahko zgodi, da ne bo bolje, kot prej. Ni mi bilo vseeno, kako se Maja počuti.
|
|
Otroški festival z LGBT vsebino
V Ljubljani poteka otroški festival Bobri. Na njem pa je letos tudi predstava z LGBT vsebino, poroča portal Iskreni.net. Gre za lutkovno predstavo Prva ljubezen. Zgodba govori o šestletnem dečku in njegovemu prijatelju Drejčku, med katerima vzklije ljubezen, a okolica njunih čustev ne odobrava. »Bila je to prva ljubezen, ki pa vzgojiteljicam ni bila všeč. Ločile so naju in nama dale vedeti, da najina čustva niso pravilna. Šele dolgo let kasneje sem ugotovil, da niso imele prav.«
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Biti sinovi in hčere
190. Vendar ima medalja še drugo plat: »Zaradi tega bo zapustil mož očeta in mater« (1 Mz 2,24), pravi Božja beseda. Včasih se ljudje tega ne držijo in končno ne pride do zakona, ker niso uresničili te zapustitve in te podaritve. Staršev ne smemo niti prepustiti njim samim niti jih ne smemo zanemariti, vendar se mora človek, da bi se združil v zakonski zvezi, od njih ločiti, da tako nova družina postane dom, zavetje, skupni prostor in življenjski projekt, in je tako mogoče, da dva postaneta »eno telo« (prav tam). V nekaterih zakonih se zgodi, da kdo zakonskemu drugu marsikaj prikriva, medtem ko je o tem govori z lastnimi starši; in to gre tako daleč, da postane mnenje staršev važnejše kot čustva in mnenje zakonca. Takih razmer daljši čas ne moremo vzdrževati in to mora biti samo nekaj začasnega. Med tem pa je treba ustvariti pogoje, da bi rasli v zaupanju in dialogu. Zakonska zveza ljudi izziva, da bi našli novo obliko, kako biti sinovi in hčere.
Starejši ljudje
191. »Ne zavrzi me na stare dni, ko mi pešajo moči, me ne zapusti!« (Ps 71,9). To je klic starega človeka, ki se boji, da bi ga zapustili in zaničevali. Prav tako, kakor nas Bog spodbuja, naj bomo njegovo orodje in prisluhnemo joku ubožcev, od nas tudi pričakuje, da slišimo krik starejših ljudi. S tem apelira na družine in skupnosti, kajti »Cerkev se ne more in ne sme sprijazniti z nepotrpežljivostjo in še posebno ne z ravnodušnostjo in preziranjem v odnosu do starih. Na novo moramo prebuditi kolektivno zavest hvaležnosti, priznavanja in sprejemanja, da bi se starejši človek počutil kot živ del svoje skupnosti. Starejši ljudje so moški in ženske, očetje in matere, ki so bili pred nami na naši poti, v naši hiši, v našem vsakdanjem boju za dostojno življenje.« »Kako zelo bi [zato] rad imel Cerkev, ki nasproti kulture odrivanja starih kot nekoristen odpadek vzpostavlja kulturo, polno veselja, spričo objema med mladimi in starimi ljudmi!
|
|
|
Božja beseda
5. nedelja med letom
»Zjutraj, ko je bilo še zelo temno, je vstal in odšel ter se napotil na samoten kraj in je tam molil« (Mr 1,35)
Job 7,1-4.6-7
Ps 147;
1 Kor 9,16-19.22-23;
Mr 1,29-39
|
|
|
|
|
|