Vprašanje za vse: Kaj moram storiti?
Prebivalci svetega mesta so poklicani veseliti se, kajti Gospod je preklical svojo obsodbo (prim. v. 15). Bog je odpustil in ni hotel kaznovati! Zaradi tega ljudstvo nima več vzroka za žalost in nima več vzroka za pobitost, ampak vse prinaša v veselem zahvaljevanju Bogu, ki vedno hoče odkupiti in rešiti tiste, ki jih ljubi. Neprekinjena je Gospodova ljubezen do svojega ljudstva, primerljiva z očetovo ljubeznijo do otrok, ženina do neveste.
|
|
Delimo plamen - zanetimo mir
Naše domove v tednu pred božičem razsvetljuje in ogreva luč, ki prihaja iz votline Jezusovega rojstva. Tudi tokrat njen plamen po vsej Sloveniji širijo skavti. Iz Linza v Avstriji, kjer so ga sprejeli, so ga najprej ponesli v Litijo, Postojno in Prebold. Nato želijo s sporočilom miru nagovoriti vse ljudi dobre volje. Plamen, ki ga bomo sprejeli, ne zadržimo zase, ampak ga delimo naprej, predvsem ljudem, ki ga najbolj potrebujejo.
|
|
Novo vodstvo vatikanskih medijev
Papež Frančišek je dva pomembna položaja v vatikanskih medijih zasedel z novima imenoma. Italijanski časnikar in vatikanski izvedenec, 54-letni Andrea Tornielli, bo odslej vodja novoustanovljenega uredniškega oddelka znotraj Tajništva za komunikacije. Na tem položaju bo imel odločilen vpliv na vsebinsko usmeritev vatikanskih medijev, kot sta spletni portal Vatican News in časnik L’Osservatore Romano.
|
|
|
Očenaš, molitev zaupanja
Molitev očenaš ima svoje korenine v konkretni človekovi resničnosti. Z njo npr. prosimo za kruh, vsakdanji kruh, torej je to preprosta, a bistvena prošnja, ki pove, da pri veri ne gre za nekaj »okrasnega«, ločenega od življenja in da vera posreduje le takrat, ko so bile zadovoljene že vse druge potrebe. V najslabšem primeru se molitev začne z življenjem samim. Naša prva molitev, je v nekem smislu jok ob prvem vzdihu.
|
|
Kako blagosloviti dom na sveti večer?
Stara slovenska navada je, da na sveti večer blagoslovimo in pokadimo dom. Za blagoslov potrebujemo blagoslovljeno vodo, oglje in kadilo. Pred začetkom molitve najprej prižgemo oglje. Če nimamo kadilnice, ga položimo na keramični krožnik. Blagoslovljeno vodo vlijemo v kropilnik. Če tega nimamo, uporabimo smrekovo vejico, ki jo pomočimo v z blagoslovljeno vodo napolnjen lep keramični lonček ali kozarec.
|
|
Koga moti veselje do življenja?
V medijih je te dni odjeknila novica, da je Ljubljanski potniški promet z mestnega avtobusa odstranil oglas, ki spodbuja k veselju do življenja, naročil pa ga je Zavod Živim. Plakat vabi h kulturi življenja in ponuja podatke za pomoč mamicam, ki trpijo ob izgubi svojega otroka. Na splošno presenečenje mnogih je LPP podlegel pritisku radikalnih aktivistov in oglas tudi odstranil, ne da bi o tem sploh obvestil naročnika oglasa.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
282. Spolna vzgoja, ki varuje določen čut za sramežljivost, je neprecenljive vrednosti, četudi danes nekateri menijo, da je to stvar preteklosti. Sramežljivost je naravna drža človeka, ki varuje svojo notranjost in se izogiba temu, da bi postal zgolj predmet. Brez sramežljivosti lahko čutno ljubezen in spolnost razvrednotimo v obsedenost, ki nas usmerja samó na spolno dejanje, na bolestne oblike spolnosti, ki pačijo našo sposobnost za ljubezen, in na razne vrste spolnega nasilja, pri katerem se človek predstavlja na nečloveški način ali usmerja v to, da škoduje drugim.
283. Pogosto se spolna vzgoja osredotoča na vabilo k »zaščiti« in skrbi za »varen seks«. Ti izrazi sporočajo negativno držo do naravnega namena spolnosti, ki je rojevanje, kot da bi bil otrok sovražnik, pred katerim se je treba zavarovati. Tako se namesto sprejemanja pospešuje narcisistična napadalnost. Neodgovorno je, vabiti mladostnike, naj se igrajo s svojim telesom in svojimi poželenji, kakor da bi bili zreli ljudje, ki imajo svoje vrednote, medsebojne obveznosti in cilje, ki so lastni zakonu. Tako jih lahkomiselno spodbujajo, naj drugega uporabljajo kot predmet, ob katerem naj poskušajo kompenzirati lastne pomanjkljivosti in omejitve. Pomembno pa je nekaj drugega: naučiti jih različnih oblik izražanja ljubezni, skrbi drug za drugega, spoštljive nežnosti, komunikacije, ki je napolnjena s smislom. Kajti vse to pripravlja celovito in velikodušno darovanje sebe drugemu, kar po javnem sprejemu obveznosti s poroko dobi izraz v telesni podaritvi. Tako se bo telesna združitev pokazala kot znamenje vseobsegajoče zavezanosti, ki jo je obogatila doslej prehojena pot.
|
|
|
Božja beseda
4. adventna nedelja
Mih 5,1-4;
Ps 80;
Heb 10,5-10;
Lk 1,39-45;
Sveti večer
Iz 62,1-5;
Ps 89;
Apd 13,16-17.22-25;
Mt 1,1-25;
Polnočnica
Iz 9,1-3.5-6;
Ps 96;
Tit 2,11-14;
Lk 2,1-14;
Zorna maša
Iz 62,11-12;
Ps 97;
Tit 3,4-7;
Lk 2,15-20;
Dnevna maša
Iz 52,7-10;
Ps 98;
Heb 1,1-6;
Jn 1,1-18;
|
|
|
|
Sveta družina
1 Sam 1, 20-22.24-28;
Ps 84;
1 Jn 3,1-2.21-24;
Lk 2,41-52;
Marija, Božja Mati
4 Mz 6,22-27;
Ps 67;
Gal 4,4-7;
Lk 2, 16-21;
Gospodovo razglašenje
Iz 60,1-6;
Ps 72;
Ef 3,2-3a.5-6;
Mt 2,1-12;
Duhovnost
|
|
|
|
|