A.S., V Katoliški Cerkvi
smo obhajali misijonsko nedeljo (Vir Radio
Ognjišče)
V Katoliški Cerkvi smo
v nedeljo obhajali misijonsko nedeljo, ki je
praznik zahvale za delovanje in poslanstvo
misijonarjev ter njihovih dobrotnikov in
podpornikov doma in po svetu. V misijonih po svetu
trenutno deluje 73 slovenskih misijonarjev. Papež
Frančišek pa v poslanici poudarja, da misijonska
naloga širjenja meja vere pripada vsakemu
krščenemu.
Slovenski misijonarji, med
katerimi so duhovniki, redovniki, redovnice pa
tudi laiki, delujejo v različnih državah po vsem
svetu, nekateri med njimi tudi v evropskih
državah. Največ, in sicer deset, pa jih je na
afriškem otoku Madagaskar. Cerkev na Slovenskem je
hvaležna za misijonsko prebujenost ljudi, ki z
odgovornostjo zrejo prek meja domovine ter
pomagajo pri premagovanju revščine, bolezni,
nepismenosti ter drugih stisk.
Papež
Frančišek je v letošnji poslanici ob prazniku
zapisal, da je vera dar, ki ga nihče ne more
obdržati zase, ampak ga mora deliti z
drugimi.
Poslanica papeža
Frančiška za 87. svetovni dan
misijonov
Dragi bratje in
sestre!
Letos, ko praznujemo
svetovni misijonski dan, se končuje leto vere, ki
je pomembna priložnost, da poglobimo naše
prijateljstvo z Gospodom in utrdimo naše potovanje
kot Cerkev, ki pogumno oznanja Evangelij. S te
perspektive želim podati nekaj
misli.
1. Vera je dragocen Božji
dar, ki odpira naš um, da Boga spoznavamo in
ljubimo. Bog želi vstopiti v odnos z nami in nam
omogočiti delež pri njegovem življenju, da bi bilo
naše življenje bolj smiselno, boljše in lepše. Bog
nas ljubi! Vera pa mora biti sprejeta ter
potrebuje naš osebni odgovor in pogum, da se
predamo Bogu, da živimo njegovo ljubezen in da smo
hvaležni za njegovo neskončno usmiljenje. Vera je
dar, ki ni namenjen samo nekaterim, ampak je
podarjen velikodušno. Vsak naj bi izkusil veselje
biti ljubljen od Boga, veselje odrešenja! Vera je
dar, ki ga nihče ne more obdržati zase, ampak ga
mora deliti z drugimi. Če ga hočemo obdržati samo
zase, postanemo izolirani, sterilni in bolni
kristjani. Oznanjevanje evangelija je sestavni del
poslanstva Kristusovih učencev ter stalna
angažiranost, ki animira celotno življenje Cerkve.
»Misijonsko delovanje je jasno znamenje zrelosti
cerkvene skupnosti« (papež Benedikt XVI.
(2005–2013), Verbum Domini, 95).[1] Vsaka skupnost
je »zrela«, ko izraža vero in jo praznuje z
veseljem pri bogoslužju, živi dejavno ljubezen,
stalno oznanja Božjo besedo, in zapusti svoje
okolje, da ponese vero na »obrobja«, posebej
tistim, ki še niso imeli možnosti spoznati
Kristusa. Moč naše vere na osebni in skupnostni
ravni se lahko meri po sposobnosti sporočanja vere
drugim, širjenja vere z ljubeznijo, življenja v
dejavni ljubezni, pričevanja zanjo pred tistimi,
ki jih srečujemo in tistimi, ki so del našega
življenja.
2. Leto vere petdeset let
po začetku drugega vatikanskega cerkvenega zbora
(1962–1965) celotno Cerkev spodbuja, da bi se
ponovno zavedala svoje prisotnosti v sodobnem
svetu in svojega poslanstva med ljudstvi in
narodi. Pri misijonskem poslanstvu ne gre samo za
geografska ozemlja, ampak za ljudstva, kulture in
posameznike, ker »meje« vere ne prečkajo samo
krajev in človeške tradicije, ampak srce vsakega
človeka. Drugi vatikanski cerkveni zbor je na
poseben način poudaril, kako misijonska naloga
širjenja meja vere pripada vsakemu krščenemu in
vsem krščanskim skupnostim. »Božje ljudstvo živi
zlasti v škofijskih in župnijski občestvih in v
njih postaja na nek način vidno, pripada tudi
njim, da pričujejo za Kristusa pred narodi« (prim.
Ad gentes, 37). [2] Vsaka skupnost se torej sooča
z izzivom in vabilom, da si prisvoji poslanstvo,
ki ga je Jezus zaupal apostolom, naj bodo njegove
»priče v Jeruzalemu, po Judeji in Samariji vse do
konca zemlje« (prim. Apd 1,8); to ni drugoten,
ampak ključen vidik v krščanskem življenju: vsi
smo povabljeni, da hodimo po cestah sveta z našimi
brati in sestrami ter oznanjamo in pričujemo za
našo vero v Kristusa in postanemo glasniki
njegovega Evangelija. Škofe, duhovnike, duhovniške
in pastoralne svete, in vsako odgovorno osebo in
skupino v Cerkvi vabim, da v svojih formacijskih
in pastoralnih programih postavijo misijonsko
razsežnost na vidno mesto, z razumevanjem, da
njihova apostolska angažiranost ni popolna, dokler
ne vsebuje namena pričevati za Kristusa pred
narodi in vsemi ljudstvi. Misijonski vidik ne
zadeva samo programske razsežnosti krščanskega
življenja, ampak tudi paradigmatično razsežnost,
ki zadeva vse vidike krščanskega
življenja.
3. Evangelizacijsko delo
pogosto naleti ne samo na zunanje ovire, ampak
tudi na ovire znotraj cerkvene skupnosti. Včasih
gre za pomanjkanje gorečnosti, veselja, poguma in
upanja pri oznanjevanju Kristusovega sporočila in
pri pomoči ljudem našega časa, da bi se srečali z
njim. Včasih se še vedno misli, da pomeni
oznanjevanje resnice Evangelija napad na svobodo.
Papež Pavel VI. (1963–1978) je glede tega jasno
povedal: »Bila bi napaka, če bi soljudem v zavest
kar koli vsiljevali. Njihovim zavestim ponuditi
resnico Evangelija in odrešenje v Jezusu Kristusu
v polni jasnosti in spoštovanju do svobodnih
možnosti, ki jih predstavlja, pa je poklon tej
svobodi« (Evangelii Nuntiandi, 80).[3] Vedno
moramo imeti pogum in veselje, da srečanje s
Kristusom ponudimo s spoštovanjem, in da smo
glasniki njegovega Evangelija. Jezus je prišel med
nas, da bi nam pokazal pot odrešenja, in nam
zaupal poslanstvo, da z njo seznanimo ljudi do
skrajnih mej sveta. Prepogosto vidimo, da se
ponujajo in poudarjajo nasilje, laži in napake. Za
naš čas je nujno, da po oznanjevanju in pričevanju
zablesti dobro življenje Evangelija in to iz
notranjosti Cerkve same. Pri tem je pomembno, da
nikoli ne pozabimo na osnovno načelo, ki velja za
vsakega evangelizatorja: nihče ne more oznanjati
Kristusa brez Cerkve. Evangelizacija ni ločeno,
posamično ali zasebno dejanje, ampak je vedno
cerkveno. Papež Pavel VI. je zapisal: »Ko najbolj
neznani pridigar, katehet ali župnik oznanja
Evangelij, zbere skupaj majhno občestvo, podeli
zakrament, četudi sam, izvaja cerkveno dejanje.
»Ne deluje« iz poslanstva, ki bi ga pripisal sebi
ali po osebnem navdihu, ampak v edinosti s
poslanstvom Cerkve in v njenem imenu« (prav tam,
60). – In to daje moč poslanstvu in povzroči, da
se misijonar in evangelizator nikoli ne počuti
sam, ampak kot del enega Telesa, ki ga oživlja
Sveti Duh.
4. V naši dobi razširjena
mobilnost in enostavno komuniciranje preko novih
sredstev sta med seboj pomešala ljudi, znanje in
izkušnje. Zaradi dela se celotne družine selijo z
ene celine na drugo; profesionalne in kulturne
izmenjave, turizem, in drugi podobni pojavi prav
tako povzročajo velike premike ljudi. Tako tudi za
župnijsko skupnost postane zahtevna naloga vedeti,
kdo na njenem območju živi stalno ali začasno. Vse
bolj se na velikih območjih v pokrajinah, ki so
bile tradicionalno krščanske, povečuje število
tistih, ki vere ne poznajo, ki so ravnodušni glede
verske razsežnosti ali pripadajo drugim verstvom.
Ni redko, da se nekateri krščeni odločijo za
življenjski slog, ki jih odvrača od vere, in jih
tako naredi potrebne »nove evangelizacije«. Temu
lahko dodamo še dejstvo, da blagovest Jezusa
Kristusa velikega dela človeštva še ni dosegla.
Prav tako živimo v času krize, ki se dotika
različnih področij človekovega obstoja, ne samo
ekonomije, financ, prehrambne varnosti, ali
okolja, ampak tudi tistih, ki zadevajo globlji
pomen življenja in osnovne vrednote, ki ga
oživljajo. Tudi človeško sobivanje zaznamujejo
napetosti in konflikti, ki ogrožajo varnost in
povzročajo težave pri iskanju prave poti do
stabilnega miru. V teh zapletenih okoliščinah, ko
se zdi, da obzorje sedanjosti in prihodnosti
ogrožajo temni oblaki, je v vsaki stvarnosti
potrebno pogumno oznanjati Kristusov Evangelij,
sporočilo upanja, sprave, občestva, Božje bližine,
Božjega usmiljenja in odrešenja, ter oznanilo, da
je moč Božje ljubezni zmožna premagati temo zla in
nas voditi po poti dobrega. Človek našega časa
potrebuje luč, ki osvetljuje njegovo pot in ki jo
more dati samo srečanje s Kristusom. Prinesimo
svetu z našim pričevanjem in z ljubeznijo upanje,
ki ga daje vera! Misijonski značaj Cerkve ni
osredotočen na prozelitizem, ampak na pričevanje
življenja, ki osvetljuje pot, ki prinaša upanje in
ljubezen. Cerkev – ponavljam še enkrat – ni
dobrodelna organizacija, podjetje ali nevladna
organizacija, ampak skupnost ljudi, ki jih oživlja
Sveti Duh, ki so živeli in živijo čudež srečanja z
Jezusom Kristusom in ki želijo deliti izkušnjo
globokega veselja ter sporočilo odrešenja, ki nam
ga je dal Gospod. Sveti Duh je tisti, ki vodi
Cerkev na tej poti.
5. Vsakega želim
spodbuditi, da bi bil nosilec Kristusove
blagovesti. Posebej sem hvaležen misijonarjem,
duhovnikom Fidei Donum, redovnikom in redovnicam
ter vedno bolj številnim vernim laikom, ki so
sprejeli Gospodov klic in ki so zapustili svojo
domovino, da bi služili Evangeliju v različnih
deželah in kulturah. Prav tako želim poudariti, da
se mlade Cerkve same velikodušno angažirajo pri
pošiljanju misijonarjev Cerkvam v težavah –
neredko Cerkvam stare krščanske tradicije – in
tako prinašajo svežino in navdušenje, s katerim
živijo vero; vero, ki prenavlja življenje in daje
upanje. Živeti v tej vesoljni razsežnosti z
odgovorom na Jezusovo naročilo: »Pojdite torej in
naredite vse narode za moje učence,« (prim. Mt
28,19) je bogastvo za vsako Cerkev, vsako
skupnost, ker pošiljanje misijonarjev ni nikoli
izguba, ampak pridobitev. Pozivam vse, ki čutijo
ta klic, da velikodušno odgovorijo Svetemu Duhu
glede na njihov položaj v življenju, in se ne
bojijo biti velikodušni z Gospodom. Vabim tudi
škofe, redovne družine, skupnosti in vse krščanske
skupine, da z daljnovidnostjo in skrbnim
razločevanjem podpirajo misijonski klic ad gentes
in da pomagajo Cerkvam, ki potrebujejo duhovnike,
redovnike, redovnice in laike, ter tako utrdijo
krščansko skupnost. Takšna pozornost naj bo
prisotna med Cerkvami, ki so del iste škofovske
konference ali iste cerkvene pokrajine, ker je
pomembno, da Cerkve, ki so obdarjene s poklici,
velikodušno pomagajo tistim, v katerih poklicev
primanjkuje.
Istočasno spodbujam
misijonarje, posebno duhovnike Fidei Donum in
laike, da veselo živijo svojo dragoceno služenje v
Cerkvah, h katerim so poslani, in da prinašajo
svoje veselje in izkušnje Cerkvam, iz katerih
izhajajo; pri tem naj se spominjajo, kako sta
Pavel in Barnaba ob koncu svojega prvega
misijonskega potovanja »poročala, kaj je Bog
storil z njima in kako je odprl vrata vere
poganom« (prim. Apd 14,27). Postanejo lahko pot
nekakšnega »vračanja« vere, ko prinašajo svežino
mladih Cerkva Cerkvam stare krščanske tradicije in
tako le-tem pomagajo ponovno odkriti navdušenje in
veselje deliti vero v izmenjavi, ki je vzajemna
obogatitev v hoji za Kristusom.
Skrb
za vse Cerkve, ki ga rimski škof deli z brati
škofi, najde pomemben izraz v dejavnosti Papeških
misijonski družb, katerih namen je oživljati in
poglabljati misijonsko zavest vsakega krščenega
kristjana in vsake skupnosti s tem, da jih
spominjajo na potrebo po bolj globoki misijonski
formaciji vsega Božjega ljudstva in da spodbujajo
krščansko skupnost k prispevku za širjenje
Evangelija v svetu.
Na misel mi
prihajajo tudi kristjani, ki so v različnih delih
sveta podvrženi težavam pri odkritem izražanju
vere in pri uresničevanju polnopravne pravice
živeti jo na vreden način. To so naši bratje in
sestre, pogumni pričevalci – tudi bolj številni
kot mučenci prvih stoletij, – ki z apostolsko
vztrajnostjo prestajajo mnoge sodobne oblike
preganjanja. Mnogi tudi tvegajo življenja, da
ostanejo zvesti Kristusovemu Evangeliju.
Posameznikom, družinam in skupnostim, ki trpijo
nasilje in nestrpnost, želim zagotoviti, da sem
jim blizu v molitvi, ter jim ponavljam Jezusove
tolažilne besede: »Pogum, jaz sem svet premagal«
(prim. Jn 16,33).
Papež Benedikt
XVI. je izrazil upanje, »‘naj se Gospodova beseda
hitro širi in naj bo slavljena povsod’ (prim. 2
Tes 3,1). Naj leto vere vedno bolj utrjuje naš
odnos z Gospodom Kristusom, kajti samo v njem je
gotovost za pogled v prihodnost in zagotovilo
pristne in trajne ljubezni« (prim. apostolsko
pismo Vrata vere, 15). To je moja želja za
letošnji svetovni misijonski dan. Srčno
blagoslavljam misijonarje ter vse, ki spremljajo
in podpirajo osnovno angažiranost Cerkve, da
oznanja Evangelij na vseh koncih sveta. Tako bomo
kot služabniki in misijonarji Evangelija izkusili
»sladko in prijetno veselje evangeliziranja«
(Evangelii Nuntiandi, 80). Vatikan, 19.
maj 2013, slovesni praznik binkošti,
Frančišek
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/147/aktualno/11945/
A.S., Škof Glavan
pričakuje ad limina pri papežu prihodnje leto
(Vir: Radio Ognjišče)
V Pogovoru
o na Radiu Ognjišče smo gostili predsednika
Slovenske škofovske konference, apostolskega
administratorja ljubljanske nadškofije in
novomeškega škofa msgr. Andreja Glavana. Z njim
smo se pogovarjali o predvidenem davku na sakralne
objekte in o tem, kaj bo ta pomenil za Cerkev.
Vprašali smo ga, kdaj lahko pričakujemo nova
nadškofa, kako poteka delo škofovske konference in
tudi, kaj pomeni konsolidacija in pomiritev duhov
v Cerkvi, ki so jo zastavili slovenski škofje.
Seveda nas je zanimalo stališče predsednika SŠK,
ki je v tem tednu dopolnil 70 let življenja, do
predlaganih sprememb zakona o verskih
skupnostih. Škof Andrej Glavan je uvodoma
dejal, da je dela sedaj več, a to poteka
nemoteno. „Kar veliko je tekočih zadev, celo
nekatere personalne, ki se ponavadi sklenejo s
prvim avgustom, letos pa se kar vlečejo, jih
moramo še reševati,“ je povedal in dodal, da
mu pri tem pomagajo pomožni škof Anton Jamnik in
drugi sodelavci na nadškofiji. Rešuje pa tudi
nekatera finančna vprašanja: „Tisto, kar teče,
to kar je začeto in je v postopku, je potrebno
reševati in se sproti
odločati.“
Apostolski administrator ne
pričakuje, da bi zaradi izpraznjenih mest
nadškofov v Ljubljani i n Mariboru prišlo do
zastoja pri izvajanju Slovenskega pastoralnega
načrta Pridite in poglejte. „Pričakujem tako
kot ostali škofje, da bi se po enoletnem branju
čimbolj navdušeno lotili
načrtovanja.“
Na vprašanje, kaj pomeni
konsolidacija in pomiritev duhov v Cerkvi na
Slovenskem, ki so jo zastavili slovenski škofje in
se z njo pogovarjali tudi s KORUS-om, je dejal:
„Vsi smo si bili edini, da nas ti problemi ne
smejo še bolj razdeliti, saj smo Slovenci nagnjeni
k tej slabosti. Nihče naj ne priliva ognja z
obsojanjem, iskanjem glavnih objektivnih in
subjektivnih krivcev. To nalogo imajo razne
strokovne in pravne komisije, ki jih je ustanovil
Sveti sedež.“
Ali bi po štirih
upokojitvah nadškofov, nenehnih napadih na Cerkev
na Slovenskem, po izmišljeni zgodbi o očetovstvu
kardinala Franca Rodeta moralo priti do izrednega
obiska v Vatikanu? Škof Glavan je dejal, da so
škofje soglasno sklenili, da ni nobene potrebe po
izrednem ad limina obisku. „Končno itak
pričakujemo ad limina morda v prihodnjem letu, ker
v Rim je odšel na pogovor tudi mariborski
administrator škof Lipovšek. Sicer pa sta nadškofa
to sama urejala, tako da v Rimu ni nihče spraševal
nas. Kardinal Rode pa je o laži in konstruktu
novinarja Karbe tudi sam obvestil svetega očeta in
kardinalski zbor. Polom mariborske nadškofije pa
je dejstvo. Ali naj bi v Rimu pojasnjevali, da je
vse kar se je zgodilo v Mariboru, le izmišljotina?
Oba nadškofa sta namig za odstop iz Rima sprejela
z vzorno poslušnostjo.“
O tem, kdaj naj
bi Ljubljana in Maribor dobila nova nadškofa, škof
Glavan nima podatkov. Povedal je le, da mu je
prefekt Kongregacije za škofe kardinal Marc Ouelle
na nedavnem plenarnem zasedanju Sveta evropskih
škofovskih konferenc v Bratislavi dejal, da bo
postopek temeljit. „Smer, ki jo je nakazal
papež Frančišek, zlasti s svojo preprostostjo in
skromnostjo, bo odslej obvezna smer za vse
pastirje Cerkve. Triumfalizem, takšno in drugačno
razkazovanje, ni pot evangelizacije. Imeti bosta
morala veliko in globoko vero, da je možen nov
začetek, kljub zmanjšanemu ugledu, ki ga je po
krivici in tudi zaslugi medijev deležna celotna
Cerkev na Slovenskem.“ Dejal je še: „Od
novih nadškofov ne smemo pričakovati čudežev,
sicer bo marsikdo razočaran.“
Več na:
http://radio.ognjisce.si/sl/147/aktualno/11913/
Rok Mihevc, Civilna
iniciativa Prebudimo Slovenijo na Otočcu
pripravila tretji Zbor kristjanov in ljudi dobre
volje (Vir: Radio
Ognjišče)
Civilna pobuda
Prebudimo Slovenijo je danes na Otočcu pripravila
tretji Zbor kristjanov in ljudi dobre volje. Na
njem so nekateri vidni posamezniki spregovorili o
umevanju države, državljanskih dolžnostih, pomenu
avtentične slovenske zavesti in o krščanstvu.
Najprej je zbrane nagovoril apostolski
administrator ljubljanske nadškofije in novomeški
škof Andrej Glavan. „Naj Bog blagoslovi današnji
dan in naj bodo blagoslovljena vaša prizadevanja,
vaše misli in delo po vsej Sloveniji. Da bi bila
naša država bolj pravična bolj pravna in vsem
ljudem ne glede na prepričanje bolj sproščena in
svobodna.“ Nato so se zvrstili nagovori in tako
je kot prvi nastopil ustavni sodnik Jan Zobec, ki
je spregovoril o Sloveniji kot državi in poudaril
pomen prava. „Pravo je res pravo šele, ko
temelji v ustavi, ko je skladno z ustavo, s tem
temeljnim moralno etičnim konsenzom, s katerim je
prepojena družba. Agregacija posameznikov postane
potem družba šele, ko je pravno urejena. Pravno
legitimno urejena pa je šele, ko je postava, ki jo
ureja, ustavna.“
Svoj pogled na državo
je z zornega kota človeka, ki je aktivno deloval v
političnem življenju predstavil nekdanji obrambni
minister Aleš Hojs. V nagovoru z naslovom
„Imeli smo državo“, se je vprašal, kdo nam
je zares ukradel državo. „To govorijo tisti, ki
so državo izgubili z bivšo socialistično
federativno republiko Jugoslavijo. To govorijo
tisti, ki so se jim z moderno Sloveniji, kot
evropsko državo začeli sesuvati privilegiji, to
govorijo tisti,ki ne morejo ali pa v veliki meri
več ne obvladujejo medijskih monopolov. Seveda, to
govorijo tudi tisti, ki želijo „status quo“
privilegijev, ki so jih nekoč imeli. Ta želja, da
bi družbene spremembe lahko urejevali sporazumno -
da je potrebna odprava privilegijev, da je
potrebno kaznovati tiste, ki so državo izropali in
nenazadnje želja, da je potrebno ustvariti okolje,
v katerem bo vsem nam šlo bolje, se je žal
izkazala za naivno sin se žal ni uresničila.
Prevladala je moč tistih, ki nikoli ne stopijo
odkrito pred ljudstvo, tisti, ki lahko odločajo iz
ozadja preko svojih marionet in ki s pomočjo
orkestriranega medijskega enoumja peljejo državo v
stare čase. In prav ti nam danes govorijo o tem,
da nam je nekdo ukradel državo.“
Kakšen
pomen ima v prihodnosti narodna identiteta in o
velikem poslanstvu „biti in živeti kot Slovenec“
pa je spregovoril zgodovinar Stane Gradna.
„Izginiti mora iz naših vrst samo zaničevanje,
ki je rak rana naše družbe. Slovenci ne znamo
živeti v lastni slovenski naši državi, ker nimamo
izkušenj. Vsaka stvar zahteva svoj čas in sem
prepričan, da bomo Slovenci tudi v prihodnje bolj
odgovorni. Kako živeti po slovensko v prihodnosti
ne vem, vendar sem prepričan – prvič, da moramo
ohraniti zvestobo slovenski kulturi na vsem
etničnem ozemlju in drugič – da moramo vedno
upoštevati, da Slovenija ni samo slovenska država.
Slovenija je tudi slovenska Koroška, je tudi
slovenska Primorska in so tudi slovenski
izseljenci. Vse to je Slovenija. V tem
prizadevanju, da bi danes Slovence omejili samo na
Slovenijo, pa je po mojem mnenju najbolj
zanesljivo pot v slovenski
samomor.“
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/147/aktualno/11939/
Mineva 35 let od
izvolitve Janeza Pavla II. (Vir:
Družina)
16.10.2013 je minilo 35
let od izvolitve Karola Woytile za papeža. Kot
poroča Radio Vatikan, je Janez Pavel II. postal
prvi neitalijanski papež po 455 letih in obenem
prvi papež slovanskega rodu. Ob tej priložnosti se
novinar Luigi Geninazzi v vatikanskem časopisu
»L'Osservatore Romano« spominja treh dni, ki jih
je z njim pred 30 leti preživel v letni rezidenci
v Castel Gandolfu, kjer je takrat potekal simpozij
znanstvenikov in kulturnikov z namenom odprtega
soočenja med katoliško Cerkvijo in sodobnim
svetom.
V zasebni kapeli palače sta ga
najprej presenetili freski, ki prikazujeta dva
temeljna dogodka poljske zgodovine: odpor v
svetišču čenstohovske Črne Marije proti švedski
vojski leta 1665 in zmago proti Rdeči armadi leta
1920, imenovano tudi 'čudež ob Visli'. Freski je
dal naslikati papež Pij XI., ki je bil nuncij v
Varšavi. Ob začetku pontifikata papeža Janeza
Pavla II. sta bili zanj nepričakovano darilo, saj
je bil začetek njegovega življenja zaznamovan s
'čudežem ob Visli'. Kot je sam rekel, se je rodil
v mesecu maju leta 1920, ko so boljševiki obkolili
Varšavo. Zato se je že od rojstva čutil dolžnega
tistim, ki so se borili za svobodo in
nepričakovano zmagali.
Geninazzi se
spominja, prispevek iz vatikanskega časnika
povzemajo pri Radiu Vatikan, da je bil prvi
slovanski papež tudi prvi papež iz ene od
komunističnih držav, kar se je izkazalo kot velika
Božja previdnost tako za Cerkev kot za ves svet.
Danes to priznavajo vsi, velja pa spomniti, kakšna
je bila podoba vzhodne Evrope in Cerkve v času, ko
je poljski papež pričel s svojim bliskovitim
vstopom v zgodovino. To je bilo pozabljeno ozemlje
na obrobju Evrope, Cerkev je bila konzervativna,
predkoncilska, tako rekoč v katakombah imperija
ateizma in zatiranja.
Le nekaj dni po
izvolitvi je papeža ob obisku v Assisiju pozdravil
navdušen in preprost vzklik: »Živela molčeča
Cerkev!«, sveti oče pa je nanj odgovoril:
»Molčeče Cerkve ni več, zdaj govori po
papeževih besedah.« To, kar se je včasih zdelo
zaledje, je postalo nova meja Cerkve, je dodal
Geninazzi.
Kot pravi, je bila to resnično
velika revolucija, ki je pripravljala tisto leta
1989. Prva razpoka v zidu komunizma je nastala že
deset let pred tem, 2. junija 1979, na Trgu zmage
v Varšavi, ko je mož, oblečen v belo, spregovoril
pred veliko množico: »Izključiti Kristusa iz
zgodovine človeka je dejanje proti
človeku.«
Šlo je za t.i. 'rokavico izziva',
ki jo je papež s Poljske, ki se je v svojo
domovino vrnil med ganjenimi aplavzi ljudi in
nezaupljivimi pogledi uradnikov tedanjega režima,
zalučal rdečemu totalitarizmu.
Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/mineva-35-let-od-izvolitve-janeza-pavla-ii
Kristusovo okolje (Vir:
Družina)
Dr. Anton Strle (21. januar
1915 – 20. oktober 2003) o svoji prebuditvi k
osebni veri
»Zakaj vendar toliko
navajaš od drugod, kadar kaj napišeš? Zakaj ne
poveš kaj več čisto iz svojega?« me je ob neki
priliki pograjal prijatelj. Naj mi bo torej
dovoljeno, ko govorim o Kristusovem
božje-človeškem okolju, povedati nekaj »iz
svojega«, čeprav navsezadnje to še posebno ni in
ne more biti »iz mojega«.
Prvo
spreobrnjenje Prišla je prebuditev k
osebnostni veri, k osebnostnemu srečanju z Bogom,
in to z Bogom, kakršen se nam je razodel v
Kristusu. Moralo je to biti res spreobrnjenje;
obrniti se mi je bilo treba tako rekoč za
stoosemdeset stopinj, zapustiti pot, ki je peljala
v brezizhodnost in pogubo, in stopiti na pot, o
kateri je Jezus rekel, da je on sam ta pot (prim.
Jn 14,6). Na kraju, ki ga imam še danes živo v
spominu, sem izrekel strašno misel (morda je niti
nisem izrazil z zunanjimi besedami): »Kako lepo bi
bilo, če bi ne bilo Boga – tako bi človek brez
slehernega strahu in popolnoma svobodno delal
karkoli!« V tej misli si je dala duška moja
dotedanja življenjska usmerjenost. Nekaj trenutkov
sem užival ob tej misli, ki sem o njej pozneje
zvedel, da je bila Nietzschejeva. Nato pa me je
prvikrat v življenju z vso močjo prešinila silna
groza pred neskončno svetim Bogom.
Nekaj
dni sem bil kakor omamljen od notranjega pretresa.
»Pa kaj ti je?« mi je rekel zdaj ta zdaj oni od
domačih, ko so opazili mojo »odsotnost« pri vsem,
kar sem delal. Nekaj večerov navzlic vsej
utrujenosti nisem in nisem mogel zaspati; vedno
znova sem trepetaje obujal kesanje …
Sam
nisem vedel, kdaj in kako, pa se je čez nekaj dni
začel čisto polagoma naseljevati v dušo mir in
globoko notranje veselje, kakršnega prej nikoli
nisem občutil. Ob misli na Kristusa (in na njegovo
Mater pod križem, saj spada tudi ona k resničnosti
učlovečenja Sina božjega) je obraz neizrekljivo
svetega in pravičnega Boga začel sijati v
usmiljeni ljubezni, ki odpušča vse in nepreklicno.
Do mozga sem občutil tisto, kar govori prerok
Izaija prav tam, kjer tako naglaša božjo svetost:
»Ne boj se, črviček; saj sem pri tebi! Ne oziraj
se plaho, ker sem tvoj Bog! ... Moj si! …« (Iz
41,14; 43,1–4; 49,15).
Resničnih dvomov o
bivanju Boga, ki je svetost in ljubezen hkrati, in
o Kristusu kot učlovečenem božjem Sinu nisem imel
nikdar več. In nikoli več se mi ni vsiljevala
misel, da bi Bog mogel biti nekakšen »tiran« ali
»policaj«, ki bi ne privoščil človeku sreče in
svobode in bi mu zaradi tega dal »tolikero
usužnjujočih zapovedi«. Z druge strani tudi nikdar
nisem bil skušan k nasprotnemu – da bi si kdaj
Boga in Kristusa predstavljal kot nekakšnega
»dobrovoljčka«. »Strašno je pasti v roke živega
Boga« (Heb 10,31). Prav zato, ker je Bog ljubezen
sama! V meni pa je še polno takega, kar se ne
sklada s to ljubeznijo. Zato pa se nikdar ne čutim
varnega v samem sebi in pogosto goreče molim s
psalmistom: »Presuni, o Bog, moje meso s strahom
pred teboj« (Ps 118,120); in zmeraj napravlja name
močan vtis naročilo sv. Pavla Filipljanom:
»Delajte s strahom in trepetom za svoje
zveličanje« (Flp 2,12). To me tudi nagiblje, da se
ne opiram na nestalna čustva, doživetja in
izkustva, kakor da bi to moglo biti zadnji temelj
(sicer pa: »Skrbite najprej za božje kraljestvo in
vse drugo vam bo navrženo« (Mt 6,33)) in da
»tvegam« samo tam, kjer spoznam, da me Gospod vabi
k tveganju.
Drugo in tretje …
spreobrnjenje Ko sem po ovirah, ki so se
zdele povsem nepremagljive, končno le prišel na
gimnazijo, me je za nekaj časa leposlovje, posebno
nemško pesništvo, tako pritegnilo, da je začela
zame bledeti prejšnja živost »Kristusovega
božjega-človeškega okolja«. Prof. dr. L. Ehrlich
je že pri prvi uri osnovnega bogoslovja nujno
priporočil, naj vsak od slušateljev izbere en
evangelij in naj si ga čimbolj osvoji pod vidikom
razumskih in drugih temeljev vere. Jaz sem si
izbral Janezovega. Za vse poznejše odločilno
»odkritje« je bilo, ko sem bral: »Kako bi mogli
verovati vi, ki prejemate čast drug od drugega in
ne iščete časti, ki jo daje edini Bog … Moj nauk
ni moj, ampak tistega, ki me je poslal.«
Ko
so začeli po drugem vatikanskem koncilu govoriti o
»krizi« vere in podobno in so nastopili res nadvse
žalostni pojavi delno tudi pri nas, sem nekega dne
slišal, kako je Gospod govoril ne Petru, ampak
meni: »Kaj tebi za to? Ti hodi za menoj!« (Jn
21,22). Od svojega očeta, ki je umrl v šestem letu
moje starosti, sem si za vselej zapomnil en nauk:
»Fant, misli s svojo glavo!« Ravno »Kristusovo
božječloveško okolje« mi je omogočilo, da sem
mogel in morem kljub vsem nasprotnim videzom res
»misliti s svojo glavo«, iz globin svojega bitja
in tako tudi delati.
Kristus kot
božje-človeško okolje, območje, ozračje! Brez
njega bi ne mogel dihati! Bi se zadušil.
»Življenje je meni Kristus« (Flp
1,21).
Vir: Tednik
Družina | | |
MOLITEV
Ovijaj
rok se mojih, ti venec čudovit, iz rož
skrivnosti polnih nebeških si
povit. Ta venec iz
veselja spleten, iz bolečin, na delo
odrešenja mogočen je
spomin. Marija, ne dopusti nesreče
te nikdar, da kdaj ta venec iztrgal sveta bi
mi vihar. Do zadnjega
zdihljaja naj trdno ga držim in zadnje zmage
venec naj priborim si z
njim.
Stare
slovenske
molitve |
30. nedelja med
letom27. oktober 2013 Lk
18, 9-14
Farizej in
cestninar
Nekaterim,
ki so zaupali sami vase, da so pravični, in so
druge zaničevali, pa je povedal tudi to
priliko: »Dva človeka sta šla v tempelj
molit, eden farizej in drugi cestninar. Farizej se
je postavil in je sam pri sebi tako molil: ‚Bog,
zahvalim te, da nisem kakor drugi ljudje: roparji,
krivičniki, prešuštniki, ali tudi kakor ta
cestninar; postim se dvakrat v tednu, desetino
dajem od vsega, kar dobivam.‘ Cestninar pa je od
daleč stal in še oči ni hotel povzdigniti proti
nebu, ampak se je trkal na prsi in govoril: ‚Bog,
bodi milostljiv meni grešniku!‘ Povem vam: Ta je
šel opravičen na svoj dom, oni pa ne; zakaj vsak,
kdor se povišuje, bo ponižan in, kdor se ponižuje,
bo povišan.«
31. nedelja med
letom, zahvalna nedelja
3. november 2013 Lk
19, 1-10
Cestninar
Zahej
Prišel
je v Jeriho in šel skozi mesto. In glej, bil je
neki mož, Zahej po imenu, ki je bil višji
cestninar in bogat. Želel je videti Jezusa, kdo
je, pa ni mogel zaradi množice, ker je bil majhne
postave. Tekel je torej dalje in splezal na divjo
smokev, da bi ga videl, zakaj tam je moral iti
mimo. Ko je Jezus prišel na ono mesto, je pogledal
gor in mu rekel: »Zahej, stopi hitro dol; zakaj
danes moram ostati v tvoji hiši.« In stopil je
hitro dol in ga z veseljem sprejel. Ko so to
videli, so vsi godrnjali: »Ustavil se je pri
grešnem človeku.« Zahej pa je stopil pred Gospoda
in rekel: »Glej, Gospod, polovico svojega imetja
dam ubogim in, ako sem koga v čem prevaral,
povrnem četverno.« Jezus mu je rekel: »Danes je
tej hiši prišla rešitev, ker je tudi on Abrahamov
sin. Sin človekov je namreč prišel iskat in rešit,
kar je izgubljeno.« |
Besede vere za
vsakogarM. Zundel,
Izbrati svojega Boga
Treba je izbrati med Bogom
strahu in Bogom ljubezni!
»Bog
je vsemogočen v svojem redu, ki je red Ljubezni,
toda nemočen v redu, ki ni red Ljubezni. Ali
drugače: Ljubezen je vir svobode, ker nagovarja
našo darežljivost in izključuje vsako uporabo
sile, tako notranjo kot zunanjo. Tako je tudi z
Božjo navzočnostjo: sovpada z našo
osvoboditvijo.
Tako na novo vidimo križišča
naših poti. Boga moramo izbrati. O katerem Bogu
govorimo? Če govorimo o Bogu-Duhu, Bogu-vesti,
Bogu- Ljubezni, se ne moremo več ukvarjati z
Bogom-despotom, plemenskim Bogom. Ta je namreč Bog
strahu. Skratka, vseeno bi nam bilo, če je Bog
eden ali jih je več, če ta Bog ne bi predstavljal
popolnosti podobne tisti, ki jo občudujemo v tem,
kar je najboljšega v ljudeh.«
Po:
Nepoznani Bog, VII.. poglavje, str. 66-67 v
Braises, Editions du Levain,
1986Vir:
croire.com |
GradivaZ
vstopom v novo obdobje pastoralne prenove, vam
želimo pri vašem delu pomagati s pripravo in
iskanjem različnih gradiv za vaše delo. Najdete
jih s klikom na spodnje povezave. Na naši spletni strani imate na
dnu strani tudi pasice, preko katerih je omogočen
dostop do Božje besede dneva, do svetnika dneva, predstavitve drobcev vere in vseh gradiv, ki jih pripravlja
Pastoralna služba v Ljubljani in njeni
uradi.Vsa
gradiva Škofijskega urada za laike najdete v
meniju spletne strani Urada za laike pod gumbom
gradiva oz. pod novico Aktualna gradiva.
Tedenske
E-novice dobite na naslednji povezavi.
Aktualna
gradiva
Gradiva z
izobraževanj za pastoralno
načrtovanje
Molitev za
Cerkev
Predavanje mag. Branka
Cestnika: Načrtovati,
sodelovati, biti
Na poti k
izviru: PowerPoint diaprojekcije in druga gradiva
za seje ŽPS v pastoralnih letih 2013-2014 in
2014-2015
1. poglavje Na
poti k izviru
2. poglavje: Moja
pot od številnih delavnosti k
izviru
3. poglavje: Pot
naše župnije od številnih dejavnosti k
izviru
4. poglavje: Mesto
Božje besede v mojem
življenju
5. poglavje:
Spodbujanje branja Božje besede v naši
župniji
Vsa
gradiva uradov Pastoralne službe Nadškofije
Ljubljana pa najdete na naslednji
povezavi. |
|
Vabimo vas
na...
Usposabljanje za
pastoralno načrtovanje, na katerega
ste vabljeni vsi duhovniki in njihovi laiški
sodelavci (še posebno tisti, ki ste se
izobraževanj že do sedaj udeleževali).
Usposabljanja bodo potekala na t. i. pastoralnih
konferencah po posameznih večjih pastoralnih
enotah, imenovanih arhidiakonati, ki povezujejo
več dekanij za duhovnike in laike
iz:
- 1. arhidiakonata
(dekanije: Ljubljana-Center,
Ljubljana-Moste, Ljubljana-Šentvid,
Ljubljana-Vič/Rakovnik: v soboto, 26. oktobra –
Zavod sv. Stanislava v Šentvidu, ob
9.00 Dnevni
red: 9.00 molitev in pozdrav 9.15
predavanje 10.00 delo po skupinah 10.30
odmor 11.00 praktično usposabljanje 13.00
skupno
kosilo | | |