Odstraniti človeško življenje ni človeško
Sredina kateheza je bila namenjena peti zapovedi ‘Ne ubijaj’. Papež Frančišek je poudaril, da odstraniti človeško življenje, ki se poraja, ni človeško dejanje. Kako je lahko zdravilno, civilno ali človeško neko dejanje, ki odpravlja življenje, ki je nedolžno in nezaščiteno v svojem porajanju? Ni namreč pravično odstraniti človeškega življenja, čeprav je majhno, da bi rešili problem. »To je, kakor najeti morilca«, je poudaril papež.
|
|
Migracije, vzgoja za svobodo, sanje
Ustrezno spremljanje pomeni mlade poslušati z odprtim srcem in s konkretnim zanimanjem, s spodbujanjem poguma in upanja, skrbjo zanje v vsakem življenjskem obdobju. Pred sovraštvom, nasiljem, pokvarjenostjo, vojno, ki so zelo razširjeni po svetu, mladi doživljajo eksistencialno fragmentacijo. Cerkev mora spremljati in sprejemati mlade, spodbujati njihovo svobodo in odgovornost. Izziv Cerkve je stopiti naproti mladim, se z njimi srečati in jim ponuditi ideale vere, ki se živijo konkretno.
|
|
Izjava Komisije Pravičnost in mir
Komisija Pravičnost in mir pri Slovenski škofovski konferenci (SŠK) zaskrbljeno spremlja sprožitev sodnega procesa proti dr. Tadeju Strehovcu, tajniku Slovenske škofovske konference, ki je obtožen, da je s podporo katoličanom, ki so molili za nerojene otroke, ter s svojim zagovarjanjem katoliškega nauka o splavu zagrešil kaznivo dejanje sovražnega govora proti tistim, ki imajo splav za moralno dopustno ali celo povsem sprejemljivo dejanje.
|
|
|
Sinoda mladih: Bog ima čas
Nadškof Cvikl, ki se udeležuje sinode mladih, je povedal, da so udeleženci sinode že krepko zakorakali v drugi del zasedanja. V prvem delu so opazovali mlade v položajih, v kakršnih živijo, v drugem delu pa premišljujejo o tem, kaj pomeni biti mlad kot blagoslov, dar, priložnost. Tudi Jezus je bil mlad in je mlade vabil, da bi šli za njim. Ni jih vabil zato, da bi jim nekaj vzel, ampak da bi jim dal, da bi njihovo življenje lahko obrodilo bogate sadove.
|
|
Spremljati z empatijo, oskrbeti rane
Poznati Jezusa Kristusa in njegovo pot proti toku, je spodbuda za pričevanje, ki so ga mladi poklicani ponesti v svet. To dokazujejo mnogi, ki so postali »ambasadorji življenja« v tistih državah, kjer življenje ogrožajo zakoni, ki mu nasprotujejo. In tudi tisti, ki v vojnah in stalnih napetostih opravljajo »poslanstvo biti sol, luč in kvas« za družbo, so povedali sinodalni očetje. Umetnost duhovnega spremljanja in razločevanja je torej nenadomestljiva, vendar pa ne sme biti izključna pravica duhovnikov in posvečenih.
|
|
Povabilo k moltivi za p. Tadeja Strehovca
Koordinacijski odbor »Mi ne sodimo, mi pomagamo!«, vabi k molitvi v podporo dr. Tadeju Strehovcu na sodnih obravnavah ter v podporo shodom. Svete maše in nočne adoracije bodo potekale sedem sobot zapored v kapeli na Viču, v Ljubljani, od 13. 10. 2018 do 24.11.2018. Torej: 13.10., 20.10., 27.10., 3.11., 10.11.,17.11. in 24.11.2018. Vsakokrat je začetek molitve na Viču v kapeli s sveto mašo ob 21. uri ter celonočnim češčenjem do 6.00 zjutraj.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Etična vzgoja otrok
264. Starševska vloga zajema vzgojo volje in razvijanje dobrih navad ter čustvenih nagnjenj k dobremu. To pomeni, da obnašanje, ki se ga je treba naučiti, in nagnjenja, ki jih je treba razviti, prikažemo kot nekaj zaželenega. Vendar gre vedno za proces, ki napreduje od nepopolnega proti popolnejšemu. Želja, da bi se prilagodili družbi, ali navada, da se odpovemo takojšnji zadovoljitvi, da se podredimo nekemu pravilu ter si zagotovimo dobro skupno življenje, je že sama v sebi vrednota, ki poraja notranjo pripravljenost, da bi potem prišli do višjih vrednot. Moralno vzgojo moramo uresničevati vedno z dejavnimi metodami in vzgojnim dialogom, ki upošteva rahločutnost in govorico, ki sta lastna otrokom. Poleg tega je potrebno, da se ta vzgoja odvija induktivno, to je tako, da otrok lahko sam odkrije pomen določenih vrednot, načel in pravil, namesto da mu jih starši vsilijo kot resnice, na katere ni ugovora.
265. Za pravilno ravnanje ni dovolj, da »ustrezno presojamo«, ali da čisto jasno vemo, kaj moramo narediti, čeprav je to prvenstveno. Pogosto smo v svojih dejanjih nedosledni, četudi imamo zelo trdna načela. Naj nam naša vest daje še tako gotovo moralno sodbo, imajo pogosto druge stvari večjo privlačno moč, če ne pridemo do tega, da se dobro, ki ga dojemamo z razumom, v nas ne ukorenini kot globoko čustveno nagnjenje. Če se to zgodi, ima v nas veselje nad dobrim večjo težo kot druge privlačnosti, in nas to vodi k spoznanju, da je to, kar dojemamo kot dobro, tudi za nas tu in zdaj dobro. Učinkovita etična vzgoja pomeni, pokazati človeku, kako zelo je zanj samega koristno, da dela dobro. Navadno je danes brez učinka, če zahtevamo kaj, kar zahteva napor in odpoved, če jasno ne pokažemo koristi, ki jo imamo od tega.
|
|
|
Božja beseda
29. nedelja med letom, misijonska nedelja
»Sin človekov ni prišel, da bi mu stregli, ampak da bi stregel in dal svoje življenje v odkupnino za mnoge.« (Mr 10,45)
Iz 53,10-11;
Ps 33;
Heb 4,14-16;
Mr 10,35-45
|
|
|
|
|
|