Na koncu je srečanje z Jezusom
Kdor na svet prinaša upanje, ni nikoli popustljiva oseba. Ni graditelja miru, ki ne bi vznemiril svojega osebnega miru, ko nase vzame probleme drugih. Kristjan namreč tvega, pogumno tvega, da bi prinesel dobro, ki nam ga je dal Jezus. Vsak dan svojega življenja ponavljajmo tisto prošnjo, ki so jo prvi učenci v svojem aramejskem jeziku izražali z besedo Marana tha in ki jo najdemo v zadnji vrstici Svetega Pisma: »Pridi, Gospod Jezus« (Raz 22,20). To je refren vsakega krščanskega življenja.
|
|
Božje okolje: Krst je novo rojstvo
Krst je v resnici novo rojstvo. Po Božjem načrtu bi že z rojstvom vsak človek postal Božji otrok. Zaradi izvirnega greha je ta načrt na neki način propadel. Bog je poiskal novo pot prerojenja človeka z vodo in Svetim Duhom po milosti krsta. Krst je simbolno dejanje, v katerem smo deležni Kristusove smrti in njegovega vstajenja. To je nekaj novega, saj smo znova včlenjeni v krog Božje ljubezni in naši grehi so izničeni. Mi smo po krstu že deležni vstajenja, čeprav bo naše telo šele moralo umreti in iti skozi proces poveličanja.
|
|
V ZDA spet mogoč ugovor vesti
Verskim ustanovam v ZDA v zdravstvenih policah svojim zaposlenim ne bo več treba kriti kontracepcije in splava. To je od njih zahtevala Obamova zdravstvena reforma, Trumpova administracija pa je v petek iz tega izvzela delodajalce, ki tega ne želijo zaradi verskih in moralnih prepričanj. Ameriški škofje so odločitev pozdravili kot vrnitev k zdravi pameti, staro prakso ter miroljubno sobivanje med Cerkvijo in državo. Odločitev Trumpove administracije po petih letih popravlja napačen ukrep, ki se nikoli ne bi smel zgoditi in se nikoli več ne sme ponoviti.
|
|
|
Papeževo sporočilo ob obletnici prikazovanj
»Dragi bratje in sestre, na dan, ko obhajate zaključek stoletnice prikazovanj Svete Fatimske Device, vam želim poslati svoj blagoslov in svoj pozdrav. Še danes nosim v svojem srcu spomin na potovanje, na blagoslove, ki jih je meni in vsej Cerkvi Devica hotela na ta dan podariti.« S temi besedami začne papež Frančišek video sporočilo, ki so ga predvajali v Fatimi. »Nikoli se ne bojte, Bog je veliko bolj dober kot vsa naša revščina. Zelo nas ljubi. Pojdite naprej in se ne oddaljite od Matere...
|
|
Našli izgubljenega Da Vincijevega Jezusa
Umetnostni zgodovinarji so vedeli za obstoj slike Salvator Mundi (Odrešenik sveta) umetnika Leonarda Da Vincija, vendar je dolga leta veljalo, da je bilo delo uničeno. Nato pa jo je njen lastnik, čigar družina je sliko kupila na dražbi leta 1958, za 45 britanskih funtov, leta 2005 jo je prinesel v New York in jo pokazal preprodajalcu umetnin Robertu Simonu. Simon je sprva menil, da je delo naslikal eden izmed Leonardovih sodobnikov ali učencev, kar bi že samo po sebi pomenilo, da gre za izredno dragocen umetniški izdelek.
|
|
Proti umetni oploditvi za lezbične pare
Ko je prišla, v Evropi kave niso sprejeli odprtih rok. To je bil namreč najljubši napitek muslimanov, s katerimi so bili kristjani v vojni že stoletja. Nekateri verni Evropejci so napitek imenovali celo »Satanov napoj«. Naposled je kava prišla tudi do Vatikana. Natančneje, v roke papeža Klemena VIII. Mnogi svetovalci so ga prosili, naj uživanje kave prepove, papež pa je bil precej svojeglav. Klemenu VIII. so prinesli skodelico močne sladkane črne kave. Ko je spil požirek, naj bi, kot pravi legenda, dejal: »Ta hudičev napitek je izvrsten. Prelisičimo hudiča in napitek blagoslovimo!«
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Zakon in devištvo
161. Devištvo ima simbolno vrednost ljubezni, kateri drugega ni treba posedovati, in tako odseva svobodo nebeškega kraljestva. Gre za vabilo zakoncem, da bi živeli svojo zakonsko ljubezen glede na dokončno ljubezen do Kristusa, kot skupno pot proti Božjemu kraljestvu. Ljubezen zakoncev ima sama po sebi druge simbolne vrednote: na eni strani gre za poseben odsev Svete Trojice. Trojica je polna edinost, toda v njej obstaja tudi različnost. Družina je poleg tega kristološko znamenje, ker razodeva bližino Boga, ki je soudeležen na življenju človeka, tako da se z njim združi v učlovečenju, na križu in v vstajenju: vsak zakonec postane »eno meso« z drugim in se preda, da bi vse delil z njim do konca. Medtem ko je devištvo „eshatološko“ znamenje vstalega Kristusa, je zakon „zgodovinsko“ znamenje za tiste, ki hodimo po zemlji, znamenje zemeljskega Kristusa, ki je sprejel, da se združi z nami, in se je izročil celo do prelitja krvi. Devištvo in zakon sta – in morata biti – različni obliki ljubezni, ker »človek ne more živeti brez ljubezni. Sam sebi ostane nerazumljiv; njegovo življenje je brez smisla, če se mu ljubezen ne razodene.«
162. Celibat je v nevarnosti, da postane udobna samota, ki daje svobodo za neodvisno gibanje, za menjavanje krajev, nalog in odločitev, za razpolaganje z lastnim denarjem, za navezovanje stikov z različnimi ljudmi glede na trenutno privlačnost. V tem primeru zasijejo poročeni kot pričevalci. Tisti, ki so bili poklicani k devištvu, lahko najdejo v nekaterih zakonskih parih jasno znamenje velikodušne in neomajne zvestobe Boga svoji zavezi, ki bo spodbudila njihova srca k bolj konkretni in predani razpoložljivosti. Kajti so poročeni ljudje, ki ohranijo svojo zvestobo, ko je njihov sozakonec postal fizično slaboten ali ko ne zadovoljuje potreb sozakonca, kljub temu da jih veliko skušnjav vabi k nezvestobi in k temu, da bi ga zapustili. Žena lahko skrbi za svojega bolnega moža in pod križem znova izgovori »da« svoji ljubezni do smrti. V tej ljubezni se na presunljiv način kaže dostojanstvo osebe, ki ljubi – dostojanstvo kot odsev darujoče se ljubezni – kajti tej ljubezni gre bolj za to, da ljubi, kakor da bi bila ljubljena. V mnogih družinah lahko opazimo tudi sposobnost predanega in nežnega služenja problematičnim in celo nehvaležnim otrokom. To naredi te starše za znamenje svobodne in nesebične Jezusove ljubezni. Vse to je zgled osebam v celibatu, kako živeti svojo predanost Božjemu kraljestvu z večjo velikodušnostjo in razpoložljivostjo. Dandanes je sekularizacija zabrisala vrednost zveze za vse življenje in oslabila bogastvo zakonske predanosti. Zato »je potrebno poglobiti pozitivne vidike zakonske ljubezni.«
|
|
|
Božja beseda
29. nedelja med letom
»Tedaj jim je rekel: 'Dajte torej cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je Božjega.'« (Mt 22,21)
Iz 45,1.4-6
Ps 96
1 Tes 1,1-5b
Mt 22,15-21
|
|
|
|
|