Predsinodalno srečanje z mladimi
»Rad bi naznanil, da je generalno tajništvo za sinodo za od 19. do 24. marca 2018 sklicalo predsinodalno srečanje, na katerega so povabljeni mladi z različnih delov sveta, bodisi mladi katoličani, bodisi mladi različnih krščanskih veroizpovedi, kakor tudi drugih religij in tudi ne verni.« Tako je naznanil papež Frančišek med današnjo avdienco na Trgu sv. Petra in dodal: »Ta pobuda je bila vstavljena na pot priprave za naslednje generalno zasedanje škofovske sinode s temo Mladi, vera in razločevanje poklicanosti.
|
|
Pravilo sv. Benedikta in šest sprememb
Petnajst stoletij že Pravilo sv. Benedikta s svojimi 73 poglavji, vodi življenja številnih mož in žena po vsem svetu. Lahko rečemo, da je to preverjen recept za to, kako živeti v krščanski skupnosti. Kaj če bi ga uporabili v družinskem življenju 21. stoletja? Uporaba pravil sv. Benedikta bi povzročila spremembe na teh šestih področjih družinskega življenja: način, kako delamo; način, kako počivamo; način, kako jemo; način, kako trošimo; način, kako molimo; način, kako smo dobrodelni in solidarni.
|
|
Pet klasičnih katoliških šal
Če morda niste vedeli, so nekateri svetniki sloveli po svojem smislu za humor. Filip Neri, Frančišek Saleški in Terezija Avilska, denimo, niso sloveli le po svojem zglednem življenju, ampak tudi po tem, da so znali povedati odlično šalo ob primernem času. Toda, kot ugotavljajo na katoliškem spletnem portalu Aleteia, sploh ni treba poseči tako daleč, v 16. ali 17. stoletje, da bi našli primerke dobrega cerkvenega humorja. Pravijo, da je papež Janez XXIII. (1958-1963) na vprašanje časnikarja, koliko ljudi dela v Vatikanu, malce pomislil in odgovoril: »Približno polovica.«
|
|
|
Usmiljenje je novo vino
Preko ‘zavrženih kamnov’ ... preko stanja slabosti in greha, Bog še naprej daje v obtok ‘novo vino’ iz svojega vinograda, to je usmiljenje. To je ‘novo vino’ iz Gospodovega vinograda. Nujnost, da s sadovi odgovorimo na Gospodov klic, nas kliče postati njegov vinograd, pomaga nam razumeti, kaj je novo ... To ni predvsem skupek moralnih predpisov in norm, temveč je predvsem predlog ljubezni... Je povabilo, da vstopimo v to zgodovino ljubezni in postanemo živ in odprt vinograd.
|
|
Devet kratkih molitev za čez dan
Nimate časa? Poskusite s temi molitvami, ki vzamejo samo nekaj sekund. Vas je kdaj zamikalo, da bi potiho ali naglas nekaj zmolili? »Gospod, pomagaj mi!« je kratka molitev, ki jo verjetno najpogosteje uporabljamo. Toda Cerkev ima dolgo tradicijo kratkih molitev zahvale ali obžalovanja, ki si jih zlahka zapomniš in se imenujejo vzdihi. Te lahko zmolimo kadarkoli čez dan. Lepota te vrste molitve je, da vsakemu omogoča, da se pri katerikoli drugi dejavnosti spomni na Boga.
|
|
Proti umetni oploditvi za lezbične pare
Pariški nadškof kardinal Andre Vingt-Trois je komentiral odločitev francoske vlade, da bo odslej dopuščala umetno oplojevanje za lezbične pare. »Zame je najpomembnejše vedeti, kako se ob tem gleda na otroka«, je kardinal dejal v pogovoru za francoski časnik La Croix. »Ali se bo otrok rodil le zato, da bo izpolnil željo nekoga drugega, ali bo to oseba z lastnimi pravicami? Z legalizacijo umetnega oplojevanja za lezbične pare bi otroka povsem popredmetili, Zakon ne obstaja zato, da bi uravnaval izjemne primere, ampak mora povedati nekaj o celotni družbi«.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Zakon in devištvo
158. »Veliko ljudi, ki živijo neporočeno, ne samo da se posvečajo svoji primarni družini, temveč pogosto opravljajo mnoga opravila v krogu svojih prijateljev, v cerkveni skupnosti in v poklicnem življenju. (...) Mnogi dajo svoje sposobnosti tudi v službo krščanske skupnosti v obliki dobrodelnosti in prostovoljnega dela. Potem so še tisti, ki se ne poročijo, ker posvetijo svoje življenje ljubezni do Kristusa in bratov. Njihova predanost na poseben način bogati družino v Cerkvi in družbi.«
159. Devištvo je oblika ljubezni. Kot znamenje nas spominja na prednosten pomen Božjega kraljestva, na nujnost, da se brez pridržka posvetimo službi oznanjevanja (prim. 1 Kor 7,32), in je odsev nebeške polnosti, kjer »[se] ne bodo ne ženili ne možile« (Mt 22,30). Sv. Pavel je devištvo priporočal, ker je pričakoval skorajšnji Kristusov prihod, in je hotel, da bi se vsi osredotočili samo na oznanjevanje evangelija: »Odmerjeni čas [je] kratek« (1 Kor 7,29). Kljub temu je dal jasno vedeti, da gre za osebno mnenje ali njegovo željo (prim. 1 Kor 7,6-8), in ne za Kristusovo naročilo: »Glede deviških nimam Gospodovega naročila« (1 Kor 7,25). Hkrati je priznaval vrednost različnih poklicanosti: »Vsak ima svoj milostni dar od Boga, eden tako, drugi tako« (1 Kor 7,7). V tem smislu je sv. Janez Pavel II. rekel, da, kar zadeva spolno zdržnost, svetopisemska besedila »ne dajejo razloga za to, da bi zagovarjali „manjvrednost“ zakona, niti ne dajejo razloga za to, da bi zagovarjali „večvrednost“ devištva ali celibata«. Namesto da bi govorili o večvrednosti devištva v vseh ozirih, se zdi bolj primerno pokazati, da se različni življenjski stanovi dopolnjujejo, tako da je lahko eden popolnejši z enega vidika, drugi pa z drugega. Aleksander Halški je rekel, da je mogoče zakon v določenem pogledu obravnavati kot večvreden glede na druge zakramente, saj simbolizira nekaj tako velikega, kot je »zedinjenje Kristusa s Cerkvijo ali zedinjenje Božje narave s človeško«.
160. Torej »ne gre za to, da bi zmanjšali vrednost zakona v korist zdržnosti« in »ni nobene osnove za domnevno nasprotno stališče. (...) Če skladno z določenim teološkim izročilom govorimo o stanu popolnosti (status perfectionis), tega ne počnemo zaradi same zdržnosti, temveč glede na celovitost življenja, utemeljenega na evangeljskih svetih«. Vendar lahko poročen človek živi ljubezen do bližnjega na zelo visoki stopnji. Potemtakem »pride do te popolnosti, ki izvira iz ljubezni, po zvestobi duhu teh svetov. Ta popolnost je mogoča in dostopna vsakemu človeku«.
|
|
|
Božja beseda
28. nedelja med letom
»Veliko je namreč poklicanih, a malo izvoljenih.« (Mt 22,14)
Iz 25,6-10a
Ps 23
Flp 4,12-14. 19-20
Mt 22,1-14
|
|
|
|
|