TEOLOŠKI
KOTIČEK
Poklicanost in poslanstvo
laikov
V Cerkvi so
različne službe, a eno
poslanstvo Imamo škofe in
duhovnike, ude skrivnostnega Kristusovega Telesa
Kristusa, katerih naloga je učiti, posvečevati in
voditi, in sicer zato, da bi velika večina
skrivnostnega Kristusovega Telesa, ki so laiki,
lahko opravila delo evangeliziranja, posvečevanja
in prenavljanja preostalega sveta zunaj svetišča.
"Čeprav se skupno duhovništvo vernikov in službeno
ali hierarhično duhovništvo med seboj razlikujeta
po bistvu in ne samo po stopnji, sta vendarle
naravnani druga na drugo; kajti eno in drugo,
vsako na svoj posebni način, je deležno edinega
Kristusovega duhovništva" (C
10).
Duhovnik ima edinstveno vlogo pred
oltarjem, tako kot imamo laiki edinstveno vlogo v
svetu. Resnično avtoriteto, resnično
pristojnost in resnične darove imamo zato, ker
imamo dolžnost, da v svetu izvršujemo poslanstvo,
za katero smo bili poslani. Cerkev nas spodbuja,
da se čutimo popolnoma svobodni, da začnemo
kadarkoli in ne čakamo na povabilo za pomoč. Z
besedami Katekizma: Kristjani laiki morajo
prežemati družbene, politične in ekonomske
stvarnosti. Pobuda krščanskih laikov je
še posebej potrebna, ko gre za to, da se odkrijejo
ali izdelajo sredstva za prepajanje socialnih,
političnih, ekonomskih stvarnosti z zahtevami
krščanskega nauka in življenja. Takšna pobuda je
normalna prvina življenja Cerkve.[1] (KKC
899)
Verni laiki so na sprednji vrsti
življenja Cerkve. Verniki, natančneje laiki,
so na najbolj sprednji črti življenja Cerkve; po
njih je Cerkev življenjsko počelo človeške družbe.
Zato morajo oni, posebej oni, imeti vedno bolj
jasno zavest, da ne le pripadajo Cerkvi, ampak da
so oni Cerkev, se pravi skupnost vernikov na
zemlji pod vodstvom skupnega poglavarja, papeža,
in škofov v občestvu z njim. Ti so Cerkev (Pij
XII., govor 20. februarja 1946: nav. Janez Pavel
II., CL 9). (KKC 899)
Krščanski laiki
morajo prinašati Kristusovo oznanilo vsemu svetu.
Ker laikom, kakor vsem vernikom, v moči krsta
in birme Bog nalaga apostolat, zato imajo
obvezujočo dolžnost in hkrati pravico posamič ali
povezani v združenja delati za to, da bi vsi
ljudje in po vsej zemlji spoznali in sprejeli
odrešenjsko-zveličavno božje oznanilo; ta
obveznost je še toliko nujnejša, kadar morejo
ljudje samo prek njih slišati evangelij in
spoznati Kristusa. V cerkvenih skupnostih je
njihova dejavnost tako potrebna, da brez nje
apostolat pastirjev največkrat ne more doseči
svojega polnega učinka (prim. C 33). KKC
900 Tako postane »svet«
kraj in sredstvo krščanske poklicanosti vernih
laikov. Janez Pavel II, Apostolska spodbuda o
krščanskih laikih, 15.
[1] Slovenska
škofovska konferenca, Katekizem Katoliške Cerkve,
Ljubljana 1993.
AKTUALNE
NOVICEPoslanica
papeža Frančiška za 88. svetovni dan misijonov
(Vir: katoliska-cerkev.si)
Dragi
bratje in sestre, tudi danes mnogo ljudi ne
pozna Jezusa Kristusa, zato ima misijonsko delo ad
gentes (k ljudem), h kateremu so poklicani vsi
člani Cerkve, še vedno velik pomen. Cerkev je po
svoji naravi misijonska: rodila se je v »izhodu«.
Svetovni dan misijonov je poseben trenutek, ko se
verniki z raznih celin v molitvi in z dobrimi deli
združijo v solidarnosti in podpori mladim Cerkvam
v misijonskih deželah. To je praznovanje milosti
in veselja. Gre za milost, kajti Sveti Duh, poslan
od Očeta, daje modrost in moč vsem, ki so odprti
za njegovo delovanje. In gre za veselje, kajti
Jezus Kristus, Sin Očeta, poslan, da bi
evangeliziral svet, spremlja in podpira našo
misijonsko dejavnost. Prav ob Kristusovem veselju
in veselju učencev izpostavljam biblično podobo iz
evangelija po Luku (prim. Lk 10,21–23).
1.
Evangelist pripoveduje, da je Gospod poslal
dvainsedemdeset učencev po dva in dva v mesta in
vasi, da bi oznanjali, da se je približalo
Gospodovo kraljestvo, in bi pripravili ljudi na
srečanje z Jezusom. Potem ko so učenci opravili
poslanstvo oznanjevanja, so se vrnili h Gospodu
polni veselja: veselje je prevladujoč motiv te
prve in nepozabne misijonske izkušnje. Učitelj jim
odvrne: »Vendar se ne veselite nad tem, da so vam
duhovi pokorni, ampak se veselite, ker so vaša
imena zapisana v nebesih. Prav tisto uro se je
razveselil v Svetem Duhu in rekel: ›Slavim te, Oče
[…].‹ Tedaj se je obrnil k učencem in jim na samem
rekel: ›Blagor očem, ki vidijo, kar vi gledate!‹«
(prim. Lk 10,20–21.23).
Luka predstavlja
tri prizore. Najprej Jezus spregovori učencem,
nato se obrne k Očetu in zatem spet k njim. Jezus
želi, da so učenci deležni njegovega veselja, ki
je bilo drugačno ali večje od tistega, ki so ga
izkusili sami.
2. Učenci so bili polni
veselja, navdušeni nad tem, da ljudi lahko
osvobajajo demonov. Kljub temu jih je Jezus
opomnil, naj se ne veselijo toliko nad pridobljeno
močjo kot nad ljubeznijo, ki so jo dobili, »kajti
vaša imena so zapisana v nebesih« (Lk 10,20).
Darovana jim je bila namreč izkušnja Božje
ljubezni in tudi možnost, da jo delijo naprej.
Izkušnja učencev je razlog za veselo hvaležnost,
za Jezusovo srce. Luka je ujel to radost v povsem
trinitarični perspektivi: ko se je Jezus obrnil k
Očetu in se mu zahvalil, »se je razveselil v
Svetem Duhu«. Ta trenutek intimnega veselja izvira
iz Jezusove globoke sinovske ljubezni do Očeta,
Gospoda nebes in zemlje, ki je te stvari prikril
modrim in razumnim, razodel pa otročičem (prim. Lk
10,21). Bog je prikril in razkril. V tej molitvi
izstopa predvsem »odkriti«. Kaj je Bog razkril in
kaj je prikril? Skrivnosti svojega kraljestva,
uveljavitev božjega prvenstva v Jezusu ter njegovo
zmago nad satanom.
Bog je vse to prikril
tistim, ki so preveč polni sami sebe in zahtevajo,
da bi že sedaj vse vedeli. Prevzetnost jih
»zaslepi«, zato ne puščajo prostora Bogu. Z
lahkoto lahko pomislimo na nekatere Jezusove
sodobnike, ki jih je večkrat tudi opomnil. Gre za
nevarnost, ki je vedno prisotna in zadeva tudi
nas. »Otročiči« so preprosti, ponižni, ubogi,
zavrženi, brez glasu, utrujeni in obteženi; Jezus
jih je imenoval »blaženi«. Pomislimo lahko na
Marijo, Jožefa, na galilejske ribiče in učence, ki
so bili poklicani na pot med Jezusovim
oznanjevanjem.
3. »Da, Oče, kajti tako ti
je bilo všeč« (Lk 10,21). Jezusovo trditev moramo
razumeti v luči njegove notranje radosti, kjer
všečnost nakazuje odrešilni načrt Očeta do ljudi.
V kontekstu te všečnosti ali Božje dobrohotnosti
se Jezus razveseli, ker se je Oče odločil, da bo
ljudi ljubil z enako ljubeznijo, kakor ljubi
svojega Sina. Poleg tega nas Luka opominja na
radost, podobno Marijini: »Moja duša poveličuje
Gospoda in moj duh se raduje v Bogu, mojem
Odrešeniku« (Lk 1,47). Gre za veselo novico, ki
nas privede do odrešenja. Medtem ko je Marija
nosila pod svojim srcem Jezusa, evangelizatorja v
pravem pomenu besede, je srečala Elizabeto in se
vzradostila v Svetem Duhu, tako da je zapela svoj
Magnifikat. Ko je Jezus videl uspeh misijonskega
dela svojih učencev in njihovo veselje, se je
razveselil v Svetem Duhu in se v molitvi obrnil na
svojega Očeta. V obeh primerih gre za veselje
zaradi odrešenja, ki se uresničuje, kajti Očetova
ljubezen po Sinu in delovanju Svetega Duha prihaja
do nas, nas objema in nam omogoča, da vstopimo v
trinitarično življenje.
Oče je izvir
veselja; Sin je njegovo uresničenje in Sveti Duh
njegov animator. Evangelist Matej nam pripoveduje,
da nas Sin takoj zatem, ko se je zahvalil Očetu,
povabi: »Pridite k meni vsi, ki ste utrujeni in
obteženi, in jaz vam bom dal počitek. Vzemite nase
moj jarem in učite se od mene, ker sem krotak in v
srcu ponižen, in našli boste počitek svojim dušam;
kajti moj jarem je prijeten in moje breme je
lahko« (Mt 11,28–30). »Veselje evangelija
napolnjuje srce in celotno življenje ljudi, ki se
srečajo z Jezusom; ljudi, ki dovolijo, da jih
odreši greha, žalosti, notranje praznine,
osamljenosti. Z Jezusom Kristusom se vedno rojeva
in oživlja veselje« (apostolska spodbuda Veselje
evangelija, 1).
Svojevrstno je tudi
srečanje Jezusa in Device Marije, ki je s posebno
izkušnjo postala »začetek našega veselja«. Učenci
so bili poklicani k življenju z Jezusom in On jih
je poslal oznanjat (prim. Mr 3,14); tako so
ponovno postali polni veselja. Zakaj ne bi tudi mi
vstopili v ta tok veselja?
4. »Velika
nevarnost sedanjega sveta z njegovo mnogovrstno in
neznosno ponudbo potrošnje je samoljubna žalost,
ki prihaja iz lagodnega in skopuškega srca, iz
bolestnega iskanja površnih užitkov, iz osamljene
zavesti« (Veselje evangelija, 2). Človeštvo mora
zato zajemati iz Kristusovega odrešenja. Učenci so
tisti, ki se prepustijo Kristusovi ljubezni in jih
zaznamuje gorečnost za Božje kraljestvo, da bi
postali prinašalci evangeljskega veselja. Vsi
Gospodovi učenci so poklicani, da se napajajo z
veseljem do evangelizacije. Škofje imajo kot prvi
odgovorni za oznanjevanje nalogo, da omogočajo
povezanost lokalne Cerkve v pomoči misijonski
dejavnosti. Ta zajema tako veselje do oznanjevanja
Jezusa Kristusa v najbolj oddaljenih krajih kot
tudi skrb za najbolj uboge.
V številnih
pokrajinah primanjkuje duhovnih in redovnih
poklicev. Pogosto je razlog za to odsotnost
apostolske gorečnosti v skupnosti, ki bi »okužila«
mlade, zato jih ne navduši in pritegne. Veselje
evangelija izhaja iz srečanja z Jezusom in pomoči
ubogim. Zato spodbujam župnijska občestva, gibanja
in skupine, da živijo močno bratsko življenje, ki
temelji na ljubezni do Jezusa in je pozorna na
pomoč potrebnim. Tam, kjer so ljubezen, gorečnost,
želja prinašati Kristusa drugim, izvirajo pristni
duhovni poklici. Med njimi ne smemo pozabiti
laiških misijonarjev. Povečali sta se zavest
istovetnosti in misijonskega dela med vernimi
laiki v Cerkvi in tudi zavest, da so poklicani
prevzeti vse vidnejšo vlogo pri razširjanju
evangelija. Za učinkovito apostolsko delovanje je
zato pomembna primerna vzgoja.
5. »Bog
ljubi veselega darovalca« (2 Kor 9,7). Svetovni
dan misijonov je tudi trenutek, da poživimo željo
in obudimo moralno dolžnost veselega prispevka
oznanjevanja k ljudem. Osebni materialni dar je
znamenje lastnega darovanja najprej Gospodu, nato
tudi bratom; tako ta dar postane orodje
oznanjevanja v človeštvu, ki gradi na
ljubezni.
Dragi bratje in sestre, na
letošnji svetovni dan misijonov imam v mislih
predvsem lokalne Cerkve. Ne pustimo, da nam
ukradejo veselje do evangelizacije! Vabim vas, da
se potopite v veselje evangelija in se napajate v
ljubezni, ki bo sposobna razsvetliti vaš
misijonski poklic. Spodbujam vas, da si prikličete
v spomin »prvo ljubezen«, s katero je Gospod Jezus
Kristus ogrel srce vsakega izmed vas, ne zaradi
nostalgije, ampak da bi vztrajali v veselju.
Gospodov učenec vztraja v veselju, ko je z Njim,
ko izpolnjuje njegovo voljo, ko deli vero, upanje
in evangeljsko ljubezen.
K Mariji, vzoru
ponižne in vesele evangelizacije, obračamo svojo
molitev, da bi Cerkev postala hiša za mnoge, mati
vsem narodom, in bi omogočila rojstvo novega
sveta.
Več na: http://katoliska-cerkev.si/poslanica-papeza-franciska-za-88-svetovni-dan-misijonov
Mojca M.
Štefanič, »Potrpežljivo
moramo nadaljevati s setvijo« (Vir: druzina.si)
Papež
Frančišek je izrekel pohvalo »konstruktivnemu
duhu« škofovske sinode, katere zasedanje so v
Vatikanu slovesno zaključili z bogoslužjem. Sinoda
je bila »pomembna izkušnja, med katero smo živeli
sinodalnost in občutili moč delovanja Svetega
Duha«, je sveti oče dejal med nedeljsko sveto mašo
na Trgu sv. Petra v Vatikanu.
Papež je v
nagovoru poudaril, da se morajo posvetovanja o
zakonu in družini nedvomno nadaljevati tudi po
zaključku sinode. »Zasejali smo seme in
potrpežljivo bomo nadaljevali s setvijo, vedoč, da
je Gospod tisti, ki bo pustil rasti to, kar smo
zasejali«, je dejal Frančišek. Ob tem je opozoril
na drugo, redno škofovsko sinodo prihodnjo jesen,
ki se bo ukvarjala z isto tematiko.
Pred
začetkom bogoslužja je sveti oče za blaženega
razglasil svojega predhodnika papeža Pavla VI. (1963-1978), ki
velja za ustanovitelja stalne škofovske sinode.
Frančišek je ob koncu še dejal, da je bila
tokratna škofovska sinoda zahvaljujoč Svetemu Duhu
»velikodušna v pravi resnici in dejavna v ponižni
ustvarjalnosti«. God blaženega Pavla VI. bomo v
katoliški Cerkvi obhajali 26. septembra.
Ob
beatifikaciji Pavla VI. pa je na oči javnosti
znova stopil upokojeni papež Benedikt XVI. Na Trg
sv. Petra je prišel v spremstvu svojega osebnega
tajnika nadškofa Georga Gänsweina, zbrani romarji
pred Petrovo baziliko pa so obiskovalca navdušeno
pozdravili z bučnim aplavzom. Med slovesnostjo
beatifikacije in bogoslužjem, ki je sledilo, je
Benedikt XVI. v belih oblačilih sedel na sedežu v
prvi vrsti med zbranimi kardinali. Frančišek je
svojega predhodnika prisrčno pozdravil s stiskom
roke.
Upokojeni papež je eden izmed treh
še živečih cerkvenih dostojanstvenikov, ki jih je
Pavel VI. sprejel v kardinalski kolegij. Tedanjemu
münchenskemu nadškofu Josephu Ratzingerju je
kardinalski naziv podelil 27. junija
1977.
Vir: Kathpress
Več na: http://www.družina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/%C2%BBpotrpezljivo-moramo-nadaljevati-s-setvijo%C2%AB
M. P.,
Ponovna izdaja Humanae Vitae (Vir: druzina.si)
Okrožnico
je Založba Družina izdala v knjigi Božji načrt za naju, ki vsebuje
še spremno besedo dr. Tadeja Strehovca in devet
pričevanj slovenskih parov o načrtovanju družine.
19. oktobra je papež Frančišek za
blaženega razglasil svojega predhodnika papeža
Pavla VI. Ena od njegovih najbolj odmevnih
enciklik je bila Humanae Vitae - Posredovanje
človeškega življenja (1968), v kateri je odgovoril
na pojav kontracepcijskih tabletk in vsesplošno
razširjanje kontracepcije v razvitem
svetu.
Kot je pokazala anketa, ki so jo
izvedli med katoličani po vsem svetu pred sinodo o
družini, se velika večina zakoncev ne strinja s
cerkvenim naukom o načrtovanju družine. Eden od
vodilnih slovenskih moralnih teologov p. dr. Tadej
Strehovec razlog za to vidi v tem, da ljudje
živijo v svetu, kjer je kontracepcijska miselnost
tako prevladujoča, da se že sama argumentirana
razprava o tej temi zdi nemogoča. Dr. Strehovec
govori celo o "nekakšnem katoliškem razkolu".
Prvič po letu 1968 smo v slovenščini
ponovno objavili okrožnico (prevod je posodobil
dr. Rafko Valenčič), obsežno spremno besedo zanjo
pa je prispeval prav dr. Strehovec. V njej je
razložil okrožnico in tudi to, kako je okrožnica
odmevala v svetu in v Sloveniji. Prav slovenski
teolog, pisec spremne besede k prvi izdaji
okrožnice leta 1968, dr. Štefan Šteiner, je
sprožil burno razpravo, v katero so škofje
vključili celo Kongregacijo na nauk vere. Šlo je
za vprašanje glede uporabe kontracepcije v
skrajnih primerih (ogroženo zdravje žene, nasilen
partner ...).
Da pa bi pokazali, da ta
nauk, ki ga je v okrožnici v preproste, jasne in
tako odmevne besede strnil blaženi Pavel VI., ni
neživljenjski, zastarel in prepovedujoč, kot bi
kdo utegnil misliti, smo knjigi dodali še devet
pričevanj slovenskih zakonskih parov. Njihove
življenjske zgodbe o tem, kako urejajo spočetja,
so iskrena, pretresljiva in spodbudna, saj pričajo
o tem, da življenje po Božjem načrtu ni vedno
lahko, je pa osrečujoče.
Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/ponovna-izdaja-humanae-vitae
A.S., Na
Zboru kristjanov in ljudi dobre volje na Otočcu
znova povabilo k prebuditvi Slovenije (Vir: druzina.si)
Civilna
iniciativa Prebudimo Slovenijo je v soboto, 18.
oktobra, na Otočcu pripravila že tradicionalno
srečanje kristjanov in ljudi dobre volje. Tokratno
srečanje je nosilo naslov "Slovenci, pridimo k
sebi!"
Pobudnik civilne iniciative
Prebudimo Slovenijo Jože Strgar je uvodoma
poudaril, da imamo svojo državo in dolžnosti, ki
jih ne smemo opuščati. Prvi je nekaj sto zbranim v
športni dvorani na Otočcu spregovoril profesor
Justin Stanovnik. Naslonil se je na odnos do
polpretekle zgodovine. Trdi, da brez počiščene
preteklosti, ne moremo svobodno zaživeti v
prihodnosti: "Če ne bomo razrešili začetnega
vozla, ne bomo nikoli vedeli, kdo je kdo! In če ne
bomo vedeli, kdo je kdo, se bo zmeda z vsakim
poskusom, da jo rešimo, samo obnavljala. Dobivala
bo vedno nove podobe, značaj zmede pa bo vedno
ohranila in ga jemala s seboj. Na vsak način
moramo odgrniti zastor, da se bo videlo, kaj je na
odru in kakšna pripravljenost je tam za
pričakovanje resnice in za iskanje resnice. A na
prvem mestu, prej ko slej stoji nezamenljiva
podoba "novi Demos". Če bodo pomladne stranke
omogočile, da bo skozi njihovo zgodovinsko,
politično, duhovno, moralno snov šla izvorna
slovenska in evropska misel, intonirana s presežno
slovensko bolečino, potem bo to misel, ki bo
oblikovala to novo-staro politično idejo, potem bo
ta misel, ki bo človeško uravnotežila in
zgodovinsko usposobila to idejo, ki ima aktualno
podobo in ki se imenuje "novi Demos"."
V
nadaljevanju je zbrane nagovoril jezuit p. Marko
Ivan Rupnik, ki se je vprašal: "Na koga naj se
zanesem, Gospod!" Med drugim je dejal, da je
napačno, da smo vero poimenovali kot religijo, kot
eno osebno individualno izpopolnitev človeka:
„Mislim, da bi mi morali že iz spoštovanja do
krščanskih žrtev našega naroda resno vzeti vero.
Ker mnogi so jo s prstjo zasutih ust
izpričali.“
V nadaljevanju je p. Rupnik še
dejal, da s tem, da govorimo, da je Cerkev „ena
boljša družba“ ne pridemo nikamor: „S tem ne
pridemo nikamor, razen v konflikt s tistimi, ki so
zunaj. Od francoske revolucije naprej smo mi
nenehno v konfliktu med klerikalno Cerkvijo in
posvetno liberalno družbo. Sami se zamislite in si
zapišite številko, koliko jih je prišlo iz
liberalno-posvetne družbe v Božje kraljestvo in
koliko jih je šlo iz Cerkve v liberalno družbo. Te
meje mi kristjani ne bi smeli nikoli sprejeti, ker
je radikalno nekrščanska in prva stvar, ki jo je
Frančišek povedal kot papež, je bila prav ta: Mi
meja ne sprejemamo, mi gremo ven!“
Zbrane
sta nagovorila še Drago Štoka in Janez Cerkovnik.
Štoka je spregovoril na temo Država Slovenija. V
nagovoru je med drugim mlade povabil, naj gredo v
politiko. "Pojdite mladi v politiko in preverite
tam poti, ker megla in dušeči smog že preveč
začenjajo zajedati pravico, resnico, pravo, kar
današnja družba, torej mi vsi, ne smemo dopustiti.
Slovenski narod ima v sebi ogromno pozitivnega
naboja. Prezračimo našo slovensko družbo, očistimo
jo plevela, trnja, odvečne navlake. Šele potem bo
naš narod zaživel v polni, pravični in v lepi
svobodi. Da bi to dosegli, bo treba veliko dobre
volje, vztrajnosti, tudi veliko pozitivnega dela.
Od nas vseh, predvsem pa od mladih generacij, je
odvisno ali nam bo to uspelo ali bomo že jutri
lahko šli na pot preobrazbe naše celotne družbe in
bomo iz te revščine, ki danes sili na plano, znali
ustvariti nov svet, svet pravice, modrega razuma
in boljše družbe, ki jo naš narod tako zelo
potrebuje", je povedal Štoka.
Cerkovnik pa
je spomnil na pomen različnih gibanj znotraj
Katoliške Cerkve in verskih skupnosti."Gibanja in
skupnosti hočemo delovati skupaj - vsako gibanje
in skupnost glede na lastno karizmo in lastne
zmožnosti - in se postaviti v službo edinosti.
Vsaka stvarnost sama zmore malo, skupaj pa lahko
naredimo in dosežemo veliko, saj pride do izraza
bogastvo karizem, s katerimi drug drugega
dopolnjujemo, bogatimo in podpiramo. Skupaj hočemo
pričevati o evangeliju življenja in miru, ki
oživlja gibanje in skupnosti, in biti povsod kvas
bratstva, kjer je to mogoče," je dejal
Cerkovnik.
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/159/utrip/15172/
Ivo
Jevnikar, 70-letnica mučeniške smrti in spomin na
p. Placida Corteseja (Vir: katoliska-cerkev.si)
Preteklega
8. oktobra je minilo 70 let, kar je nacistična
policija v Padovi aretirala minorita p. Placida
Corteseja. Doma je bil s Cresa, imel je 37 let, ob
duhovniškem delu, ki ga je opravljal v baziliki
sv. Antona in kot zelo uspešen urednik mesečnika
Messaggero di S. Antonio, se je v letih druge
svetovne vojne velikodušno posvetil pomoči
preganjanim: slovenskim in hrvaškim internirancem
v Chiesanuovi in drugih fašističnih
koncentracijskih taboriščih, po zlomu Italije
rešencem iz taborišč in pobeglim zavezniškim
vojnim ujetnikom, nasprotnikom trinoštva, Judom,
ki so jih lovili nacisti. Patra so odpeljali v
Trst in zaprli v "bunker" gestapa, torej v kletne
celice sedeža gestapa na Trgu Oberdan, od koder so
ga vodili v zgornja nadstropja na zaslišanja. Ker
ni izdal nobenega sodelavca, so ga mučili do
smrti, njegovo truplo pa je verjetno zgorelo v
krematoriju tržaškega nacističnega taborišča v
nekdanji rižarni.
Pred leti je civilno
sodišče določilo kot domnevni dan njegove smrti
15. november 1944.
Po letih pozabe je danes
Cortesejev lik živ med pripadniki vseh treh
narodov, med katerimi je deloval. Cerkev je leta
2002 začela postopek, da bi zglednega redovnika
razglasila za blaženega zaradi mučeništva iz
ljubezni do bližnjega.
Več na: http://katoliska-cerkev.si/70-letnica-muceniske-smrti-in-spomin-na-p-placida-corteseja
Mojca M.
Štefanič, Prizivno sodišče
potrdilo smrtno obsodbo Asie Bibi (Vir: druzina.si)
Prizivno
sodišče okrajne prestolnice Lahore na severu
Pakistana je potrdilo smrtno obsodbo kristjanke
Asie Bibi, ki jo obtožujejo bogoskrunstva,
poročajo vatikanski mediji. Priziv na razsodbo
zagovornika Bibijeve Naeema Shakirja in drugih
odvetnikov so sodniki zavrnili.
Obravnavo,
ki je trajala štiri ure, je vodil sodnik Anwar
ul-Haq. Zagovorniki so v spisu predstavili svoje
argumente, češ da priče niso povsem verodostojne
in da gre pri obtožnici za očiten konstrukt.
»Sodnik je pričevanje dveh muslimanskih sestra o
domnevnih bogoskrunskih izjavah Bibijeve potrdil
kot verodostojno«, je pojasnil Shakir in z
obžalovanjem dodal: »Tukajšnje pravosodje vse bolj
prehaja v roke skrajnežev.«
Na koncu je
napovedal, da bo po dogovoru s soprogom Bibijeve
vložil pritožbo na vrhovno sodišče, kar je tretja
in zadnja stopnja možnosti
priziva.
Pakistanska kristjanka Asia
Noreen, znana kot Asia Bibi, je prva ženska, ki so
jo v tej državi obsodili na smrt zaradi
bogoskrunstva. Velja za simbolno podobo
prizadevanja človekoljubnih organizacij po vsem
svetu proti zlorabi spornega pakistanskega zakona
o bogoskrunstvu s strani islamskih skrajnežev. Oba
papeža, Benedikt XVI. in Frančišek, sta večkrat
pozvala k pomilostitvi Bibijeve.
Asia Bibi,
mati petih otrok, je bila novembra 2010 obsojena
na smrt in je trenutno zaprta v ženskem zaporu v
Multanu. Prizivno sodišče v Lahoreju je termin za
obravnavo njenega primera preložilo že štirikrat,
med drugim tudi zato, ker se sodniki v tej
simbolni obravnavi bojijo
ustrahovanja.
Mushtaq Gill, odvetnik in
član človekoljubne organizacije LEAD je za Radio
Vatikan povedal, da za kristjane, ki veljajo za
drugorazredne državljane, na tamkajšnjih sodiščih
ne gre pričakovati pravice, »predvsem takrat ne,
kadar jim sodijo zaradi bogoskrunstva«. Tudi
vsakdo, ki se za te ljudi zavzema, je
ogrožen.
Tako so leta 2011 umorili
katoličana, ministra za manjšine Shabaza Bhattija,
in upravitelja pokrajine Pundžab, Salmaana
Taseerja, ki sta si prizadevala za odpravo zakona
o bogoskrunstvu in za osvoboditev Asie
Bibi.
Gill je pojasnil, da boj proti
skrajnežem v Pakistanu ne bo končan, dokler »vlada
ne bo sprejela potrebnih reform«. Predvsem je
potrebno umakniti člen o bogoskrunstvu in sicer
»brez strahu pred islamskimi
skrajneži«.
Vir: Kathpress
Več na:
http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/prizivno-sodisce-potrdilo-smrtno-obsodbo-asie-bibi | | |
MOLITEV
Noč je nadela
naravi
čudežno krasen
ornat,
gosto posut je z
dragulji,
v cvetju žari ko
škrlat.
Bilkam je krone
skovala,
cvetkam prelep
diadem,
vejici vsaki
oblekla
srebrnokristalen je
šlem.
Stvarstvo naj v polni
lepoti
soncu zapoje
pozdrav,
ko se bo ljubko
sklonilo
doli do zemskih
nižav.
Večnosti sonce, moj
Jezus
k meni prišel bo sedaj
...
Mati, pripravi
otroka,
svoje lepote mu
daj!
iz molitvene revije
Magnifikat |
30. nedelja
med letom, žegnanjska
nedelja
26.
oktober, Mt 22,34-40
»Učitelj, katera je največja zapoved
v postavi?« (Mt
22,36)
Največja
zapoved
Ko so farizeji zvedeli, da je
saduceje prisilil k molku, so se sešli in nekdo
izmed njih, ki je bil učitelj postave, ga je hotel
skušati in ga je vprašal: »Učenik, katera je
največja zapoved v postavi?« Jezus mu je
odgovoril: »Ljubi Gospoda, svojega Boga, z vsem
srcem in vso dušo in vsem mišljenjem. To je
največja in prva zapoved. Druga pa je njej
enaka: ‚Ljubi svojega bližnjega kakor sam
sebe.‘ Na teh dveh zapovedih stoji vsa
postava in
preroki.« |
Besede vere
za vsakogarHenri
Nouwen, Vztrajnost v molitvi
Ena
izmed tragedij našega življenja je, da nenehno
pozabljamo, kdo smo in da izgubljamo veliko časa
in energije, da bi dokazali nekaj, česar ni. Smo
božji ljubljeni sinovi in hčere, ne ker bi bili mi
sami vredni Božje ljubezni, ampak ker nas je Bog
svobodno izbral. Zelo težko je ostati zvest svoji
pravi identiteti, ker imajo tisti, ki želijo naš
denar, čas in energijo, koristi ob naši
negotovosti in strahovih glede naše notranje
svobode.
Zato se moramo obvladovati za
življenje v resnici in se ne smemo podvreči
nenehnim zapeljevanjem naše družbe. Kjerkoli smo,
nam govorijo: "Pojdi sem, pojdi tja, kupi to, kupi
ono, spoznaj tega, spoznaj to, moraš imeti to,
moraš imeti ono itd."Ti glasovi nas ne nehajo
odvračati od blagega glasu, ki ostaja v srčiki
našega bitja in pravi: »Ti si moj ljubljeni Sin,
nad teboj imam veselje« (Mr 1,11).
Moliti,
pomeni obvladati se, da bi prisluhnili temu glasu
ljubezni. Jezus je veliko noči posvetil molitvi,
da bi slišal glas, ki mu je spregovoril ob
Jordanu. Tudi mi moramo moliti. Brez molitve,
postanemo gluhi za klic ljubezni in se zmedemo ob
različnih glasovih, ki si želijo pritegniti našo
pozornost. Kako je to težko! Kadar se za pol ure
usedemo - ne da bi s kom govorili, ne da bi
poslušali glasbo, gledali televizijo ali brali
knjigo - in skušamo ostati pri miru, se pogosto
počutimo tako nasičeni s hrupnimi glasovi svoje
duše, da si ne želimo znova nečesa početi in se
znova raztresti. Naše notranje življenje je včasih
podobno drevesu polnemu opic, ki skačejo z veje na
vejo! Toda ko se odločimo, da ne bomo zbežali, da
bomo prisluhnili, te opice izginejo, in nežni in
blagi glas, ki nas imenuje za svoje ljubljence
postaja vedno bolj slišan. Jezus je molil vso noč.
Noč je veliko več kot samo odsotnost sonca.
Označuje tudi odsotnost zadovoljivih občutij in
jasnih notranjih spoznanj. Zato je težko biti
veren. Toda Bog je večji od našega srca in duha,
in nas ne neha imenovati za svoje ljubljence, tudi
onstran vsakega občutja in
misli.Vir:
http://croire.com/Les-formations-Croire.com/Vie-spirituelle/10-jours-avec-Henri-Nouwen |
Gradiva Duhovnost
11.
poglavje priročnika Na poti k izviru: Moja
poklicanost in
poslanstvo
12. poglavje: Skrb
naše župnije za prepoznavanje poklicanosti in
poslanstva
Vprašalnik o uresničevanju
pastoralnega načrtovanja po župnijah.
Druga gradiva Škofijskega urada za
laike Vsa gradiva uradov
Pastoralne službe Nadškofije Ljubljana pa najdete
na naslednji
povezavi. |
|
Vabimo
vas...
Vprašalnik o
uresničevanju pastoralnega načrtovanja po
župnijah
Na
Pastoralni službi smo pripravili vprašalnik o
uresničevanju pastoralnega načrtovanja po
župnijah. Župnike prosimo, naj ga skupaj s člani
ŽPS izpolnijo na prvi seji ŽPS. Izpolnjeni obrazec
naj župniki vrnejo dekanu na oktobrski pastoralni
konferenci. Na podlagi izpolnjenih obrazcev bomo v
škofijskih telesih oblikovali temeljne cilje
nadškofije in pripravili ustrezna gradiva, ki vam
bodo v pomoč pri delu na
župnijah.
Vprašalnik je na voljo
tudi v e-obliki:
Vprašalnik
Srečanje
članov ŽPS
Srečanje članov ŽPS bo
potekalo v Zavodu sv. Stanislava (od 9.00 do
13.00) in sicer v dveh terminih. V soboto, 8.
novembra, bo srečanje za udeležence iz
dekanij 1. in 3. arhidiakonata (dekanije:
Ljubljana-Center, Ljubljana-Moste,
Ljubljana-Šentvid, Ljubljana-Vič/Rakovnik, Kamnik,
Domžale, Litija, Zagorje); v soboto, 15.
novembra, pa bo srečanje za udeležence iz
dekanij 2. in 4. arhidiakonata (dekanije:
Radovljica, Kranj, Šenčur, Tržič, Škofja Loka,
Vrhnika, Cerknica, Ribnica, Grosuplje). Namen
srečanja je prepoznavati, potrditi ter okrepiti
poklicanost in poslanstvo
laika/duhovnika.
Navedeno srečanje bo
obenem nadomestilo dekanijska srečanja za člane
ŽPS, ki običajno potekajo ob koncu meseca
novembra, zato ste k udeležbi poleg predstavnikov
ŽPS, ki so se že doslej udeleževali izobraževanj
za pastoralno načrtovanje, vabljeni vsi župniki in
drugi člani
ŽPS. | | |