Papež o
kritikah
Amoris
laetitia
"Teologije
in filozofije
ne moremo
razvijati v
laboratoriju.
Videli smo,
kaj se je
zgodilo, ko so
veliko,
briljantno
tomistično
sholastiko
pokvarili in
spridili z
manualistično
sholastiko
brez
življenja, jo
skrčili na
same ideje, ki
so se
spremenile v
kazuistični
pastoralni
pristop.« Za
papeža
Frančiška je
»Benedikt XVI.
spregovoril o
resnici kot o
srečanju, to
ni več
razvrščanje,
ampak pot.
Vedno v
dialogu z
resničnostjo,
kajti ne da se
filozofirati z
logaritmično
tablico. Poleg
tega je nihče
več ne
uporablja.
Isto velja za
teologijo, a
to ne pomeni,
da spridiš
teologijo, da
jo oropaš
njene
čistosti. Prav
nasprotno.
Jezusova
teologija je
bila najbolj
resnična stvar
izmed vseh;
začela se je z
resničnostjo
in nato vstala
k Očetu.
Začela se je s
semenom,
priliko,
dejstvom… in
jih
razložila.«
|
|
Krst in
kreposti vere,
ljubezni in
upanja
Duhovnik
Alek Zwitter je bil
osrednji predavatelj
letošnjega
pastoralnega tečaja.
Namen
njegovega predavanja
ni v podajanju
celovite teologije
krsta, ni v opisu
vseh bistvenih
razsežnosti tega
temeljnega
krščanskega
zakramenta. Želel je
izpostaviti tri
teološko-duhovne
vidike krsta, ki nas
danes lahko posebej
nagovarjajo, ki
imajo za naš prostor
in čas močne
pastoralne
posledice. Ti trije
vidiki so, kot bo
razvidno v
nadaljevanju, tesno
povezani s tremi
teologalnimi
krepostmi: vero,
ljubeznijo, upanjem.
|
|
Kuharska
knjiga papeža
Frančiška
Vatikan
bo izdal novo serijo
evrskih kovancev ob
fatimskem jubileju.
Po navedbah
tamkajšnjega
filatelističnega in
numizmatičnega urada
naj bi bili kovanci
na voljo od 5.
oktobra dalje in
sicer v nominalni
vrednosti dveh
evrov. Kovanec
prikazuje podobo
»treh mladih
pastirčkov« pred
baziliko Naše ljube
Gospe rožnega venca
in spominja na
otroke, ki so leta
1917 doživljali
Marijino
prikazovanje –
pastirčke Lucijo Santos ter Frančiška in Jacinto Marto
|
|
|
Papež:
Ne boj se
očitkov vesti
Očitek vesti ni samo nekaj, kar se
spomnimo,
ampak je rana.
»Rana, ki nas
boli, ko smo v
življenju
naredili slabe
stvari. Vendar
pa je skrita
rana, ne vidi
se. Nit jaz je
ne vidim, saj
sem se jo
navadil imeti,
omrtvičena je.
Rana je tam,
je notri,
nekateri se je
dotaknejo. In
ko tista rana
boli, čutimo
očitek. Ne
samo, da se
zavedam
slabega, ki
sem ga storil,
ampak to
čutim: čutim v
srcu, čutim v
telesu, v
duši, čutim v
življenju. In
od tam
skušnjava, da
bi vse to
zakril, da več
ne bi čutil.
To konkretnost
izražajo pri
spovedi
otroci. Gre za
to, da se pove
to, kar se je
storilo, da bi
prišla na
površje
resnica. Tako
se ozdravi...
Ne boj se
očitkov vesti
– so simptomi
zveličanja.
Boj se, da bi
jih zakrival,
jih
zamaskiral,
jih zmanjšal,
jih skrival …
to ja. A biti
jasen. In tako
nas Gospod
ozdravi.«
|
|
Mesec
oktober vabi k
rožnemu vencu
Rožni
venec temelji na
ponavljanju. Ta
molitev je izraz
tiste ljubezni, ki
se ne utrudi
obračati se k
ljubljeni osebi.
Čeprav so besede pri
tem na zunaj
podobne, pa so
zaradi čustev, ki
jih prepevajo, vedno
nove. Ponavljanje se
hrani iz hrepenenja
po vedno polnejšem
priličenju Kristusu,
kar je pravi program
krščanskega
življenja. Rožni
venec nam pomaga, da
na poti upodabljanja
po Kristusu rastemo
k cilju, ki je
svetost.
Najpomembnejši
razlog za ponovno
odkritje in
poživitve molitve
rožnega venca je
poklicanost vseh k
svetosti.
|
|
Molitveni
namen za mesec
oktober
V
mesecu oktobru, ko
se verniki po
cerkvah in domovih
zbiramo v molitvi
rožnega venca, nas
Cerkev prav posebej
kliče, da se
pridružimo
apostolatu molitve,
ki združuje milijone
vernikov po vsem
svetu v molitvi s
skupnimi nameni. V
letošnjem oktobru
bomo molili po
papeževem ali
splošnem namenu: za
delavce in
brezposelne: Da
bi bili vsi
delavci deležni
spoštovanja, da bi
bile zavarovane
njihove pravice in
da bi brezposelni
dobili možnost
prispevati k
skupnemu dobremu.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod
posinodalne
apostolske spodbude
papeža Frančiška
Amoris laetitia
Nasilje
in manipulacija
155.
Sv. Janez Pavel II. je
zelo bistroumno opozoril,
ko je rekel, da možu in
ženi »grozi nenasitnost«.
To pomeni, da sta
poklicana k vse tesnejši
združitvi, toda nevarnost
je v tem, da hočeta
zabrisati razlike in tisto
neizogibno razdaljo, ki je
med njima. Kajti vsak ima
lastno in neodtujljivo
dostojanstvo. Ko se
čudovita medsebojna
pripadnost spremeni v
prevlado (…),»se bistveno
spremeni občestvena
struktura medosebnih
odnosov«. V miselnosti
prevlade tudi gospodovalec
končno zanika svoje lastno
dostojanstvo in se
dokončno preneha
»subjektivno istovetiti s
svojim telesom«, saj mu
vzame vsak pomen. Spolnost
živi kot izbruh iz samega
sebe in kot odpoved lepoti
združitve.
156.
Pomembno je, da jasno
zavrnemo sleherno obliko
spolne podrejenosti. Zato
je primerno, da se
izognemo vsaki neustrezni
razlagi besedila iz Pisma
Efežanom, kjer se zahteva:
»Žene naj bodo podrejene
svojim možem kakor
Gospodu« (Ef 5,22). Sv.
Pavel se tu izraža v
kategorijah, ki so bile
lastne kulturi tedanje
dobe, mi pa ne smemo
prevzeti te kulturne
preobleke, temveč razodeto
sporočilo, ki obvladuje
celoten svetopisemski
odlomek. Znova se navežímo
na modro razlago sv.
Janeza Pavla II.:
»Ljubezen izključuje vsako
vrsto podrejenosti, zaradi
katere bi žena postala
moževa služabnica ali
sužnja. (...) Skupnost ali
edinost, ki jo morata
tvoriti glede na njun
zakon, se uresničuje po
medsebojnem podarjanju, ki
je tudi obojestransko
podrejanje. Zato je tudi
rečeno: »Tako so tudi
možje dolžni ljubiti svoje
žene kot svoja lastna
telesa« (Ef 5,28).
Svetopisemsko besedilo
pravzaprav vabi k temu, da
presežemo udoben
individualizem, da bi
živeli povezani z drugimi:
»Podrejajte [se] drug
drugemu« (Ef 5,21). Ta
obojestranska
»podrejenost« dobi v
zakonu poseben pomen in jo
razumemo kot medsebojno
pripadnost, ki smo jo
svobodno izbrali, skupaj s
celoto značilnosti, kot so
zvestoba, spoštovanje in
skrbstvo. Spolnost je na
neločljiv način v službi
tega prijateljstva med
zakoncema, ker je
usmerjena k temu, da drugi
živi v polnosti.
157.
Kljub temu nas zavrnitev
zablod na področju
spolnosti in erotike ne
sme nikoli voditi k
njunemu omalovaževanju ali
zanemarjanju. Ideal zakona
se ne more oblikovati samo
kot velikodušno in
požrtvovalno podarjanje
sebe, kjer se vsak
odpoveduje sleherni osebni
potrebi in skrbi samo
zato, da ustreže drugemu.
Spomnimo se, da zna prava
ljubezen od drugega tudi
prejemati; sposobna je, da
se sprejme kot ranljiva in
potrebna in se ne
odpoveduje z iskreno in
veselo hvaležnostjo
sprejeti telesnih izrazov
ljubezni z ljubkovanjem,
objemom, poljubom ali
spolno združitvijo.
Benedikt XVI. je bil v
zvezi s tem jasen: »Če
hoče biti človek le duh in
bi rad tako rekoč zavrgel
telo kot zgolj živalsko
dediščino, zgubita duh in
telo svoje dostojanstvo«.
Zaradi tega »je človeku
[prav tako] nemogoče
živeti samo v darujoči se
ljubezni. Ne more vedno
samo dajati, ampak mora
tudi prejemati. Kdor hoče
darovati ljubezen, jo mora
tudi sam prejemati kot
dar«. To vsekakor
predpostavlja, da se
spomnimo, da je človeško
ravnovesje krhko, da vedno
ostaja nekaj, kar se upira
temu, da bi se
počlovečilo, in da lahko v
vsakem trenutku znova
izbruhne in spet privzame
najbolj prvinske in
sebične težnje.
|
|
|
Božja
beseda
27.
nedelja med
letom
»Nazadnje
je poslal k
njim svojega
sina, rekoč:
›Mojega sina
bodo
spoštovali‹.«
(Mt 21,37)
Iz
5,1-7
Ps
80
Flp
4,6-9
Mt
21,33-43
|
|
|
Oglejte
si!
- Spoved,
najboljši kratki
film mednarodnega
katoliškega
festivala
|
|
|
|
|