Naslednja škofovska konferenca o mladih
Papež Frančišek je za temo naslednje škofovske sinode izbral temo: Mladi, vera in razločevanje poklicanosti. Izbira je izraz pastoralne skrbi Cerkve do mladih in nadaljuje zadnji sinodalni zasedanjI o družini in posinodalno apostolsko spodbudo Amoris Laetitia. Namen je spremljati mlade na njihovi življenjski poti proti zrelosti, da bi s pomočjo procesa razločevanja lahko odkrili svoj življenjski načrt in ga z veseljem uresničili, tako da bi se odprli za srečanje z Bogom in z ljudmi ter aktivno sodelovali v izgrajevanju Cerkve in družbe.
|
|
Kako je Radost ljubezni rešila moj zakon
Ko sem jo brala, so se mi ob teti in stricu odprle oči. To, da sem jo brala v tistih trenutkih, mi je rešilo zakon. V Amoris laetitia mi je papež povedal, kako imeti zakramentalni zakon in kako ta zakon izgleda. In to, kako izgleda, sem lahko videla prav pred seboj, ko je moja teta molila rožni venec, medtem ko je moj stric odhajal. Ona ga je ljubila in on je ljubil njo, vse dokler ju smrt ni ločila. Medtem ko so po družbenih omrežjih vsi noreli zaradi te »pohujšljive« spodbude, sem bila jaz priča »pohujšanja« zakramentalnega zakona – temu, kako vztraja in se ohranja in ne išče lažje poti, vse do smrti.
|
|
Ko začneš moliti rožni venec, ni več poti nazaj
Draga Karyn, neka redovnica mi je nekoč dejala, da lahko začneš moliti rožni venec, če nisi katoličan, toda to ne bo trajalo dolgo. Tako zelo je zaupala, da rožni venec lahko spreobrača srca. Zato, seveda, brez oklevanja ali zaskrbljenosti daj svoji neverni cimri rožni venec. Vprašala si me, če nekdo, ki ni katoličan, lahko moli rožni venec. Če nekdo, ki ni katoličan lahko moli, potem lahko moli rožni venec. Rožnemu vencu pripisujem svoje spreobrnjenje. Celo leto preden sem pokazala kakršnokoli zanimanje za katoliško vero, sem vsak dan molila rožni venec.
|
|
|
Relikvije Janeza Pavla II. na Brezjah
Na praznik rožnovenske Matere Božje je bilo na Brezjah slovesno: med mašo je upokojeni nadškof Alojzij Uran blagoslovil relikviarij z relikvijami sv. Janeza Pavla II. in ga skupaj s p. Robertom Bahčičem slovesno umestil na levi stranski oltar, tako rekoč nasproti oltarja z milostno podobo Marije Pomagaj. »Papež Janez Pavel II. je povezan z Brezjami. Pred milostno podobo je ob obisku leta 1996 pokleknil in molil. Slovenski narod je izročil v Marijino priprošnjo in varstvo. Brezjam je podaril tudi rožni venec, ki je skupaj z njegovimi relikvijami umeščen v relikviarij.
|
|
Papež Frančišek o transseksualcih
Najprej, kot duhovnik, kot škof, celo kot papež sem spremljal ljudi z istospolno usmerjenostjo in istospolno prakso. Spremljal sem jih. Vodil sem jih bliže Gospodu. To kar sem rekel zadeva zlo, do katerega danes prihaja preko teorije spola. Nek francoski oče mi je dejal, da se je pri mizi pogovarjal s svojimi otroki in desetletnika je vprašal: »Kaj želiš postati, ko boš odrastel?« »Deklica« je odgovoril. Nekaj je, če ima oseba takšne težnje, in če obstajajo ljudje, ki spremenijo spol. Nekaj drugega pa je, če to učijo v šolah, da bi spremenili miselnost. To je »ideološka kolonizacija«.
|
|
Loretta Young se je uprla, da bi splavila
Klasična hollywoodska zvezda Loretta Young je imela od leta 1917 do 1961 uspešno igralsko kariero, s katero si je za svoje dosežke na področju filma in televizije zaslužila dve zvezdi na hollywoodski aleji slavnih. A njena kariera bi se lahko predčasno končala. Kar je storila Loretta Young, bi jo lahko stalo vsega in njena odločitev, da bo vse skupaj zamolčala celo svoji hčeri, ima še vedno posledice. Dobro, da jo je njena katoliška vera spomnila, da je najpomembnejše, da za vsako ceno zaščiti življenje in tvega vse, namesto, da bi ga končala.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Položaj današnje družine
41. Sinodalni očetje so opozorili na današnje »kulturne težnje, za katere se zdi, da vsiljujejo čustvenost brez omejitev, (...) narcisistično, nestabilno in spremenljivo čustvenost, ki posameznikom vedno ne pomaga doseči večje zrelosti«. Izrazili so zaskrbljenost zaradi »razširjenosti pornografije in trgovanja s telesom, ki jo med drugim spodbuja napačna raba svetovnega spleta« in zaradi »položaja ljudi, ki so prisiljeni v prostitucijo«. V tem kontekstu »so pari včasih negotovi, neodločni in s težavo najdejo možnosti za svojo rast. Veliko jih je, ki obtičijo na začetnih stopnjah čustvenega življenja in odnosa do spolnosti. Kriza zakoncev povzroči nestabilnost družine in lahko zaradi ločitev in razvez privede do hudih posledic za odrasle, otroke in celotno družbo, ker slabi posameznika in družbene vezi«. Z zakonskimi krizami »se pogosto soočamo prenagljeno in brez poguma za potrpežljivost, za preverjanje, za medsebojno odpuščanje, za spravo in tudi za žrtvovanje«. Iz propadlih zakonov se porajajo novi odnosi, novi pari, nove zveze in novi zakoni, ki ustvarjajo zapletene in problematične družinske situacije, kar zadeva izbiro krščanskega življenja«.
42. »Demografski upad, ki ga gre pripisati miselnosti nenaklonjeni rojstvu otrok in ki ga pospešuje svetovna politika reproduktivnega zdravstva, ne vodi samo v situacijo, v kateri nasledstvo rodov ni več zagotovljeno, temveč postopoma privede do nevarnosti gospodarskega osiromašenja in izgube upanja v prihodnost. Tudi razvoj biotehnologije je zelo vplival na število rojstev«. Dodamo lahko še druge dejavnike: »industrializacija, seksualna revolucija, strah pred prenaseljenostjo, gospodarski problemi. (...) Potrošniška družba lahko ljudi odvrača od tega, da bi imeli otroke, češ da bodo samo brez njih ohranili svobodo in dosedanji način življenja«. Res je, da se zakonci, potem ko so bili zelo velikodušni pri porajanju življenja, lahko po vesti odločijo, da zaradi dovolj resnih razlogov omejijo število otrok; vendar prav »zaradi tega dostojanstva vesti Cerkev z vso odločnostjo zavrača, da država ureja to področje s kontracepcijo, sterilizacijo in celo splavom«. Ti ukrepi so nesprejemljivi celo v deželah z visokim številom rojstev; toda pozornost vzbuja dejstvo, da jih politiki spodbujajo tudi v nekaterih deželah, kjer trpijo zaradi zelo nizkega števila rojstev. Kot so poudarili korejski škofje, to pomeni, »da delujemo protislovno in zanemarjamo svojo lastno dolžnost«.
43. Slabljenje vere in verske prakse v nekaterih družbah prizadene družine in jih pušča vedno bolj same z njihovimi težavami. Sinodalni očetje so potrdili: »Ena največjih pojavnih oblik revščine v sodobni kulturi je osamljenost kot posledica odsotnosti Boga v življenju ljudi in krhkosti odnosov. Poleg tega obstaja splošen občutek nemoči spričo družbenogospodarskih težav, ki pogosto uničuje družine. (...) Družine se pogosto čutijo zapuščene zaradi brezbrižnosti in premajhne pozornosti družbenih ustanov. Negativne posledice družbene organiziranosti so vidne povsod: od demografske krize do vzgojnih težav; od omahovanje pri sprejemanju še nerojenega življenja do dojemanja starih ljudi kot breme, vse do širjenja čustvene hladnosti, ki včasih vodi v nasilje. Država mora ustvarjati take pravne in delovne razmere, ki bodo zagotovile mladim prihodnost in jim pomagale pri osnovanju družine«.
Radost ljubezni, čl. 41-43
|
|
|
Božja beseda
29. nedelja med letom
»Povedal jim je še priliko, kako morajo vedno moliti in se ne naveličati« (Lk 18,1)
2 Mz 17,8-13
Ps 121
2 Tim 3,14-4,2
Lk 18,1-8
|
|
|
|
|