Ljubite resnico, spoštujte človekovo dostojanstvo
Vloga novinarja je po papeževih besedah zelo pomembna in odgovorna. Na nek način novinarji pišejo »prvi osnutek zgodovine«, ko beležijo novice in osebe usmerjajo pri interpretaciji dogodkov, kar je zelo pomembno. Zato je izpostavil tri vidike: »ljubiti resnico«, »živeti profesionalno« in »spoštovati človeško dostojanstvo«. »Novinarstvo mora vedno spoštovati dostojanstvo osebe,« je poudaril. Članek, ki je danes objavljen, bo jutri že zamenjan z drugim, a življenje osebe, ki je bila po krivici blatena, je lahko za vedno uničeno.
|
|
Ozdravljajoča moč ob sprejemanju spremembe
Najprej je bil to metulj, ki je ležal na tleh kapele: čudovito bitje okrašeno s svetlečimi jesenskimi barvami, zdelo se je, da skuša razpreti svoja krila. Nagnila sem se in ga pobrala, ko sem videla, da so njegova krila zlomljena in da mravlje že jedo njegovo truplo. Ko sem metulja položila nazaj na njegovo mesto, sem šla v kapelo molit. Tam sem odprla svoje duhovno branje na strani, ki je povsem nepričakovano postavljalo metulja kot prispodobo duhovnega življenja. Ko sem molila ob tej podobi, je postalo precej očitno, da metulj s polomljenimi krili predstavlja moj pogled na spremembo.
|
|
Jordanska kraljica navdušena nad papežem
»Občudujem vse, kar je doslej storil papež Frančišek in kar še vedno počne, da bi okrepil vezi med različnimi veroizpovedmi«, pravi muslimanska monarhinja in soproga jordanskega kralja Abdulaha II. Papeža je označila kot »zgled medverskega dialoga in sožitja«. Rania vidi kot dolžnost vseh muslimanov, da jasno povzdignejo glas proti islamskemu skrajništvu. »Resnične nauke islama« bi morali izražati svobodno in brez strahu. »V luči tolikšnih krivic ne smemo ostati tiho«. Jordanska kraljeva hiša velja za pomembno podpornico krščansko-islamskega dialoga.
|
|
|
Ta zakon je rešil en sam stavek
»Keri in jaz sva se prepirala leta«. Ko gledam nazaj, nisem povsem prepričan, kaj naju je sploh pripeljalo skupaj, a najini osebnosti se nista ravno ujemali. In dlje, ko sva bila poročena, večje so se zdele razlike. S »slavo in bogastvom« najin zakon ni postal nič lažji. Pravzaprav so se najine težave še povečale.« Med enim izmed posebno burnih prepirov, je Keri sredi kričanja tresknila dol telefonsko slušalko. To je bila prelomna točka, ki je naznanjala nenaden konec. »Takrat sem se obrnil k Bogu. Oziroma preusmeril sem se na Boga.«
|
|
Devetdnevnica za dobro nekoga, ki ga ne marate
Beseda devetdnevnica (novena) izhaja iz noven, latinske besede za število devet. Za katoličane je devetdnevnica molitev, ki se jo moli devet dni zaporedoma. Molitev izvira iz Svetega pisma, in se nanaša na devet dni, ki so jih apostoli z Marijo preživeli v gornji sobi med Jezusovo vrnitvijo k svojemu Očetu in prihodom Svetega Duha: »Vsi ti so enodušno vztrajali v molitvi z ženami in z Jezusovo materjo Marijo in z njegovimi brati.« Če dobro nekoga drugega v molitvi postavimo na prvo mesto – še posebno nekoga, ki ga ne maramo – bo to v naše življenje pripeljalo usmiljenje.
|
|
Javna podpora pobudi Mama, oče in otroci
Kardinal Christoph Schönborn je izrazil javno podporo državljanski pobudi Evropske zveze z naslovom »Mama, oče in otroci«. Cilj pobude je okrepitev zakonske zveze med moškim in žensko ter družine v evropskih zakonodajnih aktih. »Prihodnost Evrope je odvisna od družin. Družine so dobrina, ki se ji družba ne more odpovedati, pač pa jo mora zaščititi«, je dejal kardinal Schönborn. Poleg sodi tudi »ohranjanje zavesti o edinstvenosti zakonske zveze: kot skupnosti moškega in ženske s sposobnostjo, da imata potomce in z nadaljevanjem rodu ustanovita družino«.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Položaj današnje družine
35. Kot kristjani se ne moremo odpovedati obrambi zakona samo zato, da bi ne nasprotovali javnemu mnenju, da bi bili moderni ali zaradi občutka nesposobnosti spričo moralne in človeške degradacije. Svet bi prikrajšali za vrednote, ki jih moremo in moramo prispevati. Res je nesmiselno ostati pri retorični obtožbi današnjih težav, kot da bi lahko s tem kaj spremenili. Prav tako nič ne koristi prizadevanje, da bi norme uveljavljali z močjo avtoritete . Od nas se pričakuje bolj odgovoren in bolj velikodušen pristop, ki je v tem, da predstavimo razloge in utemeljitve za izbiro zakona in družine, tako da bodo ljudje bolj pripravljeni odgovoriti na milost, ki jim jo Bog ponuja.
36. Hkrati moramo ponižno in stvarno priznati, da je naš način, kako smo predstavljali krščanski pogled, in način, kako smo obravnavali ljudi, v veliki meri pripomogel k nastanku tega, kar danes obžalujemo. Zato bi se na to morali odzvati z zdravilno samokritiko. Na drugi strani smo pogosto predstavljali zakon tako, da je njegov združitveni namen – namreč klic k rasti v ljubezni in ideal medsebojne pomoči – prekrilo skoraj izključno poudarjanje dolžnosti posredovanja življenja. Prav tako nismo vedno dobro spremljali novoporočencev v njihovih prvi letih zakona, na primer s predlogi in ponudbami, prilagojenimi njihovim urnikom, njihovi govorici in njihovim zares konkretnim skrbem. Spet drugič smo predstavili preveč abstrakten teološki ideal zakona, ki je bil skoraj umetno skonstruiran in zelo oddaljen od konkretne situacije in dejanskih možnosti sodobnih družin. Ta pretirana idealizacija, predvsem ko nismo prebujali zaupanja v milost, zakona ni naredila bolj zaželenega in privlačnega, temveč prav nasprotno.
37. Dolgo časa smo verjeli, da smo že z vztrajanjem pri doktrinalnih, bioetičnih in moralnih vprašanjih – ne da bi spodbujali k odprtosti za milost – dovolj podpirali družine, utrjevali povezanost med zakonci in napolnjevali njihovo skupno življenje s smislom. Namesto da bi zakon predstavili kot dinamično pot rasti in uresničitve, smo govorili o njem kot o bremenu, ki ga je treba nositi vse življenje. Prav tako le s težavo dovolimo vernikom, da po svoji vésti odgovarjajo na evangelij, kakor spričo mnogih omejitev najbolje morejo in razvijajo svojo sposobnost razločevanja v situacijah, v katerih odpovejo vsi vzorci. Poklicani smo k temu, da vest ljudi oblikujemo, ne pa da jo skušamo nadomestiti.
Radost ljubezni, čl. 35-37
|
|
|
Božja beseda
27. nedelja med letom, rožnovenska nedelja
»Apostoli so rekli Gospodu: 'Pomnôži nam vero!'« (Lk 17,5)
Hab 1,2-3;2,2-4
Ps 95
2 Tim 1,6-8,13-14
Lk 17,5-10
|
|
|
|
|