Bog nam vedno odpušča
Vse od našega krsta naprej nam je Bog odpustil ter nam oprostil plačila nezmožen dolg: izvirni greh. To je bilo prvič, zatem nam s svojim brezmejnim usmiljenjem odpušča vse naše krivde, če le pokažemo najmanjše znamenje kesanja. Bog je tako usmiljen. Ko smo skušani, da zapremo svoje srce pred tistim, ki nas je užalil, a nas prosi odpuščanja, se spomnimo besed nebeškega Očeta neusmiljenemu služabniku: »Ves tisti dolg sem ti odpustil, ker si me prosil. Ali nisi bil tudi ti dolžan usmiliti se svojega soslužabnika, kakor sem se jaz tebe usmilil?«
|
|
Vzgajati z nepopolnim zgledom
Ko pomislim na moje stare starše, ki niso mogli kupovati na tone otroških Svetih pisem in otroških katekizmov ali pa pregledovati Amazona in forumov za mamice, da bi našli najboljša orodja za katoliško vzgojo, se mi zdi, da jim je bilo lažje, ker so zaupali svojemu instinktu. Takrat še ni bilo te potrebe po tekmovanju in tem, da bi doma imeli najlepše adventne izdelke s Pinteresta, pa so vendar uspeli čudežno vzgojiti katoliške otroke. Kako malčke učiti v veri? Začni s tem, da ne misliš preveč na to in odprto živi svojo vero. Tvoji otroci bodo sledili zgledu, ki ga vidijo doma.
|
|
Redovnice in katalog pol milijona zvezd
Zgodba se je pričela ob koncu 19. stoletja, leta 1887, na večer mednarodne pariške razstave, ko je skupina astronomov z vsega sveta sklenila, da si bodo razdelili dele neba in na osnovi fotografij naredili natančen zemljevid neba. Seveda je to pomenilo vidno katalogiziranje zvezd vsakega dela neba in določanje natančne pozicije vsake izmed njih. Skupno je nalogo prevzelo 21 observatorijev z vsega sveta. Sprva so menili, da bo to pomenilo 10 do 15 let dela. Dejansko jim je vzelo več časa. Italijanski klerik je dosegel, da je pri projektu sodeloval tudi Sveti sedež. V ta namen je papež Leon XIII. leta 1891 ponovno vzpostavil vatikanski observatorij.
|
|
|
Pastoralni tečaj o temeljnih vidikih krsta
V Zavodu svetega Stanislava v Šentvidu je v sredo, 13.9., potekal Pastoralni tečaj 2017 na temo pastorale krsta za ljubljansko nadškofijo. Osrednji predavatelj teološkega dela srečanja je bil dr. Alek Zwitter, ki je predaval na temo Temeljni vidiki krsta v luči nove evangelizacije. Drugo razmišljanje pa je imel Gregor Rogelj, ki je pastoralo krsta predstavil v luči Zakonika Cerkvenega prava. Drugi del je bil sicer naravnan bolj pogovorno, tako da sta na vprašanja odgovarjala oba predavatelja pa tudi nadškof msgr. Stanislav Zore OFM.
|
|
Notranji glas: "Ne dotikaj se tega!"
S sošolci na fakulteti smo bili velikokrat samoiniciativno ustvarjalni. Moji starši so takrat že bili ločeni. Nisem poznala Jezusa Kristusa. Živela sem liberalno, stran od Cerkve. Med študijem sem med vikendi s prijatelji ponočevala po klubih. Tam sta nas mlade pričakala temna trda glasba in alkohol. Sledila je marihuana. Potem so se pojavila mamila v tabletah in belem prahu. Prijateljica je pristala na igli. Žalostno. Zelo dobro se spominjam trenutka, ko so mi v družbi ponudili belo črtico, meni pa je notranji glas jasno in odločno rekel: »Ne dotikaj se tega! Ne drzni si niti poskusiti!« In sem ubogala notranji glas.
|
|
Jim Caviezel kot apostol Pavel
Jim Caviezel bo v filmu o apostolu Pavlu odigral vlogo evangelista Luke. Snemanje se je že začelo, film z naslovom »Pavel, Kristusov apostol« pa naj bi v kinematografe prišel prihodnje leto. Zgodba filma se osredinja na zadnje dneve in tedne v življenju apostola Pavla, ko je v ječi v Rimu in čaka na usmrtitev. Britanski igralec James Faulkner je v vlogi apostola, ki se je iz preganjalca Kristusa prelevil v eno vodilnih osebnosti zgodnjega krščanstva. »Njegovo življenje uteleša odpuščanje, pojem, ki je danes skorajda nepredstavljiv, vendar nujno potreben«, je v pogovoru za medije dejal producent filma T.J. Berden.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Erotična razsežnost ljubezni
150. Vse to nas vodi k temu, da spregovorimo o spolnem življenju v zakonu. Bog sam je ustvaril spolnost, ki je čudovit dar za njegova ustvarjena bitja. Ko jo negujemo in nočemo, da bi bila brez nadzora, je to zato, da preprečimo, da bi prišlo do »osiromašenja prave vrednote«. Sv. Janez Pavel II. je zavrnil, da naj bi nauk Cerkve privedel »do zanikanja vrednosti človeške spolnosti« ali da naj bi jo preprosto dopuščal »zaradi nujnosti posredovanja življenja. Spolna potreba zakoncev ni predmet prezira in »nikakor ne gre za to, da bi to potrebo postavljali pod vprašaj«.
151. Tistim, ki se bojijo, da bi s kultiviranjem strasti in spolnosti škodili spontanosti spolne ljubezni, je sv. Janez Pavel II. odgovoril, da je človek »poklican k polni in zreli spontanosti odnosov«, ki je »postopen sad razločevanja vzgibov lastnega srca«. Gre za nekaj, kar si je treba izboriti, kajti vsak človek »se mora z vztrajnostjo in doslednostjo učiti, kakšna je vrednost telesa«. Spolnost ni sredstvo zadovoljevanja ali zabave, saj gre za medčloveško govorico, pri kateri drugega jemljemo resno v njegovi sveti in nedotakljivi vrednosti. Tako »je človeško srce tako rekoč deležno druge spontanosti«. V tem kontekstu se erotika kaže kot tipično človeški izraz spolnosti. V njej je mogoče najti »zaročniški pomen telesa in pravo dostojanstvo podarjanja«. V svojih katehezah o teologiji človeškega telesa je učil, da spolna telesnost »ni samo izvir rodovitnosti in posredovanja življenja«, temveč da ima »sposobnost izraziti ljubezen: prav to ljubezen, v kateri človek kot oseba postane dar«. Najbolj zdrava erotika je sicer povezana z iskanjem zadovoljstva, predpostavlja občudovanje, in zato lahko počloveči nagone.
152. Erotične razsežnosti ljubezni torej nikakor ne smemo razumeti kot dovoljeno zlo ali kot breme, ki ga je treba prenašati za blagor družine, temveč kot Božji dar, ki polepša srečanje zakoncev. Gre za strast, oplemeniteno z ljubeznijo, ki občuduje dostojanstvo drugega, postane »polna in najčistejša potrditev ljubezni«, ki nam kaže, kakšnih čudežev je sposobno človeško srce in kako »je človeška eksistenca za trenutek nekaj velikega«.
|
|
|
Božja beseda
25. nedelja med letom
»Tudi tem je rekel: ›Pojdite tudi vi v vinograd, in kar je prav, vam bom dal‹« (Mt 20,4)
Iz 55,6-9
Ps 145
Flp 1,20c-24.27
Mt 20,1-16a
|
|
|
|
|