Marta
Jerebič, s. Brigita Zelič, Marjana Debevec, Papež
Frančišek v Albaniji: Ubijati v imenu Boga je
veliko bogoskrunstvo! (Vir: radio.ognjisce.si)
Albanija
je 22. septembra po 21 letih znova sprejela
papeža. V Tirani ga je sprejel predsednik vlade
Edi Rama. Nato se je v predsedniški palači srečal
s predsednikom države Bujarjem Nishanijem, tam pa
je nagovoril tudi druge predstavnike
oblasti.
Papež oblastem: Nihče naj si ne
domišlja, da se bo lahko pri načrtovanju nasilja
in prevlade izgovarjal na Boga. “Vesel sem, da sem
tukaj z vami v Albaniji, deželi junakov, ki so
žrtvovali življenje za neodvisnost države, in
deželi mučencev, ki so pričevali svojo vero v
težkih časih preganjanja,” je dejal papež.
Frančišek
je Albanijo postavil za zgled miroljubnega
sobivanja različnih ver v času, ko skupine
skrajnežev sprevračajo pristen pomen vere. Ob tem
je poudaril: "Nihče naj si ne domišlja, da se bo
lahko pri načrtovanju nasilja in prevlade
izgovarjal na Boga. Nihče naj vere ne izkorišča
kot izgovor za svoja dejanja, ki so v nasprotju s
človekovim dostojanstvom in njegovimi temeljnimi
pravicami, zlasti pravico do življenja in do
verske svobode za vse!”
Primer Albanije
kaže, da “miroljubno in plodno sožitje med ljudmi
in skupnostmi, ki pripadajo različnim veram, ni
samo zaželeno, ampak tudi konkretno in praktično
mogoče”, je dejal papež in poudaril, da je to
“neprecenljiva dobrina za mir in skladen razvoj
nekega naroda”...
Papež Albaniji
izrekel zahvalo za zgled zvestobe
evangeliju Z veliko hvaležnostjo so
Albanci sprejeli besedo papeža Frančiška, s katero
jim je izrekel priznanje in jih hkrati povabil k
novemu poletu duha. Ob tem se je sveti oče oprl na
podobo orla, ki je z jasnimi potezami zarisana v
njihovi zastavi. Spomnil je, da o orlu govori tudi
Sveto pismo, ko Božjo skrb do izvoljenega ljudstva
primerja z budnostjo orla nad svojimi mladiči.
Pogled na orla v albanski zastavi naj v njih
prebuja vedno novo upanje. Znova in znova naj
svoje zaupanje polagajo v Boga, ki nikoli ne
razočara, temveč je vedno ob nas, posebej v težkih
trenutkih. Dandanes, ko so vrata dežele znova
odprte za izpovedovanje vere, je sveti oče vse
krščene spodbudil k dejavni zavzetosti za rast
Božjega kraljestva tudi v družbi. Pri tem naj
imajo pred očmi podobo na orla, ki ne pozabi
svojega gnezda, a obenem leti visoko. „Poletite
visoko, zelo visoko!“ jih je povabil. Zagotovil
jim je, da bo takšno pričevanje spodbuda tudi za
vso Evropo. „Poslušajte Boga, častite ga in
ljubite se med seboj kot njegovo ljudstvo, kot
bratje in sestre.“ je dejal. "Toliko tvojih sinov
in hčera je trpelo tudi do darovanja življenja.
Njihovo pričevanje naj podpira tvoje današnje in
tudi jutrišnje korake na poti ljubezni, svobode,
pravičnosti in predvsem na poti miru,“ je današnjo
homilijo v Tirani sklenil papež
Frančišek.
Po sveti maši je pred molitvijo
angelovega čaščenja sveti oče svojo besedo namenil
predvsem mladim. Povabil jih je, naj svoje
življenje gradijo na skali, ki je Kristus, ki
ostaja zvest tudi takrat, ko smo mi nezvesti. On
nas ob naših padcih ne obsoja, temveč nam pravi:
"Pojdi in ne greši več" (Jn 8,11). Mlade je sveti
oče spomnil, da so nova generacija svojega dežele
in jim zaželel, naj se z močjo evangelija in po
zgledu mučencev uprejo čaščenju denarja,
poveličevanju napačne individualistične svobode,
naj rečejo "ne" raznim odvisnostim in nasilju.
Posebej toplo jih je povabil, naj se v nasprotju z
omenjenim odločajo za vzpostavljanje kulture
srečanja in solidarnosti, ter za lepoto tega, kar
je dobro in resnično. Odločajo naj se za
velikopotezno življenje, ki se kaže v zvestobi v
malih stvareh. Tako bodo gradili boljšo prihodnost
svoje domovine in sveta.
Mariji, Materi
dobrega sveta, je izročil vse, zlasti družine,
otroke in ostarele, ki jih je imenoval živ spomin
albanskega ljudstva. Marija naj vse usmerja tako,
da bodo v povezanosti z Bogom hodili naproti
upanju, ki nikoli ne razočara. Papež voditeljem
verstev: "Nihče ne more uporabiti ime Boga za
izvajanje nasilja!" Pri kosilu se je
papež srečal z albanskimi škofi, nato pa se je
najprej srečal z voditelji drugih verstev in
krščanskih veroizpovedi. Udeležili so se ga
voditelji šestih večjih verstev, ki delujejo v
Albaniji; to so muslimanska skupnost, skupnost
bektaši, katoliška, pravoslavna, evangeličanska in
judovska skupnost. Sveti oče je poudaril, da je
pristna religija vedno vir miru in ne
nasilja.
Predstavnikom velikih verstev se
je zahvalil za njihovo pričevanje globokega
medsebojnega spoštovanja in dialoga, ki ga
vsakodnevno živijo. Spomnil je, da je Albanija
doživela nasilje, ki ga povzroči prisilna
izključitev Boga iz osebnega in družbenega
življenja. "Ko hočemo v imenu ideologije
izključiti Boga iz družbe, začnemo častiti idole
in kaj kmalu človek izgubi sam sebe, njegovo
dostojanstvo je poteptano, njegove pravice
kršene," je dejal Frančišek. ... S spremembami v
devetdesetih letih pa so se oblikovali pogoji za
versko svobodo. Tako so tudi verstva lahko
prispeval k moralni obnovi države. ... Zatem pa je
opozoril pred nestrpnostjo do tistega, ki ima
drugačna verska prepričanja. To je po njegovih
besedah zahrbten sovražnik, ki danes prevladuje po
različnih delih sveta. Ravnanje vernikov naj bi
bilo vedno vredno skrivnosti, ki jo želimo
počastiti. "Pristno verstvo je vir miru in ne
nasilja! Nihče ne more uporabiti ime Boga za
izvajanje nasilja! Ubijati v imenu Boga je veliko
bogoskrunstvo! Zapostavljati v imenu Boga je
nečloveško," je poudaril papež.
Verska
svoboda po njegovih besedah ni pravica, ki jo
lahko zagotovi zakonodajni sistem, čeprav je tudi
to nujno. Verska svoboda je predvsem skupni
prostor, okolje spoštovanja in sodelovanja, ki ga
je treba graditi s sodelovanjem vseh, tudi tistih,
ki nimajo nobenega verskega prepričanja. Papež je
pri tem nakazal dve osnovni drži, ki lahko
koristita pri pospeševanju te temeljne
svobode.
Prva je, da v vsakem človeku, tudi
v neverujočih, vidimo brate in sestre, ne pa
tekmece ali še manj sovražnike. "Kdor je gotov v
lastna prepričanja, nima potrebe po vsiljevanju,
pritiskanju na drugega: ve, da ima resnica lastno
moč izžarevanja." Druga drža pa je zavzemanje za
skupno dobro. Kadar pripadnost lastnemu verskemu
izročilu, vedno bolj daje rast prepričljivemu,
velikodušnemu in nesebičnemu delu za celotno
družbo, gre za pristno uresničevanje in razvoj
verske svobode. Ta se pokaže kot potencial, ki
bogati človeško družino s svojim postopnim
izvajanjem. "Bolj smo v službi drugih, večja je
svoboda!"
Ob sklepu je papež Frančišek
zbrane povabil, naj se ozrejo okrog sebe, na
potrebe ubogih in si zato prizadevajo za pot
družbene pravičnosti. Na teh področjih delovanja
lahko verujoči dajo pomemben in nenadomestljiv
prispevek. "To so tla, ki so še posebej rodovitna
za medverski dialog," je zatrdil papež. Ob tem je
poudaril, da je za gradnjo pristnega dialoga nujno
ohranjati svojo lastno identiteto, sicer je dialog
lažen. Samo trdno zakoreninjeni v lastni veri,
lahko vstopamo v dialog z drugim, je še dejal
sveti oče in vse zbrane povabil, naj molijo
zanj.
Papež z redovniki,
redovnicami, bogoslovci in laičnimi
gibanji Pred molitvijo večernic v
stolnici v Tirani skupaj z duhovniki, redovnicami
in redovniki, bogoslovci ter člani laičnih gibanj
je papež Frančišek pozorno prisluhnil pričevanju
ostarelega duhovnika, ki je v času preganjanja s
strani komunističnega režima preživel vrsto let
sredi strahot tamkajšnje ječe in nato na prisilnem
delu. Papež Frančišek ga je ob koncu izpovedi
prisrčno objel in do solz ganjen nato prisluhnil
še pričevanju redovnice. Ta se je kljub visoki
starosti sveže spominjala notranjega klica v
posvečeno življenje, ki ga je doživela v rani
mladosti in temu klicu potem ostala zvesta skozi
vse stiske preganjanj, ki jih je doživljala od
konca druge svetovne vojne in nastopa
komunističnega režima v Albaniji do časa njegovega
padca. Sveti oče je presunjen nad globino in
skromnostjo obeh pričevalcev odložil vnaprej
pripravljen nagovor in prosto spregovoril, kot ga
je navdihnilo kratko berilo večernic o tolažbi, ki
jo podeli Bog človeku, ki svoje življenje izroči v
njegove roke (2 Kor 1,3–4).
Papež
Frančišek je počasi prebral kratko berilo večernic
(2 Kor 1,3–4), ki so ga prisotni tik pred tem že
enkrat slišali: „Hvaljen Bog in Oče našega Gospoda
Jezusa Kristusa, Oče usmiljenja in Bog vse
tolažbe. Tolaži nas v vsaki naši nadlogi, da
moremo tudi mi tolažiti nje, ki so v katerikoli
nadlogi, s tolažbo, s katero nas same Bog tolaži.“
Nadaljeval je s skromnim priznanjem, da je šele v
zadnjih dveh mesecih, ko se je pripravljal na
obisk Albanije in prebiral zgodovino preganjanj,
presunjen odkril, koliko je to ljudstvo trpelo.
...
Papež v centru
Betanija Papež Frančišek se je nato
napotil v center Betanija... Ob zahajajočem soncu
so ga tam pričakovali številni otroci s posebnimi
potrebami ter drugi oskrbovanci na invalidskih
vozičkih, skupaj z osebjem centra Betanije. Člani
dobrodelne ustanove iz Verone so tja prišli leta
1998 na povabilo Janeza Pavla II. in tako že vrsto
let skrbijo za najbolj pomoči
potrebne.
Papež Frančišek je v svojem
nagovoru pohvalil delo tega centra in poudaril, da
vera ravno na takih krajih zares postane dejavna
ljubezen. "Ta vera, ki deluje po ljubezni, premika
gore ravnodušnosti, nezaupljivosti in apatičnosti
ter odpira srca ter roke, da delajo dobro in ga
širijo naprej. Po teh ponižnih in preprostih
dejanjih služenja najmanjšim se prenaša dobra
novica, da je Jezus vstal in živi med
nami"
Papež je poudaril tudi, da kristjani
lahko zavrnejo maščevanje in so bližje Bogu prek
dobrote. Pojasnil je, da je dobrota vredna
neskončno več kot denar. "Dobrota neskončno bolj
poplača kakor denar, ki razočara. Vsi smo bili
ustvarjeni, da bi sprejeli Božjo ljubezen ter jo
naprej podarjali, ne pa merili vse na osnovi
denarja in oblasti."
Ob sklepu nagovora je
sveti oče še dejal, da ljubezen kristjanom daje
moč za 'veselo žrtvovanje' za drugega. Preden je
odšel na letališče je centru Betanija podaril kip
sv. Antona, zavetnika te ustanove.
Več na:
http://radio.ognjisce.si/sl/158/aktualno/14841/
Škof Glavan:
Vsi svetniški kandidati so bili navdušeni
vzgojitelji, pospeševalci in molilci za nove
duhovne poklice (Vir: radio.ognjisce.si)
Cerkev
v Sloveniji je v nedeljo, 21. septembra obhajala
nedeljo svetniških kandidatov ljubljanske
metropolije. Ker je letošnje praznovanje posvečeno
spominu na Božjega služabnika skopskega škofa dr.
Janeza Frančiška Gnidovca, ki je bil doma iz
novomeške škofije, je osrednja slovesnost potekala
prav v novomeški stolnici. Sveto mašo je ob
somaševanju duhovnikov in škofov vodil novomeški
škof Andrej Glavan. ...
Pridiga škofa
Andreja Glavana Spoštovani sobratje v
škofovski in duhovniški službi, spoštovani višji
redovni predstojniki in redovnice, dragi
kandidati, ki boste sprejeti med pripravnike za
diakonat..., dragi bogoslovci, spoštovani starši,
bratje, sestre in drugi sorodniki kandidatov,
dragi molilci za duhovne poklice, dragi bratje in
sestre!
Božja Beseda današnje 25. nedelje
med letom je kar primerna za dogodke, ki jih
obhajamo; za nedeljo svetniških kandidatov in za
dan molitve za duhovne poklice ter sprejem
kandidatov naše škofije za diakonat in
prezbiterat.
Vsi svetniški kandidati so
bili navdušeni vzgojitelji, pospeševalci in
molilci za nove duhovne poklice. Škof Baraga iz
daljnih severnoameriških indijanskih misijonov ob
Velikih jezerih je moledoval in vabil iz Slovenije
in drugih Avstrijskih dežel nove misijonarje.
Nadškof Vovk v velikem pomanjkanju duhovnikov po
2. svetovni vojni ni zamudil nobene priložnosti,
da je navduševal za nove duhovne poklice in se je
vsakega novomašnika, ki ga je posvetil, otroško
veselil.
Misijonar Majcen, ta kitajski in
vietnamski don Bosco, je bil vzgojitelj mnogih
duhovnikov in so ga klicali kar patriarh. Prof.
dr. Strle, ta asketski profesor mnogih generacij
duhovnikov, veliki trpin, vnet spovednik, je z
velikim zanimanjem, včasih tudi s skrbjo,
spremljal mnoge duhovnike.
Da ne govorim o
škofu Gnidovcu, kateremu je posebej posvečena
današnja nedelja svetniških kandidatov. On je kot
direktor škofovih zavodov vzgojil veliko
duhovnikov in mnogo drugih slovenskih
izobražencev. Njegov dijak je bil tudi poznejši
škof Anton Vovk, eden od naših svetniških
kandidatov. Duhovnike je vzgajal tudi kot
podravnatelj bogoslovcev Misijonske družbe, kot
ravnatelj notranjega semenišča in noviciata MD.
Pozneje, kot skopsko-prizrenski škof je ustanovil
in z očetovsko skrbjo bdel nad malim semeniščem.
Večkrat je kar beračil za duhovnike, ki mu jih je
primanjkovalo. Vsak škof se lahko ob bolečini in
skrbi zaradi pomanjkanja duhovnikov obrne nanj in
bo našel priprošnjika.
Vsem svetniškim
kandidatom je bil Kristus, kot pravi apostol Pavel
v današnjem berilu, življenje, smrt pa dobiček in
dokončanje bogatega in vzornega življenja polnega
raznovrstnih sadov in herojskih kreposti. Za vse
lahko rečemo, da njihove misli niso bile misli po
logiki tega sveta in da so bila njihova pota daleč
od posvetnih in v ta svet zagledanih
ljudi. Dragi bogoslovci!
V naših
svetniških kandidatih imate vzvišen zgled: -
Škof Baraga, prvi škof Marquettske škofije, zgled
nadčloveških naporov v skrajnem uboštvu, a vendar
je bil srečen duhovnik. Neki italijanski misijonar
je Baraga obiskal v neki preprosti kolibi na
misijonski postojanki, v kateri je moral ob
nalivih ob molitvi razpeti celo dežnik. Zapisal
je: Baraga sem našel srečnega kot v raju. -
Majcen, zgled neomajnosti, neustrašenosti tudi v
časih preganjanj, a z veliko ljubeznijo do ljudi,
za katere se je žrtvoval. - Škof Vovk, zgled
veselega, ponižnega sprejemanja ponižanj,
trpljenja, celo mučenj in v prenašanju posledic
zažiga tu v Novem mestu. - Prof. Strle, vzor
pridnosti, ki gotovo ne bo dajal odgovora za
nobeno izgubljeno uro, ki je ne bi uporabil za
študij, molitev, pisanje ali za spovednico. -
Škof Gnidovec sveti vsem duhovnikom kot neutrudni
častilec Svetega Rešnjega Telesa, neutrudni
usmiljeni Samarijan za ranjene vojake v 1. svet.
vojni. V Škofovih zavodih, ki so postali bolnica,
se je učil celo madžarskega jezika, da je lahko
spovedoval in tolažil ranjence v jeziku vseh
tedanjih avstroogrskih narodov. Bil je skrbni oče
duhovnikov, strog in skromen do sebe, a mil in
odpuščajoč do drugih, čeprav je znal biti tudi
odločen, ko je šlo za pravice Cerkve ali
zapostavljenih narodnih manjšin.
Gnidovčev
sloves svetništva se je začel že v dijaških letih
– gimnazijskih in pozneje semeniških. Sošolec Ivan
Mihelčič je pričal, da je že kot dijak pridno
študiral, se vestno držal reda, ki so ga zahtevale
gospodinje, pri katerih so mladi dijaki stanovali.
Janko Mlakar, sošolec iz bogoslovja, je trdil, da
so sošolci že v semenišču v njem videli
slovenskega sv. Alojzija. Tudi ko je bil kaplan na
župnijah so ga klicali tako. Pri maševanju so vsi
takoj opazili njegovo izredno zbranost. V Škofovih
zavodih so se nekaterim dijakom včasih zdele
njegove izredne duhovne zahteve previsoke.
Profesorji in prefekti so ga opravičevali: »To je
svetnik, pa želi, da bi tudi vi svetniško živeli.«
A vse, kar je delal in učil, je bilo zelo naravno
in neprisiljeno.
Njegov zgled nesebičnega
duhovniškega življenja, vztrajnega molilca in
njegova svetost, ki jo je v zavodu izžareval, je
po pričevanju nekdanjih zavodarjev mnogim brez
vsiljevanja in celo brez besed pokazala pot v
duhovniški poklic. Ko je že kot ugleden ravnatelj
zavoda in profesor latinščine vstopil v noviciat
Misijonske družbe, so vsi občudovali njegovo
izredno ponižnost.
Pozneje kot škof v
škofiji, ki je bila v primeri s slovenskimi zelo
uboga, se je odlikoval, da je iskal in obiskoval
družine, raztresene po širnih hribih in dolinah. S
pastoralnimi obiski je iskal in spodbujal tudi
nove duhovne poklice in zanje v molitvi ure in ure
trkal na Božje Srce.
Oznanjal je ne le z
gorečo besedo. Ljudi je nagovarjal že s svojo
osebno skromnostjo. Njegova osebnost je bila že
sama najboljša pridiga. Zato so se verniki lahko
obračali nanj v vseh zadevah kot otroci k svojemu
očetu.
Doživljal pa je tudi križe in
razočaranja. Bolel ga je zlasti neuspeh pri
skrivnih katoličanih, ki so še iz dolge turške
dobe doma sicer molili in živeli kot kristjani, na
zunaj pa so se kazali kot muslimani. Bolela ga je
tudi needinost med albanskimi in duhovniki drugih
narodnosti.
Kljub pastoralni in duhovni
usmerjenosti pa je tudi gradil zelo veliko cerkva,
župnišč, samostanov. Sam skromen in ubog se za te
namene ni sramoval niti beračiti po Sloveniji in
Ameriki in drugod. Nekoč je v sproščenem razgovoru
z duhovniki dejal: »Ko duhovnik umre, ne sme imeti
ne greha, ne denarja in ne dolgov.« Msgr.
Zakrajšek, eden najzvestejših spremljevalcev mu je
ponagajal, in ga ob tem vprašal, kaj misli o sebi.
In na pol v šali je odgovoril: »Za prvo stvar bi
morda še šlo, za drugo sem siguren – denarja
nimam, za tretjo me skrbi. Ne smem še umreti, ker
imam še nekaj dolgov.« Danes se veliko govori o
ubogi Cerkvi za uboge. Gnidovec ni bil ubog le po
sili razmer. On bi hotel biti ubog, tudi če bi
živel sredi premožnih ljudi.
... V škofu
Gnidovcu..., imate velik in svetniški vzor in lik
svetega duhovnika. Danes bi tudi škof Gnidovec še
v nekaterih stvareh drugače ravnal. A v gorečnosti
za duše, v skromnosti, v popolni predanosti ga
lahko posnemamo tudi v našem času. Svetništvo je
nesmrtno.
Ne le njegovo življenje, tudi
Mati Terezija je pričevala za Gnidovčevo
svetništvo takole: »Naš škof Gnidovec je bil
svetnik. Vsi smo ga klicali s tem imenom. Bil je
pravi duhovnik po Jezusovem Srcu; blagega in
ponižnega srca. Ko sem odhajala v misijone, je
zame maševal, obhajal me je, me blagoslovil in
rekel: ’V misijone greste. Dajte Jezusu vse, samo
Zanj živite, bodite samo Njegova, samo Njega
ljubite, samo Zanj se žrtvujte. Naj vam bo Jezus
vse v vašem življenju. Prepričana sem, da prosi
zame in da imam v njem pri Jezusu zaščitnika.«
Amen
Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/158/slovenija/14869/
Katja
Cingerle, 15 let od
Slomškove beatifikacije (Vir: druzina.si)
Pred
15. leti, 19. septembra 1999, je papež Janez Pavel
II. drugič in žal zadnjič stopil na slovenska tla.
Prvi slovanski papež je Slovenijo obiskal že maja
1996, ko je pozdravil vernike v Ljubljani,
Postojni in Mariboru. Drugi obisk je bil poseben
za nas ne le zaradi papeža, temveč tudi zaradi
beatifikacije Antona Martina Slomška, prvega
mariborskega škofa in buditelja slovenske narodne
zavesti.
Papež Janez Pavel II. je na
Betnavski poljani daroval mašo skupaj z več kot 40
kardinali, nadškofi in škofi ter več kot sto
duhovniki iz Slovenije, zamejstva in
izseljeništva. Beatifikacijo je papež opravil na
začetku maše po predstavitvi Slomškovega življenja
in izrečeni prošnji mariborskega škofa Franceta
Krambergerja, naj se razglasi Antona Martina
Slomška za blaženega, s posebno molitvijo. Sveti
oče se je ob dejanju Slomškovega slavja srečal z
delegati slovenske sinode.
Sedem mesecev
pred papeževim drugim obiskom, 15. februarja 1999,
je apostolski nuncij nadškof dr. Edmund Farhad
sporočil, da bo papež Janez Pavel II. 19.
septembra 1999 v Mariboru slovesno razglasil škofa
Antona Martina Slomška za blaženega. S tem se je
končal dolgotrajen postopek, ki se je začel že
leta 1862, ko je Slomšek še živel. Dr. Marjan
Turnšek je postopek razdelil med tri obdobja:
- pripravljalno obdobje (1862-1925) -
škofijski del postopka v Mariboru (1926-1962) -
apostolski del postopka (1963-1999)
Zadnja
faza se je začela, ko je vsa potrebna
dokumentacija prispela v Rim, končala pa se je z
beatifikacijo leta 1999. Od takrat praznujemo
Slomškov god 24. septembra, obletnico njegove
smrti (leta 1862) in molimo, da bi bil kmalu
razglašen z svetnika. Pred beatifikacijo je bil to
dan spodbude in molitve za beatifikacijo. Nedeljo
po prazniku pa imamo Slomškovo nedeljo.
Več
na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/15-let-od-slomskove-beatifikacije
Mojca
Purger, Chiara Amirante nas je navdušila! (Vir: druzina.si)
Chiara Amirante, avtorica knjige
Samo ljubezen ostane, je navdušila mlade v Stični,
pa tudi na večernem srečanju oziroma predstavitvi
knjige v galeriji Družina v Ljubljani.
V
Stični je nagovorila mlade na glavnem odru in jim
zaupala delček svoje življenjske zgodbe. Povedala
je, da so jo v srce zadele Jezusove besede, da
bomo imeli polnost življenja, če se bomo ljubili
med seboj. Ljubezen je zastavila za vodilo svojega
življenja. Drobec pričevanja na glavnem odru si
oglejte tukaj.
Bolj podrobno je o
čudežih, ki jih v njenem življenju dela Bog,
spregovorila na 90-minutni delavnici v cerkvi, ki
se je je udeležilo ogromno mladih, pa tudi veliko
njihovih odraslih spremljevalcev. Nato se je
Chiara udeležila tudi sprejema pri opatu, kjer se
je imela možnost srečati tudi s slovenskimi škofi
in nuncijem v Sloveniji.
Večerno srečanje s
Chiaro se je odvilo v središču Ljubljane, v
galeriji Družina, ki je bila polna do zadnjega
kotička. Chiara je predstavila štiri naloge za
naše življenje:
1. Molitev srca - vsako
jutro zavestno molitev iz globine: moliti pomeni
posvetiti čas Tistemu, ki nam bo govoril, mi pa ga
bomo poslušali. 2. Božja beseda - meditirati ob
Svetem pismu ter ga tudi živeti. Vsaj prebrati
evangelij za tisti dan. 3. Ljubezen med nami -
po tem boste spoznali, da smo Jezusovi učenci. To
prinaša pravo veselje. 4. Biti pričevalci
Jezusa vstalega v tem svetu, ki se razgrajuje -
prinašati revolucijo ljubezni po majhnih korakih,
z dejanji, ne z besedami.
"Če boste vsak
dan živeli to, se boste lahko Bogu zahvaljevali
ter se čudili, kako Bog iz vsakdanjih stvari dela
izredne čudeže!" je dejala.
Fotografije si
lahko ogledate na facebook strani Knjige Družina,
Chiara pa naj vas nagovori tudi prek svoje knjige, ki je zdaj prevedena
tudi v slovenski jezik.
Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/chiara-amirante-nas-je-navdusila
Simon Umek,
Čakajoč Drugo
republiko (Vir: casnik.si) Do
nedavnega literarni junak, danes pa v slovenski
tranzicijski krajini medijskega in kulturnega
iracionalizma ali bolje psevdoracionalizma
prikazan kot goljuf in prevarant, je
Levstikov Martin Krpan zame simbol pristnega, če
hočete, kmečkega boja zoper despotstvo. Čeprav
junaški Krpan po boju z Brdavsom velja za nosilca
zmage srednjeevropskega kulturnega izročila zoper
turško islamsko nadvlado, me bolj nagovarja
njegova zmaga nad dunajsko
oligarhijo.
Krpan je, podobno kot marsikdo
danes na južni strani Alp, živel z vseobsegajočo
cesarsko oblastjo. Monarhični dacarski aparat je
moral biti zaradi neprestanih vojn in preobsežnega
javnega aparata nadvse učinkovit. Znano je, da
vladar, ki ne zna pobrati davkov, ne potrebuje
nasprotnika. Slej ko prej bo njegova vladavina
propadla. Zato je dunajsko uradništvo, kot vsaka
fevdalna organizacija, dopuščalo le omejeno
trgovino, le omejeno podjetništvo in obrt, visoke
umetno določene cene in le omejene količine
dobrin. Z ohranjanjem monopolov je državni
nomenklaturi uspelo omejevati konkurenco in
skrbeti za svoje privilegije.
V razmerah,
ki v marsičem spominjajo na današnje dni, o čemer
več v nadaljevanju, je silak z Vrha pri Sveti
Trojici na črno kupoval, tovoril in prodajal
angleško sol. Morda je šlo zgolj za špedicijske
storitve, morda je bil grosist, morda le navaden
trgovec, ki je oskrboval peke in gostilničarje a
la Pri Klinčarju v Razdrtem. Levstik o tem v
zgodbi molči.
Morda je Krpan za marsikoga
res navaden tihotapec in kriminalec, ki se
na nezakonit način izogiba dati cesarju, kar je
cesarjevega. Vendar, če želimo biti pošteni,
moramo nujno odgovoriti na vprašanje, kaj cesarju
sploh pritiče. Ali je cesarjeva polovica,
četrtina, osmina, desetina dobička, morda delež od
prodaje angleške soli, ali pa delež od vsake
dejavnosti, ki si jo nadebuden in marljiv človek
lahko zamisli in loti.
V parlamentarni
demokraciji odgovor na gornje vprašanje po
izvoljenih predstavnikih podajajo volivci. Pri tem
se odločajo na eni strani med več državne, tj.
oblastne redistribucije davkoplačevalskega denarja
v obliki državnih šol, državnih univerz, državnih
bolnišnic, državnih vrtcev, državnih medijev,
državnih podjetij, državnih domov za ostarele,
državnih gledališč, državnih bank, nenazadnje
državnih pokojnin in državnih privilegijev, in na
drugi strani med več zasebne iniciative, osebne
odgovornosti, možnosti reinvestiranja dobička,
svobodnega podjetniškega udejstvovanja in
meritorne redistribucije zasebne lastnine
(davkoplačevalskega denarja). Kam vodi prvo, bi
nas Slovence moralo skrbeti. Odgovor
namreč že poznamo. Demokratični socializem –
contradictio in adiecto?
Če
predpostavljamo, da so volitve v slovenski
parlament svobodne in poštene, in če pustimo ob
strani neuravnoteženost medijskega in kapitalskega
omrežja na strani kontinuitete ter zavestno
spregledamo izločitev prvaka nerežimske stranke iz
politične tekme na način, ki kaže na zlorabo
oblasti, potem obstaja temeljni pogoj, da lahko
postavitev oblasti pri nas označimo za
demokratičnega. Leta 1990 smo se Slovenci odločili
za svobodo in demokracijo. Za transparentno
postavitev oblasti, katere oblikovanje in
delovanje naj bi bilo odvisno tudi od naše volje.
Iz tega časa, žal, izvira tudi naša ključna zmota:
v vsej evforiji porajajoče se samostojne države
smo slepo verjeli v moč demokratičnega procesa, ki
da bo sam po sebi preprečil ponovno omejevanje
težko prigarane svobode.
Na žalost že
Harper v svoji knjigi »Liberty: a path to its recovery«
razlaga, da formalna demokracija ni skoraj nič več
kot le mehanizem postavitve oblasti in sprejemanja
njenih odločitev. Poudarja, da je največja zmota
današnjega časa prav vera v demokratičen proces,
ki naj bi posamezniku “per se” zagotovil svobodo.
Naša poosamosvojitvena zgodovina priča o tem, da
smo dosegli spremembo forme, vsebine, žal,
ne.
Okoliščine vseobsežne Slovenije 1.0 so skoraj podobne
tistim iz časa dunajskega ministra Gregorja.
Razpravljati o kapitalizmu, svobodnem
podjetništvu, možnostih investiranja lastnega
dobička, predvsem pa o unovčenju lastnega znanja,
izkušenj in idej, je pri nas skoraj bogokletno.
Toliko bolj, če govorimo o šolstvu, zdravstvu,
oskrbi ostarelih, oskrbi s pitno vodo, komunalnih
storitvah, energetiki, telekomunikacijah, prometu,
infrastrukturi ipd. Kdaj se bo kakšen učitelj vprašal, koliko so
njegove izkušnje, angažiranost, delo v poznih
nočnih urah, nenazadnje znanje, ki ga posreduje v
državni šoli, na fakulteti ali inštitutu res
vredno? Morda slovenskemu šolniku v celotni
delovni dobi res pripada pol milijona EUR (neto). Dejstvo
je, da povprečna štiričlanska družina pri nas v
obdobju tridesetih let zapravi skoraj dvakrat
toliko.
Ni več dvoma, da je demokracija
lahko odlično orodje za dosego njenega nasprotja:
popoln odvzem (ekonomske) svobode. V tej sintezi
se skriva odgovor na naslovno vprašanje. Ta vodi k
sklepu, da se zmaga Slovenije 2.0, torej evropske Slovenije, ponovno
odmika za kakšno leto, desetletje ali celo
več.
H
koncu demokratičnega socializma ali status
quo Nujnost obstoja zdrave demokracije,
kjer se mesarsko klanje z bojnih polj prenese v
argumentiran in dialektično iskren parlamentarni
proces, zahteva vladavino prava. Te brez
spoštovanja človekovega dostojanstva kot osrednje
družbene vrednote ni. Če je torej svoboden človek
postavljen v osrčje civilizacijskega imperativa in
namena vsake norme, ni mogoče zanikati zasebne
lastnine kot neodtujljivega dela človeške narave.
Njen motiv se ne izčrpa v ustvarjanju presežka,
tj. dobička, temveč v ustvarjalnem procesu
fizičnega oz. intelektualnega napora. Presežek v
industrijski proizvodnji, poljedelstvu, pri
fizičnem delu ali intelektualnem ustvarjanju
zagotavlja možnost razvoja in napredka obstoječega
stanja.
Tudi delo na črno je delo. In Krpan
je to vedel, ali pa je le čutil na vsakem koraku.
Zagotovo je opazil, da se prelivanje denarja,
pobranega z davki, tudi od legalne prodaje soli,
pri rasti standarda in razvoja slovenskega Krasa
ter širše prav nič ne pozna. Točno je vedel, da
hoče dunajska gospoda pri vsem svoj delež. Tudi od
angleške soli, ki jo je tovorila njegova kobilica.
Da bi se mu splačalo (beri: da bi poleg pokritja
stroškov ustvaril še dobiček) tovoriti sol in jo
prodajati po slovenskih deželah, bi moral
avstrijski cesar popustiti z davčnim primežem.
Napoleon je bil izgovor za tihotapljenje le med
letom 1809 in 1815. Res je, da je monarh s
pobranimi davki plačeval svoje vojake na frontah
po Evropi, vendar zgolj zaradi varovanja fevdalnih
privilegijev. Davčna stiskalnica je vodila k temu,
da so v istem času, ko so v precej bolj svobodni
(beri: kapitalistični) Angliji sol prevažali s
parnimi lokomotivami, v naših deželah glavnino
tovora še vedno prevažali s konji. Železnica Dunaj
Trst je bila zgrajena šele leta 1857, dobrih
trideset let po izgradnji prve znane proge med
Stocktonom in Darlingtonom v severni Angliji.
Angleška podjetja so z lahkoto prodajala sol v
deželah avstrijske monarhije in pri tem pokrila
potne stroške ladijske špedicije okoli obale
zahodne Evrope in Sredozemlja ter na koncu mastno
zaslužila. Medtem na obalah slovenske Istre in
Dalmacije verjetno za idejo podjetja v smislu
organizirane mehanizirane proizvodnje morske soli
z ustreznim managementom, računovodstvom in
marketingom, glede na to, da so raje kupovali
tujo, še slišali niso.
Smo pri temeljni
dilemi: ali prepustiti posamezniku svobodno
ustvarjanje dobička in njegovo nadaljnje
investiranje, ali pa slednje omejiti in
individualni ter skupnostni napredek prepustiti
vsevedni oblasti.
Junijski volilni rezultat
priča o tem, da so se volivci zopet odločili za
manj svobode. Ne glede na odsotnost programa in
celo programskih usmeritev zmagovalcev volitev je
predhodna ugotovitev zagotovo točna. Prioriteta
bodoče oblasti naj bi bila nova delovna mesta. Res
je. Tudi delovna mesta zagotavljajo določeno
prosperiteto. Vendar jo svobodno podjetništvo
neprimerljivo bolj. Nova delovna mesta so v
resnici produkt svobodnega podjetništva. Pristno
in pošteno tekmovanje na svobodnem trgu namreč ne
pozna meja.
Ustavna večina v socializem zagledanih sil in
vstop skrajne levice v slovenski hram demokracije
me utrjuje v prepričanju, da si bo za končanje
demokratičnega socializma tudi pri nas potrebno
prizadevati mnogo bolj, ali pa ta sčasoma niti ne
bo več demokratičen. V končni posledici je odprava
ekonomske svobode mogoča le ob monopolu ene
politične grupacije, ki obvladuje vse družbene
podsisteme. Vključno z monopolom državne
represije. Na srečo se socializem nikoli ne izide.
Na koncu koncev je treba vsak zapitek plačati. Še
tako izdelana teorija Kardeljevega samoupravljanja
ali pa represija nemške nacionalsocialistične
delavske stranke s Hitlerjem na čelu sta klavrno
dočakali svoj konec.
Več na: http://www.casnik.si/index.php/2014/09/17/cakajoc-drugo-republiko/ | | |
MOLITEV
V nebesih sem
doma,
to
oznanjujeta
mi zemlja in
nebo
in vsaka stvar
lepo.
V nebesih sem
doma,
od tega ne
sveta,
nebes se
veselim,
tja priti si
želim.
V nebesih sem
doma,
kjer družba
angelska
se večno
veseli,
si mene tja
želi.
V nebesih sem
doma,
tam Jezus krono
da,
tam je moj pravi
dom,
tam vedno srečen bom.
Anton
Martin
Slomšek |
26. nedelja
med letom, Slomškova
nedelja28.
september
2014Mt
21,28-32»Janezu
niste verjeli, cestninarji in vlačuge pa so mu
verjeli.« (Mt
21,32).
Prilika
o dveh sinovih
A kaj se vam zdi? Neki človek je
imel dva sina. Obrnil se je k prvemu in rekel:
‚Sin, pojdi danes delat v moj vinograd!‘ Ta je
odgovoril: ‚Nočem!‘ Pozneje pa se je skesal in je
šel. Stopil pa je k drugemu in rekel prav tako. Ta
je odgovoril: ‚Pojdem, gospod‘, pa ni šel. Kateri
teh dveh je očetovo voljo spolnil?« Pravijo:
»Zadnji.« Jezus jim reče: »Resnično, povem vam, da
pojdejo v božje kraljestvo cestninarji in
nečistnice prej ko vi. Kajti Janez vas je učil pot
pravičnosti, in mu niste verjeli, cestninarji in
nečistnice pa so mu verjeli; vi pa ste to videli
in se tudi potlej niste pokesali, da bi mu
verjeli. |
Besede vere
za vsakogarHenri
Nouwen, Naši nemirni
duhovi
Spraševati se,
skrbeti, ker se otrok ni vrnil ob uri, ker ne
vemo, kaj bo jutri...
Ljudje pogosto
pravijo: "Ne skrbi, saj se bo vse uredilo". Toda
nas skrbi skoraj vse in tega ne zmoremo na ukaz.
Eden izmed najmučnejših vidikov življenja je, da
se veliko ukvarjamo s svojimi otroci, svojim
soprogom, svojo zaposlitvijo, svojo prihodnostjo,
svojo družino, svojo državo, celim svetom in še
marsičem. Odgovor na Jezusovo vprašanje poznamo: "
" (Mt 6,27). Radi bi, da nas ne bi skrbelo, toda
ne vemo, kako. Čeprav obenem vemo, da bomo jutri
nedvomno pozabili razlog naših skrbi, se ne moremo
pomiriti.
Moja mama je bila zelo ljubeča
oseba, ki je veliko molila; veliko je delala zame
in za moje brate in sestre. Če sem šel kdaj od
doma, ni nikoli zaspala preden se je prepričala,
da sem se varno vrnil. Tako je bilo ne le v času
mojega odraščanja, ko sem pozno zvečer odhajal s
svojimi prijatelji, ampak tudi ko sem se daleč
vozil z letalom z vlakom ali avtobusom in se
znašel v nevarnih situacijah. Vsakič, ko sem se
vračal domov, ko sem imel 18 ali 40 let, je moja
mama ostajala budna, zaskrbljena za svojega
otroka, dokler ni vedela, da sem varno v svoji
postelji.
Večina izmed nas ima to izkušnjo.
Resnično vprašanje je sledeče: ali lahko naredimo
kaj , da bi zmanjšali našo zaskrbljenost in bili
bolj mirni? Če je res, da skrbeti za kakšne
stvari, ne spremeni ničesar, kako lahko
obvladujemo svoje srce in svojega duha, da ne bi
izgubljali časa in energije in premišljevali o
svojih skrbeh, ki nam samo jemljejo moči? Jezus
odgovarja: Glejte, da bo vaše srce usmerjeno
najprej k Božjemu kraljestvu. To je usmeritev, ki
jo velja posnemati.
Vir: http://croire.com/Les-formations-Croire.com/Vie-spirituelle/10-jours-avec-Henri-Nouwen |
Gradiva Duhovnost
11.
poglavje priročnika Na poti k izviru: Moja
poklicanost in
poslanstvo
12. poglavje: Skrb
naše župnije za prepoznavanje poklicanosti in
poslanstva
Vprašalnik o uresničevanju
pastoralnega načrtovanja po župnijah.
Druga gradiva Škofijskega urada za
laike Vsa
gradiva uradov Pastoralne službe Nadškofije
Ljubljana pa najdete na naslednji
povezavi. |
|
Vabimo vas, da ...
z nami podelite
svoje vtise ob pastoralnem načrtovanju v župniji
ali nam pošljete svoja vprašanja glede
slednjega...Svojo
elektronsko pošto pošljite na: [email protected]. V
primeru prejetih vprašanj ali morebitnih zadreg,
vam bomo z veseljem
pomagali.Slomškova
nedelja 2014 in duhovna priprava (Vir: katoliska-cerkev.si)
V
Brestanici bo ob 15-letnici Slomškove
beatifikacije in 100-letnici posvetitve bazilike
Lurške Marije v Brestanici potekalo slavje ob
Slomškovi nedelji, 28. septembra 2014. Slovesnost
bo pod geslom V Gospodovo hišo pojdemo
veseli. Ob 15.00 bo molitvena ura, ob 16.00 pa
somaševanje slovenskih škofov in duhovnikov.
Somaševanje bo vodil apostolski nuncij v Republiki
Sloveniji msgr. Juliusz Janusz.
Duhovna
priprava na praznovanje Slomškove nedelje poteka
tri nedelje v septembru (7., 14. in 21. septembra
2014). Na povezavi je na voljo gradivo za
pripravo na Slomškovo nedeljo.
Več na: http://katoliska-cerkev.si/slomskova-nedelja-2014-in-duhovna-priprava
Slomškov dan
2014 (Vir: katoliska-cerkev.si)
Društvo katoliških pedagogov
Slovenije, Slovenski katehetski urad in Župnija Ponikva vabijo na 11.
Slomškov dan, ki bo potekal 27. septembra 2014 na
Ponikvi. Tradicionalno srečanje učiteljev,
vzgojiteljev, katehetov, staršev, otrok in drugih
ima letos naslov Vzgoja za
veselje.
Program: 10.00 začetek na Slomu
(v rojstni hiši bl. A. M. Slomška): predavanje
msgr. Slavka Rebca z naslovom Klic veselja naj
osreči 12.00 akademija s podelitvijo Slomškovih
priznanj 13.00 odhod s Sloma proti
Ponikvi 14.00 kosilo v OŠ Blaža Kocena 16.00
sv. maša v cerkvi na Ponikvi; daroval jo bo
celjski škof msgr. dr. Stanislav Lipovšek Na ta
dan podelimo Slomškova priznanja in naziv častni
član DKPS zaslužnim učiteljem in katehetom.
Letošnja prejemnika Slomškovih priznanj sta Helena
Kregar in dr. Miroslav Gomboc. Naziv častni član
pa posthumno prejme pokojni dr. Bogdan
Žorž. Slomškov dan je praznik vseh učiteljev,
vzgojiteljev, katehetov in staršev. Namen
vsakoletnega Slomškovega dneva je: povezovati
učitelje, vzgojitelje, katehete in starše;
približati bl. Antona Martina Slomška Slovencem;
aktualizirati Slomškova dela in v njih prepoznati
sporočila za današnji čas; sprejeti njegovo držo
»da s tožbami ne bomo poboljšali sveta, ampak naj
vsak v svojem stanu stori, kolikor premore, in
hitro bo boljši svet«.
Vsak Slomškov dan je
sestavljen iz treh delov: mašne daritve, akademije
s podelitvijo Slomškovih priznanj in predavanja oz
delavnic. Nosi ime, ki je vodilna nit dneva, vzeta
iz modrosti našega prvega blaženega. Dan je
povezovalne narave in gradi mostove med šolo in
cerkvijo in s tem naravno družbo.
Slomškovi
dnevi črpajo iz korenin slovenstva in opozarjajo
na pomembnost vnašanja tradicionalnih slovenskih
vrednot v učno-vzgojni proces. Opogumljajo vse
udeležence izobraževanja k odgovornosti za
graditev dobre slovenske šole. Osrednja misel
prvega srečanja v letu 2003 je bila Slomšek – vez
med družino, šolo in Cerkvijo. Ta dan smo slovesno
začeli postopek razglasitve bl. Antona Martina
Slomška za našega zavetnika in ga zaključili
septembra 2004, ko je bil blaženi Anton Martin
Slomšek na Ponikvi svečano razglašen za zavetnika
učiteljev, vzgojiteljev, katehetov in
staršev.
Več o Slomškovem dnevu: http://www.dkps.si/drustvo/slomskov-dan/
Prejemniki
Slomškovih priznanj v preteklih letih: http://www.dkps.si/drustvo/slomskova-priznanja/zgodovina/ Dodatne
informacije: www.dkps.si
Več na: http://katoliska-cerkev.si/slomskov-dan-2014-2 Vprašalnik o
uresničevanju pastoralnega načrtovanja po
župnijah
Na
Pastoralni službi smo pripravili vprašalnik o
uresničevanju pastoralnega načrtovanja po
župnijah. Župnike prosimo, naj ga skupaj s člani
ŽPS izpolnijo na prvi seji ŽPS. Izpolnjeni obrazec
naj župniki vrnejo dekanu na oktobrski pastoralni
konferenci. Na podlagi izpolnjenih obrazcev bomo v
škofijskih telesih oblikovali temeljne cilje
nadškofije in pripravili ustrezna gradiva, ki vam
bodo v pomoč pri delu na
župnijah.
Vprašalnik
je na voljo tudi v e-obliki: Vprašalnik
Pastoralni
tečaj 2014: Laik -
voditelj
Vabimo vas na
pastoralni tečaj 2014, ki poteka
na temo Laik ‒ voditelj. Namen
letošnjega Pastoralnega tečaja je pomagati laiku
pri iskanju in prepoznavanju svoje temeljne
poklicanosti.
Tako kot mora duhovnik
najprej utrjevati svojo poklicanost in utrjevati
svojo identiteto, mora tudi laik slediti svoji
krstni poklicanosti in prepoznavati poslanstvo, ki
mu ga je Jezus zaupal v Cerkvi in
svetu.
Glavni predavatelj prof. dr. Andrej
Šegula bo v uvodnem predavanju podal nekaj
teoloških poudarkov o poslanstvu in poklicanosti
laika. Koreferenta Aleš Primc in dr. Bojan Doljak
pa bosta v nadaljevanju poslanstvo laika v svetu
in Cerkvi predstavila na podlagi svojih praktičnih
izkušenj.
Pastoralni tečaj bo potekal
v Zavodu svetega Stanislava v Šentvidu, v
soboto, 4. oktobra 2014, od 9. do 13. ure
(sledi skupno kosilo). Vabljeni ste člani ŽPS,
drugi župnijski sodelavci in vsi, ki vas tematika
zanima!
Obenem vas obveščamo, da bo
naslednje usposabljanje predstavnikov ŽPS
oz. župnije v pripravi na pastoralno
načrtovanje v župniji potekalo v Zavodu
sv. Stanislava (od 9.00 do 13.00) in sicer v dveh
terminih. V soboto, 8. novembra,
bo usposabljanje za udeležence iz dekanij 1. in 3.
arhidiakonata (dekanije: Ljubljana-Center,
Ljubljana-Moste, Ljubljana-Šentvid,
Ljubljana-Vič/Rakovnik, Kamnik, Domžale, Litija,
Zagorje); v soboto, 15. novembra,
pa bo usposabljanje za udeležence iz dekanij 2. in
4. arhidiakonata (dekanije: Radovljica, Kranj,
Šenčur, Tržič, Škofja Loka, Vrhnika, Cerknica,
Ribnica, Grosuplje). Navedeno usposabljanje bo
obenem nadomestilo dekanijska srečanja za člane
ŽPS, ki običajno potekajo ob koncu meseca
novembra, zato so k udeležbi vabljeni vsi člani
ŽPS.
| | |