Papež: Kateri je moj malik?
Sveti oče je nadaljeval s sklopom katehez o desetih Božjih zapovedih, s katerimi je pričel 13. junija. Danes je bila na vrsti prva zapoved, papež pa je razmišljal predvsem o sodobnem malikovalstvu. Poudaril je, da je prepoznanje svojih malikov začetek milosti, saj nas postavi na pot ljubezni. Navezanost na nek predmet ali idejo nas naredi slepe za ljubezen. Maliki nam kradejo ljubezen.
|
|
Velike sanje za vsakogar
Na Božje sanje pogosto gledamo z zemeljskega in ne z nebeškega vidika. Če pogledamo hrbtno stran vezenine, vidimo le veliko zmešnjavo niti, ki se nejasno in nesmiselno prepletajo. Če pa na vezenino pogledamo s prednje strani, presenečeno spoznamo, da je tisti neurejeni preplet zaslužen za čudovito sliko, ki jo je z ljubeznijo in potrpežljivostjo izvezla Božja roka.
|
|
Deset nasvetov za dobro spoved
Na dobro spoved se je potrebno temeljito pripraviti. Boljša ko bo predhodna priprava, večje bodo milosti in bolj vas bo navdajal mir v duši. Teh deset kratkih nasvetov vam lahko pomaga, da boste opravili dobro spoved. Na stenah zakristij med Misijonarkami ljubezni je zapisano: »To mašo obhajaj, kot da je tvoja prva, zadnja in edina.« Enako načelo lahko prenesemo na spoved: »Spovej se, kot da je to tvoja prva, zadnja in edina spoved.«
|
|
|
Izjava komisije Pravičnost in mir
Pogrom, ki ga Zveza združenj borcev za vrednote NOB Slovenije (ZZB NOB) pod vodstvom svojega predsednika in ob podpori dveh znanih zgodovinarjev te dni uprizarja proti novinarju dr. Jožetu Možini in zgodovinarju dr. Jožetu Dežmanu ter tako izvaja politični pritisk na vodstvo javne RTV, ki bi morala biti v službi obveščenosti vseh državljanov in resnice, je nedopusten in postaja zaskrbljujoč.
|
|
Papeževo srečanje z ministranti
Več kot 60.000 ministrantk in ministrantov se je v okviru mednarodnega romanja ministrantov pod geslom »Išči mir in se zanj zavzemaj« udeležilo srečanja s papežem Frančiškom, ki je odgovarjal na njihova vprašanja. Srečanje je zaključil: Dovolj je, da se vsak izmed nas začne spraševati: “Kaj lahko storim jaz danes, da bi prišel naproti potrebam svojega bližnjega?”
|
|
Premestitve duhovnikov
Pri župnikih, ki odhajajo iz ene na drugo župnijo, je zapisano, da so se »odpovedali župniji« in bili imenovani na drugo mesto. Zato se duhovnik pri premestitvah, potem ko se je pogovoril s svojim škofom, odpove službi, v kateri je deloval, da sprejme novo službo. Ta odpoved ne pomeni, da tiste službe oziroma župnije ni imel rad, pač pa da je pripravljen sprejeti škofovo odločitev glede premestitve v drugo župnijo.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Spremljanje po razpadih in ločitvah
241. V nekaterih primerih zahteva uveljavljanje lastnega dostojanstva in koristi otrok to, da postavimo jasno mejo pretiranim zahtevam drugega, veliki krivici, nasilju ali pomanjkanju spoštovanja, ki je postalo že stalnica. Treba je priznati, »da so primeri, v katerih je ločitev neizogibna. Včasih lahko postane moralno nujna, če gre za to, da slabotnejšega zakonca ali majhne otroke zavarujemo pred hujšimi poškodbami, ki jih povzroča nadutost in nasilje, poniževanje in izkoriščanje, zanemarjanje in ravnodušnost.« Vendar je treba na ločitev »gledati kot na skrajno sredstvo, potem ko se je ponesrečil vsak razumen poskus sprave«.
242. Sinodalni očetje opozarjajo: »Posebno sposobnost razlikovanja je treba posvetiti pastoralnemu spremljanju ločenih, razvezanih in zapuščenih. Predvsem je treba sprejeti in spoštovati trpljenje tistih, ki so po krivici utrpeli ločitev ali razvezo ali zapuščenost, ali pa so bili zaradi nasilja sozakonca prisiljeni prekiniti skupno življenje. Ni preprosto odpustiti prizadejano krivico, vendar milost omogoča tudi to. Iz tega sledi nujnost dušnega pastirstva sprave in posredovanja (mediacije), tudi v posebnih ustanovah za pogovor, ki naj jih ustanovijo škofije.« Hkrati morajo spodbujati »ločene, ki niso vnovič poročeni in pogosto pričujejo za zakonsko zvestobo, da v evharistiji najdejo hrano, ki jih podpira v njihovem položaju. Krajevno občestvo in duhovniki morajo te ljudi skrbno spremljati, predvsem kadar so tu otroci ali trpijo zaradi hude revščine«. Propad družine je še veliko bolj travmatičen in boleč, kadar vlada revščina, kajti potem je na voljo veliko manj sredstev za to, da bi si na novo uredili življenje. Reven človek, ki izgubi varovalni prostor družine, je dvojno izpostavljen zanemarjanju in vsem vrstam nevarnosti za njegovo integriteto.
|
|
|
Božja beseda
19. nedelja med letom
»Vsak, kdor posluša Očeta in se mu da poučiti, pride k meni.« (Jn 6,45b)
1 Kr 19,4-8;
Ps 34;
Ef 4,30-5,2;
Jn 6,41-51
|
|
|
|
|
|