Iskati Jezusa, ga srečati, hoditi za Njim
Ne zadostuje ustvariti si Božjo podobo na tem, kar smo slišali, potrebno je začeti iskati božanskega Učitelja in iti k Njemu tja, kjer prebiva. Vprašanje učencev Jezusu: »Kje stanuješ?« (v. 38), ima močan duhovni pomen, saj izraža željo po vedenju, kje stanuje Učitelj, da bi lahko bili z Njim. Življenje iz vere je v želji, biti z Gospodom in je torej nenehno iskanje kraja, kjer On stanuje ... To je torej pot: iskati Jezusa, srečati Jezusa in hoditi za Jezusom.
|
|
Parolin: V središču leta 2018 bodo mladi
Verjamem, da bo najbolj inovativna stvar tega pristopa iskanje novega odnosa Cerkve z mladimi ...,« je zatrdil Parolin. »Cerkev zares želi vstopiti v dialog z mladimi, želi rjih azumeti in jim pomagati.« Spomnil je na govor Johna F. Kennedyja, ki je dejal: »Ne smete se vprašati, kaj lahko država naredi za vas, ampak se morate vprašati, kaj vi lahko storite, kaj vi morate storiti za državo.« Cerkev in papež sprašujeta mlade, kaj lahko oni naredijo za Cerkev, kakšen prispevek lahko dajo evangeliju in širjenju evangelija v današnjem svetu.
|
|
Čistilkin nasmeh in kaj pomeni biti človeški
Vstopim v stolpnico in naletim na čistilko, ki pomiva vežo. Široko se mi nasmehne, kot da me pozna, in pravi: “Kako že … ne spomnim se, kam pašete …” Nasmehnem se: “Nisem od tukaj, samo na obisk sem prišla.” Potem sva se srečali še enkrat ali dvakrat, vedno se široko nasmehne in imam občutek, da me je – čisto preprosto – resnično vesela. Razmišljam, koliko ljudi živi v taki stolpnici! In potem pomislim, kako domače me pozdravi čistilka – in išče po spominu, kam “pašem”, v katero stanovanje grem ...
|
|
|
Marko Rupnik o Cerkvi papeža Frančiška
M. Rupnik v intervjuju pravi, da se je s Frančiškom začela druga faza razumevanja in uresničitve vatikanskega cerkvenega zbora in razloži, kje se je »zataknilo«, da sklepi drugega vatikanskega koncila niso bili uresničeni. »Ljudje, ki so na miselni ravni pripravili koncil, so bili ljudje, ki so bili popolnoma predani Cerkvi in so zapustili klasični sholastični način razmišljanja. Sprejeli so moč Duha, ki je segal daleč nazaj, v prvo tisočletje, v dobo cerkvenih očetov ...«
|
|
Teden molitve za edinost kristjanov
Za letošnjo glavno temo so kristjani otočja Karibov v Srednji Ameriki izbrali pesem, ki jo Sveto pismo pripisuje Mojzesu in njegovi sestri Mirjam (2 Mz 15,1-21). Iz nje je vzeto geslo: »Tvoja desnica, Gospod, je mogočna«. Pesem opeva osvoboditev in zmago nad zatiranjem, ki ga je judovsko ljudstvo dolga stoletja trpelo v Egiptu. Kristjane Karibskega otočja je posebej nagovorila, ker je tudi njihova zgodovina zaznamovana s ponižujočim suženjstvom. Največ tamkajšnjih prebivalcev je nekdanjih afriških sužnjev, ki so jih tja pripeljali kolonizatorji.
|
|
Hvaležnost medicinske sestre
Posebej sem hvaležna za naziv sestra – in me prav žalijo neki poskusi, to ime spremeniti. Upam, da sestre svojega imena ne bodo dale. Saj prav ime sestra pove bistvo našega dela. Ko sem delala v bolnišnici, je mala vnukinja spraševala dedka, kdo smo mi – redovnice, ki smo bile ob njem. On ji je povedal, da so to sestre. Vnukinja je spraševala naprej – čigave sestre so to? Ne kakšne – diplomirane ali nediplomirane, ampak – čigave? To je bistvo poklica medicinske sestre, ki je zmeraj sestra za druge, za bolnike ...
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Življenje v veliki družini
187. Mala jedrna družina se ne sme zapirati proti razširjeni družini, h kateri pripadajo starši, strici in tete, bratranci in sestrične in celo sosedje. V tej veliki družini lahko kdo potrebuje pomoč ali vsaj družbo ali gesto naklonjenosti ali prenaša hudo bolečino, ki kliče po tolažbi. Današnji individualizem včasih pelje k temu, da se ljudje umikamo v varno manjše gnezdo in doživljamo druge kot nadležno nevarnost. Ta osamitev pa ne povečuje miru in sreče, ampak zaklepa srce družine in ji jemlje življenjsko širino.
Biti sinovi in hčere
188. Na prvem mestu mislimo na svoje starše. Jezus je farizeje spomnil na to, da je zanemarjanje staršev kršitev Božjega zakona (prim. Mr 7,8-13). Nikomur ne koristi, če se neha zavedati, da je sam otrok. V vsakem človeku – »četudi je odrasel ali se je postaral, čeprav je tudi sam postal roditelj, ali če zaseda odgovoren položaj – ostaja kljub vsemu temu trajna istovetnost sina ali hčere. Vsi smo sinovi in hčere. In to nas vedno spomni na dejstvo, da si življenja nismo podarili sami, ampak smo ga prejeli. Veliki dar življenja je prvo darilo, ki smo ga prejeli.«
189. Zato zahteva »četrta zapoved , da otroci (…) spoštujejo očeta in mater (prim. 2 Mz 20,12). Ta zapoved pride takoj za tistimi, ki zadevajo neposredno Boga. Saj vsebuje nekaj svetega, nekaj Božjega, nekaj, kar je v korenini vsake druge oblike spoštovanja med ljudmi. In v svetopisemski ubeseditvi četrte zapovedi je dodano: 'da boš dolgo živel v deželi, ki ti jo dá Gospod, tvoj Bog'. Ljubeča povezava med generacijami zagotavlja prihodnost, ta pa zagotavlja resnično človeško zgodovino. Družba otrok, ki ne častijo svojih staršev, je družba brez časti (…) Takšna družba je obsojena na to, da se spremeni v družbo brezčutnih in pohlepnih mladih ljudi.«
|
|
|
Božja beseda
3. nedelja med letom
»Takoj sta pustila mreže in šla za njim.« (Mr 1,18)
Jon 3,1-5.10
Ps 25;
1 Kor 7,29-31;
Mr 1,14-20
|
|
|
|
|
|