Papeževo pismo mladim pred sinodo o mladih
»Dragi mladi, z veseljem vam naznanjam, da bo oktobra 2018 obhajanje škofovske sinode na temo ‘Mladi, vera in razločevanje poklicanosti’. Hotel sem, da bi bili vi v središču pozornosti, saj vas nosim v svojem srcu. Ravno danes predstavljajo pripravljalni dokument, ki ga izročam tudi vam kot ‘kompas’ za na pot ... Boljši svet se ustvarja tudi zaradi vas, zaradi vašega hotenja po spremembi in zaradi vaše velikodušnosti. Ne bojte se prisluhniti Svetemu Duhu, ki vam namiguje drzne odločitve, ne obotavljajte se, ko vest od vas zahteva tveganje, da bi šli za Učiteljem. Tudi Cerkev želi prisluhniti vašemu glasu, vaši rahločutnosti, vaši veri in tudi vašim dvomom ter vaši kritiki.«
|
|
Hitenje s poroko je izzvalo moj pogled
Ko sta me oče in krušna mama klicala, da bi mi povedala, da se je moja polsestra zaročila, sem ostal brez besed. S svojim novim fantom je hodila šele šest mesecev. Zdaj, manj kot štiri mesece kasneje, sta poročena. Nekoga, ki je že po naravi previden kot sem jaz, je naglica sprejemanja tako pomembne odločitve in načrt izpeljati jo tako hitro, navdala, če sem iskren, s trepetom. Morda v življenju ni pomembnejše odločitve kot je odločitev za poroko. Dotika se vseh vidikov življenja nekega človeka. Potreba po previdnosti glede takšnih odločitev je izjemno pomembna. Seveda mojo prvo reakcijo lahko razloži moja izkušnja. Moja starša sta se ločila, ko sem bil mlad. Prav tako sta se ločila starša moje žene.
|
|
Svetopisemski maraton 2017
Verjamem, da vsak od nas uživa v prijetnem druženju in pogovoru, saj nas te stvari bogatijo in napolnjujejo. Ustvarjeni smo za komunikacijo. Že od samega začetka se je Bog pogovarjal s prvim človekom Adamom in njegovo ženo Evo. Bog se ni nikoli prenehal pogovarjati s človekom, kljub temu, da je človek grešil in zaradi greha izgubil osebni odnos z Bogom. To komunikacijo je Bog obdržal vse do danes. V Stari zavezi je največkrat govoril z ljudmi po prerokih. V Novi zavezi pa največkrat govori po svojem Sinu Jezusu, Svetem Duhu ter po ljudeh, ki imajo osebne izkušnje z Bogom. Tema letošnjega svetopisemskega maratona je: »Spregovorim ti na srce«.
|
|
|
Tornielli v knjigi Na poti: Svetost: Radi potujete?
Pretekli torek je na italijanske knjižne police prišla knjiga o mednarodnih potovanjih papeža Frančiška. Pod naslovom Na poti je papeška potovanja, zanimive dogodke in srečanja zbral znani italijanski vatikanist Andrea Tornielli. Frančiškov seznam mednarodnih obiskov se začne na Lampedusi, sledila je Brazilija, zatem Sveta dežela, Azija, Latinska Amerika, Kuba in ZDA; sveta vrata je papež predhodno odprl v Afriki, obiskal begunce na grškem otoku Lezbos, podal pa se je tudi v Tirano, Sarajevo, Lund … Knjiga Na poti se začne s pogovorom, ki ga je Tornielli imel s papežem Frančiškom o njegovih potovanjih.Tornielli začne s vprašanjem, ali papež Frančišek sploh rad potuje.
|
|
Kako sva se z možem naučila boriti pošteno
Ko sva bila z možem mladoporočenca, sem sovražila konflikt. Pravzaprav sem se ga bala. Še preden sva začela hoditi, sva bila najboljša prijatelja in zato sem si mislila, da to pomeni, da se potem, ko se bova poročila, ne bova prepirala. Mislila sem si, če se bova dovolj ljubila in pogovarjala, se bova izognila konfliktu. Naivno, kajne? Ko sva se sprla, sem se potegnila nazaj in utihnila. Njemu se je to, da se nisem hotela pogovoriti, zdelo zavrnitev, zato je skušal navezati stik. Začel je govoriti glasneje in prišel bliže. Takrat sem se zaprla v spalnico ali sploh prenehala govoriti z njim. Postal je jezen in užaljen, še posebno, če sem odšla spat ne da bi rešila najine razlike. Dovolj je reči, da so bila prva leta najinega zakona težka.
|
|
Molitvena osmina za edinost kristjanov
Ob letošnji molitveni osmini za edinost (18.1. – 25.1.2017) mineva petsto let od začetka reformacije v Nemčiji (1517). Ta dogodek je močno zaznamoval vso evropsko, svetovno in tudi slovensko zgodovino in kulturo. Letos se prvič obhaja v ekumenskem in molitvenem duhu. Tako je želel papež Benedikt XVI., ki je sprejel povabilo luteranov, da se spominjanju pridružijo tudi katoličani. Tako želi tudi papež Frančišek, ki se je udeležil začetka spominskih slovesnosti v Lundu (Švedska). Ob njih prihaja do izraza tudi bolečina in skupno priznanje krivde za delitve, ki so sledile reformaciji. »Očiščenje spomina« bo omogočilo nove korake na poti sprave.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Posredovanje človeškega življenja in vzgoja otrok
83. V tej zvezi moram povedati: družina je svetišče življenja, kraj, kjer se življenje spočne in varuje, zato govorimo o hudem in bolečem protislovju, če se spremeni v kraj, kjer se življenje zavrne in uniči. Vrednost človeškega življenja je tako velika in pravica do življenja nedolžnega otroka, ki raste v materinem telesu, tako neodtujljiva, da nimamo pravice sprejemati odločitve o tem življenju, ki je vrednota samo po sebi in ne sme biti nikoli predmet v oblasti drugega človeka, z izgovorom, da ima pravico razpolagati s svojim lastnim telesom. Družina ščiti življenje na vseh njegovih stopnjah in tudi v njegovem izteku. Zato »tiste, ki delajo v zdravstvu, (...) spominjamo na moralno dolžnost ugovora vesti. Za Cerkev na enak način ni samo nujno, da zagovarja pravico do naravne smrti, tako da ne pristane na nasilno zdravljenje in evtanazijo, temveč tudi izrecno zavrača smrtno kazen«.
84. Sinodalni očetje so želeli tudi poudariti: »Eden glavnih izzivov za današnje družine je gotovo vzgoja, ki postaja čedalje zahtevnejša in težja zaradi sedanje kulturne stvarnosti in velikega vpliva družbenih občil«. »Cerkev opravlja dragoceno nalogo, ko podpira družine s sprejemanjem v odprte skupnosti (za vse), začenši z uvajanjem v vero«. Toda zdi se mi zelo pomembno spomniti, da je celostna vzgoja otrok »zelo resna dolžnost« in hkrati »prvenstvena pravica« staršev. Ne samo jarem ali breme, temveč bistvena in nenadomestljiva pravica, ki so jo poklicani braniti in ki jim je nihče ne sme vzeti. Država ponuja izobraževanje po načelu subsidiarnosti, ki spremlja vzgojo staršev, ki je neprenosljiva naloga. Starši imajo pravico svobodno izbrati vrsto – dostopnega in kakovostnega – izobraževanja, ki ga želijo dati svojim otrokom, skladno s svojim nazorom. Šola ne nadomešča staršev, temveč jih dopolnjuje. To je temeljno načelo: »Vsak drug udeleženec pri vzgojnem procesu lahko dela le v imenu staršev, z njihovim soglasjem in v določeni meri celo po njihovem naročilu«. Toda »med družino in družbo, med družino in šolo je nastal prepad; vzgojni dogovor je dandanes prelomljen in tako je vzgojna zaveza med družbo in družino prišla v krizo«.
85. Cerkev je poklicana, da z ustreznim pastoralnim delovanjem sodeluje pri tem, da lahko starši izpolnijo svojo vzgojno nalogo. To mora vedno delati tako, da jim pomaga ovrednotiti njihovo lastno nalogo in prepoznati, da tisti, ki so prejeli zakrament zakona, postanejo resnični vzgojni pooblaščenci, kajti ko vzgajajo svoje otroke, gradijo Cerkev in s tem sprejmejo Božjo poklicanost.
Radost ljubezni, čl. 83-85
|
|
|
Božja beseda
3. nedelja med letom
»Jezus je hodil po vsej Galileji. Učil je po njihovih shodnicah in oznanjal evangelij kraljestva.« (Mt 4,23)
Iz 8,23b; 9,1-3
Ps 27
1 Kor 1,10-13.17
Mt 4,12-23
|
|
|
|
|