Srečanje ob Amoris laetitia
V Madridu je potekalo Mednarodno srečanje družin. Udeležence srečanja je nagovoril José Guillermo Gutiérrez Fernández z Dikasterija za laike, družino in življenje. Dejal je, da pastoralno spremljanje pomeni »uresničevati potrpežljivost in usmiljenje«, in sicer »vedno bolj v kazalniku in vedno manj v velelniku«. Gre za pomoč osebam, da bodo na svoji poti prišle na vrh gore in ne da se jim zniža goro, je s prispodobo pojasnil Gutiérrez. Predstavil je položaj družinske pastorale po svetu ter opredelil smernice in izzive v luči apostolske spodbude Amoris laetitiae.
|
|
Mladi in dolgčas pri maši
Mnogi mladi si iskreno želijo bolje sodelovati pri sveti maši, vendar imajo velike težave z osredotočanjem in zbranostjo. Ameriški duhovnik Joshan Rodrigues je za Aleteio opisal svojo izkušnjo z mladimi katoličani. Kot piše, so med najpogostejšimi izreki, ki jih sliši iz mladih ust, da je »pri maši dolgčas. Pridige so dolgočasne. Ne vem, zakaj moram k maši čisto vsako nedeljo.« Nekateri mladi v zadnjih klopeh se med mašo »zamotijo« s svojimi telefoni. Ko jih je nekoč vprašal, kaj počnejo, mu je eden izmed njih s povsem resnim obrazom odvrnil, da objavlja slike mašnega obreda…
|
|
Nenadomestljivo poslanstvo očeta
Očetje pozor: Živeti morate na način, da se vašim otrokom prikaže vaša podoba, kadar razmišljajo o zvestobi, poštenosti, integriteti, pravičnosti, spoštovanju, delu, zanesljivosti, služenju in dobrodelnosti. Čeprav zahodna družba daje večji poudarek vlogi matere, je oče prav tako pomemben v življenju otrok kot mama, kajti očetje imajo edinstveno, neprenosljivo in temeljno vlogo pri otrokovem čustvenem, psihološkem in socialnem razvoju.
|
|
|
Umrla pakistanska Mati Terezija
Umrla je redovnica Ruth Pfau, nekaterim poznana tudi pod imenom ‘pakistanska mati Terezija’. Pripadala je kongregaciji hčera Marijinega srca, vse svoje življenje pa je posvetila boju proti gobavosti. Na koncu petdesetih let preteklega stoletja je v Nemčiji zaključila študij medicine. Takoj zatem se je namenila v Indijo, a je med postankom v Karačiju prišlo do birokratskih problemov z vizami, zaradi česar je bila prisiljena ostati v tem mestu. In tu je nato preživela 57 let. Tu se je prvič srečala z gobavostjo, s katero dotlej ni imela stikov. Boj proti tej bolezni je postal njeno poslanstvo.
|
|
Evangelizacija na plaži...
Plaža je poleg preživljanja počitniških dni lahko namenjena tudi evangelizaciji. In to je te dni postala tudi plaža obmorskega mesteca Lignano Sabbiadoro, ki leži na severovzhodnem delu Italije. Mladi, ki so devet mesecev obiskovali šolo evangelizacije , so postali Kristusovi misijonarji in evangeljsko sporočilo prinašajo mladim počitnikarjem na obali Jadranskega morja. Šolo evangelizacije je ustanovil duhovnik firenške škofije Gianni Castorani. Kot pravi, je devet mesečni tečaj utemeljen na krstu in želi vsem, ne glede na poklicanost, pomagati postati misijonarji.
|
|
Guy Gilbert: papež Frančišek je moj zgled
Za pariškega »rock duhovnika«, 81-letnega Guya Gilberta, je papež Frančišek velik zgled. Frančišek je prvi papež, »ki berače in brezdomce na Trgu sv. Petra ne le blagoslavlja, ampak je dal zanje urediti tudi prhe in toaletne prostore«, je oče Gilbert dejal v pogovoru za nemški katoliški portal katholisch.de. Papež je človek, ki ne le govori o usmiljenju in ljubezni, ampak nam kaže, kako lahko v skladu z njima ravnamo. Guy Gilbert že okoli 50 let dela z otroki z ulice...
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Dialog
139. Potrebna je duhovna širina, da nismo obsedeni z določenimi idejami, in prožnost, da lahko spreminjamo ali dopolnjujemo lastno mnenje. Iz naših misli in iz misli drugega lahko nastane sinteza, ki oba obogati. Edinost, h kateri moramo stremeti, ni enoličnost, temveč »edinost v različnosti« ali »različnost v spravi«. V tem slogu, ki bogati bratsko občestvo, se razlike srečajo, se medsebojno spoštujejo in cenijo, ohranijo pa različne odtenke in poudarke, ki koristijo skupnemu dobremu. Treba se je rešiti želje po tem, da bi bili enaki. Treba pa je biti tudi iznajdljiv, da pravočasno opazimo motnje, ki se lahko pojavijo, da ne bi uničili dialoga. Prepoznati moramo na primer slabe občutke in jim odvzeti absolutno vrednost, da ne bi škodovali komunikaciji. Pomembna je sposobnost, da izrazimo to, kar čutimo, ne da bi drugega užalili; pomembno je uporabljati govorico in način govora, ki ga more drugi lažje sprejeti in prenesti, čeprav je vsebina zahtevna; izreči kritiko, toda ne v izbruhu jeze kot obliki maščevanja; izogibati se moraliziranju, ki si prizadeva samo napadati, ironizirati, obtoževati in prizadeti. Veliko prepirov med zakonci ne nastane zaradi usodnih stvari. Včasih gre za stvari neznatnega pomena, temperaturo pa dvigne način, kako jih izrazimo, ali drža, ki jo v dialogu zavzamemo.
140. Potrebne so kretnje pozornosti do drugega in znamenja naklonjenosti. Ljubezen premaguje najhujše prepreke. Ko koga ljubimo ali ko čutimo, da nas on ljubi, nam uspe bolje razumeti, kaj želi drugi izraziti in nam sporočiti. Gre za to, da presežemo šibkost, ki nas privede do tega, da se drugega bojimo, kakor da bi bil naš tekmec. Zelo pomembno je, da naša varnost temelji na globokih odločitvah, pogledih ali vrednotah in ne na tem, da zmagamo v diskusiji ali da nam dajo drugi prav.
141. Končno moramo priznati, da je za uspešen dialog pomembno, da ima človek kaj povedati; to pa predpostavlja notranje bogastvo, ki se hrani z branjem, v osebnem premišljevanju, v molitvi in odprtosti do družbe. V nasprotnem primeru postanejo pogovori dolgočasni in neprepričljivi. Ko se nobeden od zakoncev ne izobražuje in ni raznolikosti odnosov z drugimi osebami, postane družinsko življenje »endogamno« (zaprto v ozek krog) in dialog siromašen.
Radost ljubezni, 139-141
|
|
|
Božja beseda
21. nedelja med letom
»Dejal jim je: 'Kaj pa vi pravite, kdo sem?'« (Mt 16,15)
Iz 22,19-23
Ps 138
Rim 11,33-36
Mt 16,13-20
|
|
|
|
|