Papež želi biti blizu ljudem
»Papež ne mara ne slepe pastorale ne pisarniške teologije«, je nadškof Paglia dejal v pogovoru za Radio Vatikan. Frančišek si želi, da bi se »vsa Cerkev v vseh svojih sestavnih delih približala sodobni družbi«, da bi jo ozdravila s pomočjo Božjega usmiljenja in milosti. To kažejo tudi zadnja papeževa imenovanja za novo vatikansko ministrstvo za laike, družino in življenje. Novi dikasterij bo vodil ameriški škof Kevin Farrel, ki položaj prevzema 1. septembra.
|
|
Predlog za beatifikacijo umorjenega duhovnika
Nadškof Dominique Lebrun iz Rouena zbira material za morebitno beatifikacijo duhovnika Jacquesa Hamela, ki so ga umorili islamski skrajneži. Njegova smrt je »dokončna priča njegove vere v Jezusa Kristusa, ki ga je oznanjal vse svoje življenje«, je nadškof dejal v pogovoru za francoske medije. Nadškof Lebrun, ki je v začetku meseca v rouenski stolnici obhajal žalno bogoslužje za umorjenega duhovnika, je že pričel z zbiranjem pričevanj o življenju Jacquesa Hamela ter vernike pozval, naj molijo ob duhovnikovem grobu.
|
|
Resna študija, ki razblinja teorijo spola
Zadnji tedni morajo biti za LGBT aktiviste precej mučni. Najprej jim je pošteno zaušnico dal papež Frančišek, ko je v Krakovu, med pogovorom s poljskimi škofi, vnovič ogorčeno izpostavil ideološko kolonizacijo, ki se dogaja znotraj učnih načrtov: t.j. sistemsko zavajanje otrok, naj si poljubno izberejo svoj spol. Drugi »knockout« pa sta jim ta ponedeljek povzročila še dva velika ameriška strokovnjaka za duševno zdravje, dr. Lawrence Mayer in dr. Paul McHugh, ki sta tehtno preučila vse dejavnike, ki vplivajo na razvoj človekove spolne usmerjenosti, spolnosti in spolne identitete.
|
|
|
Mati Terezija: Družino povezuje molitev
»Ljubezen se začne doma, doma pa se začne tudi razkroj in sovraštvo«, je bila prepričana Mati Terezija. Vendar ne moremo drug drugega ljubiti, če ne molimo, kajti molitev nam daje čisto srce, je dodala. V družine po njenih besedah Jezusa prinesemo tako, da jih posvetimo presvetemu Jezusovemu Srcu, da jih naučimo moliti rožni venec in da v njihovo življenje prinesemo molitev. Obenem pa je bila prepričana, da je družina, ki moli povezana družina.
|
|
Novi vatikanski minister se veseli nove službe
Družina in laiki v življenju vodje novega vatikanskega ministrstva za laike, družino in življenje igrajo prednostno vlogo. Ker je bila papeževa okrožnica o zakonski zvezi in družini, Radost ljubezni, tako dobro sprejeta, so mu ta vprašanja še posebej pri srcu, je v pogovoru za Radio Vatikan povedal dosedanji škof v Dallasu v Združenih državah Amerike, msgr. Kevin Farrell. Kot je dejal, v Cerkvi ne želi spodbujati le duhovnikov: »Laiki bi morali v Cerkvi opravljati vlogo, ki jim pripada«, je prepričan škof, ki ga je papež imenoval za prefekta.
|
|
Papež obiskal nekdanje prostitutke
Žene, ki bivajo v hiši Skupnosti papeža Janeza XXIII. na severu Rima, ki je namenjena predvsem zaščiti žensk, ki so bile v svojem življenju prisiljene v prostitucijo, je papež obiskal v okviru »petkov usmiljenja«. Sveti oče je nekdanje prositutke prosil odpuščanja »za vse katoličane in vernike, ki so vas izkoriščali, zlorabljali in posiljevali«. Vse ženske je prisrčno objel in vsako posebej prosil odpuščanja. Kot so dejale oskrbovanke Skupnosti Janeza XXIII., so se ob papeževem obisku in objemu »končno počutile kot običajne ženske« in so za trenutek pozabile, zakaj so sploh zbrane na tem mestu.
|
|
|
|
Romanje v Rim
Ob kanonizaciji bl. Matere Terezije SKAM – Skupnost katoliške mladine organizira romanje v Rim, 1.-5. september 2016. Mladim želi tako omogočiti spoznati glavno mesto Italije in središče katoliške Cerkve ter se udeležiti slovesne razglasitve bl. Matere Terezije za svetnico. Več informacij in prijave: www.skam.si.
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Tvoji otroci so kot oljčne mladike
Iz tega srečanja, ki ozdravlja samoto, izhajata porajanje življenja in družina. To je druga poteza, ki jo lahko poudarimo: Adam, ki je prav tako človek vseh časov in vseh pokrajin našega planeta, osnuje skupaj s svojo ženo novo družino, kot to ponovi Jezus, ko navaja Prvo Mojzesovo knjigo: »Zaradi tega bo mož zapustil očeta in mater in se bo pridružil svoji ženi in bosta oba eno meso« (Mt 19,5; prim. 1 Mz 2,24). Glagol »pridružiti se« v hebrejskem izvirniku nakazuje tesno ujemanje, fizično in notranjo pripadnost, in sicer do te mere, da se uporabi za opis združitve z Bogom: »Moja duša se tebe drži« (Ps 63,9), kot poje molivec. Tako nam ne prikliče v spomin zakonske združitve samo v njeni spolni in telesni razsežnosti, temveč tudi v njeni svobodni ljubeči podaritvi. Sad te združitve je postati »eno meso« tako v fizičnem objemu kot tudi v združitvi src in življenj in morda v otroku, ki se rodi iz obeh in bo v sebi – tako da ju ne bo združeval samo genetsko, temveč tudi duhovno – nosil »meso« obeh.
Starši imajo dolžnost, da resno izpolnijo svoje vzgojno poslanstvo, kot pogosto učijo svetopisemski modreci (prim. Prg 3,11-12; 6,20-22; 13,1; 22,15; 23,13-14; 29,17). Otroci so pozvani, da sprejmejo in udejanjajo zapoved: »Spoštuj očeta in mater« (2 Mz 20,12), kjer glagol »spoštovati« pomeni v polnosti izpolniti družinske in družbene obveznosti, ne da bi jih zanemarili, sklicujoč se na verske predpise (prim. Mr 7,11-13). Dejansko je tako, da »kdor spoštuje očeta, dobi odpuščanje grehov, in kdor časti svojo mater, je kakor tisti, ki zbira zaklade« (Sir 3,3-4).
Evangelij nas spominja tudi na to, da otroci niso last družine, temveč da imajo pred sabo svojo lastno življenjsko pot. Če drži, da je Jezus zgled poslušnosti svojim zemeljskim staršem, tako da jim je podložen (prim. Lk 2,51), je tudi res, da pokaže, da življenjska izbira otroka in njegova osebna poklicanost lahko zahtevata ločitev, da bi se izročil Božjemu kraljestvu (prim. Mt 10,34-37; Lk 9,59-62). Še več, v starosti dvanajstih let on sam odgovori Mariji in Jožefu, da mora izpolniti neko drugo, višje poslanstvo, onkraj svoje zgodovinske družine (prim. Lk 2,48-50). Zato poudarja nujnost drugih, zelo globokih vezi tudi znotraj družinskih odnosov: »Moja mati in moji bratje so ti, ki božjo besedo poslušajo in spolnjujejo« (Lk 8,21). Na drugi strani gre Jezus v pozornosti, ki jo posveča otrokom – ki so jih v družbi staroveškega Bližnjega vzhoda imeli za subjekte brez posebnih pravic ali celo za objekte družinske lastnine – tako daleč, da jih odraslim postavlja celo za učitelje zaradi njihovega preprostega in spontanega zaupanja do drugih: »Resnično, povem vam: Ako se ne spreobrnete in ne postanete kakor otroci, ne pridete v nebeško kraljestvo. Kdor se torej poniža in postane kot ta otrok, tisti je v nebeškem kraljestvu največji« (Lk 18,3-4).
Radost ljubezni, čl. 13, 17-18
|
|
|
Božja beseda
23. nedelja med letom
»Kdor ne nosi svojega križa in ne hodi za menoj, ne more biti moj učenec.« (Lk 14,27)
Mdr 9,13-18b
Ps 90
Flm 9b-10.12-17
Lk 14,25-33
|
|
|
|
|