E-novice ŽPS


Št. 28 (10.9.2015), leto 2015

AKTUALNE NOVICE

Mojca M. Štefanič, Krmilo sodi v roke zaveze moškega in ženske z Bogom (Vir: Družina)

Papež Frančišek je ob prvi septembrski splošni avdienci znova spregovoril o družini.

»Kdor ima rajši očeta ali mater kakor mene, ni mene vreden; in kdor ima rajši sina ali hčer kakor mene, ni mene vreden. Kdor ne sprejme svojega križa in ne hodi za menoj, ni mene vreden. Kdor najde svoje življenje, ga bo izgubil, in kdor izgubi svoje življenje zaradi mene, ga bo našel« (Mt 10, 37-39).

Seveda Jezus z besedami iz Matejevega evangelija ni želel izbrisati četrte zapovedi, ki je prva večja zapoved do človeške osebe: »Prve tri se nanašajo na Boga, ta pa na človeka … in mogočna je!« Ko Jezus v evangeliju poudarja prednost vere v Boga, za to ne najde ustreznejše primerjave kakor ljubezni in medsebojne povezanosti v družini. Družinske vezi pa se z izkušnjo vere in Božje ljubezni spremenijo in dobijo še večji pomen. Na ta način družina onkraj svojih meja izkazuje prostrano očetovstvo in materinstvo.

Kdor izpolnjuje Božjo voljo, govori Gospod, »ta je zame brat in sestra in mati«. Družinskih vezi na področju pokorščine in vere ter vzpostavljanja zaveze z Gospodom ne krati, ampak jih varuje in osvobaja sebičnosti.

Družinski način življenja v medčloveških odnosih je blagoslov za ves svet. Če naklonjenost v družini prelevimo v pričevanje evangelija, nepredstavljivo postane mogoče in občutimo lahko Božje delovanje. Ko bo družini, ki je poslušna Božji besedi in se po njej ravna, znova priznana vrednost, »bomo postali dobro vino in Božji kvas«.

Družina, ki se odzove Jezusovemu klicu, »se upira upravljanju sveta z zvezo moškega in ženske z Bogom. Pomislimo na takšno pričevanja v današnjem času. Predstavljajmo si, da je krmilo zgodovine (družbe, gospodarstva, politike) – končno! – znova izročeno zvezi med moškim in žensko, ki ga prevzemata zazrta v prihodnje rodove. Teme o zemlji in domu, gospodarstvu in delu bi zvenele kot povsem drugačna melodija.«

Danes pa je zaveza družine z Bogom poklicana, da se upira širjenju občestvenih puščav v sodobni družbi. Ta prispevek družine je »nenadomestljiv«. »Namen občestva karizem – tistih, podarjenih zakramentu zakona, kot tudi tistih, ohranjenih za Božje kraljestvo – je Cerkev spremeniti v domač kraj za srečanje z Bogom. Po tej poti želimo stopati naprej in ne izgubiti upanja. Kjer je v družini ljubezen, ta družina uspeva ogreti srce celotnega mesta s pričevanjem svoje ljubezni. Molite zame, molimo drug za drugega, da bomo sposobni prepoznati in podpirati obiske Boga. Duh bo v krščanske družine vnesel radosten nered in človeško mesto se bo izkopalo iz depresije!«

Več na: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/krmilo-sodi-v-roke-zaveze-moskega-in-zenske-z-bogom

 
Marjana Debevec, Papež: Cerkev mora odpreti svoja vrata vsem! (Vir: Radio Ognjišče)
 
Papež Frančišek je zadnjo katehezo posvetil povezanosti med družino in krščansko skupnostjo. Po njegovih besedah gre za naravno vez, saj je Cerkev duhovna družina, družina pa je majhna Cerkev. Cerkve pa morajo imeti vedno odprta vrata, sicer se ne imenujejo cerkve, ampak muzeji.

Jezus se je rodil v družini, kjer je živel 30 let, potem pa je okrog sebe zbral skupnost – Cerkev. Jezusova Cerkev je po papeževih besedah gostoljubna družina in ne izključujoča sekta. V njej najdemo Petra in Janeza, pa tudi lačnega, žejnega, tujca, preganjanega, grešnico, farizeje in množice. Jezus se ne neha pogovarjati z vsemi, tudi s tistimi, ki ne pričakujejo več, da se bodo srečali z Bogom. „To je močna lekcija za Cerkev!“, je zatrdil Frančišek. Tudi danes naj bi bila Cerkev, če je res evangeljska, gostoljubna in odprta. In to se po papeževih besedah zgodi, če so družine, ki se z veseljem darujejo, domača oblika Cerkve. „Kako si želim, da bi družine preplavile župnije in bi bile skupnosti odprte vsem!“, je dejal sveti oče. Danes je to zavezništvo med družino in župnijo po papeževih besedah ključnega pomena. „Nasproti ideološkim, finančnim in političnim središčem moči, polagamo naše upanje v ta središča ljubezni, evangelizacije, bogata s človeško toplino in utemeljena na solidarnosti in vključenosti.“

Družine se včasih umaknejo iz župnije, ker pravijo, da tega dela niso sposobne, da imajo dovolj svojih problemov, ali pa da nimajo časa. Vse to je po papeževih besedah res. Vendar nihče brez Božje milosti ni sposoben tega dela. Gospod nikoli ne pride v družino, ne da bi naredil kakšen čudež, je poudaril papež Frančišek. Vendar pa mora tudi krščanska skupnost narediti svoj del: ne sme biti preveč ukazovalna in gledati vse skozi uporabnost. Spodbujati mora medosebni dialog in spoštovanje do vsakega. „Vsi se moramo zavedati, da krščansko vero živimo na odprtem polju življenja, ki ga delimo z vsemi. Družina in župnija pa morata ustvariti čudež bolj občestvenega življenja za celotno družbo“, je še poudaril sveti oče.

Več na: http://radio.ognjisce.si/sl/170/aktualno/18197/  

 
Motu proprio papeža Frančiška o postopkih ugotavljanja ničnosti zakona (Vir: Katoliška Cerkev)

Na tiskovnem uradu Svetega sedeža so predstavili dve apostolski pismi motu proprio datae papeža Frančiška z naslovoma Mitis Iudex Dominus Iesus in Mitis et misericors Iesus. Dokumenta se nanašata na reformo kanonskega postopka o primerih ugotavljanja ničnosti zakona, ki ga določata Zakonik cerkvenega prava in Zakonik prava vzhodnih Cerkva.

Kot beremo na začetku motu propria, je skrb za zveličanje duš spodbudila rimskega škofa, da ponudi ta dokument o reformi škofom, ki z njim delijo nalogo Cerkve, da varuje edinost vere in discipline, ki se nanaša na zakon, temelj in izvor krščanske družine. Papež Frančišek po sledi svojih predhodnikov nadaljuje delo, ki je bilo spodbujeno z izredno sinodo o družini lansko leto in ustanovitvijo posebne komisije. Poudarja, da namen dokumenta ni spodbujati ničnost zakonov, ampak pospešiti postopke za ugotavljanje ničnosti. In to tudi zaradi velikega števila vernikov, ki so pogosto daleč od pravnih struktur Cerkve zaradi fizične in moralne oddaljenosti.

Papeževi apostolski pismi torej uvajata hitrejše in dostopnejše postopke, kar je predlagala tudi zadnja škofovska sinoda o družini, da srce vernikov, ki čakajo na razjasnitev svojega stanu, ne bi bilo predolgo časa obteženo s sencami dvoma, zapiše papež. Postopki o ničnosti bodo še naprej obravnavani po pravni poti in ne administrativni, da bi se tako v največji meri zaščitilo resnico svete zveze.

Da bi postopek bil hitrejši, bo po novem dovolj le ena razsodba in ne več dve soglasni, kot je to bilo do sedaj. Edini sodnik v posamezni Cerkvi je krajevni škof, ki pa lahko ustanovi sodišče, da sodi v njegovem imenu. Elementi, ki pomagajo pri skrajšanju postopkov o ničnosti zakona so naslednji: en sam sodnik, ki je škof škofije; postopek za ničnost vložita obe strani, in morata torej obe biti prepričani o ničnosti zakona; dokazi v obliki prič in dokumentov morajo biti očitni in morajo jasno pokazati ničnost.

Med drugim papež v motu propriu izpostavi zastonjskost postopkov, da bo Cerkev kot velikodušna mati vernikov na tem področju, tesno povezanim z zveličanjem duš, izkazala zastonjsko Kristusovo ljubezen, ki nas je vse zveličala.

Na tiskovni konferenci so sodelovali člani posebne komisije za reformo kanonskih zakonskih procesov: msgr. Pio Vito Pinto, dekan rimske rote, ki je tudi predsednik komisije; kardinal Francesco Coccopalmerio, predsednik Papeškega sveta za pravna besedila; Dimitrios Salachas, apostolski eksarh v Atenah za grške katoličane bizantinskega obreda; msgr. Luis Francisco Ladaria Ferrer, tajnik Kongregacije za nauk vere; msgr. Alejandro W. Bunge z rimske rote, p. Nikolaus Schöch z vrhovnega sodišča apostolske signature.

Vir: Radio Vatikan.

Več na: http://katoliska-cerkev.si/motu-proprio-papeza-franciska-o-postopkih-ugotavljanja-nicnosti-zakona
 

Assisi znova gosti »Frančiškovo dvorišče« (Vir: Družina)

Dialog ima v našem svetu, ki ga mučijo bojazni, strahovi in spori, ključno veljavo za usodo človeštva, meni kardinal Gianfranco Ravasi, predsednik Papeškega sveta za kulturo, ki med 25. in 27. septembrom pripravlja že drugo postajo dvorišča za pogane v Assisiju. Prvič se je ta pobuda v Frančiškovem mestu udejanila leta 2012.

Jedro »Frančiškovega dvorišča« se bo tokrat osredotočilo na bivanjski položaj človeka, ki je tesno povezan z medsebojnimi odnosi. Iz načina, kako se človek sooča z drugimi, izhaja tudi njegov bivanjski način, kako sklepa odnose ali jih ne sklepa, dialog ali njegova nezmožnost dialoga. V tem kontekstu bo dvorišče za pogane izpostavilo dve osrednji vprašanji.

Prvo zadeva dialog med verniki in neverniki. Način, kako se človek predstavlja pred drugim človekom, je odvisen od načina, kako se človek sooča ali se ne sooča z Bogom. Drugo vprašanje je povezano s časom oziroma z zgodovinskim obdobjem, ki človeka neizogibno zaznamuje. Kako se z drugim danes sooča »homo digitalis«, torej človek, ki ima vedno pri roki mobilni telefon, skupaj z vsemi informacijami, ki jih ta ponuja?

Sodelujoči na dvorišču za pogane se bodo osrednjima vprašanjema posvetili v okviru aktualnih in starodavnih tem. Govora bo o Frančišku in njegovi človeškosti, o umetnosti, arhitekturi, fotografiji, sociologiji in filozofiji. Omenjene bodo problematike bolezni in zla, narave in zaščite stvarstva. Predavanja, okrogle mize in razprave bodo na različnih krajih v Assisiju, program pa bodo obogatili tudi delavnice in raznovrstni dogodki, kot na primer vodeni ogledi, koncerti ali pričevanja.
Da razprava o izbrani temi ne bi bila omejena na zgolj tri dni, je predvideno tudi nadaljevanje v naslednjih mesecih, preko posameznih predavanj, ki bodo služila kot priprava na zaključni dogodek junija prihodnje leto. Besedila teh predavanj bodo sproti objavljena na spletni strani pobude (www.sanfrancesco.org).

Vir: Radio Vatikan / M.M.Š.

Vir: http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/assisi-znova-gosti-%C2%BBfranciskovo-dvorisce%C2%AB

 
Revija Science: 75% psiholoških študij je neverodostojnih! (Vir: 24kul.si)

Skupina najboljših znanstvenikov je v reviji Science 28. 8. 2015 objavila študijo, ki je povzročila pravo paniko med zagovorniki psiholoških teorij. Več kot 75% raziskovalnih študij, ki so jih sociološke mednarodne revije objavile leta 2008, ni bilo mogoče ponoviti. Vzrok – ker so jih raziskovalci prirejali za potrebe dnevne politike, samovoljno interpretirali in z njimi zavajali laično javnost.

Škandal brez primere na področju znanosti!
Mednarodna skupina ekspertov je dokazala, da večina psihologov svoje trditve dokazujejo z lažnimi, neresničnimi in prirejenimi podatki ter zaključki. To je vrglo izjemno slabo luč na sociologijo kot znanost. Omenjeni projekt, ki je vključeval preverjanje preko 270 analiz psiholoških študij na petih kontinentih, je nastal kot odgovor na vedno večje število raziskovalcev, ki so dvomili v rezultate psiholoških raziskav. Vsa preverjanja psiholoških študij so sodile v dve skupini: kognitivno in socialno psihologijo. Slednja se posveča samovrednotenju, identiteti, predsodkom in kako se ljudje odzivamo. Preiskava je pokazala, da preko 75% raziskav ni bilo mogoče ponoviti. To pomeni, da znanstveniki niso mogli dokazati zaključkov raziskovalcev. John Ioannidis, raziskovalec zdravja na Stanford University, je dejal, da je objavljena študija v reviji Science izjemna in da je znanstvena skupnost že dolgo čakala na rezultate: »Na žalost je slika žalostna – rezultati 64% raziskav, ki so bile objavljene v najboljših revijah, niso resnični – to kaže na katastrofalen položaj psihologije«. Raziskave, ki govorijo o tem, da otroci v t.i. LGBT skupinah niso prikrajšani, so preprosto laž in rezultat pravih manipulacij, ki so jih razkrili v reviji Science.

Več na: http://24kul.si/revija-science-75-psiholoskih-studij-je-neverodostojih
 

V. Vilčnik, Pet odraslih en otrok (Vir 24kul.si)

Dve lezbijki (Daantje in Dewi), dva homoseksulca (Jaco in Sjoerd) in njun partner Sean so se odločili za otroka. To je vzorec nove sodobne multi-zveze. In čigav je otrok? Od vseh. Kot oni pravijo, biološko gledano sicer od Daantje in darovalca semena, ki bi  - kot pravi - raje ostal neznan.

Multi starševstvo se je začelo. Čeprav bi raje videli, da bi lahko bili poročeni tudi v troje ali celo vseh pet, so se odločili za skupnega otroka. Več staršev, več ljubezni, bodo morda rekli največji aktivisti. Pa je res tako? Ali bo bolj držalo, več vzgojiteljev, več zmede, več vzgojnih načinov, več možnosti za ločitve in razhajanje in za to, da otrok na koncu ostane z enim od petih ali sam; zmeden, brez korenin in identitete?

Lezbijki Daante in Dewi ter homoseksualca Jaco in Sjoerd se poznajo deset let. Jaco in Sjoerd sta sklenila homoseksualno zvezo pred 8 leti, zadnja tri leta pa živijo v troje še s Seanom. Odločili so se, da bi lezbični par in trije homoseksualci, imeli otroka skupaj, vendar v ločenih gospodinjstvih. Ta pravljična dežela, kjer je (skoraj) "vse mogoče" je seveda Nizozemska. 

"Pet staršev z enakimi pravicami in dolžnostmi, ki se razdelijo na dve gospodinjstvi; to so pogoji sporazuma, ki smo ga podpisali vsi in je tudi notarsko overjen," pravi Dewi. Na Nizozemskem je zakonodaja trenutno takšna, da ima otrok lahko le dva pravna starša in to sta običajno biološka mati in njen mož ali žena. Vendar pa lahko biološka mati tudi dovoli, da imenujejo nekoga drugega kot pravnega starša. Tako je pri tej petorici Daantje biološka mati otroka, drug pravni starš pa ni njena partnerka Dewi, temveč homoseksualec Jaco, po katerem bo otrok prevzel tudi priimek. S takšno ureditvijo je peterica dosegla, da so pravna razmerja med njimi karseda enakovredna, v praksi pa med drugim takšna ureditev pomeni tudi to, da lahko trije homoseksualci peljejo otroka na počitnice  brez dovoljenja mame oz. obeh lezbijk, onidve pa morata v istem primeru dobiti dovoljenje od Jaca.
Sjoerd situacijo razlaga takole: "Zakoni niso pisani za primere kot je naš, zato lahko komu izpademo malce oportunistično. Po dogovoru, ki smo ga sklenili, jaz sicer nimam nobene pravne pravice do otroka, prav tako ne morem imeti starševskega dopusta. Ker pa smo vnesli v dokument stavek, da bom otrokov skrbnik, bom imel pravico do rejniškega dopusta, čeprav uradno nisem rejnik. Pravno gledano, ta situacija ni za nikogar od nas idealna, v praksi pa bolj idealna ne bi mogla biti."
Res? Ko si "starši" vnaprej razdelijo otroka in uredijo vse medsebojne pravice, izjavijo, da je situacija za njih idealna. ...Zanje ali za otroka?...

Na dojenčka poleg petih staršev čaka 11 navdušenih dedkov in babic ter 21 tet in stricev. Sjoerd pravi: "Želim si, da bi lahko vsak spletel takšno varno mrežo kot smo jo mi. Ne razumem zakaj več parov nima skupaj otrok. Vsi mladi starši komaj preživijo prva leta otrokovega življenja, tako naporno je to. Skoraj nič ne spijo in  skoraj ne vidijo svojih prijateljev. Mi pa bomo imeli še vedno dovolj energije, da gremo ven in poklepetamo s prijateljem, tudi o čem drugem, ne samo o otrocih."

To je najboljši odgovor, kako imeti otroka brez žrtve, brez predanosti, brez odgovornosti, brez odrekanja in brez ... da, brez ljubezni. Izbereš čas in prostor, ljudi, seme, sestaviš mrežo potenicalnih varušk in skrbnikov z dovolj financami in narediš otroka. Tako si lahko Bog in ne več samo človek. 

Več na: http://24kul.si/sodobna-nuklearna-druzina-in-starsevstvo
 

Pomoč Karitas s šolskimi potrebščinami pred pričetkom šolskega leta (Vir: Katoliška Cerkev)

V letošnjem poletju so do konca avgusta škofijske Karitas v Ljubljani, Mariboru, Kopru, Celju, Murski Soboti in Novemu mestu pomagale 8.280 socialno ogroženim otrokom iz 3.643 družin, od tega 7.007 osnovnošolcem in 1.273 dijakom. Skupaj je bilo za pomoč v obliki paketov šolskih potrebščin ter bonov in naročilnic za nakup šolskih potrebščin na škofijskih Karitas v avgustu porabljenih 217.840,00 EUR. Pomoč poteka tudi na ravni župnijskih Karitas, za katere bodo podatki o obsegu pomoči znani ob koncu koledarskega leta. Glede na prve podatke in obseg prošenj lahko z gotovostjo rečemo, da bo prek Karitas tudi v letu 2015 več kot 12.000 otrok deležnih pomoči v obliki šolskih potrebščin.

Velik del sredstev za pomoč smo pridobili z dobrodelno akcijo Otroci nas potrebujejo, ki se je pričela v mesecu juniju in v kateri se je do sedaj zbralo 129.616,00 EUR. Poleg sredstev iz omenjene akcije, je bil del sredstev pridobljen tudi v akcijah škofijskih Karitas, preostanek pa je prispevala Fundacija za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij (FIHO). Del pomoči se je zbral in razdelil tudi v materialni obliki. Tako so otroci v  akciji Pokloni zvezek, ki je v 270 šolah in 94 vrtcih potekala v mesecu maju, za svoje socialno ogrožene sovrstnike zbrali več kot 25.000 zvezkov. Dodatno je društvo H.O.P.E. prispevalo 20.000 zvezkov. Tako se je skupaj z zbranimi 5.000 zvezki na škofijskih karitas zbralo preko 50.000 zvezkov za socialno ogrožene otroke. Posebna oblika pomoči so tudi botrstva za otroke, v katera je vključenih 222 otrok. Izvajajo se v škofijskih karitas v Kopru, Mariboru in Ljubljani.

Začetek šolskega leta za mnoge socialno ogrožene družine predstavlja hudo finančno breme, saj je že v poletnih mesecih potrebno pokriti stroške za nakup šolskih potrebščin in delovnih zvezkov. Stroški za posameznega osnovnošolca znašajo tudi več kot 200 EUR, kar je odvisno od šole in razreda. Finančna bremena se za starše mesečno nadaljujejo tudi med šolskim letom. Še posebej so v velikih težavah družine z enim staršem, velike družine, družine, ki so se zadolžile pri urejanju stanovanjskih pogojev in družine s starši, ki so brezposelni ali prejemajo minimalno oziroma neredno plačo.

Akcija zbiranja sredstev v dobrodelni akciji Otroci nas potrebujejo se bo nadaljevala tudi v prihodnjih mesecih, saj Karitas osnovnošolcem pomaga tudi v času prek celega šolskega leta. Med letom je pomoč še posebej namenjena plačilu obšolskih dejavnosti, kosil in prevozov za dijake iz oddaljenih krajev. Še vedno pa zbiramo nove, velike črtaste zvezke ali tempera barvice, ki jih mogoče oddati na najbližji Karitas ali finančna sredstva za pomoč otrokom na transakcijski račun:

Slovenska karitas, Kristanova ulica 1, 1000 Ljubljana, TRR: SI56 0214 0001 5556 761, sklic: SI00 3620, namen: Otroci nas potrebujejo.

Zbiranje sredstev poteka tudi prek SMS-sporočilom s ključno besedo ZVEZEK ali ZVEZEK5 na 1919, s katero se daruje 1 EUR ali 5 EUR.

Ob tem iskrena zahvala vsem darovalcem in podpornikom dobrodelnih akcij Karitas za pomoč otrokom s šolskimi potrebščinami.

Imre Jerebic
generalni tajnik Slovenske karitas

Več na: http://katoliska-cerkev.si/pomoc-karitas-s-solskimi-potrebscinami-pred-pricetkom-solskega-leta-20152016

 

MOLITEV 

Na zlato polje sem šla.

Iz sklonjenega klasja

je zrela pšenica

v dlani mi nasula

semena,

na vseh poljih sveta

najbolj dragocena.

Na Sveti oltar

izročam zahvalo

in svojo prošnjo,

da mali košček zemlje

mojega srca

objame Tvoje sonce.

Čudežno moč ima Tvoj dotik.

Duh Božji,

v Božje Telo

posvečuješ zemeljski kruh.

Duša nemirna in plašna,

drobna in majhna

spreminja se v brazdo prsti,

za živa semena.

O, da bi vredna

na polju Božje ljubezni

v zlato klasje zorela!

iz molitvene revije Magnifikat

24. nedelja med letom, katehetska nedelja

13. september
Mr 8,27-35


»In vprašal jih je: 'Kaj pa vi pravite, kdo sem?'« (Mr 8,29a)

Petrova izpoved
In Jezus je s svojimi učenci šel v vasi Cezareje Filipove. Po poti je svoje učence spraševal: »Kaj pravijo ljudje, kdo sem jaz?« In odgovorili so mu: »Janez Krstnik, drugi pravijo: Elija, zopet drugi: kdo izmed prerokov.« Nato jih je vprašal: »Kaj pa vi pravite, kdo sem?« Spregovoril je Simon Peter in mu rekel: »Ti si Kristus.« Tedaj jim je ostro naročil, naj o njem z nikomer ne govoré.

Prva napoved trpljenja
In začel jih je učiti, da mora Sin človekov veliko trpeti, biti zavržen od starešin, velikih duhovnikov in pismoukov, biti umorjen in po treh dneh vstati, in o teh stvareh je očitno govoril. Tedaj ga je Peter vzel v stran in mu začel braniti. On se je pa obrnil, pogledal po učencih in Petra posvaril: »Pojdi od mene, satan, ker ne misliš na to, kar je božje, ampak kar je človeško.«

Odpoved in križ
In poklical je množico in svoje učence ter jim rekel: »Če hoče kdo iti za menoj, naj se sam sebi odpove in vzame svoj križ ter hodi za menoj. Zakaj kdor hoče svoje življenje rešiti, ga bo izgubil; kdor pa svoje življenje izgubi zaradi mene in evangelija, ga bo rešil.

 

Besede vere za vsakogar

Papež Frančišek,

Bula ob napovedi izrednega jubileja Usmiljenja (Vir: Katoliška Cerkev)

8. Ko je naš pogled uprt v Jezusa in njegovo usmiljeno obličje, lahko dojamemo ljubezen Svete Trojice. Poslanstvo, ki ga je Jezus prejel od Očeta, je bilo v tem, da razodene skrivnost božanske ljubezni v njeni polnosti. »Bog je ljubezen« (1 Jn 4,8.16), zatrdi evangelist Janez prvič in edinkrat v vsem Svetem pismu. Ta ljubezen je odslej vidna in otipljiva v vsem Jezusovem življenju. Njegova oseba ni nič drugega kot ljubezen, ljubezen, ki se daje zastonj. Njegovi odnosi z ljudmi, ki se mu približajo, kažejo nekaj enkratnega in neponovljivega. Znamenja, ki jih dela, zlasti v odnosu z grešniki,ubogimi, izključenimi, bolniki in trpečimi, so poučevanje o usmiljenju. Vse v njem govori o usmiljenju. Ničesar ni v njem, kar bi bilo brez sočutja.

Ko je Jezus videl, da so bili v množici ljudi, ki so hodili za njim, utrujeni in onemogli, izgubljeni in brez vodnika, so se mu do dna srca zasmilili (prim. Mt 9,36). V moči te sočutne ljubezni je ozdravil bolnike, ki so mu jih prinesli (prim. Mt 14,14) in je z nekaj kruhki in ribami nasitil velike množice (prim. Mt 15,37). Jezusa v vseh teh okoliščinah ni priganjalo k delovanju nič drugega kot usmiljenje, s katerim je bral v dušah svojih sogovornikov in odgovarjal na njihove najbolj resnične potrebe. Ko je srečal vdovo iz Naina, ki je spremljala svojega sina h grobu, je občutil veliko sočutje do neizmerne bolečine objokane matere in ji je vrnil sina, ko ga je obudil od mrtvih (prim. Lk 7,15). Potem ko je osvobodil obsedenca v Gerasi, mu je zaupal to poslanstvo: »Sporoči, kako velike reči ti je storil Gospod in se te usmilil« (Mr 5,19). Tudi Matejev poklic je vključen v obnebje usmiljenja. Ko je šel Jezus mimo davčnega urada, so se njegove oči srečale z Matejevimi. Ta pogled je bil nabit z usmiljenjem, ki je odpuščalo grehe tega človeka, premagalo odpor drugih učencev in izbralo njega, cestninarja in grešnika, da je postal eden dvanajsterih. Ko je sv. Beda Častitljivi razlagal ta evangeljski prizor, je zapisal, da je Jezus pogledal Mateja z usmiljeno ljubeznijo in ga izbral miserando atque eligendo.Ta izraz se me je vedno globoko dotaknil, tako da sem si ga izbral za geslo.

Vir: http://katoliska-cerkev.si/bula-ob-napovedi-izrednega-jubileja-usmiljenja

Gradiva
  

Duhovnost

Vprašalnik, Evalvacija dela po župnijah o uresničevanju pastoralnega načrtovanja po župnijah

Druga gradiva Škofijskega urada za laike
 
Vsa gradiva uradov Pastoralne službe Nadškofije Ljubljana pa najdete na naslednji povezavi.

Vas zanima? Oglejte si! 
 



 

Vabimo vas!
 

Škofijski molitveni dan za nove duhovne poklice, svetost in stanovitnost poklicanih 2015

V soboto, 12. septembra, na Brezjah se bo ob 8.30 pričel Škofijski molitveni dan za nove duhovne poklice. Potekal bo pod geslom: »Lepo je biti s teboj, Jezus!« Skupaj bomo prosili za nove duhovne poklice, za svetost in stanovitnost poklicanih, ter za vse druge potrebe naše krajevne Cerkve. Ob 8.30 bo molitev rožnega venca, ob 9.30 pa molitvena ura za nove duhovne poklice, za kar bodo poskrbeli sodelavci dekanije Ljubljana-Šentvid. Ob 10.30 bo slovesna sveta maša ob somaševanju navzočih duhovnikov. Po sveti maši bo srečanje g. nadškofa z ministranti.


 

Stična mladih 2015 (Vir: Katoliška Cerkev)

V soboto, 19. septembra 2015, bo v cistercijanski opatiji v Stični potekal Festival Stična mladih. Geslo letošnjega srečanja je »Blagor čistim v srcu, kajti Boga bodo gledali« (Mt 5,8).

Več na: http://katoliska-cerkev.si/sticna-mladih-2015

 

Svetopisemski maraton 2015 (Vir: Katoliška Cerkev)

V tednu med 11. in 18. oktobrom 2015 bo pri Sv. Jožefu v Ljubljani potekal Svetopisemski maraton – neprekinjeno celotedensko branje Svetega pisma. Letos nosi naslov V ljubezni ni strahu.

Branje na svetopisemskem maratonu v Ljubljani
O podrobnostih odprtja, zaključka ter spremljevalnih dogodkov vas bomo še sproti obveščali, zaenkrat vas vabimo le, da se k branju pri Sv. Jožefu v Ljubljani prijavite preko seznama branja na naslednji POVEZAVI.

Da pa bogata duhovna hrana ne bi bila na voljo le prebivalcem osrednje Slovenije, vas toplo vabimo, da se nam (ponovno) pridružite in pomagate pripraviti mini svetopisemski maraton tudi v vašem kraju! Veseli bomo, če bo tudi vaš dogodek potekal v času Ljubljanskega maratona - torej med 11. in 18. oktobrom.

Koordinator za mini Svetopisemske maratone g. Bojan Doljak ([email protected]; 040/432 475) vam bo na podlagi spodnje prijavnice poslal vse potrebne informacije - kako pripraviti prostor, kako organizirati seznam branja, kako povabiti ljudi, ipd. Prejeli boste tudi plakate.

Lokalni organizatorji lahko maraton v svojem kraju prijavite do 1. oktobra preko spodnje spletne prijavnice: http://goo.gl/forms/dRF3Hyeg3e

Benjamin Siter, koordinator svetopisemskega maratona

www.svetopisemskimaraton.si

Več na: http://katoliska-cerkev.si/svetopisemski-maraton-2015-2-2-121
 
Škofijski urad za laike
Ciril Metodov trg 4
1000 Ljubljana


[email protected]
http://nadskofija-ljubljana.si/laiki/

Če e-novic ne želite več prejemati, nam to prosim sporočite na: [email protected]







This email was sent to [email protected]
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
Pastoralna služba · Ljubljana · Ljubljana, No Region 0 · USA

Email Marketing Powered by MailChimp