Duhovna oporoka ubitega francoskega duhovnika
Ljudje iz kraja Saint-Etienne du Rouvray na severu Francije se z ganjenostjo spominjajo včeraj ubitega 86 letnega duhovnika Jacquesa Hamela. Poudarjajo, da je življenje daroval za skupnost in bratstvo. Župljani, pa tudi mnogi muslimani, so ga imeli zelo radi. Takole se ga spominjajo: »Bil je star, a vedno na razpolago vsakomur.« ... »Vedno je bil pripravljen pomagati.« ... »Bil je dober duhovnik in je svojo dolžnost opravljal vse do konca«, so povedali njegovi župljani.
|
|
L'Osservatore zavrača kritike Radosti ljubezni
Frančišek v dokumentu ne dopušča, da bi vsi znova civilno poročeni pristopali k zakramentu sv. obhajila, pač pa predvideva odločitve za posamezne primere. Frančišek znova civilno poročene vabi, naj se podajo na »lastno pot spreobrnjenja«. Ob tem naj bi s pomočjo duhovnika izprašali vest. Papež zavestno pušča odprto, na kateri točki tega procesa bi bilo prejemanje obhajila mogoče, ker so si posamezni položaji med seboj tako različni, da ni možno sprejeti splošno veljavne odločitve.
|
|
Papeževa poslanica za SDM 2016
Ko sem bil star sedemnajst let, sem se nekega dne, ko bi moral iti ven s prijatelji, odločil, da bom šel najprej v cerkev. Tam sem srečal duhovnika, ki me je prevzel s posebno zaupljivostjo in začutil sem željo, da odprem svoje srce v zakramentu sprave. To srečanje je spremenilo moje življenje! Bil sem prepričan, da me je v tem duhovniku čakal Bog, preden sem jaz sploh naredil prvi korak, da bi šel v cerkev. Mi ga iščemo, vendar je on vedno korak pred nami, vedno nas išče in nas prvi najde.
|
|
|
Radost ljubezni je obvezujoča
Dunajski kardinal Christoph Schönborn je izrazil odločno nasprotovanje trditvam, da papeževa posinodalna apostolska spodbuda o zakonski zvezi in družini nima značaja cerkvenega nauka in da je zato manj obvezujoča. Povsem »očitno« je, da »Radost ljubezni« velja kot cerkveni nauk, saj gre za apostolsko spodbudo, je kardinal Schönborn dejal v pogovoru za najnovejšo izdajo italijanske jezuitske revije Civilta Cattolica. Vse prejšnje trditve o zakonski zvezi in družini je zdaj potrebno brati v luči »Radosti ljubezni«
|
|
Svetovni dan mladih se je končno začel
Začel se je dolgo pričakovani svetovni dan mladih. Papež Frančišek je preko družbenega omrežja tviter včeraj zapisal: »Dragi mladi, ostanimo povezani v molitvi, da bi bil ta svetovni dan mladih bogat duhovnih sadov. Se vidimo jutri!«. Sinoči se je sveti oče, kot ima že v navadi, odpravil v baziliko Marije Velike, kjer se je zadržal v molitvi in prosil blagoslova za svoje potovanje na Poljsko. Medtem pa se je med sveto mašo v parku Blonia tudi uradno odprl 31. svetovni dan mladih.
|
|
Frančišek od nas pričakuje odkritosrčnost
»Frančišek se dobro zaveda, da je komunikacija eden izmed stebrov pontifikata in tudi celotne Cerkve. Prosil je za uravnoteženost, zvestobo in jasnost, tudi v odnosu do njega samega.« Namestnica direktorja vatikanskega tiskovnega urada, ki prihaja iz Španije, ob tem omenja besedo, ki jo je papež kot nekakšno rdečo nit omenjal tudi na oktobrski sinodi o družini: »Parresia, odkritosrčnost. Zdi se mi, da jo pričakuje od nas. To odkritosrčnost, za katero je na sinodi prosil tudi škofe.«
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
V luči besede
Sveto pismo je zelo pogosto govori o družinah, rodovih, v njem je polno ljubezenskih zgodb in družinskih kriz, in sicer od prve strani, ko stopi na prizorišče družina Adama in Eve s svojim bremenom nasilja, a tudi z močjo življenja, ki se nadaljuje (prim. 1 Mz 4), do zadnje strani, kjer smo priča svatbi neveste in Jagnjeta (prim. Raz. 21,2.9). Tako hiša, zgrajena na skali ali na pesku, ki ju opiše Jezus, predstavlja toliko družinskih situacij, ki so sad osebne svobode njihovih članov, in – tako kot pravi pesnik – »vsaka hiša je [kot] svečnik«. Vstopímo zdaj v eno od te hiš – pri tem naj nas vodi psalmist s pesmijo, ki še danes odmeva tako v judovskem kot tudi v krščanskem poročnem bogoslužju:
Blagor vsem, ki se boje Gospoda
in hodijo po njegovih potih!
Zakaj sad truda svojih rok boš užival,
srečen boš in dobro ti bo.
Tvoja žena bo ko rodovitna trta
v notranjosti tvoje hiše,
tvoji otroci kakor oljčne mladike
okoli tvoje mize.
Glej, tako se blagoslavlja mož,
ki se boji Gospoda.
Blagoslovi naj te Gospod s Siona,
da boš gledal srečo Jeruzalema vse dni svojega življenja,
da boš gledal svojih otrok otroke.
Mir bodi nad Izraelom! (Ps 128,1-6).
Ti in tvoja žena
Prestopímo torej prag te vedre hiše, v kateri sedi družina za praznično mizo. V središču srečamo par, očeta in mater, z njuno zgodbo ljubezni. V njiju se uresničuje tisti prvotni načrt, ki ga sam Kristus jasno prikliče v spomin: »Ali niste brali, da ju je Stvarnik od začetka ustvaril kot moža in ženo?« (Mt 19,4). V teh besedah odzvanja naročilo Prve Mojzesove knjige: »Zaradi tega bo zapustil mož očeta in mater in se držal svoje žene in bosta eno telo« (1 Mz 2,24).
Radost ljubezni, čl. 8-9.
|
|
|
Božja beseda
18. nedelja med letom
»Tako je s tistim, ki sebi nabira zaklade, ni pa bogat pred Bogom.« (Lk 12,21)
Prd 1,2;2,21-23
Ps 90
Kol 3,1-5, 9-11
Lk 12,13-21
|
|
|
|
|