Apostolsko pismo in nova pot do svetništva
Izšlo je apostolsko pismo papeža Frančiška v obliki motu proprio Maiorem hac dilectionem o darovanju življenja. Dokument se nanaša na postopke za beatifikacijo Kongregacije za zadeve svetnikov. Sveti oče tako odpira pot za beatifikacijo za tiste vernike, ki so spodbujeni z ljubeznijo junaško darovali svoje življenje za bližnjega, s tem ko so svobodno ali prostovoljno sprejeli gotovo in prezgodnjo smrt, da bi sledili Jezusu, kot je za L’Osservatore Romano pojasnil tajnik Kongregacije za zadeve svetnikov Marcello Bertolucci.
|
|
Sveti Benedikt in benediktinci
Evropa ima tri zavetnike: sv. Benedikta in sozavetnika Cirila in Metoda, vsi godujejo v mesecu juliju. Benedikt je leta 529 ustanovil najstarejši meniški red v Evropi, potem ko ni bil zadovoljen z vodenjem bratov, ki so potrebovali novega opata. Najprej ga je razočaral Rim, zato se je umaknil v samoto, a kmalu so ga opati prišli prosit, da bi jih vodil. Pozneje se je odločil, da bo sam izbral svoje menihe in ustanovil nov red. Njegova sestra Sholastika pa mu je sledila z benediktinkami. Samostan so si benediktinci zgradili na hribčku blizu mesta Cassino, ki je postal znan kot začetek benediktinskega reda in na nek način vse Zahodne Cerkve.
|
|
Sedem glavnih grehov interneta
Na konferenci, leta 2011 je eden izmed ustanoviteljev Linkedlna, Reid Hoffman, predlagal teorijo, ki bi razložila uspeh ali poraz družbenih omrežij: vsako je več kot na en način povezano s sedmimi smrtnimi grehi. Predlog ni tako nor: Facebook je napuh, Netflix je lenoba in Tinder je očitno nečistost. Vprašanje, ki si ga je Hoffman zastavil, je preprosto: zakaj imajo družbena omrežja, ki so uspešna, tako malo skupnega z dobrimi vzroki ali resničnimi potrebami? Robinson Mayer v The Antlanticu opisuje možne povezave med najbolj popularnimi družbenimi omrežji in sedmimi smrtnimi grehi.
|
|
|
Papež odobril dekrete za nove svetnike
S svetim očetom se je sestal kardinal Angelo Amato, prefekt Kongregacije za zadeve svetnikov. Papež je vatikanski dikasterij pooblastil za izdajo osmih dekretov, od katerih se en nanaša na priznanje čudeža, v dveh primerih gre za priznanje mučeništva, v petih pa za priznanje junaških kreposti. Čudež je priznan na priprošnjo Božje služabnice Anne Chrzanowske, poljske laikinje. Dekret o mučeništvu je odobren za Božjega služabnika Jesúsa Emilia Jaramilla Monsalvela in za Božjega služabnika Pietra Mario Ramíreza.
|
|
Naj se vaši otroci kar dolgočasijo
Ko si želimo otroke v dolgem poletju zaposliti, je izbira dejavnosti skoraj neskončna… Pogosto je vsak prosti čas poln bojazni, da se bodo otroci dolgočasili. Včasih povsem natrpamo njihove urnike, da se nam ne bi motali okoli hiše in pod nogami, ali iz izobraževalnih razlogov: želimo si, da naši otroci ne bi tratili toliko dragocenega prostega časa, ne da bi se kaj naučili. Ali je vredno? Francoska klinična psihologinja Pascaline Poupinel na to vprašanje odgovarja z odločnim »ne«. Pravi, da svojim otrokom s tem, da njihove urnike trpamo z dejavnostmi, ne delamo nobene usluge in da dolgčas ni nujno največji sovražnik poletnih počitnic.
|
|
Sodišče spet odločalo o Charlieu
V Londonu je znova zasedalo britansko vrhovno sodišče, ki je razpravljajo o primeru Charlieja Garda. Vrhovni sodnik je določil, da bodo primer znova obravnavali. Odločili bodo, ali prekiniti umetni dotok zraka, ki dečka ohranja pri življenju. Starša morata do obravnave zbrati dovolj dokazov o možnostih nove oblike terapije, da bosta lahko sodnike prepričala, naj jima dovolijo premestitev njunega otroka v tujino. »Že dvakrat sva sina skoraj izgubila«, pravi Charlijeva mama in dodaja, da upa v nov čudež.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Poroka iz ljubezni
131. Mladim bi rad povedal, da se nič od vsega tega v zakonu kot instituciji ne zmanjša. Kajti institucija je ustanovljena zato, da se zveza med dvema v njej ohranja in raste. Drži, da je ljubezen veliko več kot zunanja privolitev ali nekakšna poročna pogodba. Toda res je tudi, da ima odločitev, s katero damo zakonu vidno obliko v družbi (z določenimi obveznostmi vred) svoj pomen: kaže resnost poistovetenja z drugim, nakazuje preseganje mladostniškega individualizma in izraža trdno odločitev za pripadnost drug drugemu. Poroka je način, s katerim izrazimo, da smo zares zapustili materino gnezdo, da bi spletli druge močnejše vezi in prevzeli novo odgovornost v odnosu do drugega človeka. To je vredno veliko več kot golo spontano partnerstvo v obojestransko korist, kar bi bila privatizacija zakona. Zakon kot družbena institucija ščiti in oblikuje medsebojno zavezanost in zorenje v ljubezni, da bi se odločitev za drugega razvijala v trdnosti, konkretnosti in globini – tako tudi izpolni svojo nalogo v družbi. Zato zakon presega vsako prehodno modo in se ohranja skozi vso zgodovino. Njegovo bistvo je zakoreninjeno v sami naravi človeka in v njegovem družbenem značaju. Zakon vključuje vrsto obveznosti, ki pa izhajajo iz ljubezni same, iz tako odločne in velikodušne ljubezni, da je sposobna tvegati prihodnost.
132. Izbrati zakon na ta način izraža resnično in dejansko odločitev, da dve poti naredimo za eno samo – naj se zgodi, kar hoče, in ne glede na vse. Zaradi resnosti, ki jo ima ta javna ljubezenska zaveza, odločitev ne sme biti prenagljena, toda iz istega razloga je prav tako ne smemo prelagati v nedogled. Izključna in dokončna zaveza z drugim vedno predpostavlja določeno mero tveganja in drzno stavo. Zavrnitev, da bi to zavezo sprejeli, je sebična, preračunljiva in stiskaška; ne uspe priznati pravic drugega in ga končno ne predstavi družbi kot vrednega, da bi bil brezpogojno ljubljen. Nasprotno, tisti, ki so zares zaljubljeni, težijo k temu, da drugim pokažejo svojo ljubezen. Ljubezen, ki dobi konkretno obliko v zakonu, sklenjenem pred drugimi – z vsemi obveznostmi, ki izhajajo iz te institucionalizacije – je izraz in dokaz za »da«, ki se dá brez pridržkov in omejitev. Ta »da« pomeni drugemu zagotoviti, da se bo lahko vedno na to zanesel, da ne bo zapuščen, ko bo izgubil svojo privlačnost, ko bo imel težave ali ko se bodo ponudile nove možnosti užitka ali sebičnih interesov.
Radost ljubezni, 131-132
|
|
|
Božja beseda
15. nedelja med letom
»Veliko prerokov in pravičnih si je želelo videti, kar vi gledate, pa niso videli.« (Mt 13,17)
Iz 55, 10-11
Ps 65
Rim 8,18-23
Mt 13,1-23
|
|
|
|
Sporočilo je poslano na [email protected]
Odjava na: [email protected]
|