Delovni dokument sinode o Amazoniji
V Vatikanu so včeraj objavili delovni dokument oz. Instrumentum laboris za škofovsko sinodo o Amazoniji, ki bo v Rimu od 6. do 27. oktobra letos. Sinodalni očetje naj bi razpravljali tudi o vprašanju podeljevanja mašniškega posvečenja poročenim moškim in o novih možnostih služenja za ženske v Katoliški cerkvi. Težišče razprav bo okoljevarstvo na območju Amazonije pa tudi zaščita pravic staroselskega prebivalstva na tem območju.
|
|
Vabljeni k maši za domovino
V sredo, 19. junija 2019, ob 18.30 bo v stolni cerkvi sv. Nikolaja v Ljubljani ljubljanski nadškof metropolit in predsednik Slovenske škofovske konference msgr. Stanislav Zore daroval sv. mašo za domovino ob državnem prazniku dneva državnosti. K zahvalni maši za domovino ob dnevu državnosti so poleg vernikov povabljeni tudi predstavniki družbeno-političnega življenja in diplomatskega zbora.
|
|
Nov pogled na baziliko Božjega groba
Obiskovalci Jeruzalema si bodo baziliko Božjega groba v starem mestnem jedru po novem lahko ogledali tudi z doslej neobičajne perspektive. Krščansko informacijsko središče (KIS) nasproti trdnjave ob vratih Jaffa bo v obratovalnem času obiskovalcem dalo na razpolago dostop do strešne terase na sedežu ustanove, ki nudi mogočen razgled na jeruzalemsko krščansko četrt vse do Tempeljskega griča in mošeje Al-Aksa.
|
|
|
Pridružen enajsterim učencem
Evangelist Luka nam ob odpadu enega od dvanajsterih, kar je povzročilo rano v telesu skupnosti, pokaže, da mora njegova služba preiti na nekoga drugega. In kdo bi jo lahko prevzel? Peter opozori: novi član mora biti od začetka Jezusov učenec. »Treba je ponovno sestaviti skupino dvanajsterih. Na tej točki se začne praksa skupnostnega razločevanja, kar pomeni gledati realnost z Božjimi očmi, z vidika enosti in občestva.«
|
|
Kipi papeža Frančiška v stolnici
V Ljubljanski stolnici so predstavili opus kipov papeža Frančiška akademskega kiparja in slikarja Mika Simčiča. Gre za sedem portretov v bronu in enega v kamnu. Slednjega, ki ga je izklesal iz carrarskega marmorja, bo konec junija predal papežu Frančišku v Vatikanu. Kipe je izdelal s papeževo privolitvijo, kar si šteje v izjemno čast in ponos, saj je papež Frančišek to doslej vedno zavračal.
|
|
Vatikan podpira načrt ZN za zaščito cerkva
Vatikan je izrazil podporo Združenim narodom pri njihovih prizadevanjih za boljšo zaščito svetišč in drugih verskih ustanov. Po vsem svetu strmo naraščajo nestrpnost in preganjanje ljudi zaradi vere, »ki meji že na genocid«. Stalni opazovalec Svetega sedeža pri Združenih narodih, nadškof Bernardito Auza, je opozoril na nedavne napade na sinagogo v Pittsburghu, na mošeje v Novi Zelandiji ter cerkve v Šrilanki in Burkina Fasu.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Združeni v molitvi v luči velikonočne skrivnosti
319. V zakonu se živi tudi smisel tega, kaj se pravi v celoti pripadati samo enemu človeku. Zakonca sprejmeta izziv in srčno želita, da bi se skupaj postarala in porabila svoje moči. Tako odsevata Božjo zvestobo. Ta trdna odločitev, ki zaznamuje življenjski slog, je »notranja zahteva zakonske ljubezenske zaveze«, kajti »kdor se ne odloči, da bo ljubil za zmeraj, za tistega je težko, da bi mogel iskreno ljubiti en sam dan«. Vendar bi ne imelo nobenega duhovnega smisla, ko bi šlo samo za zapoved, po kateri kdo brezvoljno živi. To je pripadnost srca, v katerega vidi samo Bog (prim. Mt 5,28). Vsako jutro, ko človek vstane, se pred Bogom na novo odloči za zvestobo, naj se čez dan zgodi karkoli. In ko gre k počitku, upa, da ko, ko se bo prebudil, nadaljeval to pustolovščino v zaupanju v Gospodovo pomoč. Tako je vsak sozakonec za drugega znamenje in orodje bližine Gospoda, ki nas ne pušča samih: »Jaz sem z vami vse dni do konca sveta« (Mt 28,20).
320. V nekem trenutku doživita zakonca svojo ljubezen kot resnično osvoboditev, kot zdravilno avtonomijo: ko vsak odkrije, da drugi ni njegova lastnina, temveč ima veliko pomembnejšega gospodarja, namreč svojega edinega Gospoda. Nihče drug ne more terjati pravice, da bi si lastil najbolj notranje in skrivnostno osebno področje ljubljenega človeka, in samo on more zavzeti središče njegovega življenja. Hkrati načelo duhovnega realizma stori, da zakonec ne postavlja več zahteve, naj drugi v polnosti zadovolji njegove potrebe. Potrebno je, da duhovna pot vsakega posameznika temu pomaga – kot je to dobro povedal Dietrich Bonhoeffer (1906-1945), da doživi neko »razočaranje« nad drugim, da neha pričakovati od tega človeka to, kar je lastno samo Božji ljubezni. To zahteva notranjo odpoved. Izključni prostor, ki ga vsak od zakoncev pridrži za svoje samotno druženje z Bogom, ne daje le možnosti za zdravljenje ran skupnega življenja, ampak omogoča tudi to, da v Božji ljubezni najdemo smisel lastnega življenja. Vsak dan si moramo izprositi delovanje Svetega Duha, da bo ta notranja svoboda možna.
|
|
|
Božja beseda
12. nedelja med letom
»Nato jim je rekel: 'Kaj pa vi pravite, kdo sem?'« (Lk 9,20a)
Zah 12,10-11; 13,1
Ps 63
Gal 3,26-29
Lk 9,18-24
|
|
|
|
|
|