Papež: Krščansko upanje in Sveti Duh
Papež Frančišek je pri sredini avdienci dejal, da ljudje za življenje potrebujemo upanje, za upanje pa potrebujemo Svetega Duha... »Duh je veter, ki nas potiska naprej, ki nas ohranja na poti, zaradi njega se čutimo romarji in tujci, ne dovoli nam, da bi se udobno zleknili in postali sedeče ljudstvo.« V Pismu Hebrejcem se upanje primerja s sidrom. Tej podobi pa po papeževih besedah lahko dodamo še jadro. Če sidro daje čolnu varnost in ga zasidra sredi valovitega morja, mu jadro omogoča plovbo po morju. »Upanje je zares kakor jadro. Sprejema veter Duha in ga spreminja v gonilno silo, ki potiska čoln po jezeru ali reki.«
|
|
Redovnica, ki izpolni želje nevest
»V veliko veselje mi je, ko vidim, kako mlade ženske lahko izpolnijo svoje sanje z obleko, ki je primerna za najsrečnejši dan v življenju,« pravi sestra Maria Laura, redovnica šivilja, ki uresničuje želje nevest na hribih Cascie, odmaknjenega mesta v osrednji Italiji... Njeno delo se je pričelo kot dobrodelno delo za mlade ženske iz revnih družin, ki potrebujejo poročno obleko, a si je ne morejo privoščiti. In kako je ta redovnica lahko zagotovila tako lepe obleke za te ženske v potrebi? Že od leta 1950 so neveste romale k sv. Riti, da bi prosile in prejele poseben blagoslov njihovega zakona, svojo poročno obleko pa oddale kot dar. Sestra Maria Laura je vedela, kaj storiti z njimi...
|
|
Družina svetu pomaga postati človeški
Papež Frančišek je 1. junija sprejel predstavnike Evropske zveze katoliških družinskih združenj, ki letos praznuje 20. obletnico. Zaželel je, da bi družina postala kvas, ki bo svetu pomagala postati bolj človeški, bolj bratski, v katerem se nihče ne bo čutil zavrženega ali zapuščenega. Papež Frančišek je dejal, da ni boljšega zaveznika za celostni razvoj družbe kot je spodbujanje navzočnosti družin v družbi.
|
|
|
Zakaj je Sveti Duh upodobljen kot golob?
Najprej so svetopisemski strokovnjaki izpostavili, kako babilonski talmud enači Božjega Duha, ki lebdi nad vodami stvarjenja z golobom. »In Božji duh je lebdel nad vodami – kot golob, ki lebdi nad svojimi mladiči, ne da bi se jih dotikal.« To v Prvi Mojzesovi knjigi ni posebej omenjeno, je pa nakazano v nekaterih prevodih, kjer je zapisano: »duh Božji je vel nad vodami« (1 Mz 1,2). Drugič, je Noe poslal golobico pogledat, ali so vode odtekle s površja zemlje. Prva Mojzesova knjiga pravi, kako se je proti večeru golobica vrnila »in glej, v kljunu je imela zeleno oljčno vejico.« (1 Mz 8,11). Ta prizor je povezan z Jezusovim krstom...
|
|
Pismo žene bodoči nevesti
Pozdravljena. Si pred najpomembnejšim dnevom svojega življenja. A na večer svoje poroke se za trenutek ustavi in se vprašaj, kaj sploh je zakon? Zakrament zakona ni omejen na trenutek poroke, ampak je znamenje Kristusove navzočnosti med vama, v katerikoli situaciji, skozi vse vajino življenje. Zakon je pot. Je lep, čeprav pogosto poln izzivov. Spomni se, da je na tej poti s teboj Bog. Zares. To sem zapisala, ker sem to milost velikokrat izkusila. V vsakdanjem življenju je lahko izgubiti zavest o izjemni moči tega zakramenta. Daje ti moč, da narediš stvari, ki so človeško nemogoče – odpustiš, služiš drug drugemu in vsak dan ljubiš bolj...
|
|
Molitveni nameni za mesec junij
V mesecu juniju, ko se zaključuje veroučno in šolsko leto, nas Cerkev prav posebej kliče, da se pridružimo apostolatu molitve, ki združuje milijone vernikov po vsem svetu v molitvi s skupnimi nameni. V letošnjem juniju je predviden molitveni namen svetega očeta za odpravo trgovine z orožjem:
Da bi se državni voditelji odločno zavzeli za odpravo trgovine z orožjem, ki terja toliko nedolžnih žrtev.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Rast v zakonski ljubezni
122. Kljub temu ne smemo pomešati različnih ravni: dvema omejenima človekoma ne smemo naložiti silnega bremena, da morata na popoln način posnemati zvezo, ki obstaja med Kristusom in njegovo Cerkvijo, kajti zakon kot znamenje vključuje »dinamičen proces od stopnje do stopnje, v skladu z napredujočim sprejemanjem Božjih darov«.
Vse življenje vse skupno
123. Za ljubeznijo, ki nas združuje z Bogom, je zakonska ljubezen »največje prijateljstvo«. Gre za zvezo, ki ima vse lastnosti dobrega prijateljstva: poleg tega, da išče dobro drugega, vključuje še medsebojno povezanost, zaupljivost, nežnost, stanovitnost in podobnost med prijatelji, ki se gradi v teku življenja, ki ga delita. Toda zakon k vsemu temu dodaja nerazvezljivo izključnost, ki se izraža v trdni nameri med seboj deliti in graditi celotno življenje. Bodimo iskreni in uvídimo sporočilo znamenj iz življenja: kdor je zaljubljen, ne razmišlja o tem, da bo ta odnos trajal samo nekaj časa; kdor močno doživlja veselje ob poroki, ne misli na nekaj prehodnega; tisti, ki prisostvujejo praznovanju zveze polne ljubezni, čeprav krhke, upajo, da bo obstala skozi čas; otroci nočejo samo, da njihovi starši drug drugega ljubijo, temveč tudi, da ostanejo zvesti in vedno ostanejo skupaj. Ta in druga znamenja kažejo, da je v bistvu zakonske ljubezni same odprtost za dokončnost. Zveza, ki se odraža v poročni obljubi »za vedno«, je več kot družbena formalnost ali izročilo, ker korenini v spontanih človeških nagnjenih. Za vernike pa je zaveza pred Bogom, ki zahteva zvestobo: »Ker je bil Gospod priča med teboj in ženo tvoje mladosti, proti kateri si nezvesto ravnal, čeprav je tvoja družica in žena tvoje zaveze. (...) Nihče naj proti ženi svoje mladosti ne ravna nezvesto! Sovražim namreč ločitev« (Mal 2,14.15-16).
Radost ljubezni, 122-123
|
|
|
Božja beseda
Binkošti
»Kdor veruje vame, bodo, kakor pravi Pismo, iz njegovega osrčja tekle reke žive vode.« (Jn 7,37-38)
Apd 2,1-11
Ps 104
1 Kor 12,3b-7.12-13
Jn 20,19-23
|
|
|
|
Sporočilo je poslano na [email protected]
Odjava na: [email protected]
|