E-novice ŽPS


Št. 18 (21.1.2013), Pastoralno leto vere 2012-2013

Politična kriza ogroža našo skupno prihodnost (Vir: katoliska-cerkev.si)

Politična kriza, ki je zajela Slovenijo, zbuja resno zaskrbljenost. Po tem, ko je vse kazalo, da smo stopili na pot gospodarskega okrevanja in družbene stabilizacije, so čez noč postali ogroženi napori in dosežki vladne koalicije, s tem pa so ogrožene tudi reforme, za katere vemo vsi, da so nujno potrebne. Številni ekonomisti nas prav tako svarijo pred hudimi posledicami, ki jih bomo utrpeli kot posamezniki in kot država, če se bosta verodostojnost gospodarskih reform in politična stabilnost v državi ponovno zamajali. Zato pozivamo vse politične dejavnike, ki v teh dneh sprejemajo usodne odločitve, da postavijo skupno dobro državljank in državljanov ter vse narodne in politične skupnosti odločno na prvo mesto in takoj poiščejo takšen izid iz krize, ki bo ohranjal doseženo raven reform in jih razvijal naprej v začrtani smeri. Edino ta nas lahko izpelje iz negativnega stanja, ki je nastalo kot posledica dve desetletji trajajočega, a le deloma uspešnega prehoda iz totalitarne družbene ureditve v demokratično, pravno varno in socialno pravično državo.
Vse verne državljane vabimo, da se združimo v goreči molitvi za domovino.
 
msgr. dr. Anton Stres
ljubljanski nadškof metropolit
predsednik SŠK
 
Več na: http://katoliska-cerkev.si/politicna-kriza-ogroza-naso-skupno-prihodnost
 

Odgovor Katoliške Cerkve na odprto pismo skupine kulturnikov (Vir: katoliska-cerkev.si)

Koordinacija kulturnih organizacij Slovenije (KOKS) je skupaj z Društvom slovenskih pisateljev (DSP) in nekaterimi drugimi organizacijami v četrtek, 3. januarja 2013, v mednarodno javnost poslala odprto pismo o aktualnem družbenopolitičnem dogajanju v Sloveniji, kjer poskuša na račun varčevalnih ukrepov diskreditirati slovensko vlado in Katoliško Cerkev. Avtorji so v pismu med drugim zapisali, da aktualna vlada Republike Slovenije na račun javnega šolstva podpira zasebno šolstvo in da je situacija v državi nesprejemljiva tudi zaradi ekonomske koruptivnosti Cerkve in njenega intenzivnega vmešavanja v politiko.

Slovenska škofovska konferenca (SŠK) odločno zavrača insinuacije, da se Cerkev intenzivno vmešava v politiko. Škofje se do družbenega dogajanja v Sloveniji opredeljujemo na način, ki je v skladu z družbenim naukom Cerkve in njenim poslanstvom na etičnem in socialnem področju, in skladno z mestom, ki ji pripada v družbi. Škofje mednarodno javnost opozarjamo, da je omenjeno pismo napisano izrazito ideološko in tendenciozno ter izkrivlja tako stanje demokracije v Republiki Sloveniji, kakor tudi mesto in vlogo Katoliške Cerkve ter njen odnos do družbenih vprašanj.

Druga neresnica je očitek, da sedanje politično vodstvo podpira zasebno šolstvo na račun javnega. Katoliška Cerkev ima štiri zasebne srednje (2 % srednješolske populacije) in eno osnovno šolo (0,08 % osnovnošolske populacije). Pri tem poudarjamo, da t. i. varčevalni ukrepi Vlade Republike Slovenije zasebno šolstvo zadevajo po enakih merilih kot javno, pri čemer je zasebno šolstvo v izhodišču s strani države financirano manj kot javno, zato varčevanje posledično predstavlja dodatno breme za ustanovitelja šole in starše učencev. SŠK odločno protestira proti širjenju neresničnih podatkov in problematiziranju zasebnega šolstva, saj statistika Slovenijo glede zastopanosti zasebnih šol postavlja na zadnje mesto v EU.
Podobno kot ocena položaja zasebnega šolstva v Sloveniji tudi več drugih ocen v pismu ne ustreza resničnosti in zavaja tako domačo kot tujo javnost, zato se vodstvo Cerkve od tega pisanja odločno distancira.

msgr. dr. Anton Stres
ljubljanski nadškof metropolit
predsednik SŠK

Več na: http://katoliska-cerkev.si/odgovor-katoliske-cerkve-na-odprto-pismo-skupine-kulturnikov
 

Dr. Janež se je ves predal bolnikom (Vir:druzina.si)

Ob stoti obletnici dr. Janeza Janeža je bila v soboto v cerkvi sv. Helene v Dolskem – v cerkvi torej, v kateri je bil misijonar krščen – obletna maša, ki jo je daroval nuncij Juliusz Janusz, številno delegacijo Janeževih prijateljev iz Kitajske in s Tajvana, misijonarjeve sorodnike in župljane Dolskega in okolice pa je med pridigo nagovoril misijonar in profesor, lazarist dr. Drago Ocvirk. Popoldne bo v Kulturnem domu Dolsko še akademija, na kateri bodo misijonarjevo življenje in delo predstavili slovenski in tajvanski zdravniki.

»Ob obhajanju te evharistije dihamo univerzalno razsežnost katoliške Cerkve. Radi bi se namreč zahvalili Bogu za delo slovenskega državljana dr. Janeža na daljnem otoku Formozi, kjer je zelo velikodušno uporabljal svoje zdravniško izkušnjo v prid bolnikov tistega azijskega območja,« je dejal na začetku maše nuncij Janusz in pristavil, da je sam, ko je bil predstavnik svetega sedeža na Tajvanu, okusil, kako tamkajšnji ljudje, še posebno zdravniki, še danes cenijo Janeževo delo in kako je z njegovim delom pridobila ugled katoliška Cerkev na Tajvanu. »Katoličani na Tajvanu so v manjšini, le dva odstotka jih je, imajo pa tri katoliške univerze, 60 katoliških šol, tudi veliko gimnazij in licejev, ter opravljajo pomembno dejavnost na karitativnem in kulturnem področju,« je našteval nuncij in dodal, da bi bilo lahko to zgled za katoličane v Sloveniji, ki predstavljajo 70 odstotkov prebivalstva, »nimajo pa dostopa do številnih dejavnosti v javnem sektorju«.

Ocvirk: Komunizem, Herod 20. stoletja, je Janeža preganjal
Dr. Drago Ocvirk je v nagovoru povezal zavetnico dolske cerkve sv. Heleno z dr. Janežem. »Kot je znano, je bila sv. Helena mati Konstantina, rimskega cesarja, ki je ustavil preganjanje kristjanov in jim podelil svobodo s t. i. milanskim ediktom. To je bilo davnega leta 313. Letos obhajamo 1700 let tega pomembnega dogodka, ki je uzakonil versko svobodo in s tem postavil temelj, na katerem je zrasla tako zahodna civilizacija kakor tudi sedanja globalna civilizacija, utemeljena na človekovih pravicah in verski svobodi. Toda pot do civilizacije človekovih pravic in verske svobode je bila v 20. stoletju več kot trnova in to pot je prehodil dr. Janez Janež, predno je lahko v polnosti razvil svoje človeške sposobnosti in darove krstne milosti, ki jih je prejel pri krstnem kamnu v zavetju sv. Helene,« je dejal misijonar Ocvirk. »Ker je bil mlad in perspektiven zdravnik Jezusov učenec, mu je komunizem – Herod 20. stoletja – stregel po življenju. Čeprav mu ni bilo mar za politiko in ideologijo, se je znašel na seznamu za likvidacijo, zato se je umaknil na Koroško. Ko se je po čudežu rešil z vlaka, ki ga je peljal s tisoči mladih fantov v likvidacijo v komunistično Jugoslavijo, se je odločil, da bo svoje sposobnosti in srce podaril najrevnejšim v misijonih. S pomočjo lazaristov Kopača in Lenčka je leta 1948 prišel na Kitajsko in tam zastavil svoje človekoljubno delo. A le za štiri leta. Herod je po drugi svetovni vojni dobil krila, spravil pod svoje tiransko krvavo žezlo polovico sveta, tudi celinsko Kitajsko. Leta 1952 so Janeža izgnali iz svojega 'raja',« je pridigal dr. Ocvirk in povedal, da je po sedmih letih preganjanj dr. Janež prišel na Tajvan, na Formozo, kjer so njegovo delo spoštovali.

Tri sporočila dr. Janeža
Župljanom župnije Dolsko in vsem Janeževim rojakom je dr. Ocvirk podal tri sporočila. Prvo je, da bi si prizadevali za svobodo, še zlasti za svobodo vere, da bi lahko v polnosti kakor dr. Janež uresničili tako človeške talente, kakor darove krstne milosti in z njimi bogatili drug drugega. Drugo sporočilo je, kot je dejal Ocvirk, da nam svoboda ne bo pretveza za sebičnost, ki je korenina krize, razprtij in sovraštva, temveč ozračje, v katerem bomo drug drugega prehitevali v dobrem in si služili v ljubezni. Tretje sporočilo slovenskega misijonarja in zdravnika s Tajvana pa je, da bi kakor on tudi Slovenci danes vendarle spoznali, da brez priznavanja Boga ni priznavanja človeka, da se človekoljubnost rojeva in krepi v ljubezni do Boga.

Kdo je bil dr. Janez Janež?
»Sem kirurg in drugega ne znam. Za to bom dajal odgovor Bogu. Napravim vse, kar mi zdravniška veda in praksa narekujeta, nato pa prepustim Bogu, da on ozdravi; šele potem molim rožne vence. Jih vidite, koliko jih imam tam na kljuki, molkov? Življenje je najvišji zakon! Tudi v operacijski sobi,« je zapisal dr. Janež.

Rodil se je 14. januarja 1913 v Dolskem pri Ljubljani. Po klasični gimnaziji v škofovih zavodih je študiral medicino, kasneje je specializiral kirurgijo in do leta 1944 vodil oddelek za transfuzijo krvi v ljubljanski bolnišnici. Čeprav je zdravil tudi partizane, je bil leta 1945 zaradi svoje trdne katoliške vere in ker ni hotel sodelovati v akciji zbiranja sredstev za OF med prvimi določen za likvidacijo. Umaknil se je Koroško in v begunskem taborišču zdravil begunce. Čez Višarje se je umaknil v Rim, od tam pa v Argentino in nato v misijone na Kitajsko, kar je sanjal že kot najstnik: da bi postal zdravnik misijonar v Aziji. Leta 1952 so komunisti iz Kitajske pregnali vse tujce in oditi je moral tudi dr. Janež. Z redovniki kamilijanci se je odpravil na tajvanski otok Formozo in tam deloval do svoje smrti oktobra 1990.

Več na: http://www.druzina.si/icd/spletnastran.nsf/all/09A881D1F1ADD58CC1257AF80044247D?OpenDocument
 


Uslužbenka letalske družbe sme nositi križec na delovnem mestu (Vir: druzina.si)

Uslužbenka britanske letalske družbe sme tudi na delovnem mestu še naprej okoli vratu nositi verižico s križcem. Evropsko sodišče za človekove pravice v Strasbourgu je minuli teden odločilo, da je delodajalec Britanki neupravičeno prepovedal nošenje verskih simbolov med delovnim časom. Britansko pravosodje je pritožbo Nadie Eweida, ki izhaja iz egiptovske koptske družine, leta 2010 zavrnilo.

Sodišče v Strasbourgu je razsodilo, da argument letalske družbe 'British Airways', češ da nošenje križa škoduje ugledu podjetja, ne zadošča. Kot utemeljitev so sodniki navedli, da omenjena letalska družba ostalim zaposlenim, ki pripadajo drugim veroizpovedim, na delovnem mestu dovoli nošenje verskih oblačil in pokrival, denimo turbana. Tudi ti simboli očitno nimajo neugodnega vpliva na blagovno znamko 'British Airways'.

V še treh podobnih primerih so strasbourški sodniki ugotovili, da ni šlo za kršenje pravice do verske svobode posameznika. Kot so pojasnili, je potrebno zaščititi pravico do svobodnega izražanja vere, pri čemer pa je potrebno temeljito pretehtati, ali zaradi tega niso zapostavljene pravice ostalih prisotnih.

V primeru medicinske sestre, ki je prav tako vložila pritožbo proti delodajalcu, je bil močnejši argument slednjega, ki je nošenje nakita med negovanjem bolnikov prepovedal iz higienskih razlogov; argument delodajalca je po mnenju sodnikov močnejši od zaščite verske svobode.

Tudi v dveh drugih primerih sodišče ni ugodilo zahtevam tožnikov. Dva zaposlena katoličana nista bila pripravljena izvajati določenih nalog na delovnem mestu, saj so te po njunem mnenju izražale njuno strinjanje z istospolno usmerjenostjo: katoličanka, zaposlena na mestnem uradu, ni želela vpisovati registriranih zvez med istospolnimi partnerji, nek spolni terapevt pa ni želel sodelovati z istospolnimi pari. Delodajalca sta v obeh primerih zagrozila z delovnopravnimi posledicami, ki bi se zaključile z odpustitvijo z delovnega mesta.

Sodniki so upoštevali argumentacijo britanskih sodišč, po kateri naj delodajalci pri določanju svojih delovnih smernic ne bi nasprotovali zakonskim vodilom, denimo pravici do enakopravne obravnave ne glede na spolno usmerjenost. Pravice istospolno usmerjenih parov so tako kot pravica do verske svobode zaščitene s konvencijo o človekovih pravicah pri Evropskem svetu.

Tožniki lahko tudi proti razsodbi strasbourškega sodišča v roku treh mesecev vložijo pritožbo pri velikem senatu Evropskega sodišča za človekove pravice.

Prvi odziv na razsodbo je prišel s strani anglikanskega nadškofa v Yorku, Johna Sentamuja: »Vsem kristjanom in tudi vernikom ostalih veroizpovedi mora biti dana svoboda za nošenje verskih simbolov, ne da bi ob tem trpeli kakršno koli razlikovanje«, je izjavil yorški nadškof. »Če ljudje nosijo križ ali pa morda skupaj molijo, to ne bi smela biti stvar, o kateri odločajo različna sodišča«, je poudaril cerkveni dostojanstvenik.

Več na: http://www.druzina.si/icd/spletnastran.nsf/all/51BD6E971615905BC1257AFA002D99E6?OpenDocument
 


Usposabljanje Vodim, torej sem - Pastoralno načrtovanje

· Kdo je vodja, kaj je vodenje?
· Vlogi duhovnikov in laikov pri vodenju župnije
· Kako voditi sestanke ŽPS in druga srečanja v župniji?
· Kako pripraviti župnijski pastoralni načrt?
· Kaj novega prinaša dokument Pridite in poglejte?
· Kako k sodelovanju na župniji pritegniti širši krog sodelavcev?
 
Socialna akademija vas v sodelovanju s Pastoralno službo Nadškofije Ljubljana vabi na brezplačno 50-urno usposabljanje Vodim, torej sem – pastoralno načrtovanje.
 
Komu je usposabljanje namenjeno?
Usposabljanje je v prvi vrsti namenjeno moderatorjem pastoralnega načrtovanja v župnijah, ki bo v letu 2013/2014 potekalo na osnovi dokumenta Pridite in poglejte. Vabljeni pa so tudi duhovniki, tajniki ŽPS in ostali pastoralni sodelavci.
 
Vsebine usposabljanja
· VODENJE. Kdo je vodja? Kakšne so naloge vodje? Katere lastnosti so še posebej potrebne? Kako postati boljši vodja? Voditelji na župniji (voditelj župnije, voditelji posameznih občestev, sodelovanje med njimi). Odnos med laiki in duhovniki. Kako pritegniti k sodelovanju?
 
· SESTANKI IN SREČANJA. Tehnike učinkovitega vodenja sestankov in srečanj. Dobri nasveti za vodenje sestankov in srečanj iz prakse. Možne pasti, v katere se lahko ujamemo. Simulacijska vaja vodenja sestanka.
 
· MODERIRANJE - VODENJE NAČRTOVALNEGA PROCESA. Metode dela s skupino, da doseže skupni cilj. Kdo je moderator in kakšne so njegove naloge? Kako ravnati v posebnih primerih? Kako »razširiti« običajni sestanek, da bomo dosegli ustvarjalno dodano vrednost?
 
· PASTORALNO NAČRTOVANJE. Kaj je načrtovanje in zakaj načrtovati? Vrste načrtovanja. Posebnosti pastoralnega načrtovanja. Proces načrtovanja. Tehnike načrtovanja. Pasti načrtovanja. Pomen dokumenta Pridite in poglejte.
 
Kje bo usposabljanje potekalo?
Usposabljanje bo potekalo v prostorih Socialne akademije, Ulica Janeza Pavla II. 13 v Ljubljani.
 
Razpored srečanj
· Sobota, 2.2., 9:00 - 16:00, Uvod v usposabljanje, Vloge, lik in lastnosti vodje, Aleš Čerin, Matej Cepin
· Četrtek, 7.2., 18:00 - 21:00, Dokument »Pridite in poglejte«kot navdih za pastoralno načrtovanje, Matej Cepin
· Četrtek, 14.2., 18:00 - 21:00 Vodenje župnije in odnos: duhovniki – laiki pri vodenju, Aleš Čerin z gostom
· Četrtek, 28.2., 18:00 - 21:00, Vodenje sestankov, Aleš Čerin
· Četrtek, 7.3., 18:00 - 21:00, Moderiranje procesov, Alenka Oblak

· Četrtek, 14.3., 18:00 - 21:00, Pastoralno načrtovanje 1, Matej Cepin
· Četrtek, 21.3., 18:00 - 21:00, Pastoralno načrtovanje 2, Matej Cepin
· Četrtek, 4.4., 18:00 - 21:00, Metode moderiranja in priprava na zaključno simulacijsko vajo, Alenka Oblak
· Petek in sobota, 26.-27.4. (petek popoldne - sobota popoldne). Petek: Kako pritegniti čim širši krog k sodelovanju?, Sobota: Zaključna simulacijska vaja in zaključek usposabljanja, Alenka Oblak, Vsi trije izvajalci
 
Informacije in prijave
Informacije o usposabljanju dobite pri Mateju Cepinu na Socialni akademiji.
Kontakt: 01-439-97-95, 051-442-003, [email protected]
 
Prijave praviloma sprejemamo po elektronski pošti na naslov:
[email protected]. Pri prijavi navedite naslednje podatke: Ime in priimek, domači naslov, kontakt: e-pošta, telefonska številka, župnija, kaj (vsebinsko) pričakujete od usposabljanja.
 
Prijave sprejemamo do zapolnitve prostih mest (18) ali najkasneje do 31. januarja. V primeru prevelikega števila prijavljenih udeležencev bomo naredili izbor. Prijavi se lahko tudi več udeležencev iz iste župnije, organizacije ali gibanja.
 


 

TEOLOŠKI KOTIČEK


PRIDITE IN POGLEJTE
Slovenski pastoralni načrt, krovni dokument


Veliki itinerariji pastoralne prenove
 
116.      Načrt, s katerim stopamo na pot nove evangelizacije, bomo uresničevali najprej osebno ter v župnijah in skupinah. Nekateri pomembni premiki se lahko zgodijo, če se zanje dogovorimo na ravni šestih škofij. V sklepnem poglavju slovenskega pastoralnega načrta zato podajamo nekaj pomembnih in obveznih itinerarijev pastoralne prenove v luči nove evangelizacije. Ti povzemajo bistvene poudarke načrta, obenem pa pripravljajo konkretne spremembe. SŠK in SPS sta odgovorna za končno in zavezujočo izdelavo itinerarijev. Nekateri itinerariji bodo pripravljeni v enem letu, drugi bodo potrebovali daljše časovno obdobje.

Biblična prenova
117.      Biblična prenova, za katero se bomo zavzemali, vključuje: pridiganje na osnovi predstavitve in razlage Božje besede, osebno branje, uporabo Svetega pisma pri katehezi ter léctio divína. Naš poseben cilj bo, da bi svetopisemske skupine v prihodnjem desetletju postale vsaj toliko razširjene, kot so danes zakonske ali molitvene. V ta namen bomo pripravili gradiva za biblične skupine, razdeljene v nekaj letnikov. Gradiva bodo poljudna, da jih bodo lahko uporabljali različni krogi vernikov in bodo omogočala vodenje skupine teološko povprečno izobraženemu voditelju. Za ustanavljanje bibličnih skupin bo pomembno dosedanje delo z bralci bogoslužnih beril, saj so le-ti med bolj primernimi za članstvo v bibličnih skupinah.

Prenova otroške in mladinske kateheze ter priprave na prejem zakramentov
118.      V tradicionalni družbi sta bila otroška kateheza in prejemanje zakramentov v določenem starostnem obdobju samoumevna, v današnjem sekulariziranem okolju pa temu ni več tako. Smernice za novo evangelizacijo narekujejo prenovo kateheze in uvajanje v zakramente po katehumenskem modelu oziroma po mistagogičnih načelih. Povedano preprosto: otrok prejme zakrament, ko sta on in družina, iz katere prihaja, dovolj zrela zanj, ne pa, ko je dopolnil določeno starost ali opravil določeno število ur rednega verouka. Priprava na zakrament je daljša, bolj temeljita in izvajana v manjših skupinah. Temu načelu bo morala slediti prenova osnovnošolskega verouka, ki ga bo potrebno razdeliti v dva duhovno-pastoralna stebra. Prvi bo namenjen otrokom in njihovim družinam, ki so na začetku spoznavanja Jezusa Kristusa in si želijo splošne verske vzgoje. Drugi bo rasel iz prvega in bo pripravljen za tiste, ki zorijo za osebno srečanje s Kristusom v zakramentih. Pri tem se opiramo na zapis plenarnega zbora o novih poudarkih v katehezi (PZ 349), kakor tudi na lineamenta za škofovsko sinodo o novi evangelizaciji.

119.      Po prejemu zakramentov uvajanja otrok oziroma mladostnik globlje vstopi v proces mistagoške kateheze. Ob tem mu bo prenovljena mladinska kateheza omogočila iskanje odgovorov na vprašanja o njegovem mestu v Cerkvi in družbi.

Prestop na katehezo odraslih
120.      Prestop na katehezo odraslih je eden od osnovnih itinerarijev povsod, kjer krajevne Cerkve stopajo na pot nove evangelizacije. O tem je tekla beseda na plenarnem zboru (PZ 354–356) in še prej, v letih po drugem vatikanskem cerkvenem zboru. Na slovenski ravni bomo najprej povezali tiste, ki že udejanjajo programe duhovnega poglabljanja in pastoralnega izobraževanja za odrasle. Teh programov zlasti v mestih ni malo, potrebujejo pa več prepoznavnosti in približevanja širšim skupinam vernikov. Pretresli bomo možnost, kako bi v to delo vključili laiške teologinje in teologe. Zavedamo se, da večina duhovnikov posebnih izkušenj s katehezo odraslih nima.

121.      Katehezo odraslih bomo uresničevali v štirih smereh:
– vzporedno s katehezo otrok; to so programi za starše otrok, ki so vpisani v osnovnošolski verouk, zlasti v obdobju priprave na zakramente;
– v obstoječih skupinah: zakonske, biblične in karitativne skupine, laiška gibanja, skupnosti in združenja, pa tudi srečanja ŽPS že vsebujejo katehetski moment, ki ga bomo v prihodnje še bolj poudarili;
– z ustanovitvijo novega modela šole verskega poglabljanja in molitve za odrasle: v prihodnjih letih bomo pretehtali ustanovitev tovrstne šole, ki bi jo izvajali po dekanijah in župnijah;
– v okviru daljnih in bližnjih priprav na prejem zakramenta zakona.
MOLITEV

Ljubezen do bližnjega
je več kot usmiljenje.
To je sposobnost,
da smo do drugega naklonjeni
in ga vzljubimo.

Naklonjenost je
občutek povezanosti z drugim
v njegovi stiski,
njegovi bolečini,
njegovem trpljenju,
njegovih težavah in skrbeh.

Martin Luther King

3. nedelja med letom - nedelja Svetega pisma


27. januar 2013
Lk 1, 1-4


Predgovor

Ker smo že mnogi poskusili urediti poročilo o dogodkih, ki so se dovršili med nami, kakor so nam sporočili tisti, ki so od začetka bili očividci in služabniki besede, sem sklenil tudi jaz, ko sem vse od začetka natančno poizvedel, tebi, plemeniti Teofil, to po vrsti popisati, da spoznaš resničnost naukov, v katerih si bil poučen.

Besede vere za vsakogar


Verujem v Boga …

Bog se daje, ne da bi se vsiljeval

»Boga ni nikoli nihče videl« (Jn 1,18), pravi apostol Janez. Da bi ga našli, ga moramo iskati… Naše poznavanje Boga in naš jezik o Bogu sta omejena. Bog se daje, ne da bi se vsiljeval. Razodeva se vsakemu človeku, ki išče resnico in srečo. Človek na Boga lahko pozabi ali ga zavrne: toda Bog ga v želji, da bi človek našel resnično srečo, nikoli ne neha klicati.

Sveto pismo ne neha odklanjati lažne bogove in nas osvobajati praznih malikov, da bi se približali edinemu resničnemu Bogu. Za kristjane je Bog eden, ima obraz, govori in deluje. Bog ima obraz Jezusa Kristusa, ki se imenuje Emanuel, kar pomeni: Bog z nami. Bog se izraža na številne načine, po dogodkih v zgodovini in v srcih ljudi. Razodeva se kot človekov poslednji smisel življenja. Vera je človekov odgovor Bogu.

Gradiva

Z vstopom v novo obdobje pastoralne prenove, vam želimo še bolj kot v preteklosti, pri vašem delu pomagati s pripravo in iskanjem različnih gradiv za vaše delo. Najdete jih s klikom na spodnje povezave. Na naši spletni strani
imate na dnu strani tudi pasice, preko katerih je omogočen dostop do Božje besede dneva, do svetnika dneva, predstavitve drobcev vere in vseh gradiv, ki jih pripravlja Pastoralna služba v Ljubljani in njeni uradi.


Aktualna gradiva

Video gradiva

Spreobrnjenje apostola Pavla NOVO!
Minutka za Sveto pismo: Adam v bolnici
Verujem 

Božična video gradiva

Poklon kraljev
Poklon pastirjev 
Popis v Betlehemu
Prihod novega kralja
Pastirjeva piščal

Božično molitveno bogoslužje

Božično molitveno bogoslužje 1
Božično molitveno bogoslužje 2
Božično molitveno bogoslužje 3
Božično molitveno bogoslužje 4
Božično molitveno bogoslužje 5
Božično molitveno bogoslužje 6
Božično molitveno bogoslužje 7

Božična PPS gradiva

Očka za božič
Marija in njen sin
Jezusovo rojstvo

Gradiva za delo v ŽPS:

Krovni dokument Pridite in poglejte
Projekcija za septembrsko sejo ŽPS, ki jo najdete tudi tu.
Projekcija za oktobrsko sejo ŽPS, ki jo najdete tudi tu.
Gradivo za novembrsko sejo ŽPS, ki jo najdete tudi tu.
Gradivo za decembrsko sejo ŽPS, ki jo najdete tudi tu.
Gradivo za januarsko sejo ŽPS, ki jo najdete tudi tu. NOVO!
Gradivo za ferbuarsko sejo ŽPS, ki jo najdete tudi tu. NOVO!
Gradivo za marčevsko sejo ŽPS, ki jo najdete tudi tu. NOVO!

Vsa gradiva Škofijskega urada za laike najdete v meniju spletne strani Urada za laike pod gumbom gradiva oz. pod novico Aktualna gradiva.

Tedenske E-novice dobite na naslednji povezavi.

Vsa gradiva uradov Pastoralne službe Nadškofije Ljubljana pa najdete na naslednji povezavi.

Vas zanima? Oglejte si!

Spreobrnjenje apostola Pavla
Vabimo vas...


50-urno usposabljanje za pastoralno načrtovanje

V pastoralnem letu 2012-2013 bomo za moderatorje iz Nadškofije Ljubljana pripravili enodnevno usposabljanje moderatorjev, ki bo v soboto, 13. aprila, glavna tema pa bo Kako v župniji voditi proces pastoralnega načrtovanja?

Pripravili bomo tudi orodja za pastoralno načrtovanje, ki bodo, upamo, župnijam olajšala pot do načrta.

Za tiste, ki se bodo želeli v tematiko še bolj poglobiti, pa pripravljamo 50-urno usposabljanje o vodenju srečanj, moderiranju skupin in pastoralnem načrtovanju. Usposabljanje bo potekalo na Socialni akademiji v Ljubljani in bo brezplačno. Vodila ga bosta Matej Cepin in Aleš Čerin z gosti.


Več informacij najdete v zadnji novici na desni strani pričujoče številke e-novic.


Molitvena osmina za edinost kristjanov 2013 (Vir: katoliska-cerkev.si)

Molitvena osmina za edinost kristjanov bo od petka, 18. do petka, 25. januarja 2013, potekala pod geslom »Kaj Bog hoče od nas?« (prim. Mih 6,8). Njen namen je približati različne krščanske tradicije, obrede in običaje med seboj tako na bogoslužni kot tudi na pastoralni in teološki ravni. V Katoliški Cerkvi bodo molitve potekale po vseh župnijah, na škofijski ravni pa bodo bogoslužja vodili nekateri slovenski škofje.

V organizaciji društva SKAM bo v sredo, 23. januarja 2013, ob 19.00, v župnijski cerkvi Marijinega oznanjenja pri frančiškanih na Tromostovju v Ljubljani potekala zahvalna ma­ša za evropsko srečanje mladih v Rimu, v četrtek, 24. januarja 2013, ob 20.00, pa bo taizéjska molitev v evan­ge­li­čan­ski cerk­vi na Gospos­vet­ski ce­sti 9 v Ljub­lja­ni.

V stolni cerkvi sv. Nikolaja v Ljubljani bo v petek, 25. januarja 2013, ob 18.30, ob sklepu molitvene osmine maša za edinost kristjanov, ki jo bo daroval ljubljanski nadškof metropolit msgr. dr. Anton Stres.
V srbski pravoslavni cerkvi sv. Cirila in Metoda v Tivoliju v Ljubljani bo v nedeljo, 27. januarja 2013, ob 10.00 ob prazniku sv. Save slovesna Božja liturgija, ki ji bo sledil praznični recital.


Več na: katoliska-cerkev.si


Seminar srečanja z živim Bogom in izlitje Svetega Duha na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani z naslovom Glej, Luč!

Začetek seminarja: sreda, 30. januarja 2013 ob 18. uri (prvo srečanje) in nato še 5 tedenskih srečanj

Pomemben del delovanja Katoliške karizmatične prenove je tudi oznanjevanje in pričevanje vere, kar imenujemo tudi evangelizacija. Z napovedanim dogodkom, ki bo potekal že tretje leto zapored, želimo nagovoriti in dati priložnost srečanja z živim Bogom na nekoliko drugačen, svež način, predvsem neverujočim, oziroma tistim, ki takšne priložnosti do sedaj niso imeli. Na teh srečanjih ima vsak udeleženec priložnost, da zaživi bolj polno življenje, tako da preko predavanj, pričevanj in pogovorov spozna božjo moč, ki rešuje, osvobaja strahov, daje moč za odpuščanje, veselje in povrne upanje. Predvidenih je pet tedenskih zaporednih srečanj. Datumi in naslovi posameznih srečanj so v prilogi, na voljo pa bodo tudi na naši spletni strani. Vsako srečanje je vsebinsko sestavljeno iz treh delov:
- glasbenega dela,
- predavanja in pričevanj ljudi, ki so se z Bogom osebno srečali ter
- pogovor v manjših skupinah.
Na četrtem srečanju je predvideno t.i. »izlitje Svetega Duha«, kar v praksi pomeni, da za udeležence seminarja tudi individualno molimo. Gre za dar, milost osebnega srečanja z živim Bogom s tem ko udeleženec med molitvijo prostovoljno izroči svoje življenje Gospodu Jezusu Kristusu. Pogosto ta dogodek spremlja pojav karizem, kot so prejem daru molitve v jezikih (glosolalija), dar podob, preroške besede, dar vednosti in spoznanja, itd.
Udeležba na seminarju je brezplačna, udeleženci pa bodo povabljeni, da za kritje stroškov prispevajo prostovoljni dar, vsak kolikor zmore.
S seminarjem je seznanjen tudi ljubljanski nadškof in metropolit msgr. dr. Anton Stres in nas pri tem podpira. V preteklih dveh letih se je vedno enega od srečanj tudi udeležil.

Informacije: http://prenova.rkc.si/



Odprimo Slovenijo življenju

Resnica je, da človek živi svoje življenje v polnosti od spočetja, a zaradi neupoštevanja človekovih pravic smo Slovenci v letu 2011 v postopkih umetne prekinitve nosečnosti izgubili 4263, od leta 1979 do leta 2011 pa več kot 381.000 nerojenih otrok.

O pravici do življenja slehernega človeka, nam bo v dneh med 9. in 12. februarjem 2013 spregovoril Joannes Bucher, evropski regionalni direktor organizacije Human Life International, največje Pro-Life organizacije na svetu. (www.hli.org)
Joannes Bucher živi v Salzburgu, doktoriral je iz teologije in katoliške vzgoje na salzburški univerzi. Leta 1998 ga je prijatelj navdušil za delo v prid nerojenemu človeškemu življenju in od tedaj svetuje ženskam pred klinikami, ki izvajajo umetne prekinitve nosečnosti, predava in  usposablja nove svetovalce po vsej Evropi, v javnosti brani pravico do življenja od spočetja dalje ter sodeluje na mednarodnih pro-life konferencah. Vodi Center za življenje v Salzburgu, poučuje katoliško religijo na salzburškem Višjem ekonomskem inštitutu in je eden od pobudnikov salzburške molitvene iniciative. Njegovi obiski, še posebej v bivših komunističnih državah, so obrodili bogate sadove. Skupine ljudi molijo in svetujejo ženskam pred zdravstvenimi ustanovami ter tako rešujejo nerojena življenja, celo politika je ponekod postala bolj naklonjena nerojenemu človeškemu življenju in spodbuja odločanje staršev za življenje.
 
Program srečanj:
Sobota, 9. februar, 2013, ob 19. uri  srečanje  v kapeli v Antonovem domu na Viču (Tržaška 85, Ljubljana)
Na srečanju bo še posebej predstavljena zaščita nerojenega človeškega življenja z vidika zdravstva, farmacije, vzgoje in izobraževanja.

Nedelja, 10. februar, ob 17.30. uri sveta maša ZA življenje v mariborski stolnici, ob 19. uri  predavanje v Slomškovi dvorani.

Ponedeljek, 11. februar, ob 18. uri maša ZA življenje v koprski stolnici, ob 19. uri predavanje v cerkvi svetega Bassa v Kopru (Prešernov trg na Mudi).

Torek, 12. februar, od 9.00 do 11.00 srečanje za duhovnike, redovnike, redovnice, v Antonovem domu na Viču v Ljubljani.
Škofijski urad za laike
Ciril Metodov trg 4
1000 Ljubljana

[email protected]

http://nadskofija-ljubljana.si/laiki/







Sent to [email protected]why did I get this?
unsubscribe from this list | update subscription preferences
Pastoralna služba · Ljubljana · Ljubljana, No Region 0
Email Marketing Powered by MailChimp