Papež: "Pustite si razširiti dušo"
Papež Frančišek je sklenil cikel katehez o sveti maši. »Ko se maša zaključi, se začne prizadevanje za krščansko pričevanje«. Kristjani namreč ne gremo k maši, da bi opravili tedensko nalogo, potem pa nanjo pozabili. K maši gremo, da bi bili soudeleženi pri Gospodovem trpljenju in vstajenju in zatem še bolj živeli kakor kristjani – da bi si prizadevali za krščansko pričevanje. Cerkev zapustimo, da bi ponesli Božji blagoslov v vsakdanje dejavnosti.
|
|
Služenje namesto moraliziranja
Papeževe spodbude za reformo je potreboval tudi »krog teologov in krščanskih mislecev«, je prepričan Halik. Zato je skupaj z dunajskim teologom Paulom Zulehnerjem sestavil pismo v podporo papežu, ki ga je v okviru pobude »Pro Pope Francis« doslej podpisalo 73.000 oseb v 50 državah na vseh petih celinah. Mednarodno povezani teologi so bili nato naprošeni, naj pripravijo kratke študije o svetovnih izzivih in predlogih za njihove rešitve, rezultati pa že dobivajo celostno podobo.
|
|
Preizkušeni Nik romal v Lurd
»Ko je odšel v operacijsko sobo, sem ga samo še pokrižala in molila. Čakali smo tri ure, potem je kirurg povedal, da je Nik živ. Šla sem ga pogledat in vprašala sem ga, če me pozna. »Kaj te ne bi poznal, saj si deset let moja mamica,« mi je odgovoril in se nasmejal.« Takrat ga je vprašala, kaj si želi. »Da bi prišel gospod župnik, je rekel. In res je prišel, gospod Franci Bizjak iz Sodražice. Stanje je bilo resno, zdravniki so hodili od vsepovsod.«
|
|
|
Sem pripravljen odgovoriti Jezusu?
In kaj so Jezusove sanje? Jezusove sanje se v evangelijih imenujejo Božje kraljestvo. Božje kraljestvo pomeni ljubezen do Boga in ljubezen med nami, torej ustvarjati veliko družino bratov in sester z Bogom kot Očetom, ki ljubi vse svoje otroke in je poln veselja, ko se nekdo, ki je bil izgubljen vrne domov. To so Jezusove sanje. Sprašujem: »Ste pripravljeni, da postanejo tudi vaše? Ste pripravljeni spremeniti se, da bi lahko sprejeli te sanje?«
|
|
Papež pozval k sočutju do Alfieja
Po vsem svetu se oglašajo mnogi podporniki Alfiejevih staršev, ki preko molitve, peticij, manifestacij in socialnih omrežij opozarjajo, da je skrb za otroka primarna pravica staršev in ne države. Thomas in Katie sta za podporo prosila tudi papeža Frančiška, ki se je odzval s tvitom. »Moje iskreno upanje je, da bi se storilo vse potrebno za nadaljnje sočutno spremljanje malega Alfieja Evansa in bi se prisluhnilo velikemu trpljenju njegovih staršev. Molim za Alfieja, za njegovo družino in vse vpletene osebe.«
|
|
Kovanci iz fontane di Trevi za reveže
Rimski mestni svet je konec marca podaljšal pogodbo z rimsko Karitas, s katero ji namenja kovance iz fontane Trevi za financiranje prehrane, nastanitve in zdravstvene oskrbe za vse, ki to v italijanski prestolnici najbolj potrebujejo. Nešteto turistov z vsega sveta predfontano vsak dan zamiži, si nekaj zaželi in čez ramo v vodnjak vrže kovance v skupni vrednosti več tisoč evrov; denar iz vode poberejo komunalni delavci.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Voditi zaročence na poti priprave na zakon
210. Kadar kdo jasno prepozna šibke točke drugega, mora v vsakem primeru realistično presoditi možnost, da lahko pomaga, da se v drugem razvije, kar je najboljšega, in tako zmanjša težo njegovih šibkih točk; to pa s trdnim namenom, da drugemu pomaga rasti kot človeku. To pomeni z močno voljo sprejeti možnost, da se bo treba pripraviti na žrtve, se soočiti s težkimi trenutki in spopadi. Človek mora biti sposoben odkriti znake nevarnosti, ki se lahko skriva v odnosu, da bi pred poroko našel sredstva, ki omogočajo, da se tej nevarnosti uspešno postavi po robu. Na žalost pridejo številni do poroke, ne da bi se poznali. Preživijo skupaj samo nekaj časa, si skupaj naberejo nekaj izkušenj, ne pridejo pa do tega, da bi se sami odkrili drugemu, in ugotovili, kdo ta drugi v resnici je.
211. Tako neposredna priprava kot tudi spremljanje, ki traja dalj časa, mora privesti do jasnosti, da zaročenca ne gledata na poroko kot na konec neke poti, ampak sprejemata zakon kot poklicanost, ki ju pelje naprej, s trdno in realistično odločenostjo, da bosta vse preizkušnje in težke trenutke preživela skupaj. Tako predzakonska kot zakonska pastorala morata biti predvsem dušno pastirstvo povezovanja, pri čemer posredujeta točke, ki pomagajo ljubezni, da more zoreti, a tudi premagati težka obdobja. Te točke niso samo doktrinalna načela, niti ni treba, da so omejena le na sicer dragocene cerkvene duhovne vire, ki jih sicer Cerkev vedno nudi, temveč morajo biti tudi praktični napotki, življenjski nasveti, kako ravnati, in naj izvirajo iz izkušnje in psihološke vede. Vse to predstavlja pedagogiko ljubezni, ki mora upoštevati občutljivost današnjih mladih ljudi, da bi jih lahko notranje pripravila. Hkrati mora biti pri pripravi zaročencev dana možnost, da jih opozori na kraje in ljudi, posvetovalnice ali za to usposobljene družine, na katere se lahko obrnejo za pomoč, če se pojavijo težave. Vendar ne smemo nikoli pozabiti na to, da jim priporočimo zakramentalno spravo, ki omogoča, da po usmiljenem Božjem odpuščanju in njegovi ozdravljajoči moči odložijo grehe in napake preteklega življenja in njunega medsebojnega odnosa.
|
|
|
Božja beseda
3. velikonočna nedelja
»Tedaj jim je odprl um, da so doumeli Pisma.« (Lk 24,45)
Apd 3,13-15;
Ps 4;
1 Jn 2,1-5a;
Lk 24,35-48
|
|
|
|
|
|