Papeževo
pismo za
srečanje
družin
Ob
koncu 8.
svetovnega
srečanja
družin, ki je
bilo v
Filadelfiji
septembra
2015, sem
naznanil
naslednje
srečanje s
katoliškimi
družinami
vsega sveta,
ki naj bi bilo
v Dublinu. V
hotenju, da se
že sedaj
začnejo
priprave, z
veseljem
potrjujem, da
bo potekalo od
21. do 26.
avgusta 2018
na temo:
Evangelij
družine,
veselje za
svet. Glede te
tematike ...
bi hotel
ponuditi nekaj
natančnih
pojasnil. Moja
želja namreč
je, da bi
družine
poglobile
svoje
razmišljanje
in podelitve o
vsebinah
posinodalne
spodbude
Amoris
Laetitia.
|
|
Kaj
narediti, ko
zakonec ne gre
k maši
Tako
težko mi je sami
vzgajati otroke v
katoliški veri.
Začenjajo me
spraševati, zakaj
očka ne hodi v
cerkev. Upirajo se
iti, saj pravijo, da
če očku ni treba
iti, tudi njim ni
treba. Ko sva o tem
govorila, preden sva
se poročila, je
podpiral to, da
otroke vzgajam v
katoliški veri. Ko
sva začela z
družino, je bilo vse
jasno. Mislim, da
sem bila povsem
naivna, kajti to, da
sam vzgajaš majhne
katoličane, je
težko. On na noben
način ne preprečuje,
da bi jih vzela v
cerkev ali peljala k
verouku, a tudi ne
naredi ničesar, da
bi mi pomagal. Kako
naj ga prepričam,
naj mi bolj pomaga?
|
|
Radijski
misijon:
uvodni nagovor
Uvodni
nagovor 12.
radijskega misijona,
ki poteka v
sodelovanju z
lazaristi, je v
nedeljo ob 17. uri
pripravil nadškof
dr. Anton Stres. V
njem je podčrtal
nujnost posnemanja
Jezusa Kristusa v
ljubezni do ubogih,
ki mora biti jedro
krščanstva. Škof
Stres je opozoril,
da pri tem ne gre za
neko novo odkritje
sv. Vincencija
Pavelskega, ampak da
je njegova karizma
hotela predvsem dati
nov zalet temu
temeljnemu obnašanju
kristjana, ki svoje
vero vzame zares in
se resnično trudi
posnemati Kristusa.
|
|
|
Pet
načinov, kako
hudič napada v
postu
Jezus
je bil skušan
v puščavi. In
post je čas
puščave. Po
katekizmu se
Cerkev »vsako
leto
štirideset dni
v postnem času
pridružuje
Jezusovi
skrivnosti v
puščavi.« Tako
je logično, da
tudi mi v tem
času občutimo
več skušnjav.
Toda Bog ne
dopušča
ničesar, kar
ne more
uporabiti v
dobro: celo
skušnjavo in
napade hudiča
lahko uporabi
za naše
spreobrnjenje,
preobrazbo in
svetost. Tu je
nekaj
primerov, ki
sem jih
prepoznala in
spodbud, ki se
mi zdijo
koristne. Ste
tudi vi v tem
postnem času
izkusili
katero izmed
teh skušnjav?
|
|
Papeževi
petki
usmiljenja
Pretekli
petek popoldne je
papež Frančišek
obiskal stanovalce
in obiskovalce
regionalnega centra
sv. Aleksija –
Marjete Savojske za
slepe v Rimu. Zavod
izvaja dejavnosti
družbenega
vključevanja slepih
in slabovidnih. S
tem obiskom je papež
Frančišek želel
nadaljevati prakso
tako imenovanih
‘Petkov usmiljenja’,
s katerimi je
opravljal duhovna in
telesna dela
usmiljenja do
tistih, ki živijo v
stanju telesne in
družbene
izključenosti. Med
obiskom se je papež
Frančišek srečal z
obiskovalci te
ustanove, z osebami
s prizadetimi čuti
povezanimi z
vidom...
|
|
Molitveni
namen za mesec
april
Tudi
v mesecu aprilu, ko
ves mesec črpamo moč
iz vstalega
Kristusa, nas Cerkev
prav posebej kliče,
da se pridružimo
apostolatu molitve,
ki združuje milijone
vernikov po vsem
svetu v molitvi s
skupnimi nameni. V
letu 2017 je za vsak
mesec v letu določen
najmanj en molitveni
namen. V letošnjem aprilu je predviden splošni
molitveni namen za
poklicanost mladih:
Da
bi se mladi ljudje
velikodušno odzvali
na svojo poklicanost
in resno pretehtali
možnost, da se
izročijo Bogu na
poti duhovništva ali
posvečenega
življenja.
|
|
|
|
Radost
ljubezni
slovenski prevod
posinodalne apostolske
spodbude
papeža Frančiška
Amoris laetitia
Veseliti
se z drugimi
109.
Izraz chaírei epì tê
adikía označuje nekaj
negativnega, kar biva v
skritosti človeškega
srca. Gre za strupeno
držo tistega, ki se
veseli, ko vidi, da se
komu godi krivica. Ta
stavek dopolnjuje
naslednji, ki izraža
pozitivno plat:
synchaírei tê alētheía –
»veseli pa se resnice«.
To pomeni veseliti se
zaradi blagra drugega,
ko priznamo njegovo
dostojanstvo, ko cenimo
njegove sposobnosti in
njegova dobra dela. Tega
ni zmožen tisti, ki se
mora vedno primerjati in
tekmovati, celo z
lastnim sozakoncem, celo
tako zelo, da se skrivaj
veseli njegovega
neuspeha.
110.
Ko človek, ki ljubi,
lahko stori drugemu kaj
dobrega ali ko vidi, da
gre drugemu dobro v
življenju, ob tem
doživlja veselje in tako
slavi Boga, kajti »Bog
ljubi veselega
darovalca« (2 Kor 9,7).
Naš Gospod posebno ceni
tistega, ki se veseli
sreče drugega. Če ne
gojimo lastne
sposobnosti veseliti se
nad dobrobitjo drugega
in se osredotočamo
predvsem na svoje lastne
potrebe, se obsojamo na
življenje z manj
veselja, kajti – kot je
rekel Jezus – »večja
sreča je dajati kakor
prejemati« (Apd 20,35).
Družina mora biti kraj,
kjer tisti, ki je
dosegel nekaj dobrega v
življenju, ve, da se
bodo zaradi tega tudi
drugi z njim veselili.
Ljubezen vse prenaša
in opraviči
111.
Naštevanje se konča s
štirimi izrazi, ki
govorijo o celoti:
»vse«. »Vse prenaša, vse
veruje, vse upa, vse
prestane« (1 Kor 13,7).
Na ta način se izrecno
poudari dinamika
ljubezni, ki je
nasprotna prevladujoči
kulturi in se je
sposobna postaviti po
robu vsemu, kar bi jo
lahko ogrožalo.
112.
Najprej je rečeno, da
»vse prenaša in
opraviči« (pánta
stégei). To se razlikuje
od »jemati slábo v
račun«, kajti ta izraz
ima opraviti z rabo
jezika; pomeni lahko
»molčati« o slabem, ki
je morda prisotno v
drugem. To vključuje, da
zadržimo sodbo in
brzdamo nagnjenje, da bi
izustili trdo in
neizprosno obsodbo: »Ne
obsojajte in ne boste
obsojeni« (Lk 6,37b).
Čeprav bi to
nasprotovalo naši
običajni rabi jezika,
Božja beseda od nas
zahteva: »Bratje, ne
govorite drug proti
drugemu!« (Jak 4,11).
Namerno škodovati podobi
drugega pomeni, da
uveljavljamo lastno
podobo se znebimo zamer
in zavisti, ne da bi nas
skrbela škoda, ki jo
povzročamo. Pogosto
pozabljamo, da je
obrekovanje lahko velik
greh, resna žalitev
Boga, ko hudo prizadene
dobro ime drugih in jim
povzroči škodo, ki jo je
zelo težko popraviti.
Zato je Božja beseda
tako stroga do jezika in
pravi, da je »jezik
vesolje krivice, ki
omadežuje vse telo« (Jak
3,6); »nestanovitno zlo
je in poln smrtonosnega
strupa« (Jak 3,8). Če »z
njim preklinjamo ljudi,
ki so ustvarjeni po
Božji podobnosti« (Jak
3,9), ljubezen varuje
podobo drugih z
rahločutnostjo, ki
obvaruje dobro ime
sovražnikov. V obrambi
Božje postave ne smemo
nikoli pozabiti te
zahteve ljubezni.
Radost
ljubezni, 109-111
|
|
|
Božja
beseda
Cvetna
nedelja
»Hozána
Davidovemu
sinu!
Blagoslovljen,
ki prihaja v
Gospodovem
imenu! (Mt
21,9)
Iz
50,4-7
Ps 22
Flp 2,6-11
Mt 26,14-75; 27,1-66
|
|
|
|
|