Pred Bogom smo vsi dolžniki
Kristjan, ki moli, Boga prosi predvsem, da bi mu odpustil njegove dolge, kar pomeni njegove grehe, slabe stvari, ki jih počne. Papež je opozoril, da je zato najnevarnejša drža v življenju kristjana prevzetnost: »Drža nekoga, ki se postavi pred Boga in misli, da ima z njim vedno poravnane račune. Prevzetnež verjame, da ima vse na svojem mestu. Ljudje, ki mislijo, da so popolni, ki kritizirajo druge, so naduti ljudje. Nihče med nami ni popoln.
|
|
Kako obhajati sveto tridnevje?
V nekaterih družinah morda letos ne boste mogli prisostvovati obredom velikega tedna, ker so vaši otroci še premajhni, ker je morda kateri izmed njih bolan ali pa bogoslužje poteka ob času, ko so že v postelji … Kljub temu vas vabimo, da se na največji krščanski praznik – veliko noč – pripravite skupaj z otroki. Tako bodo tudi oni lažje razumeli simboliko in skrivnosti velikega tridnevja in velike noči.
|
|
P. Marko Rupnik: Gube so lepe
Mi mislimo, da se nas Bog spominja kot grešnikov, kot mrtvih, a smo presenečeni, ker se nas v bogoslužju spominja kot vstalih prerojenih, obnovljenih, posinovljenih in ljubljenih. Ljubezenski spomin ni zapečaten računalniški spomin. Ko človek nekoga ljubi in mu ta nekaj slabega stori, ljubezen to preoblikuje in se stvar spremeni. Ko v bogoslužju vstopamo v Kristusa in njegovo telo, vstopamo v večen spomin, ki je v Očetu.
|
|
|
Požar v cerkvi Notre Dame v Parizu
Po več urah boja z ognjem v pariški katedrali Notre Dame so gasilci zgodaj zjutraj sporočili, da je požar pod nadzorom, vprašanje pa je, kako je požar prestala konstrukcija približno 850 let stare gotske cerkve. Papež Frančišek je izrazil solidarnost s Francijo, moli za katoličane in Parižane, ki se soočajo s tragično situacijo. Kot jepovedal teolog in profesor p. Edvard Kovač, je bilo najdragocenejše obvarovano, in sicer oba zvonika ter izjemno povedno pročelje.
|
|
Simboli velikega tridnevja
Bogoslužno dogajanje velikega tedna z bogato simboliko in izborom svetopisemskih besedil uvaja vernike v veliko noč, ki je največji in najpomembnejši krščanski praznik. Vrhunec cerkvenega leta predstavlja veliki teden, ki ga začenjamo na cvetno ali oljčno nedeljo, višek pa je velikonočno tridnevje: veliki četrtek, veliki petek, velika sobota in velika noč. Postni čas sklenemo z večerno mašo velikega četrtka.
|
|
Svete stopnice po 300 letih spet odkrite
»Scala Sancta« v Rimu, gole, bele marmorne stopnice, po katerih naj bi Jezus stopal na dan svoje obsodbe in smrti na križu, so prvič po skoraj tristo letih znova odkrite in na voljo romarjem. Od začetka 18. stoletja so bile stopnice prekrite z lesom, od včerajšnjega dne, 11. aprila, in vse do 9. junija, ko obhajamo binkošti, pa si jih bodo romarji in obiskovalci lahko ogledali v »izvirnem« stanju. Po stopnicah se lahko tudi vzpnejo po kolenih.
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod posinodalne apostolske spodbude
papeža Frančiška Amoris laetitia
Norme razločevanja
304. Malenkostno je ustaviti se pri tehtanju tega, ali ravnanje kakega človeka ustreza moralnemu zakonu (zapovedi) ali splošni normi ali ne, kajti to ni dovolj, da bi v človekovem konkretnem življenju spoznali njegovo polno zvestobo v odnosu do Boga. Zavzeto prosim, da se spomnimo nečesa, kar uči sv. Tomaž Akvinski, in da se učimo to vključevati v pastoralno razločevanje: »Čeprav na področju splošnega obstaja določena potreba, se toliko prej prikrade napaka, kolikor bolj se kdo spušča na področje posebnega (…) Na praktičnem področju glede posebnega ne obstaja za vse ista praktična resnica ali pravilnost, ampak samo glede splošnega; in pri tistih, za katere glede posebnega obstaja ista pravilnost, ta ni vsem na enak način znana (…) Prihaja torej tem pogosteje do napak, kolikor bolj se kdo spušča v posameznosti.« Res je, da splošne norme predstavljajo dobrino, na katero ne smemo nikoli pozabiti ali jo zanemariti, vendar v tem, kako so ubesedene, nikakor ne morejo zajeti vseh posebnih položajev. Obenem pa je treba reči, da prav iz tega razloga to, kar je spričo kakega posebnega položaja del praktičnega razločevanja, ne more biti povzdignjeno na stopnjo norme. To ne bi dalo samo povoda za neznosno kazuistiko, temveč bi spravilo v nevarnost vrednote, ki jih moramo posebno skrbno varovati.
305. Zaradi tega se škof ne sme zadovoljiti s tem, da bi v odnosu do tistih, ki živijo v »nepravilnih položajih«, uporabljal samo nravne norme, kakor da so kamni, ki naj jih vržejo na življenje ljudi. To je primer zaprtih src ljudi, ki se radi skrivajo za naukom Cerkve, »da bi se usedli na Mojzesovo stolico ter – včasih zviška in površno – sodili o težavnih primerih in ranjenih družinah.« O tem se je izjasnila tudi Mednarodna teološka komisija: »Naravnega zakona torej ni mogoče predstaviti kot že izdelan sklop pravil, ki se a priori postavljajo pred moralni subjekt, ampak je vir objektivnega navdiha za njegov proces odločanja, ki je eminentno oseben.« Zaradi pogojenosti ali olajševalnih dejavnikov je mogoče, da lahko kdo sredi objektivnega položaja greha – ki ni subjektivno prišteven ali vsaj ne v polnosti – živi v Božji milosti, da lahko ljubi, da lahko tudi raste v življenju milosti in ljubezni, če mu pri tem Cerkev pomaga. Razločevanje mora pomagati k temu, da se sredi omejitev najdejo možne poti za odgovor Bogu in za rast sredi omejitev. V prepričanju, da je vse belo ali črno, včasih zagradimo pot milosti in rasti ter vzamemo pogum in oviramo ljudi na poti k posvečevanju, ki poveličuje Boga. Spomnimo se na to, da »je majhen korak sredi velikih človeških omejenosti Bogu bolj všeč kakor na zunaj pravilno življenje človeka, ki preživlja svoje dni, ne da bi naletel na omembe vredne težave. Konkretno dušno pastirstvo nosilcev služb in občestev mora to dejstvo upoštevati.
|
|
|
Božja beseda
Velika noč
»Peter in oni drugi učenec sta šla ven in se odpravila h grobu.«
(Jn 20,3)
Apd 10,34a.37-43;
Ps 118;
Kol 3,1-4 ali 1 Kor 5,6b-8;
Jn 20,1-9;
|
|
|
|
|
|