Šest let
od izvolitve
papeža
Frančiška
13.
marca je
minilo šest
let od
izvolitve
papeža
Frančiška za
Petrovega
naslednika. Njegov
pontifikat je
zaznamovan z
mnogimi
srečanji,
objavami
dokumentov, pa
tudi s
presenečenji
in novostmi.
Do sedaj je
vodil tri
sinode,
odpravil se je
na 27
mednarodnih
apostolskih
potovanj. Zelo
odmevni so
bili trije
Svetovni dnevi
mladih ...
|
|
Postne
spodbude
škofov
Škofje
vabijo
vernike, da se
v postnem času
pripravijo na
praznovanje
velike noči z
osebno in
družinsko
molitvijo ter
udeležbo pri
svetih mašah;
dnevno
prebirajo in
premišljujejo
Sveto pismo;
se udeležijo
obhajanja
spokornega
bogoslužja ter
zakramenta
svete spovedi;
molijo rožni
venec oziroma
romajo na
božje poti;
obiskujejo
bolne,
ostarele ali
osamljene;
darujejo ...
|
|
Preživeli
bomo tudi
lakoto in
revščino
»Preživeli
smo
bombardiranje,
torej bomo
zdržali tudi v
lakoti in
revščini,« je
razmere za
tamkajšnje
prebivalce
opisal p.
Ibrahim
Alsabagh, vodja
frančiškanskega
samostana v
mestu Alep na
severu Sirije.
15. marca bo
minilo osem let
od začetka
sirske vojne.
Sirsko
gospodarstvo je
povsem
ohromljeno,
ljudje so brez
dela in trpijo
hudo lakoto.
|
|
|
Škofje
spodbujajo k
udeležbi na
volitvah
»Pomembno je iti na volitve, kajti Evropa
obstaja zaradi
demokratične
soudeležbe in
volitve
predstavljajo
osnovni
trenutek, ko
se državljani
lahko izrazijo
in dajo svoj
prispevek,« je
povedal
podpredsednik
Komisije
škofovskih
konferenc
Evropske
skupnosti
škof Mariano
Crociata. Samo
tako je namreč
mogoče
realizirati
»novo pripoved
upanja« ...
|
|
Prispevajte
za otroke in
družine
Pomembno
je, da znamo
prepoznati
stiske ljudi
in se nanje
tudi odzvati.
Tovrstnih
stisk pogosto
sploh ne
opazimo ali pa
nimamo
informacij,
kako najbolje
pomagati. Zato
smo se pri
Hoferju
ponovno
odločili za
zbiralno
akcijo. Poleg
darovanja
živil lahko s
pomočjo
prostovoljcev
Slovenske
karitas dobite
tudi dragocene
nasvete, kako
ponuditi roko
ljudem, ki so
se znašli v
socialni
stiski.«
|
|
Pet
načinov, kako
hudič napada v
postu
Post
lahko hitro vodi v
to, da si naložimo
preveč stvari hkrati
in obenem ne
opravimo nobene.
Hudič nas hoče
bodisi utopiti v
pokori ali takoj
spodbuditi k temu,
da obupamo in
odnehamo. Post nas
mora pripeljati
bliže k Bogu. Bolje
je Boga prositi, da
nam pomaga
osredotočiti se na
eno ključno stvar in
ga nato kljub padcem
prositi za milost
vztrajnosti..
|
|
|
|
Radost ljubezni
slovenski prevod
posinodalne
apostolske spodbude
papeža Frančiška
Amoris laetitia
Razločevanje tako imenovanih
»nepravilnih
primerov«
298.
Ločeni, ki živijo v novi
zvezi, se lahko nahajajo v
zelo različnih položajih;
ne smemo jih
katalogizirati ali jih
zapreti v preveč toge
okvirje, ne da bi
presodili vsak primer
posebej. Ena stvar je
druga zveza, ki se je s
časom utrdila z novimi
otroki, preizkušeno
zvestobo, velikodušno
naklonjenostjo, krščansko
zavzetostjo, ob zavedanju,
da je to stanje
nepravilno, in hkrati z
zavestjo, kako težko bi
bilo vrniti se nazaj, ne
da bi človek v vesti
čutil, da si tako nakoplje
novo krivdo. Cerkev
priznava primere, v
katerih »mož in žena iz
resnih razlogov – na
primer zaradi vzgoje otrok
– ne moreta izpolniti
dolžnosti ločitve«. Na
drugi strani imamo
primere tistih, ki so si
zelo prizadevali, da bi
rešili prvi zakon in so
zaradi tega trpeli, ker so
bili krivično zapuščeni,
ali tistih, ki »so
sklenili novo zvezo zaradi
vzgoje otrok in so včasih
subjektivno v vesti
prepričani, da prejšnji
zakon, ki je razdrt in se
ga ne da več ozdraviti,
nikakor ni bil veljaven«.
Nekaj drugega pa je nova
zveza, ki jo je kdo
sklenil kmalu po ločitvi,
z vsemi posledicami
trpljenja in zmede, ki
prizadenejo otroke in
celotne družine, ali
primer človeka, ki je
vedno znova odpovedal pri
svojih družinskih
obveznostih. Mora nam biti
jasno, da to ni ideal,
kakršnega pred nas
postavlja evangelij glede
zakona in družine.
Sinodalni očetje so
povedali, da morajo škofje
pri oblikovanju svoje
sodbe vedno »ustrezno
razločevati«, kar »zahteva
jasno razlikovanje
položajev«. Vemo, da
»idealnih receptov« ni.
299.
Sprejemam pomisleke
mnogih sinodalnih očetov,
ki so hoteli opozoriti, da
[moramo] »krščene, ki so
ločeni in civilno ponovno
poročeni na različne možne
načine močneje vključiti v
skupnost, pri čemer je
treba preprečiti vzbujanje
vsakega pohujšanja. Logika
vključevanja je ključ za
njihovo pastoralno
spremljanje, tako da ne
samo vedo, da pripadajo
Kristusovemu telesu, ki je
Cerkev, ampak to lahko
doživljajo kot veselo in
rodovitno izkustvo.
Krščeni so, so bratje in
sestre, Sveti Duh nanje
izliva darove in karizme v
blagor vseh. Angažirajo se
lahko v različnih
cerkvenih službah. Zato je
treba razlikovati, katere
od različnih oblik
izključenosti, ki so ta
čas v veljavi na
bogoslužnem, pastoralnem,
vzgojnem in
institucionalnem področju,
je mogoče odpraviti. Ni
dovolj, da se počutijo kot
neizobčeni, temveč da
morejo živeti in zoreti
kot živi udje Cerkve, ko
jo občutijo kot mater, ki
jih vedno sprejema, zanje
ljubeče skrbi in jih
spodbuja na poti življenja
in evangelija. To
vključevanje je tudi
potrebno za skrb in
krščansko vzgojo njihovih
otrok, na katere je treba
gledati kot na
najpomembnejše.«
|
|
|
Božja
beseda
3.
postna nedelja
»Gospod, pústi jo še letos, da jo
okopljem in
pognojim. Morda
bo naposled
obrodila sad;«'
(Lk
13,8-9).
2 Mz 3,1-8.13-15;
Ps 103;
1 Kor 10,1-6.10-12;
Lk 13,1-9;
|
|
|
|
|
|